LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello afspraken

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
jeroenensilvia

Chello afspraken

Ongelezen bericht door jeroenensilvia »

Hoi,

Op 29 september jl abonnement afgesloten bij Chello. Aardige man vertelde mij dat ik wel genoeg films zou kunnen downloaden met Chello light. Pakketkorting zou ik ook krijgen omdat ik al digitale televisie afnam. Dus afgenomen en wachten op pakket. Na 2 dagen pakket binnen en aansluiten maar. Aansluiting past niet. Gebeld naar Chello en zouden na 1 week monteur langssturen. Dag daarop toch zelf aan kunnen sluiten en Chello(UPC) gebeld. Alles in orde ik kon snel internetten. 4 november rekening, GEEN pakketkorting maar WEL afmaakkosten doe het zelfpakket. Gebeld korting moest via speciaal formulier en de andere kosten waren een foutje. OKAY kan gebeuren. Per 7 november downloaden op telefoonsnelheid. Had 5 gb gedownload. Hierop per direct contract opgezegd. Op 29 november nog geen antwoord en gebeld. Telefonisch kunnen ze hier niks aan doen maar nemen vandaag of morgen kontakt met mij op. Mevrouw zei wel dat zij haar klanten voor chello light vertelde dat zij toch wel ieder weekend een film konden downloaden. IS DIT GEEN 16 GB IPV 1 GB per maand. PS is nu 20.00 uur en ben nog niet teruggebeld.
Bezorgde Chello klant HOPELIJK NIET TE LANG MEER. :twisted: :twisted:

Is er nog iemand die dit meegemaakt heeft?
Zijn hiervoor geen instanties ingesteld?

Scriptkiddy

Re: Chello afspraken

Ongelezen bericht door Scriptkiddy »

Hmmm. Op zich niet zo slim van die verkoper, om te zeggen dat je "films kan downloaden". Als je je enigszins verdiept hebt in de chello-abonnementen, dan zie je dat tot voor kort Light een limiet had van 1 GB. Nu geldt er volgens mij een fair use policy (FUP). Maar de prijs is gelijk. Je mag er echter van uit gaan dat als de prijs gelijk blijft de FUP niet dramatisch afwijkt van de vorige limiet. In dit geval 5 GB. Dat is 1 DVD of zo'n 7 complete DivX films.
Maar feit blijft dat zo'n verkoper nooit mag zeggen dat je er films mee kan gaan downloaden. Ik ben voor de gein ff op de chello site geweest. Maar daar staat duidelijk vermeld dat het daar NIET voor bedoeld is.
Zo zie je maar: geloof niet alles wat een verkoper zegt, ga zelf op onderzoek uit! Verdiept u zelf in iets voordat u iets gaat aanschaffen.

En waarom kon je het plots wel zelf aansluiten? Ik heb voor familie leden tig van die doe-het-zelf dingetjes aangesloten. En wat je ook van UPC mag vinden, die pakketjes zijn compleet.
Als je al bang wordt van het woord "kabeltje" of "schroevedraaier", dan is een doe-het-zelf pakket misschien niet iets voor jou.
Tijd dat UPC net zo'n actie begint als de bekende ADSL isp: "bespaar u de ergernis, laat het toch aansluiten door een monteur".

Hasjroker1

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Dit is echt weer Chello. Je met willens en wetens om de tuin leiden.
Het enige wat die lui kunnen is je belazeren. Als zo'n verkoper zegt dat je films kunt downloaden ga je er wel van uit dat die niet staat te liegen.
Maar ze doen het er juist om zodat jij niet de kleine lettertjes leest. Als ze maar verkopen dan halen ze hun provisie weer binnen Lijkenvreters zijn het. Het wordt hoog tijd dat dit soort bedrijven verboden worden wegens valse voorlichting. Voor de wet is dat gelijk aan fraude.

Hakk98

Ongelezen bericht door Hakk98 »

Helaas mag UPC gewoon zn gang gaan van ons gekozen kabinet (al die jaren al dus niet gelijk gaan schelden over balkenende...)

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

beste Jeroen en Saskia,

Nee er is geen andere methode bij Chello. Dit is hun werkwijze. Snel downloaden kan je ook bij de Classic en de Plus niet. Bij een Classic behoren ze 4 Mb te geven aan downloadsnelheid; ze geven me maar 2,5. Verder de snelheid is ook hier bij de classic de telefoonsnelheid in plaats van 4 Mb/sec maar 15 Kb/sec. Ik heb chello gebeld, maar wilde er niets mee doen en niets meer voor geven. Maar dat is al een half jaar zo en heleboel Chelloklanten zijn heel erg boos in regio Rotterdam. ik kan me voorstellen dat niemand dan op die kerstborrel it te wachten waar ze ons voor hebben uitgenoigd of dat gaan gebruiken om hun gal naar UPC te spuien en hun lidmaatschappen op te kunnen zeggen. En hier staat nog:

[U hebt met chello classic dus een goede keuze gemaakt; een snelle intersletverbinding die aan al uw wensen voldoet én die leuke extra's biedt! Zo kunt u tijdens de kerstdagen supersnel intersletten, lekker veel gamen en straks natuurlijk uw mooiste kerstfoto's uploaden]

Oww ja, kan dat met de Classic?? Nee want je krijgt hier in Rotterdam maar 15kb/sec. En geen 4Mb/sec wat ze alle klanten voorgehouden hadden. Naar de klantenservice gebeld en na 45 minuten wachten hebben ze de hoorn op de haak gegooid. Dat 9 maal achter elkaar en dat kost dan iets van 200,= weggegooid, omdat ze gewoon botweg bij oiedere klant de hoorn op de haak hebben geknald. Ik heb maar een aangetekende brief naar ze gestuurd en met de Kerst zit ik op Compuserve.

Groet,

Neptunus.

Ik heb het maar gewoon opgezegd.

groet,

Neptunus. [/quote]

Gesloten