LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Chello en een brand
Chello en een brand
Hallo allemaal,
We hebben kort geleden een brand gehad in de woonkamer, hierbij is de woonkamer voor 90% uitgebrand.
Op een aantal kleine dingen na, waaronder het modem van chello.
Op dez zelfde dag hebben we een andere woning gekregen waar we nu hard in bezig zijn.
Nu hebben we op de dag van de brand contact gelegd met chello, dit omdat we wilde voorkomen dat het modem in de ontstane chaos het modem kwijt zou geraken.
Men gaf het advies om deze in te leveren bij chello, om na te laten gaan of het modem intern schade zou hebben.
Op naar Capelle a/d ijssel, daar hebben we direct aangegeven dat het modem (hadden we bij ons) schade zou hebben.
Chello stelde ons voor een verhuis bericht te sturen (twee weken van te voren, als of we wisten dat er brand uit zou breken), en wij voor de kosten zouden opdraaien voor de schade aan het modem (€ 250).
Als ik de leveringsvoorwaarden leest, is er een artikel opgenomen die hier in duidelijk aangeeft dat hier geen opzet in het spel is, maar dit is(de woorden chello zelf) overmacht.
Heeft iemand een idee hoe wij dit het beste kunnen aanpakken, is er bijvoorbeeld iemand bij chello die dit soort zaken in behandeling heeft, niet zo zeer dat het modem omgerolen moet worden, maar het bedrag van het modem wat betaald moet worden, deze €250 euro hebben we niet, en kunnen we ook niet betalen.
Met vriendelijke groet,
Anton van der Steen
http://www.steenpegels.nl
[email protected]
We hebben kort geleden een brand gehad in de woonkamer, hierbij is de woonkamer voor 90% uitgebrand.
Op een aantal kleine dingen na, waaronder het modem van chello.
Op dez zelfde dag hebben we een andere woning gekregen waar we nu hard in bezig zijn.
Nu hebben we op de dag van de brand contact gelegd met chello, dit omdat we wilde voorkomen dat het modem in de ontstane chaos het modem kwijt zou geraken.
Men gaf het advies om deze in te leveren bij chello, om na te laten gaan of het modem intern schade zou hebben.
Op naar Capelle a/d ijssel, daar hebben we direct aangegeven dat het modem (hadden we bij ons) schade zou hebben.
Chello stelde ons voor een verhuis bericht te sturen (twee weken van te voren, als of we wisten dat er brand uit zou breken), en wij voor de kosten zouden opdraaien voor de schade aan het modem (€ 250).
Als ik de leveringsvoorwaarden leest, is er een artikel opgenomen die hier in duidelijk aangeeft dat hier geen opzet in het spel is, maar dit is(de woorden chello zelf) overmacht.
Heeft iemand een idee hoe wij dit het beste kunnen aanpakken, is er bijvoorbeeld iemand bij chello die dit soort zaken in behandeling heeft, niet zo zeer dat het modem omgerolen moet worden, maar het bedrag van het modem wat betaald moet worden, deze €250 euro hebben we niet, en kunnen we ook niet betalen.
Met vriendelijke groet,
Anton van der Steen
http://www.steenpegels.nl
[email protected]
Re: Chello en een brand
inderdaad gewoon bij de verzekering indienen. Als het goed is keren zij dit uit ....
Re: Chello en een brand
Wel raar zeg dat ze bij UPC verschillende tarieven voor hun modems berekenen.
Bij mij hadden ze een vervangingswaarde van € 84,03 excl btw dit is € 100,00 incl btw berekend.
Blijven rare gasten bij die UPC
Bij mij hadden ze een vervangingswaarde van € 84,03 excl btw dit is € 100,00 incl btw berekend.
Blijven rare gasten bij die UPC
Re: Chello en een brand
Nee, hoor, er zijn verschillende soorten modems in omloop, vandaar de prijsverschillen....Wel raar zeg dat ze bij UPC verschillende tarieven voor hun modems berekenen.
- Terayon
- Com21
- Motorola
- Tompson
- etc. etc.
