LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CAIWAY glasvezel "aanbieding"

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
johnno40

CAIWAY glasvezel "aanbieding"

Ongelezen bericht door johnno40 »

Vorig jaar heb ik aangegeven glasvezel te willen hebben. Glasvezel zou uitgerold worden, tot de tussentijd kreeg je een leuke aanbieding internet via de kabel.
Ik heb gekozen voor het middelste abonnement, want daar kreeg je interactieve TV bij.
Nu werd ik gebeld dat de uitrol begon, maar mijn pakket niet meer leverbaar was.
Natuurlijk kan ik overstappen naar een abonnement wat 7,50 per maand meer kost met 50 Mb meer snelheid (maar wat heb ik daaraan??).
Ik vind het misleiding. In september loopt mijn kabelabbo af en ik moet beslissen wat te doen.
Kan ik caiway er op aanspreken dat ik voor de aangeboden prijs in september vorig jaar een internetabbo wil hebben met interactieve TV?
Wie kan mij adviseren?

GJvdZ

Re: CAIWAY glasvezel "aanbieding"

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je TV via glasvezel gaat kijken en je hebt meerdere tv's dan kan die 50Mb extra geen kwaad, zeker als je ook nog andere dingen via internet wilt doen. Verder heb je nog het voordeel dat de snelheden bij glas symmetrisch zijn (up- en download even snel). Dit is uitermate handig als je regelmatig thuis werkt en inlogt op het bedrijfsnetwerk of dingen op slaat "in the cloud".

16again

Ongelezen bericht door 16again »

GJvdZ schreef:Als je TV via glasvezel gaat kijken en je hebt meerdere tv's dan kan die 50Mb extra geen kwaad, zeker als je ook nog andere dingen via internet wilt doen.
Gaat bij glasvezel voor TV gebruikte bandbreedte dan ook van internet af?
Dit lijkt me niet zo vanzelfsprekend als bij 3-in-1 DSL abonnement.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Glas kan geen analoge signalen op een andere frequentieband voeren dus het lijkt me juist vanzelfsprekender

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:Glas kan geen analoge signalen op een andere frequentieband voeren dus het lijkt me juist vanzelfsprekender

eenn glasplaat geeft alleen warmte en licht5 door :lol:

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Jouw voorhoofd ook weer blij :-)

GJvdZ

16again schreef:
GJvdZ schreef:Als je TV via glasvezel gaat kijken en je hebt meerdere tv's dan kan die 50Mb extra geen kwaad, zeker als je ook nog andere dingen via internet wilt doen.
Gaat bij glasvezel voor TV gebruikte bandbreedte dan ook van internet af?
Dit lijkt me niet zo vanzelfsprekend als bij 3-in-1 DSL abonnement.
Het analoge signaal zit in een aparte band en komt via een coax op het kastje naar buiten. IPTV gaat gewoon via internet dus daar gebruik je bandbreedte voor.

16again

GJvdZ schreef:IPTV gaat gewoon via internet dus daar gebruik je bandbreedte voor.
Digitale TV kan gebruik maken van een ander VLAN, en dan hoeft de voor TV gebruikte bandbreedte niet af te gaan van je internet snelheid.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

bprosman schreef:Jouw voorhoofd ook weer blij :-)
BP je bent weer lekker bezig :cry:

angel1978

Ongelezen bericht door angel1978 »

16again schreef:
GJvdZ schreef:IPTV gaat gewoon via internet dus daar gebruik je bandbreedte voor.
Digitale TV kan gebruik maken van een ander VLAN, en dan hoeft de voor TV gebruikte bandbreedte niet af te gaan van je internet snelheid.
Uiteindelijk gaat het allemaal door dezelfde kabel met de 'beperking' zoals afgesproken.
Als je totale snelheid 50 MB is en de tv pakt via een VLAN 10 MB, dan houd je dus nog 40 MB over voor je internet.

16again

angel1978 schreef:
16again schreef:
Uiteindelijk gaat het allemaal door dezelfde kabel met de 'beperking' zoals afgesproken.
Als je totale snelheid 50 MB is en de tv pakt via een VLAN 10 MB, dan houd je dus nog 40 MB over voor je internet.
De glasvezelkabel vormt niet de "beperking."
Meest gebruikte glasconvertors hebben een doorvoersnelheid van 1 Gigabit.
Er is dus meer dan genoeg ruimte voor 10Mb/s video naast internet van 50Mb/s

GJvdZ

16again schreef: De glasvezelkabel vormt niet de "beperking."
Meest gebruikte glasconvertors hebben een doorvoersnelheid van 1 Gigabit.
Er is dus meer dan genoeg ruimte voor 10Mb/s video naast internet van 50Mb/s
De fibre vormt inderdaad niet de beperking, maar als je iedereen 1 Gb geeft heb je toch echt een probleem als dat ook daadwerkelijk gebruikt gaat worden.

Gesloten