LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Belachelijke actie van Ziggo
Belachelijke actie van Ziggo
Allen,
Ik ben sinds 4 weken aangesloten bij Ziggo voor internet+tv. Bij aanmelding heb ik aangegeven geen interactieve decoder te willen ontvangen (Ik wil gebruik maken van een CI Module welke ik elders heb aangeschaft) De prijs van de decoder is rond de 70 euro, door deze niet te nemen spaar ik dus 70 euro uit.
Enkele dagen later ontving ik een bevestiging van Ziggo met hierop getoond dat de decoder toch geleverd word, ik zou een pakket ontvangen met de internetaansluiting, en een interactief TV pakket welke ik dus niet wil.
Na aanleiding van deze melding heb ik telefonisch contact gehad met Ziggo en netjes de zaken uitgelegd. Volgens de beste mevrouw aan de telefoon kan ik het TV pakket gewoon retour afzender terug sturen en werden de kosten voor interactieve tv niet in rekening gebracht.
Vandaag heb ik de eerste factuur van Ziggo ontvangen, en ja hoor, 70 euro + 30 euro voor de decoder en interactieve tv. Heb direct Ziggo gebeld en er word me verteld een pakketcode te melden van het retour gezonden pakket (Welke ik niet heb, de verzendbon van PostNL is onleesbaar geworden door vervaging) Volgens Ziggo had ik ook een retoursticker aan moeten vragen, wat mij niet eerder vermeld is en ik nu dus pas voor het eerst hoor. Maargoed, PostNL opgebeld en netjes gevraagd of ze de zending nog kunnen vinden en de pakketcode kunnen zien. Dit kon wel, maar de kans was klein om succesvol resultaat te boeken gezien er ruim 600 pakketten per dag naar Ziggo worden verstuurd en ze meer dan 15 retour adressen hebben.
Ziggo blijft aanhouden dat ik de pakketcode moet opleveren wil ik mijn geld terugkrijgen. Ik zit nu dus zonder decoder welke ik notabene NIET wou, en toch voor moet betalen! De consumentenbond kon me telefonisch niet met dit probleem helpen, vandaar nu de vraag aan Tros radar en zijn leden of er enige mogelijkheid is om het desbetreffende bedrag terug te krijgen.
Ik zou ook graag willen horen of er anderen zijn met ditzelfde geval, of dit eerder hebben meegemaakt.
M.V.G
Bobby Hoestlandt
Ik ben sinds 4 weken aangesloten bij Ziggo voor internet+tv. Bij aanmelding heb ik aangegeven geen interactieve decoder te willen ontvangen (Ik wil gebruik maken van een CI Module welke ik elders heb aangeschaft) De prijs van de decoder is rond de 70 euro, door deze niet te nemen spaar ik dus 70 euro uit.
Enkele dagen later ontving ik een bevestiging van Ziggo met hierop getoond dat de decoder toch geleverd word, ik zou een pakket ontvangen met de internetaansluiting, en een interactief TV pakket welke ik dus niet wil.
Na aanleiding van deze melding heb ik telefonisch contact gehad met Ziggo en netjes de zaken uitgelegd. Volgens de beste mevrouw aan de telefoon kan ik het TV pakket gewoon retour afzender terug sturen en werden de kosten voor interactieve tv niet in rekening gebracht.
Vandaag heb ik de eerste factuur van Ziggo ontvangen, en ja hoor, 70 euro + 30 euro voor de decoder en interactieve tv. Heb direct Ziggo gebeld en er word me verteld een pakketcode te melden van het retour gezonden pakket (Welke ik niet heb, de verzendbon van PostNL is onleesbaar geworden door vervaging) Volgens Ziggo had ik ook een retoursticker aan moeten vragen, wat mij niet eerder vermeld is en ik nu dus pas voor het eerst hoor. Maargoed, PostNL opgebeld en netjes gevraagd of ze de zending nog kunnen vinden en de pakketcode kunnen zien. Dit kon wel, maar de kans was klein om succesvol resultaat te boeken gezien er ruim 600 pakketten per dag naar Ziggo worden verstuurd en ze meer dan 15 retour adressen hebben.