Re: Chello en een brand
Met andere woorden, als er dus een brand is (overmacht) kan er dus flink in de buidel worden gegrepen, om dit bedrag vervolgens weer te claimen bij de verzekering.
We hebben het hier niet over opzet, maar over een ongeluk.
We hebben het hier niet over opzet, maar over een ongeluk.
Re: Chello en een brand
Als het modem brandschade heeft opgelopen lijkt het mij ook puur een kwestie voor je verzekering, tenzij deze dat in de voorwaarden uitsluit.
Maar als'ie het nog gewoon doet is er toch niks aan de hand?
Maar als'ie het nog gewoon doet is er toch niks aan de hand?
Re: Chello en een brand
Dat is ook bij de spoed-tandarts ... ook overmacht,m aar moet je ook eerst dokken voor je wat terug ziet.... Dus dat is overal.Met andere woorden, als er dus een brand is (overmacht) kan er dus flink in de buidel worden gegrepen, om dit bedrag vervolgens weer te claimen bij de verzekering.
Re: Chello en een brand
Vergeet niet dat het kabelmodem niet je eigendom is. Je hebt hem in bruikleen, mij lijkt het niet meer dan normaal dat de eigenaar het modem eerst vergoed en daarna gaat kijken waar de kosten te verhalen zijn. Iets dat waarschijnlijk wel de eigen brandverzekering gaat worden maar in mijn mening moet UPC/Chello dan wel eerst de oorzaak (brand) op papier zetten alsmede de aansprakelijkstelling voor de schade anders lijtk het mij moeilijk andermans eigendommen vergoed te krijgen van de verzekering.Met andere woorden, als er dus een brand is (overmacht) kan er dus flink in de buidel worden gegrepen, om dit bedrag vervolgens weer te claimen bij de verzekering.
Dat is ook bij de spoed-tandarts ... ook overmacht,m aar moet je ook eerst dokken voor je wat terug ziet.... Dus dat is overal.
Re: Chello en een brand
Oke,
Inderdaad de schade komt voor rekening van mij, en die claim ik bij de verzekering.
Het enige wat chello nog wilde hebben (en hebben gekregen) was een rapport dat er een brand was geweest (Schade expert).
Bijgevoegd is dan ook nog het politie rapport van het technisch onderzoek, beter kunnen we het niet hebben.
En nu iets wat wij niet hadden verwacht van chello, hun regelen de zaak af met de verzekering.
Top gasten van chello, en nu maar hopen dat we op het nieuwe adres ook weer kunnen genieten van internet.
Bedankt allemaal
Inderdaad de schade komt voor rekening van mij, en die claim ik bij de verzekering.
Het enige wat chello nog wilde hebben (en hebben gekregen) was een rapport dat er een brand was geweest (Schade expert).
Bijgevoegd is dan ook nog het politie rapport van het technisch onderzoek, beter kunnen we het niet hebben.
En nu iets wat wij niet hadden verwacht van chello, hun regelen de zaak af met de verzekering.
Top gasten van chello, en nu maar hopen dat we op het nieuwe adres ook weer kunnen genieten van internet.
Bedankt allemaal
Re: Chello en een brand
Ben ik het spoor nou bijster??? Jij hebt brand gehad in jouw woning met zoveel ellende van dien en UPC (chello) gaat nog bij jou moeilijk doen over een kabelmodem terwijl jij misschien wel alles wat je lieft hebt kwijt bent????? Sorry hoor, maar bij zo een gevoelloze onderneming zou ik geen klant meer willen zijn. Je schrijft: TOP mensen bij Chello.... ??????? Maar ja, mensen verschillen nu eenmaal, ik begrijp niets van jouw dankbaarheid.
Re: Chello en een brand
Omdat Chello alles met de verzekering regelt ?? Zou ik ook blij mee zijn, helemaal als ik deze fora lees. ...Maar ja, mensen verschillen nu eenmaal, ik begrijp niets van jouw dankbaarheid
Re: Chello en een brand
Inderdaad, we zijn blij dat chello dit voor ons overneemt, en het klinkt inderdaad waar.
