LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello en een brand

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Anton van der Steen

Chello en een brand

Ongelezen bericht door Anton van der Steen »

Hallo allemaal,

We hebben kort geleden een brand gehad in de woonkamer, hierbij is de woonkamer voor 90% uitgebrand.
Op een aantal kleine dingen na, waaronder het modem van chello.

Op dez zelfde dag hebben we een andere woning gekregen waar we nu hard in bezig zijn.
Nu hebben we op de dag van de brand contact gelegd met chello, dit omdat we wilde voorkomen dat het modem in de ontstane chaos het modem kwijt zou geraken.
Men gaf het advies om deze in te leveren bij chello, om na te laten gaan of het modem intern schade zou hebben.
Op naar Capelle a/d ijssel, daar hebben we direct aangegeven dat het modem (hadden we bij ons) schade zou hebben.

Chello stelde ons voor een verhuis bericht te sturen (twee weken van te voren, als of we wisten dat er brand uit zou breken), en wij voor de kosten zouden opdraaien voor de schade aan het modem (€ 250).

Als ik de leveringsvoorwaarden leest, is er een artikel opgenomen die hier in duidelijk aangeeft dat hier geen opzet in het spel is, maar dit is(de woorden chello zelf) overmacht.

Heeft iemand een idee hoe wij dit het beste kunnen aanpakken, is er bijvoorbeeld iemand bij chello die dit soort zaken in behandeling heeft, niet zo zeer dat het modem omgerolen moet worden, maar het bedrag van het modem wat betaald moet worden, deze €250 euro hebben we niet, en kunnen we ook niet betalen.

Met vriendelijke groet,

Anton van der Steen
http://www.steenpegels.nl
[email protected]

Gast

Re: Chello en een brand

Ongelezen bericht door Gast »

Als het goed is, kun je dit gewoon verhalen bij de verzekering.

Gast

inderdaad gewoon bij de verzekering indienen. Als het goed is keren zij dit uit ....

agro

Ongelezen bericht door agro »

Wel raar zeg dat ze bij UPC verschillende tarieven voor hun modems berekenen.
Bij mij hadden ze een vervangingswaarde van € 84,03 excl btw dit is € 100,00 incl btw berekend.

Blijven rare gasten bij die UPC

Gast

Wel raar zeg dat ze bij UPC verschillende tarieven voor hun modems berekenen.
Nee, hoor, er zijn verschillende soorten modems in omloop, vandaar de prijsverschillen....

- Terayon
- Com21
- Motorola
- Tompson
- etc. etc.

Gast

Met andere woorden, als er dus een brand is (overmacht) kan er dus flink in de buidel worden gegrepen, om dit bedrag vervolgens weer te claimen bij de verzekering.

We hebben het hier niet over opzet, maar over een ongeluk.

Gast

Als het modem brandschade heeft opgelopen lijkt het mij ook puur een kwestie voor je verzekering, tenzij deze dat in de voorwaarden uitsluit.
Maar als'ie het nog gewoon doet is er toch niks aan de hand?

Gast

Met andere woorden, als er dus een brand is (overmacht) kan er dus flink in de buidel worden gegrepen, om dit bedrag vervolgens weer te claimen bij de verzekering.
Dat is ook bij de spoed-tandarts ... ook overmacht,m aar moet je ook eerst dokken voor je wat terug ziet.... Dus dat is overal.

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

Dat is ook bij de spoed-tandarts ... ook overmacht,m aar moet je ook eerst dokken voor je wat terug ziet.... Dus dat is overal.
Vergeet niet dat het kabelmodem niet je eigendom is. Je hebt hem in bruikleen, mij lijkt het niet meer dan normaal dat de eigenaar het modem eerst vergoed en daarna gaat kijken waar de kosten te verhalen zijn. Iets dat waarschijnlijk wel de eigen brandverzekering gaat worden maar in mijn mening moet UPC/Chello dan wel eerst de oorzaak (brand) op papier zetten alsmede de aansprakelijkstelling voor de schade anders lijtk het mij moeilijk andermans eigendommen vergoed te krijgen van de verzekering.

Anton van der Steen

Ongelezen bericht door Anton van der Steen »

Oke,

Inderdaad de schade komt voor rekening van mij, en die claim ik bij de verzekering.
Het enige wat chello nog wilde hebben (en hebben gekregen) was een rapport dat er een brand was geweest (Schade expert).
Bijgevoegd is dan ook nog het politie rapport van het technisch onderzoek, beter kunnen we het niet hebben.
En nu iets wat wij niet hadden verwacht van chello, hun regelen de zaak af met de verzekering.