Ziggo blijft aanhouden dat ik de pakketcode moet opleveren wil ik mijn geld terugkrijgen. Ik zit nu dus zonder decoder welke ik notabene NIET wou, en toch voor moet betalen! De consumentenbond kon me telefonisch niet met dit probleem helpen, vandaar nu de vraag aan Tros radar en zijn leden of er enige mogelijkheid is om het desbetreffende bedrag terug te krijgen.
Ik zou ook graag willen horen of er anderen zijn met ditzelfde geval, of dit eerder hebben meegemaakt.
M.V.G
Bobby Hoestlandt
Re: Belachelijke actie van Ziggo
//Offtopic, overigens is de Interactieve decoder niet (helemaal) gelijk aan de CI+ module, zaken als "On demand" , "Uitzending gemist" gaan niet met de CI+ module.(Ik wil gebruik maken van een CI Module welke ik elders heb aangeschaft)
interactieve tv is geen abonnement, dus daar zult u niet apart voor betalen, de decoder is wel zuur natuurlijk. u geeft duidelijk aan dit niet te willen en stuurt deze op advies van ziggo terug. Helaas zult u dan wel meoten kunnen aantonen dat deze verzonden is, en deze bewijslast ligt in dezen wel bij u.
Ik heb ook niet gekozen voor interactieve tv, ik wil gewoon het standaard tv pakket. Een losse decoder is ook een extra afstandsbediening + meer bekabeling. Ik hou het graag een beetje strakbprosman schreef://Offtopic, overigens is de Interactieve decoder niet (helemaal) gelijk aan de CI+ module, zaken als "On demand" , "Uitzending gemist" gaan niet met de CI+ module.(Ik wil gebruik maken van een CI Module welke ik elders heb aangeschaft)
Dit had gekund mits ziggo optijd aan zou komen met de factuur, en niet een week later. PostNL kan het pakket niet meer terugvinden door de vele zendingen naar ziggo. Het pakket moet dus bij Ziggo liggen, het lijkt er alleen op alsof ze te lui zijn om het zelf na te zoeken.berndv schreef:interactieve tv is geen abonnement, dus daar zult u niet apart voor betalen, de decoder is wel zuur natuurlijk. u geeft duidelijk aan dit niet te willen en stuurt deze op advies van ziggo terug. Helaas zult u dan wel meoten kunnen aantonen dat deze verzonden is, en deze bewijslast ligt in dezen wel bij u.
Dat is een aanname, heb je bij het versturen geen bewijsbon gehad? Als je die hebt zit je goed.Het pakket moet dus bij Ziggo liggen, het lijkt er alleen op alsof ze te lui zijn om het zelf na te zoeken.
Dat heb ik wel, die is echter na 4 weken vervaagd en onleesbaar.ciske schreef:Dat is een aanname, heb je bij het versturen geen bewijsbon gehad? Als je die hebt zit je goed.Het pakket moet dus bij Ziggo liggen, het lijkt er alleen op alsof ze te lui zijn om het zelf na te zoeken.
Bobsz schreef:Dat heb ik wel, die is echter na 4 weken vervaagd en onleesbaar.
Vervaagd of niet , je hebt die dus is het bewijs.
De code is hetgeen wat ze willen, de code staat op de bon en is onleesbaar. Dus wat heb ik er aan?ciske schreef:Bobsz schreef:Dat heb ik wel, die is echter na 4 weken vervaagd en onleesbaar.
Vervaagd of niet , je hebt die dus is het bewijs.
Als je het bewijsje van PostNL normaal bewaard is ie echt niet vervaagd na 4 weken. Helaas pech voor jou dus want je hebt geen bewijs dat je de decoder hebt teruggestuurd.
G-Girl schreef: Hoe kan iets dat niet leesbaar is nu bewijs zijn?
Dat kan dus net zo goed een bonnetje van een verstuurd kerstpakket zijn
@Barman ,wat is er met je account gedaan?? Ben je verbannen?
Ik zie jou hier nergens iemand advies geven, of helpen.
sephora30 schreef:Als je het bewijsje van PostNL normaal bewaard is ie echt niet vervaagd na 4 weken. Helaas pech voor jou dus want je hebt geen bewijs dat je de decoder hebt teruggestuurd.
