LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Caiway heeft te veel storingen maar wil niet meewerken aan ontbinden contract

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
stam.krista

Caiway heeft te veel storingen maar wil niet meewerken aan ontbinden contract

Ongelezen bericht door stam.krista »

Begin augustus verhuisd naar Aalsmeer en internet via Caiway afgesloten. Zowel Internet als TV hebben veelvuldig storingen. Na een maand contact opgenomen omdat ik van contract af wilde wegens gebrekkige service.
Het niet continue leveren van de diensten waar je voor betaald zou toch een geldige reden zijn. Het internet is als het wel gewoon werkt namelijk ook nog eens zeer traag en qua tv is het naast dat je vaak niet kunt kijken ook qua geluid drama. Dan weer hard dan weer zacht. Ik werd echter volledig afgepoeierd . De bedenktijd was voorbij en ik zit vast aan een jaarcontract. Maar ik ga het er niet bij laten zitten

Vandaag was het toppunt qua storing. Harde deadline voor mijn werk. Ik moest via spotler een nieuwsbrief maken waarbij ik telkens mijn update verloor omdat ik door continue verbreken internetverbinding niets meer op kon slaan . Uiteindelijk mijn telefoon als hotspot gebruikt en met enorme vertraging alsnog de nieuwsbrief kunnen versturen. Weg vrije zaterdag....

Graag kom ik in contact met andere Caiway klanten die ook van contract af willen wegens de slechte kwaliteit van de geleverde diensten. Misschien staan we samen sterk.

Cro

Re: Caiway heeft te veel storingen maar wil niet meewerken aan ontbinden contract

Ongelezen bericht door Cro »

Je zal eerst goed moeten onderzoeken waar het probleem ligt. Zit de oorzaak van de storing voor het AOP zal Caiway hiervoor verantwoordelijk zijn, zit de oorzaak van de storing echter na het AOP zal je hier mogelijk zelf verantwoordelijk voor zijn, denk bijvoorbeeld aan gebrekkige inpandige bekabeling, wifi willen gebruiken in bepaalde typen woningen met goede isolate of veel gewapend beton in plaats van goede inpandige bekabeling aan te leggen en te gebruiken.

Kortom het kan zijn dat je inderdaad een geldig argument hebt en mogelijk zou moeten kunnen ontbinden, het kan echter ook net zo goed zo zijn dat je zelf verantwoordelijk bent. Zoek dat dus eerst goed uit voordat je op hoge poten de schuld bij Caiway gaat leggen.

Bob Schurkjens

Re: Caiway heeft te veel storingen maar wil niet meewerken aan ontbinden contract

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

1) geschil aanspannen bij SGC www.sgc.nl
2) SGC klachtengeld betalen met iDeal
3) Caiway neemt contact met u op voor een schikking: ontbinden contract plus teruggave abonnementskosten. Plus restitutie klachtengeld SGC. Biedt Caiway dat laatste niet uit zichzelf aan, dan kunt u het eisen.

Negen van de tien keer gaat het zo.

NeoDutchio

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Bob Schurkjens schreef:
01 nov 2020 20:32
1) geschil aanspannen bij SGC www.sgc.nl
2) SGC klachtengeld betalen met iDeal
3) Caiway neemt contact met u op voor een schikking: ontbinden contract plus teruggave abonnementskosten. Plus restitutie klachtengeld SGC. Biedt Caiway dat laatste niet uit zichzelf aan, dan kunt u het eisen.

Negen van de tien keer gaat het zo.
Er vanuit gaande dat de problemen bij Caiway liggen.

Bob Schurkjens

Hoezo dat? Je maakt het onnodig ingewikkeld. Ik schets gewoon hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Heb dit akkefietje zelf een paar keer zo op kunnen lossen. Laatst nog met Ziggo.

Dit is gewoon knopen tellen voor Caiway. Of een paar honderd euro behandelkosten aftikken bij de SGC en inhoudelijk verweerschrift schrijven. En dan maar hopen dat ze gaan winnen zodat ze die behandelkosten terugkrijgen. Of schikken met de klant.
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 01 nov 2020 21:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Is dan niet echt netjes.

Bob Schurkjens

Het is inderdaad niet netjes van deze provider om niet te leveren en de klant vervolgens in haar sop te laten gaar koken.

NeoDutchio

Bob Schurkjens schreef:
01 nov 2020 21:15
Hoezo dat? Je maakt het onnodig ingewikkeld. Ik schets gewoon hoe het er in de praktijk aan toe gaat. Heb dit akkefietje zelf een paar keer zo op kunnen lossen. Laatst nog met Ziggo.

