| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] chello extreme haalt niet de beloofde snelheid
-
Sentinel@home
chello extreme haalt niet de beloofde snelheid
Een aantal chello abonnee's die chello Extreme hebben aangevraagd komen vooralsnog niet hoger dan snelheden die ook met chello Plus worden gehaald.
Opvalend is dat dit alleen geldt voor abonnee's met een Motorola SB4200E kabelmodem. Gebruikers met een ander type modem, bijvoorbeeld de SB5100E hebben dit probleem niet, en kunnen wel op volle snelheid downloaden.
De SB4200E zou met gemak 20Mbit/s aan kunnen, het gaat hier dus blijkbaar om een configuratie probleem aan de kant van chello. Er wordt al gesproken over een verkeerde boot-file of configuratie-file.
Er kan natuurlijk altijd wel iets mis gaan bij de introductie van een gloednieuw abonnement. Zeker als het om dit soort extreem hoge snelheden gaat. Het is echter wel zeer slordig dat dit nergens wordt vermeld op de site van chello.
bron: http://www.chelloo.com
Opvalend is dat dit alleen geldt voor abonnee's met een Motorola SB4200E kabelmodem. Gebruikers met een ander type modem, bijvoorbeeld de SB5100E hebben dit probleem niet, en kunnen wel op volle snelheid downloaden.
De SB4200E zou met gemak 20Mbit/s aan kunnen, het gaat hier dus blijkbaar om een configuratie probleem aan de kant van chello. Er wordt al gesproken over een verkeerde boot-file of configuratie-file.
Er kan natuurlijk altijd wel iets mis gaan bij de introductie van een gloednieuw abonnement. Zeker als het om dit soort extreem hoge snelheden gaat. Het is echter wel zeer slordig dat dit nergens wordt vermeld op de site van chello.
bron: http://www.chelloo.com
-
gofor
Re: chello extreme haalt niet de beloofde snelheid
Ook ik heb me laten verleiden om voor extreme te gaan ware het niet dat ik nu 2 weken later nog geen geen snelheids verhoging heb .... wat zeg ik , zelfs een verlaging want de upc staat op classic.Dit terwijl ik betaal voor een plus abbo dus niks verhoging maar verlaging, klootviolen daar.Voor de service medewerkers niets dan lof , zij moeten de bagger van upc maar op zien te lossen .Zet een student neer die wat wil verdienen en laat hem je **** opruimen en proberen goed te praten ,slim gedaan van upc.Ergo nu blijkt het aan mijn modem te liggen die kan de snelheid niet niet aan na 8 dagen zonder telfoon te hebben gezeten en ik geloof 50 bootfiles in mijn modem komt er een nwe modem. Ik hoop dat upc de boel nu eens een keer op de rails krijgt want voorlopig geven ze valse voorlichting in hun reclames.... nooit meer offline altijd bereikbaar per telefoon .........grappig soms moet je er maar om lachen das misschien beter
-
Vergoeding
Ik las net op een adner forum, dat je voor elke dag dat je geen diensten hebt van UPC door een storing, je 2 dagen vergoed kan krijgen. Lost je problemen niet op, maar dekt de kosten dan enigzins wel!
-
melvinc
dat het internet zo traag is
-----------------------------------------------
hoe heb je dit probleem op gelost ?
----------------------------------------
bellen ? mailen ?
Sentinel@home
--------------------
want dit probleem heb ik dus ook
-------------------------------------
ik heb ook een stuk van t forum
waar je klachten kan neer zetten
(chello light deugt dat niet of zo ? ) kan je ff daar uit leggen hoe je t hebt op geslost ? dan ben ik heel blij
want daar kijk ik als en al niuewe txten staan
------------------------------------------------------------
-----------------------------------------------
hoe heb je dit probleem op gelost ?
----------------------------------------
bellen ? mailen ?
