LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Brief van Ziggo
Brief van Ziggo
Hallo,
Vandaag kreeg ik voor de 3e keer een geadresseerde brief van Ziggo. Het was gericht aan de bewoners van het huisadres dus zonder idee van mijn naam.
Ik typ graag de brief hier uit om te vragen of dit kan, of iedereen dit krijgt, en hoe dit niet onder misleiding kan vallen:
Aan de bewoner(s) van
*** *************** **
Belangrijke informatie over uw televisieaansluiting
Datum 20 juni 2012
Kenmerk NGG/CB10 (Ik kan dit kenmerk op internet niet vinden)
Onderwerp Voorkom afsluiting van uw televisie signaal (Ik heb een abonnement bij online, ik heb nog nooit een abonnement bij Ziggo afgesloten, en heb geen abonnement van hun lopen op dit moment).
Geachte heer, mevrouw,
Onlangs heeft u van ons een brief ontvangen over de werkende televisieaansluiting van Ziggo in uw woning. Tot onze spijt hebben wij nog niets van u gehoord. Wij kunnen ons voorstellen dat de brief even aan uw aandacht is ontsnapt.
Ik heb nooit een brief ontvangen over de werkende televisieaansluiting van Ziggo in mijn woning, wel heb ik deze brief al tot drie keer toe ontvangen.
Televisie en radio nog enkele dagen beschikbaar
Om onbezorgd van Ziggo gebruik te (blijven) maken, vragen wij uw vriendelijk u vandaag nog bij ons aan te melden. Als wij niets van u horen wordt de aansluiting van Ziggo binnen twee weken na ontvangst van deze brief tijdelijk afgesloten. U kunt dan geen televisie meer kijken en radio luisteren via Ziggo.
Dit is onzin, ik heb geen abonnement bij Ziggo hoe kan mijn televisie- en radio ontvangst me dan door deze provider worden ontnomen? Dit kan niet. Blijven staat in de brief wel tussen haakjes, misschien is dit een maas in de wet?
Ontdek de mogelijkheden
Met het TV Standaard abonnement kijkt u zo'n 60 digitale zenders waarvan minimaal 12 zenders ook in HD-kwaliteit beschikbaar zijn ( met een HD-ontvanger). Daarnaast haalt u met een interactieve ontvanger onder andere de nieuwste films in huis en kijkt u uitzendingen terug. Naast digitale en analoge televisie levert Ziggo ook supersnel internet. En met Telefonie van Ziggo belt u gratis met ruim 1,3 miljoen andere Ziggo Telefonie abonnees. Combineer deze diensten met het voordelige Alles-in-1 pakket. Lees meer over al onze diensten op http://www.ziggo.nl/producten
Dit stuk tekst samen met het feit dat de brief naar mijn adres is gericht en mijn naam niet wordt gebruikt, geven mij het vermoeden dat dit naar iedereen wordt gestuurd en dat dit niet een fout is in het systeem van Ziggo.
Bel 0900-0730 (lokaal tarief) en voorkom afsluiting van uw signaal
Onze adviseurs staan voor u klaar op werkdagen van 8.00 uur tot 22.00 uur en in het weekend van 10.00 uur tot 18.00 uur.
Opnieuw stellen ze dat ik bij hun ben aangesloten, ik zit niet bij Ziggo en ik loop geen risico door hun afgesloten te worden.
Met vriendelijke groet,
---handtekening----
Directeur Klantenservice
Ik ben niet iemand die zich snel irriteert aan post, en deze brief leg ik ook gewoon netjes in de papierbak. Ik ben alleen bang dat dit niet alleen naar mij wordt gestuurd maar ook naar mensen die hier intrappen en klant worden van Ziggo omdat ze bang zijn afgesloten te worden. Wanneer deze brief naar willekeurig adressen wordt gestuurd vind ik dit een grote vorm van misleiding. Ik wil graag weten of meer mensen deze brief ontvangen. Ik vraag me af of dit gewoon een fout is van Ziggo en dat ik verkeerd geregistreerd sta in het systeem, dit lijkt me echter uiterst onwaarschijnlijk.