Maar er zijn nog mensen met gevoel bij chello.
Het geeft ons de tijd om ons met andere zaken bezig te houden, komt nogal wat bij kijken, als je woonkamer roetzwart is.
M.V.G
Anton van der Steen
Maar er zijn nog mensen met gevoel bij chello.
Het geeft ons de tijd om ons met andere zaken bezig te houden, komt nogal wat bij kijken, als je woonkamer roetzwart is.
M.V.G
Anton van der Steen
Re: Chello en een brand
Het is voor UPC/Chello dezelfde actie of ze nu de schade op jouw verhalen (schrijftelijk) of dat ze meteen een bericht doorsturen naar de verzekering. Het is voor UPC een extra zekerheid dat ze wel hun geld krijjgen en dat het iets sneller gaat anders zit er weer een extra persoon/vertraging tussen als ze meteen zelf zaken doen met de verzekering.Inderdaad, we zijn blij dat chello dit voor ons overneemt, en het klinkt inderdaad waar.
Maar er zijn nog mensen met gevoel bij chello.
Het geeft ons de tijd om ons met andere zaken bezig te houden, komt nogal wat bij kijken, als je woonkamer roetzwart is.
UPC/Chello verkoopt het natuurlijk als goede service ....
Re: Chello en een brand
beide partijen hebben er dus belang bij ... NOU EN !
Ik vind het wél service, lang niet ieder bedrijf zal zo easy zijn..
Ik vind het wél service, lang niet ieder bedrijf zal zo easy zijn..
Re: Chello en een brand
Het valt mij op, dat iedere goede actie van UPC wordt getorpedeerd tot fout.
Minima krijgen Chello...commentaar en het is belachelijk.
UPC handelt het direct af met verzekering...commentaar en het wordt alleen maar gezien als goede service "verkopen"
Ik snap, dat er mensen zijn met wrok, maar er zijn ook grenzen.
Slechte ervaring recht praten, vind ik ook niet echt correct, maar daar moet dan evenveel plaats voor zijn.
Maar dat zijn meteen medewerkers.
Minima krijgen Chello...commentaar en het is belachelijk.
UPC handelt het direct af met verzekering...commentaar en het wordt alleen maar gezien als goede service "verkopen"
Ik snap, dat er mensen zijn met wrok, maar er zijn ook grenzen.
Slechte ervaring recht praten, vind ik ook niet echt correct, maar daar moet dan evenveel plaats voor zijn.
Maar dat zijn meteen medewerkers.
Re: Chello en een brand
Ik heb op dit forum ontzettend vaak mezelf geuit over mijn ervaringen met upc. Helaas nooit positief. Maar ik ben het met je eens dat als er eens wat goed gedaan wordt door upc moet niet iemand anders het krom gaan praten. vice versa uiteraard ook!
Re: Chello en een brand
UPC is een groot bedrijf en er wordt het meeste gezeurd over zaken waar alle grote bedrijven mee kampen. Ik heb nog nooit een goede helpdeskmedewerker gezien. Bij geen enkel bedrijf. Slechte verkopers zijn er ook genoeg en de mensen die hier lopen te roepen zullen ook genoeg fouten maken op het werk. Toch zijn het altijd de grote bedrijven waar mensen tegenaan lopen te trappen terwijl ze het van zichzelf en andere bedrijven wel accepteren.
Re: Chello en een brand
Heeeeeeeeeeeeeeee Keesjan is terug. We hebben tijdens je afwezigheid een speciaal forum voor je geopend!
Kijk maar eens op http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=19170
Helaas zit er een slotje op.
Fijn dat je weer terug bent (of ben je niet de echte.....?) Ik zal iedereen inlichten!
Kijk maar eens op http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=19170
Helaas zit er een slotje op.
Fijn dat je weer terug bent (of ben je niet de echte.....?) Ik zal iedereen inlichten!
Re: Chello en een brand
Lekker, kunnen we weer veel onzin verwachten van deze Keesjan.....tssssss.....ben ik er blij mee