LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello geeft harde datalimieten toe

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
eline

Chello geeft harde datalimieten toe

Ongelezen bericht door eline »

Chello heeft tegenover gebruikers vereniging Coax toegegeven een harde datalimiet te hanteren bij light, classic en plus abonnementen. 10 GB voor light, 40 gb voor classic en 80 gb voor plus. Ze adverteren echter ermee dat ze geen datalimiet hebben ,en ook als je ze belt zeggen ze geen datalimiet te hebben voor die producten. Dit is dus valse voorlichting.

Gast

Re: Chello geeft harde datalimieten toe

Ongelezen bericht door Gast »

RADAR!!

Help ons asjeblief met de valse voorlichtingen van CHELLO!

Gast

mailtje maar naar rtl boulevard over wat coax.nl nu doet

johnz

Ongelezen bericht door johnz »

RTL boulevard ?

Wat heeft die daar mee te maken ?

Klaas40

Ongelezen bericht door Klaas40 »

Zie je wel dat Chello de zooi belazerd. Wat een K bedrijf zeg.

Gast

wat een "yesterday's news". ga wat nuttigs met je leven doen. dit staat al een aantal maanden op verschillende fora. so what dat het bedrijf het nu officieel toegeeft?

Klaas40

Ongelezen bericht door Klaas40 »

Zi je wel dat die lui de zooi belazeren. Geen harde datalimid progangeren, maar in de praktijk wel uitvoeren. Dat is gewiin zwaar crimineel. Ik snap de Nederlandse wetgeving niet. Die lui horen achter slot en grendel.

hoffie2

Ongelezen bericht door hoffie2 »

venatius ik vind het prachtig dat je op school rekenen hebt gehad, maar snap de hele intensie van je verhaaltje niet

prodigy67

Ongelezen bericht door prodigy67 »

Nu al enige jaren abonnee bij Chello met een relatief duur classis abonnement (49 euro p/m),de laatste jaren weinig klachten gehad over service en internetverbinding.
Echter na het aanschaffen van een nieuwe snelle computer met veel opslagcapiciteit leek het me ook leuk om wat meer te gaan downloaden van internet.
Helaas kwam ik van een koude kermis thuis omdat UPC een download limiet heeft van 8 (!!) Gig voor dit toch dure abonnement.
Na telefonish contact te hebben gehad en van het kastje naar de muur te zijn gestuurd maar even een mail naar de heren/dames van UPC gestuurd dat ik dit een belachelijke zaak vind omdat dit niks meer heeft te maken met een fair use gebruik.
Hierop krijg je als antwoord een standaard mail dat je maar rekening moet houden met andere klanten die anders gehinderd zouden worden door mensen die overmatig gebruik maken van downloaden(??)
Volgende dag maar eens gebelt als nieuwe klant onder het mom dat ik wel geintresseerd ben in hun internet diensten, vooral het chello classic abonnement.
Na het vragen of hier een downloadlimiet geld, word er glashard NEE gezegt, ook na enige malen vragen of desbetreffende helpdesk medewerker dit wel heel zeker weet.
Dit noem ik dus gewoon verlakkerij en valse beloftes.
Als nieuwe klant ken alles, maar als je eenmaal binnen bent gehaald gelden opeens allerlei regels.
En wat ken je eraan doen, behalve opzeggen en op zoek gaan naar een andere provider?
Weinig, want wat kan UPC het nu schelen of ze mij als klant verliezen?
De makkelijkste weg is inderdaad vertrekken, maar voor mij geld dan dat ik opnieuw een telefoonaansluiting moet aanvragen bij KPN (ook niet goedkoop), alle mensen in mijn adresboek een nieuw e-mail adres moet doorgeven en natuurlijk alle sites en forums waar ik "lid" van ben geworden in de jaren maar even een e-mail adres wijziging moet gaan sturen enz enz....kortom een hoop gedoe en geregel.
Op het moment heeft UPC mijn downloadsnelheid als "straf" teruggebracht tot 64 kb/s, gelijk aan een normale telefoonverbinding, voor de rest van de maand.
En dit al na 1 waarschuwing die ik binnenkreeg via de mail.
Het word tijd dat er wat gedaan word aan deze machtspositie van UPC en dat ze eens wat meer oog voor hun klanten hebben.
Vooral met het vele gebruik van internet ken je tegenwoordig geen beperkingen meer stellen voor je gebruikers, zeker voor zulke dure abonnementen niet.