Vandaag kreeg ik voor de 3e keer een geadresseerde brief van Ziggo. Het was gericht aan de bewoners van het huisadres dus zonder idee van mijn naam.
Ik typ graag de brief hier uit om te vragen of dit kan, of iedereen dit krijgt, en hoe dit niet onder misleiding kan vallen:
Aan de bewoner(s) van
*** *************** **
Belangrijke informatie over uw televisieaansluiting
Datum 20 juni 2012
Kenmerk NGG/CB10 (Ik kan dit kenmerk op internet niet vinden)
Onderwerp Voorkom afsluiting van uw televisie signaal (Ik heb een abonnement bij online, ik heb nog nooit een abonnement bij Ziggo afgesloten, en heb geen abonnement van hun lopen op dit moment).
Geachte heer, mevrouw,
Onlangs heeft u van ons een brief ontvangen over de werkende televisieaansluiting van Ziggo in uw woning. Tot onze spijt hebben wij nog niets van u gehoord. Wij kunnen ons voorstellen dat de brief even aan uw aandacht is ontsnapt.
Ik heb nooit een brief ontvangen over de werkende televisieaansluiting van Ziggo in mijn woning, wel heb ik deze brief al tot drie keer toe ontvangen.
Televisie en radio nog enkele dagen beschikbaar
Om onbezorgd van Ziggo gebruik te (blijven) maken, vragen wij uw vriendelijk u vandaag nog bij ons aan te melden. Als wij niets van u horen wordt de aansluiting van Ziggo binnen twee weken na ontvangst van deze brief tijdelijk afgesloten. U kunt dan geen televisie meer kijken en radio luisteren via Ziggo.
Dit is onzin, ik heb geen abonnement bij Ziggo hoe kan mijn televisie- en radio ontvangst me dan door deze provider worden ontnomen? Dit kan niet. Blijven staat in de brief wel tussen haakjes, misschien is dit een maas in de wet?
Ontdek de mogelijkheden
Met het TV Standaard abonnement kijkt u zo'n 60 digitale zenders waarvan minimaal 12 zenders ook in HD-kwaliteit beschikbaar zijn ( met een HD-ontvanger). Daarnaast haalt u met een interactieve ontvanger onder andere de nieuwste films in huis en kijkt u uitzendingen terug. Naast digitale en analoge televisie levert Ziggo ook supersnel internet. En met Telefonie van Ziggo belt u gratis met ruim 1,3 miljoen andere Ziggo Telefonie abonnees. Combineer deze diensten met het voordelige Alles-in-1 pakket. Lees meer over al onze diensten op http://www.ziggo.nl/producten
Dit stuk tekst samen met het feit dat de brief naar mijn adres is gericht en mijn naam niet wordt gebruikt, geven mij het vermoeden dat dit naar iedereen wordt gestuurd en dat dit niet een fout is in het systeem van Ziggo.
Bel 0900-0730 (lokaal tarief) en voorkom afsluiting van uw signaal
Onze adviseurs staan voor u klaar op werkdagen van 8.00 uur tot 22.00 uur en in het weekend van 10.00 uur tot 18.00 uur.
Opnieuw stellen ze dat ik bij hun ben aangesloten, ik zit niet bij Ziggo en ik loop geen risico door hun afgesloten te worden.
Met vriendelijke groet,
---handtekening----
Directeur Klantenservice
Ik ben niet iemand die zich snel irriteert aan post, en deze brief leg ik ook gewoon netjes in de papierbak. Ik ben alleen bang dat dit niet alleen naar mij wordt gestuurd maar ook naar mensen die hier intrappen en klant worden van Ziggo omdat ze bang zijn afgesloten te worden. Wanneer deze brief naar willekeurig adressen wordt gestuurd vind ik dit een grote vorm van misleiding. Ik wil graag weten of meer mensen deze brief ontvangen. Ik vraag me af of dit gewoon een fout is van Ziggo en dat ik verkeerd geregistreerd sta in het systeem, dit lijkt me echter uiterst onwaarschijnlijk.