Dat vraag ik mij af.
oh.... hoe weet jij dat? Ik zit goed met jouw naam.en in ieder forumlid iemand anders ziet
Heb je 'm 24/7 in je broekzak gedragen ofzo? Ik heb hier bonnetjes van jaren oud liggen en die zijn nog prima te lezen.Bobsz schreef:Dat heb ik wel, die is echter na 4 weken vervaagd en onleesbaar.ciske schreef:Dat is een aanname, heb je bij het versturen geen bewijsbon gehad? Als je die hebt zit je goed.Het pakket moet dus bij Ziggo liggen, het lijkt er alleen op alsof ze te lui zijn om het zelf na te zoeken.
Dat heb ik wel, die is echter na 4 weken vervaagd en onleesbaar.[/quote]Starr schreef: Dat is een aanname, heb je bij het versturen geen bewijsbon gehad? Als je die hebt zit je goed.
Heb je 'm 24/7 in je broekzak gedragen ofzo? Ik heb hier bonnetjes van jaren oud liggen en die zijn nog prima te lezen.[/quote]
Wanneer ik een bonnetje krijg gaat hij direct in mn portomonee, waarna ze er vaak een half jaar later uit komen..
Bobsz schreef: Dat is een aanname, heb je bij het versturen geen bewijsbon gehad? Als je die hebt zit je goed.
Dat heb ik wel, die is echter na 4 weken vervaagd en onleesbaar.
Heb je 'm 24/7 in je broekzak gedragen ofzo? Ik heb hier bonnetjes van jaren oud liggen en die zijn nog prima te lezen.
Tsja, dat doe je zelf natuurlijk. Tipje voor de toekomst, koop als je aan een nieuwe printer toe bent, een all-in-one, en scan die bonnetjes. Vervolgens open je even een dropbox of google drive account, en presto een mooi digitaal archief.Wanneer ik een bonnetje krijg gaat hij direct in mn portomonee, waarna ze er vaak een half jaar later uit komen..
trail46 schreef:De reactie van ciske is heus zo gek nog niet, ik zeg het misschien niet zo vlug maar denk hetzelfde. Trouwens,Net of iemand een naar of zuur mens noemen terwijl je die persoon helemaal niet kent zo netjes is.
Twee zielen een gedachte toch Tis wel degelijk zo, maar goed dat is off topic.
Goede tip sjohie
Maar alsnog zal TS geen tig keer overstappen en iets op moeten sturen.
over het algemeen weten weing mensen dit.zij is
Das inderdaad wel een goeie! Ga ik onthouden.sjohie schreef:
Tsja, dat doe je zelf natuurlijk. Tipje voor de toekomst, koop als je aan een nieuwe printer toe bent, een all-in-one, en scan die bonnetjes. Vervolgens open je even een dropbox of google drive account, en presto een mooi digitaal archief.
Heb inmiddels weer de klantenservice aan de lijn gehad, afgesproken dat ik de incasso mag intrekken en het bedrag minus de 70 euro voor de decoder weer mag overmaken aan hun. Hopende dat het hiermee is opgelos.
Ieder bedankt voor de suggesties/tips en hulp natuuurlijk.
En als je het helemaal sjiek hendig wilt doen, dan open je een gratis dropbox account, met standaard 2Gb aan ruimte, en koop je even een willekeurig PC blad met zo'n 50 euro adwords tegoedbon van google er in. Daarmee maak je even een tijdelijke campagne met je dropbox referral link, en dan heb je binnen 2 dagen je max referrals te pakken, en in totaal ~18Gb aan ruimte op je dropbox account. En dat allemaal voor de prijs van 1 computer magazine..Bobsz schreef:Das inderdaad wel een goeie! Ga ik onthouden.sjohie schreef:
Tsja, dat doe je zelf natuurlijk. Tipje voor de toekomst, koop als je aan een nieuwe printer toe bent, een all-in-one, en scan die bonnetjes. Vervolgens open je even een dropbox of google drive account, en presto een mooi digitaal archief.
Heb inmiddels weer de klantenservice aan de lijn gehad, afgesproken dat ik de incasso mag intrekken en het bedrag minus de 70 euro voor de decoder weer mag overmaken aan hun. Hopende dat het hiermee is opgelos.
Ieder bedankt voor de suggesties/tips en hulp natuuurlijk.