hoffie2

beste prodigy

het is niet zo dat je bij 8 gecapped wordt, maar 8GB is (al jaren) het gemiddelde gebruik volgens kwello van de classic gebruikers

je wordt gecapped als je 5x het gemiddelde gebruik overschreden hebt, dus (al jaren) 40 GB

Ik weet niet hoe belangrijk de snelheid voor je is (wanneer kan je eigenlijk op volle speed downloaden???), maar je hebt voor een stuk minder geld dan de 49.95 euro ADSL, dus dan zou je de aan te leggen telefoonlijn er binnen een jaar al weer uit hebben, en GEEN DATALIMIET als je de juiste aanbieder neemt, en de beeste ADSL aanbieders hebben ook nog eens normale nieuwsgroepen......

essun

Ongelezen bericht door essun »

upc heeft in december 2004 heel veel waarschuwingen verstuurd naar chello gebruikers met de mededeling dat je je datatalimiet overschreden had hierin dreigde ze je terug te draaien naar 64k/b per min. als het nog een keer zou gebeuren.
nu zijn er veel familieleden en kennissen van mij die ook chello hebben en die totaal niet of heel weinig downloaden die ook zo'n berricht hadden gekregen.
mijn vriendin die eigenlijk nooit wat download die is zelfs in dec terug gedraait naar 64 k/b per min zonder ook maar 1 waarschuwing!!!!!

prodigy67

Ongelezen bericht door prodigy67 »

Beste Hoffie2

Wat betreft de downloadsnelheid van Chello...niks mis mee.
Dus daar licht het probleem niet.
Het gaat dus hierbij om de downloadlimiet, wat ze dus stellen op 8 GIG p/m bij een classic abonnement.
Deze 8 Gig is een los gegeven en word gehanteerd in de standaard mail van Chello.
De grens is echter 40 Gig p/m voor dit abonnement.
Nu is het natuurlijk makkelijk om over te stappen op ADSL, echter ik zit zoals al eerder beschreven met het feit dat ik GEEN telefoon c.q. ADSL aansluiting meer heb.
Met b.v. een adsl abonnement van speedlinq kom ik op 35 euro p/m, maar daar komt nog je abonnement bovenop voor aansluiting en gebruikmaking van een KPN telefoon/Adsl lijn.
En dan natuurlijk de nodige rompsslomp omdat ik lid ben van verschillende news servers enz. die ik gebruik voor het downloaden van dingen.
Je bent hier pas lid na het opgeven van een email adres, en kom dus voor het probleem te staan bij verandering van provider dat dus ook mijn mailadres veranderd, waardoor ik dus alles waar ik ooit lid van ben geworden opnieuw moet gaan aanvragen.
Vandaar mijn twijvel om over te stappen op ADSL.
Oplossing: de chello maffia moet gewoon zijn data limieten opheffen.
Wel zo fair ook aangezien de prijs die ik voor mijn abonnement betaal.
In ieder geval bedankt voor je reactie.

ruben1963

Ongelezen bericht door ruben1963 »

Na een waarschuwing, DIRECT, in snelheid teruggezet!
wel erg duur € 49,95 voor een snelheid van 64 kb/s, ik vind er ook geen zak meer aan om op het internet te gaan.
Ik overweeg nu ook om na ca. 8 jaar ( met de nodige problemen) het abbonement op te gaan zeggen.
Er werd gezegd dat het UPC niets deed als iemand dat zou doen, dus stel ik voor om gezamelijk dat te gaan doen ( incl televisie, want schotels hebben ook meer te bieden), met meer méér mans!!
wie volgt?