Re: Brief van Ziggo
Bent u toevallig vrij recent in die woning gaan wonen ?
Een jaar terug ben ik hier komen wonen, de brieven doken ongeveer 5 maanden geleden voor het eerst op. De reden dat ik denk dat dit gewoon reclame is is het feit dat providers normaal gesproken hun klant een brief sturen en daarin de naam van de klant vermelden, dat is bij deze brief niet het geval.
Probeer eerst eens na te gaan of de woning een werkende ziggo aansluiting had op het moment van verhuizen. Dat komt wel eens voor.schaapje schreef:Een jaar terug ben ik hier komen wonen, de brieven doken ongeveer 5 maanden geleden voor het eerst op. De reden dat ik denk dat dit gewoon reclame is is het feit dat providers normaal gesproken hun klant een brief sturen en daarin de naam van de klant vermelden, dat is bij deze brief niet het geval. Bovendien kan ik het me bijna niet voorstellen dat een provider een jaar na dato nog brieven over contractverlening stuurt.
Voor energie en water en dergelijke dient een nieuwe bewoner zichzelf ook aan te melden, ook al krijgt men gewoon water uit de kraan en stroom uit het stopcontact. Dan nog moet men zich aanmelden bij een leverancier van de keuze en beginstanden doorgeven. Doet men dit niet krijgt men vanzelf een brief van de netbeheerder dat men zich moet aanmelden. Deze kan wel eens gericht zijn aan de bewoner van.. omdat ze immers niet weten wie de nieuwe bewoner is.
Voor gewone kabel TV blijft de aansluiting meestal ook gewoon een poosje werken. Maar misschien kan Ziggo webcare hierover opheldering verschaffen. Er zijn een aantal medewerkers actief op dit forum.
Dat doen ze idd wel vaker, er zal dan nog CAI signaal de woning binnen komen.
Indien je het niet gebruikt is er geen probleem. Gebruik je het wel dan zit je straks zonder.
Indien je het niet gebruikt is er geen probleem. Gebruik je het wel dan zit je straks zonder.
Betekend dit dan dat, gedurende een periode van 1 jaar de vorige bewoner nog iedere maand abonnementskosten heeft betaald? Ik neem aan dat zodra een abonnement verlopen is Ziggo stopt met leveren.TheLD schreef:Dat doen ze idd wel vaker, er zal dan nog CAI signaal de woning binnen komen.
Nee. De oude bewoner heeft zich naar alle waarschijnlijkheid gewoon afgemeld. Maar om niet iedere keer aansluitkosten ed te hebben blijft het signaal op de lijn gewoon een poos actief in afwachting van de aanmelding van de nieuwe bewoner. Als u dan gewoon een tv inplugt, krijgt u waarschijnlijk de analoge zenders.schaapje schreef:Betekend dit dan dat, gedurende een periode van 1 jaar de vorige bewoner nog iedere maand abonnementskosten heeft betaald? Ik neem aan dat zodra een abonnement verlopen is Ziggo stopt met leveren.TheLD schreef:Dat doen ze idd wel vaker, er zal dan nog CAI signaal de woning binnen komen.
Vergelijk het eens met de stroom. Als u de sleutel krijgt, het huis betreedt en een lampje aanmaakt heeft u ook vaak gewoon stroom nog voordat u zich aanmeldt bij een energieleverancier.
-
- verified
- Contacteer:
Hallo schaapje,
We sturen deze brief aangezien er op uw adres (nog) geen nieuwe klant is aangemeld. Echter werkt het analoge signaal nog wel.