--------------------
want dit probleem heb ik dus ook
-------------------------------------
ik heb ook een stuk van t forum
waar je klachten kan neer zetten
(chello light deugt dat niet of zo ? ) kan je ff daar uit leggen hoe je t hebt op geslost ? dan ben ik heel blij
want daar kijk ik als en al niuewe txten staan
------------------------------------------------------------
-
melvinc
weet waar mij probleem aan lag ? dat t internet zo traag ging
de stekker ff een 1uurtje uit de stop kontackt laten
(en klaar
en t heeft geholen nu heb ik mn normaale snelheid weer terug
dit moet je ook maar ns proberen
meschien helpt t ook wel bij jou ?
de stekker ff een 1uurtje uit de stop kontackt laten
en t heeft geholen nu heb ik mn normaale snelheid weer terug
dit moet je ook maar ns proberen
meschien helpt t ook wel bij jou ?
-
Damenace
39 Euro voor 20 MB internet bij VERSATEL laat je niet neppen door Chello zij kunnen niet eens de snelheid garanderen 
-
Gast
Ja, daar heb je erg veel aan, wanneer je geen vaste telefoonaansluiting hebt of wilt, Damenace... 
-
Gast
Ook al neem je vaste telefoon dan ben je nog goedkoper uit dan bij Chello trouwens bij Chello heb je een kabel nodig DUH
-
Gast
Ik ben blij dat ik geen chello meer hebt ben sinds 2 maanden op planet overgestapt en nooit geen problemen meer gehad!!
-
marchal
Hallo.
Ik had hiervoor een chello plus en die liep al voor geen reet. Dus in de hoop van op beetje snelheidsverhoging ben ik geupgraded naar dit extreme account. Nou, extreme is die wel. Extreme traag dan wel. Ik heb een gemiddelde upload van 21.0 Kbyte/sec en een gemiddelde download van 113.4 Kbyte/sec. Jammer dat hier geen screendumps bij kunnen.
Dus als die accounts heeft als enigste voordeel dat chello er beter van word want of een light of een extreme. het loopt zo wie zo niet. Het leverd hen in verhouding enkel 50 euro per maand meer op en van restitutie heeft men nog nooit gehoord, laatstaan gesproken.
Op vragen aan de helpdesk krijg je antwoorden in de trand van "gooi uw cookies maar eens weg" Ook niet echt wijze woorden dus.
Bezint eer ge beging. je zit er wel een jaar aan vast. Contracten werken nu eenmaal eenzijdig bij UPC. dwz. Wij moeten ze nakomen maar hunnie dus niet blijbaar want ze beloven meer dan dat ze daardwerkelijk nakomen.
Ik had hiervoor een chello plus en die liep al voor geen reet. Dus in de hoop van op beetje snelheidsverhoging ben ik geupgraded naar dit extreme account. Nou, extreme is die wel. Extreme traag dan wel. Ik heb een gemiddelde upload van 21.0 Kbyte/sec en een gemiddelde download van 113.4 Kbyte/sec. Jammer dat hier geen screendumps bij kunnen.
Dus als die accounts heeft als enigste voordeel dat chello er beter van word want of een light of een extreme. het loopt zo wie zo niet. Het leverd hen in verhouding enkel 50 euro per maand meer op en van restitutie heeft men nog nooit gehoord, laatstaan gesproken.
Op vragen aan de helpdesk krijg je antwoorden in de trand van "gooi uw cookies maar eens weg" Ook niet echt wijze woorden dus.
Bezint eer ge beging. je zit er wel een jaar aan vast. Contracten werken nu eenmaal eenzijdig bij UPC. dwz. Wij moeten ze nakomen maar hunnie dus niet blijbaar want ze beloven meer dan dat ze daardwerkelijk nakomen.
-
Gast
Voor 39 Euro VERSATEL 20MB internet / TV / Telefoon
terwijl Chello Extreme je alleen die 20MB Internet biedt voor 79 Euro
daarbij telt ook nog dat KWELLO gluiperig die snelheid niet kan garanderen en knijpakties houden zodat de te weinig ingekochte bandbreedte een gegarandeerde winst opleveren.
DOE KWELLO DE DEUR UIT EN GA OVER OP VERSATEL
terwijl Chello Extreme je alleen die 20MB Internet biedt voor 79 Euro
daarbij telt ook nog dat KWELLO gluiperig die snelheid niet kan garanderen en knijpakties houden zodat de te weinig ingekochte bandbreedte een gegarandeerde winst opleveren.
DOE KWELLO DE DEUR UIT EN GA OVER OP VERSATEL