Dit is gewoon knopen tellen voor Caiway. Of een paar honderd euro behandelkosten aftikken bij de SGC en inhoudelijk verweerschrift schrijven. En dan maar hopen dat ze gaan winnen zodat ze die behandelkosten terugkrijgen. Of schikken met de klant.
Waar u op hoopt is dat Caiway de schuld toe-eigent wat op dit moment niet bewezen is.
Bob Schurkjens schreef:
01 nov 2020 21:20
Het is inderdaad niet netjes van deze provider om niet te leveren en de klant vervolgens in haar sop te laten gaar koken.
U weet schijnbaar meer dan ons. U weet dat het probleem bij Caiway ligt? Waar haalt u dat uit?
Als de modem in de meterkast staat en TS in een goed geïsoleerd huis woont, dan kan het dus ook gewoon aan de isolatie en betonijzer liggen. Dan wilt u TS op kosten gaan jagen terwijl eerst bekeken zal moeten worden waar de storing vandaan komt. Om Caiway er voor op te laten draaien is zeker niet netjes te noemen. Dat valt onder chanteren en onder druk zetten.

D34M0N

Ongelezen bericht door D34M0N »

stam.krista schreef:
31 okt 2020 23:43
Begin augustus verhuisd naar Aalsmeer en internet via Caiway afgesloten. Zowel Internet als TV hebben veelvuldig storingen.
Ik zou aanraden om eerst te proberen de oorzaak te vinden, anders is de kans groot dat bij een andere provider de problemen niet minder zijn. Daarnaast is een provider alleen verantwoordelijk voor het leveren van een goede verbinding naar de hoofdaansluiting in het huis, provider is niet verantwoordelijk voor bv slechte WiFi-ontvangst in huis.

Bob Schurkjens

Topicstarter is helemaal vrij om de oplossing te kiezen die haar goeddunkt. Mijn ervaring in dit soort kwesties is dat je er zonder Geschillencommissie niet uitkomt. Heb al zo vaak op die knop gedrukt. Goedkope en makkelijke manier om je recht te halen. Ziggo, KPN, Oxxio en nog een andere energieleverancier waar ik de naam van vergeten ben: vier keer gratis mijn recht kunnen halen. Een keer niet ontvankelijk verklaard en toen het klachtengeld alsnog grotendeels teruggekregen. Dus vijf geschillen vier keer gewonnen zonder slag of stoot. Scheelt je een hoop tijd, energie, geld en ergernis.

NeoDutchio

Bob Schurkjens schreef:
01 nov 2020 23:27
Topicstarter is helemaal vrij om de oplossing te kiezen die haar goeddunkt. Mijn ervaring in dit soort kwesties is dat je er zonder Geschillencommissie niet uitkomt. Heb al zo vaak op die knop gedrukt. Goedkope en makkelijke manier om je recht te halen. Ziggo, KPN, Oxxio en nog een andere energieleverancier waar ik de naam van vergeten ben: vier keer gratis mijn recht kunnen halen. Een keer niet ontvankelijk verklaard en toen het klachtengeld alsnog grotendeels teruggekregen. Dus vijf geschillen vier keer gewonnen zonder slag of stoot. Scheelt je een hoop tijd, energie, geld en ergernis.
Het gaat niet om wel of niet winnen, het gaat om waar het probleem zit.

Cro

Ongelezen bericht door Cro »

Bob Schurkjens schreef:
01 nov 2020 21:15

Lijkt wel een halve vorm van chantage op deze manier, doe wat ik wil of je moet een paar honderd euro behandelkosten betalen. Als dat daadwerkelijk zo gaat mag die procedure van mij, als consument, direct aangepast worden. Een geschil beslechten op deze wijze zou voor beide partijen vrij laagdrempelig moeten zijn waardoor juist het terugvallen op een schikking niet snel zou moeten gebeuren, maar je juist relatief veel laagdrempelige uitspraken krijgt die dan weer precedentwerking zouden kunnen hebben.

Bob Schurkjens

Voor de meeste consumenten telt maar één ding, en dat is dat ze hun probleem opgelost willen krijgen.

Het staat de ondernemer daarbij geheel vrij om wel of niet met consument te schikken. Indien ondernemer bewijst dat er wordt geleverd, hoeven ze ook niet te schikken en kunnen ze de behandeling van het geschil met het volste vertrouwen tegemoet zien. Er zijn dan ook geen behandelkosten voor de ondernemer bij gelijk.

Indien de ondernemer het niet eens is met de werkwijze van de SGC, dan zijn ze ook vrij om daar niet (meer) bij aangesloten te zijn.

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

stam.krista schreef:
31 okt 2020 23:43
Na een maand contact opgenomen omdat ik van contract af wilde wegens gebrekkige service.
Heeft u ergens in die ene maand ook contact opgenomen over deze problemen? Er wordt wel leuk met de geschillencommissie geschermd, maar normaliter is het redelijk normaal om bij dergelijke problemen eerst de provider in kennis te stellen en ze de kans te geven om de problemen op te lossen. Het is overigens geen verplichting om de problemen eerst bij de provider te melden en ze de kans te geven om het op te lossen.

Gesloten