Debby

Ongelezen bericht door Debby »

Hier nog een Chello classic gebruiker, en ja ook de bewuste mail.

Al vanaf 2002 hebben wij Chello nooit geen last gehad, en het gebruik is niet veranderd, alleen hun datalimiet. Ik heb ze hierover ook gemaild, krijg niet eens bericht terug.

Ik denk er ook over om het abonnement te beïndigen zo ga je niet met klanten om. Dan gaat ook gelijk de telefoon eruit.

Heb dan ook de petitie ingevuld bij COAX, die wordt half maart aan Chello aangeboden. Dus doe allemaal mee aan de petitie van COAX, samen staan we sterk!!!!!!!!!!

Gast

mensseu denken we wel aan de bak ijswater voor UPC/Chello?????

lijkt me leuk die douche op de PC's van kwello :lol:

Gast

Ruben je heb helemaal gelijk.
Na 5 jaar abonnee te zijn geweest en nog nooit de "Chello wetten" te hebben overtreden, word ik nu na 1 waarschuwing per mail direkt teruggedraaid naar 64 kb/s.
Als je ze belt ken krijg je alleen maar te horen dat ze dit doen om te zorgen dat alle data verkeer voor elke verbruiker optimaal blijft, en dat je wel ken kiezen voor een duurder plus abonnement waardoor je een groter datalimiet heb.
Waarop mijn vraag natuurlijk was: ben ik dan opeens niet meer tot last voor mijn medegebruikers?
Komt mijn data met een nog duurder (75 euro?) plus abonnement binnen via andere wegen i.p.v. dezelfde kabel als die ik nu gebruik, of komen ze het zelf brengen met kruiwagens?.......hierna werd het stil aan de andere kant van de telefoon.
Dat is dus de fair use policy van Chello.
Ik heb dus ook besloten alles van Chello op te zeggen inclusief kabel tv.
Digitale tv is ten eerste goedkoper en je heb ook nog eens een grotere zenderkeus en betere beeldkwaliteit, vooral als je een 100 hertz tv hebt staan.
Kortom, UPC moet lekker zo door gaan met zijn klanten....dan houden ze er veel over...NOT!!!

Ex-Chellohelpdesk

Ongelezen bericht door Ex-Chellohelpdesk »

Schijnt dat UPC ook eens slim wordt.

http://www.nu.nl/news/489096/50/Datalim ... chaft.html

Huzzah! :D

hoffie2

Toch houdt Chello nog een slag om de arm bij het definitief loslaten van de datalimieten. "Om de hoge servicegraad en snelheid van het netwerk voor alle gebruikers te kunnen garanderen, behoudt UPC zich wel het recht voor om binnen de grenzen van de algemene voorwaarden maatregelen te nemen tegen klanten die daadwerkelijk overlast voor medegebruikers veroorzaken", stelt de internetaanbieder.

Lijkt me gewoon weer een dooie UPC mus

Gast

waarschijnlijk kostte het upc ontzettend veel klanten. daarom moesten ze de limieten wel vrijgeven. ik vraag me alleen af hoe ze dit gaan compenseren????
Tarieven misschien omhoog? Drie maanden vooruit betalen? Snelheden aanpassen? Bezuinigen op de helpdesk en/of back office? En ga zo nog maar even door.........

neptunus1963

Ongelezen bericht door neptunus1963 »

DEZE POLICY IS VOORBIJ MENSEN!! LIGHT, CLASSIC EN PLUS HEBBEN GEEN ZACHTE (GEEN HARDE, WANT DIE HEBBEN DE EASY EN DE EERSTE) DATALIMIETEN MEER!! DOWNLOADEN MENSEN; GA MAAR HEEL VEEL DOWNLOADEN!!

NEPTUNUS.

Gesloten