LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Breek mijn bek niet los over intrun justitia
Breek mijn bek niet los over intrun justitia
Bij mijn zijn ze al van 2002 bezig om geld te halen over een spook rekening. En dat, dat UPC Chello half december eenzijdig het contract verbroken heeft. Ik wist dat er nog 2a3 maanden open stonden van chello. maar na dat ze met rekeningen aan kwamen van ruim €600 weiger ik die te betalen en vraagde aan upc of ze een normale rekening wilde sturen. Anno nu heb ik niks van die ****** gehoort als dat ze die idoote icasso buro op me dak te sturen. Ik heb deze als een vewezen naar de site van http://www.sp.nl. Daar zoekt u upc en daar zijn ze tot nu toe stil van intrum justitia. Nu sturen ze eens per jaar een aceptgiro of ik als nog wil betalen die €600. Ik denk het niet dus. Zij hebben het contract verbroken, niet ik.
Re: Breek mijn bek niet los over intrun justitia
Jij hebt je blijkbaar niet aan de contractvoorwaarden gehouden.
Want jij betaalde niet, dan hebben zij dus het recht om het contract éénzijdig op te zeggen.
En ook om bij jou het nog te betalen bedrag te vorderen.
Want jij betaalde niet, dan hebben zij dus het recht om het contract éénzijdig op te zeggen.
UPC is niet toegestaan om zomaar te incasseren. het gaat hier om een spookrekening(ik ken ze). Terecht dat er niet betaald wordt. Laat UPC maar uitleggen waar de rekening voor is!
Lekker kort door de bocht. Het verhaal vermeldt een spookrekening, en een bedrag van €600 voor 3 maanden internetten doet vermoeden dat dat inderdaad klopt. En 'niet aan contractvoorwaarden houden' is relatief. Het betekent in ieder geval niet 'hier heb je een machtiging voor mijn rekening en haal er maar af wat je nodig hebt'. Bij gemachtigde afschrijvingen, zoals UPC die hanteert, levert terugboeken van onverschuldigde betalingen niet tot een rechtsgrond voor het opschorten van levering. Zeker niet als klant verzoekt om juiste nota's om de schuld te voldoen en UPC daarop niet reageert. Opzegging in die situatie en om die reden is al helemaal niet aan de orde.Jij hebt je blijkbaar niet aan de contractvoorwaarden gehouden.
Wel heeft UPC uiteraard het recht het werkelijk verschuldigde bedrag te vorderen, maar als ik het verhaal goed lees dan is dat juist waar de klant om vraagt!! Kortom, als UPC de boekhoudkundige fouten maakt kunnen de gevolgen daarvan de klant niet worden aangerekend. Wel zaken als saldotekort en dergelijke, maar daarover wordt niets vermeld en moet je dus ook ervan uit gaan dat dit niet aan de orde is.