Top gasten van chello, en nu maar hopen dat we op het nieuwe adres ook weer kunnen genieten van internet.

Bedankt allemaal

Wat????

Ongelezen bericht door Wat???? »

Ben ik het spoor nou bijster??? Jij hebt brand gehad in jouw woning met zoveel ellende van dien en UPC (chello) gaat nog bij jou moeilijk doen over een kabelmodem terwijl jij misschien wel alles wat je lieft hebt kwijt bent????? Sorry hoor, maar bij zo een gevoelloze onderneming zou ik geen klant meer willen zijn. Je schrijft: TOP mensen bij Chello.... ??????? Maar ja, mensen verschillen nu eenmaal, ik begrijp niets van jouw dankbaarheid.

Gast

Maar ja, mensen verschillen nu eenmaal, ik begrijp niets van jouw dankbaarheid
Omdat Chello alles met de verzekering regelt ?? Zou ik ook blij mee zijn, helemaal als ik deze fora lees. ...

anton van der Steen

Ongelezen bericht door anton van der Steen »

Inderdaad, we zijn blij dat chello dit voor ons overneemt, en het klinkt inderdaad waar.
Maar er zijn nog mensen met gevoel bij chello.

Het geeft ons de tijd om ons met andere zaken bezig te houden, komt nogal wat bij kijken, als je woonkamer roetzwart is.

M.V.G

Anton van der Steen

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

Inderdaad, we zijn blij dat chello dit voor ons overneemt, en het klinkt inderdaad waar.
Maar er zijn nog mensen met gevoel bij chello.

Het geeft ons de tijd om ons met andere zaken bezig te houden, komt nogal wat bij kijken, als je woonkamer roetzwart is.
Het is voor UPC/Chello dezelfde actie of ze nu de schade op jouw verhalen (schrijftelijk) of dat ze meteen een bericht doorsturen naar de verzekering. Het is voor UPC een extra zekerheid dat ze wel hun geld krijjgen en dat het iets sneller gaat anders zit er weer een extra persoon/vertraging tussen als ze meteen zelf zaken doen met de verzekering.

UPC/Chello verkoopt het natuurlijk als goede service ....

Gast

beide partijen hebben er dus belang bij ... NOU EN !

Ik vind het wél service, lang niet ieder bedrijf zal zo easy zijn..

Postito

Ongelezen bericht door Postito »

Het valt mij op, dat iedere goede actie van UPC wordt getorpedeerd tot fout.

Minima krijgen Chello...commentaar en het is belachelijk.
UPC handelt het direct af met verzekering...commentaar en het wordt alleen maar gezien als goede service "verkopen"

Ik snap, dat er mensen zijn met wrok, maar er zijn ook grenzen.

Slechte ervaring recht praten, vind ik ook niet echt correct, maar daar moet dan evenveel plaats voor zijn.
Maar dat zijn meteen medewerkers.

Gast

Ik heb op dit forum ontzettend vaak mezelf geuit over mijn ervaringen met upc. Helaas nooit positief. Maar ik ben het met je eens dat als er eens wat goed gedaan wordt door upc moet niet iemand anders het krom gaan praten. vice versa uiteraard ook!

Keesjan

Ongelezen bericht door Keesjan »

UPC is een groot bedrijf en er wordt het meeste gezeurd over zaken waar alle grote bedrijven mee kampen. Ik heb nog nooit een goede helpdeskmedewerker gezien. Bij geen enkel bedrijf. Slechte verkopers zijn er ook genoeg en de mensen die hier lopen te roepen zullen ook genoeg fouten maken op het werk. Toch zijn het altijd de grote bedrijven waar mensen tegenaan lopen te trappen terwijl ze het van zichzelf en andere bedrijven wel accepteren.

Gast

Heeeeeeeeeeeeeeee Keesjan is terug. We hebben tijdens je afwezigheid een speciaal forum voor je geopend!

Kijk maar eens op http://www.trosradar.nl/forum/viewtopic.php?t=19170

Helaas zit er een slotje op.

Fijn dat je weer terug bent (of ben je niet de echte.....?) Ik zal iedereen inlichten!

Gast

Lekker, kunnen we weer veel onzin verwachten van deze Keesjan.....tssssss.....ben ik er blij mee :?: :cry:

Gesloten