Om te voorkomen dat u straks niet voor een verrassing komt te staan, willen wij u door middel van deze brief informeren dat, waneer u geen actie onderneemt, het signaal wordt afgesloten.
Dus als u geen gebruik maakt of wil maken van de diensten van Ziggo dan hoeft u geen actie te ondernemen. Wilt u wel gebruik maken van de (tv) diensten dan dient u dit via ons of via de klantenservice bekend te maken.
Ik hoop hiermee uw vraag te hebben beantwoord.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
We sturen deze brief aangezien er op uw adres (nog) geen nieuwe klant is aangemeld. Echter werkt het analoge signaal nog wel.
Om te voorkomen dat u straks niet voor een verrassing komt te staan, willen wij u door middel van deze brief informeren dat, waneer u geen actie onderneemt, het signaal wordt afgesloten.
Dus als u geen gebruik maakt of wil maken van de diensten van Ziggo dan hoeft u geen actie te ondernemen. Wilt u wel gebruik maken van de (tv) diensten dan dient u dit via ons of via de klantenservice bekend te maken.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Nee. Het komt omdat analoge kabel-tv/radio niet eenvoudig op afstand geblokkeerd kan worden zoals digitale tv/radio. Standaard is analoog gewoon aangesloten en eens in de zoveel tijd worden aansluitingen waar geen abonnement aan hangt fysiek in de verdeelkasten afgesloten.schaapje schreef:Betekend dit dan dat, gedurende een periode van 1 jaar de vorige bewoner nog iedere maand abonnementskosten heeft betaald? Ik neem aan dat zodra een abonnement verlopen is Ziggo stopt met leveren.TheLD schreef:Dat doen ze idd wel vaker, er zal dan nog CAI signaal de woning binnen komen.
TS geeft aan een abonnement bij Online te hebben, maar er zijn zat mensen die "gebruik" maken van de verbinding zonder een contract te hebben.
M.a.w. TS heeft gewoon de brief niet goed gelezen. Er is signaal aanwezig en deze brief (zonder naam, want die is niet bekend) is om duidelijk te maken, dat het binnenkort wordt afgesloten. Het staat er letterlijk
Dus het is bekend, dat er het adres geen abonnement is. U had dus al een jaar gratis TV van Ziggo kunnen kijken. Aardig van Ziggo, tochOm onbezorgd van Ziggo gebruik te (blijven) maken, vragen wij uw vriendelijk u vandaag nog bij ons aan te melden.
schaapje, dank zij het antwoord van het Ziggo webteam heb je in ieder geval professioneel antwoord en weet je wat je wel of niet hoeft te doen. Toch (soms) prettig dat ze meelezen.
Ik waardeer het antwoord van ziggo-webteam en ben blij dat dit geen misleidende vorm van reclame is. Mijn excuses voor de verdenking van misleiding, maar ik vond de brief erg vaag omschreven. Dirkie geeft aan dat het er duidelijk instaat maar ik vind het citaat wat hij aanhaalt nog steeds vaag. Ik denk dat er goed aan gedaan zou worden de brief op een andere manier te formuleren, zodat duidelijker wordt dat ik nog geen klant ben. Wanneer je het op een bepaalde manier leest staat dit er indirect in maar ik vind het niet duidelijk. Enfin, blij dat er duidelijkheid is deze thread kan dicht. Nogmaals aan iedereen bedankt voor de hulp.
Natuurlijk heeft u daar gelijk in "met goede antwoorden geven"; zwart op wit van Ziggo zelf is voor schaapje ook een bevestiging van die goede antwoorden.vogels schreef:eerderen hadden dat antwoord al gegeven.tenormin schreef:schaapje, dank zij het antwoord van het Ziggo webteam heb je in ieder geval professioneel antwoord en weet je wat je wel of niet hoeft te doen. Toch (soms) prettig dat ze meelezen.
Ik schreef dit niet negatief t.o.v. de beantwoorders, integendeel. Maar nu is het door het Web care team officieel gemaakt.
Ik vind de bewoording van de brief buitengewoon misleidend en het lijkt er inderdaad op alsof TS al klant is terwijl hij dat niet is. Een simpel briefje met de uitleg zoals hierboven is veel eerlijker, transparanter en duidelijker.Ziggowebteam schreef:Hallo schaapje,
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
-
Onderwerp: Voorkom afsluiting van uw televisiesignaal
Dit is inderdaad een gerichte poging van Ziggo om mensen te misleiden en ze vervolgens tegen hun zin klant te maken bij Ziggo. Stel dat je bejaard bent en een familielid of vriend heeft je tv-aansluiting verzorgd (bijvoorbeeld http://www.edpnet.nl/thuis/digitale-televisie). En je krijgt een paar keer van Ziggo deze semi-dreigbrief op de mat.
Ziggo -brutaal als ze zijn- doen met deze brieven gewoon alsof ze de enige leverancier zijn van tv-signaal. En met het zinnetje "Belangrijke informatie over uw televisieaansluiting" stellen ze dat zij per definitie de aanbieder van televisie zijn in de betreffende woning. Wat dus pertinent niet waar is. Dat zouden ze dolgraag willen, maar helaas: monopolistje spelen is er voor Ziggo niet meer bij.
Het gevolg is dat bijvoorbeeld topicstarter zich ongerust gaat maken en denkt dat ze Ziggo moet gaan bellen omdat ze anders ineens zonder teevee zit.
Bejaarden kun je zo lekker pakken. Maar ook psychiatrische patiënten. En mensen die handelingsonbekwaam zijn. Mensen met een verstandelijke beperking. Mensen met een bewindvoerder die het allemaal niet meer snappen. En ga zo maar door.
Internet/telefoon/tv is een vechtmarkt* geworden. Er zijn veel aanbieders via telefoonlijn, kabel en nu ook glasvezel. Kennelijk is alles daarom geoorloofd.
Als Ziggo eerlijke bedoelingen had gehad met deze brief hadden ze bijvoorbeeld bovenaan de brief gezet:
*) kiest u maar: http://www.breedbandwinkel.nlLet op! Het kan heel goed zijn dat u inmiddels een televisieabonnement heeft afgesloten bij één van onze vele concurrenten! Beschouwt u deze brief dan a.u.b. als niet verzonden. In dat geval bieden wij u onze excuses aan voor de ontstane verwarring.
Ik zou eigenlijk eerst benieuwd zijn naar de inhoud van brief 1. Zoals TS al stelt is dit niet de eerste brief die TS gekregen heeft hierover. Vaak is brief 1 anders geformuleerd dan de herinnering.olaf79 schreef:Ik vind de bewoording van de brief buitengewoon misleidend en het lijkt er inderdaad op alsof TS al klant is terwijl hij dat niet is. Een simpel briefje met de uitleg zoals hierboven is veel eerlijker, transparanter en duidelijker.
-
- verified
- Contacteer:
Hallo forumlezers,
Even ter informatie. Ik heb jullie verzoeken en ideeën doorgegeven en we zijn nu aan het kijken hoe we de brief wat duidelijker kunnen maken.
Ik wil jullie allen bedanken voor jullie bijdrage.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
Even ter informatie. Ik heb jullie verzoeken en ideeën doorgegeven en we zijn nu aan het kijken hoe we de brief wat duidelijker kunnen maken.
Ik wil jullie allen bedanken voor jullie bijdrage.
Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex
-
- Contacteer:
@ Alex,
ze zouden gewoon jouw briefje moeten nemen - met uitleg, en dan daaronder een (leuk) aanbod voor de (nieuwe?) klant...
ze zouden gewoon jouw briefje moeten nemen - met uitleg, en dan daaronder een (leuk) aanbod voor de (nieuwe?) klant...