LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Chello Internet
-
Chello Internet
Hier wil ik alle mensen horen die niet tevreden zijn met hun chello internet.
-
Re: Chello Internet
Ze weten de mensen aardig te manipuleren, want ze hebben immers alles voorradig. Weet dat UPC, waar chello de internetafdeling is. Wanneer ze niet genoeg geld binnenkrijgen gaan ze bezuinigen op de snlheid vn hun internetverbindingen en wanneer j meer wilt dan moet j meer bijbetalen. UPC is bijna failliet en ze moeten het wel van de consument hebben, dus doet een verdrukt bedrijf het op die manier. Tegen de wet in, maar ja uitgkookte wezens hebben naiivelingen nodig om zo hun gram te slaan. Ik ben goddank per januari 2005 van dit internet af. Dan heb ik 8 Mb x 2 Mb snelheid van Compuserve en dan zie ik dat deze op snelheid blijft.
Breedband is vanaf 128 Kb/seconde, maar maak niet een fout!! MegaByte is meer dan MegaBit. Daar maken de mensen nog weleens fouten mee. Chello Classic Nieuw is 4 Megabit snelheid dat betekent 0,5 MegaByte aan snelheid want je moet het delen door 8. Dus dan is het 500 KiloByte per seconde. Dan kan je 128 Mbit hebben, maar dat moet je delen door 8 en dan zie je dat het 16 KiloByte is en dat is zeker niet snel. Dat zullen ze je ook wel vertelt hebben. Dan heb je ook waarschijnlijk op een druk moment gemeten. Dan kan het ook nog weleens tegenvallen. Want dan heb je net als op de snelweg ook een file. En niet te vergeten bij Kabel zijn de snelheden niet stabiel en bij ADSL wel. Dat moet ik chello wel nageven. Dus je moet de technische berekeningen even weten. Dan kan het zijn dat oier terugva;t opmdat het druk is oop de `snelweg'en met kabel is het namelijk wel zo dat het internet dan wel trager wordt. Daar heb je bij ADSL geen last van. Die gaat continue, omdat ze die kennis van de kabel al hadden.
Wanneer je telefoon hebt en je betaalt een abonnement op je huistelefoon, dan kan je beter ADSL nemen in plaats van kabel. Het is constant in vergelijking met kabel en het is stabiel en dat is de kabel niet. Dus daar ligt het ook aan.
Ik werns je succes met chello. Maar neem dan de Chello Claasic of de chello Plus, maar niet met 250 Mb datalimiet (Chello easy Chello 2 is de Light en je hebt nhog één met datalimiet en dan heb je zonder en dat is de classic en de Plus.
Geen datalimiet is beter.
Groet,
Neptunus
Breedband is vanaf 128 Kb/seconde, maar maak niet een fout!! MegaByte is meer dan MegaBit. Daar maken de mensen nog weleens fouten mee. Chello Classic Nieuw is 4 Megabit snelheid dat betekent 0,5 MegaByte aan snelheid want je moet het delen door 8. Dus dan is het 500 KiloByte per seconde. Dan kan je 128 Mbit hebben, maar dat moet je delen door 8 en dan zie je dat het 16 KiloByte is en dat is zeker niet snel. Dat zullen ze je ook wel vertelt hebben. Dan heb je ook waarschijnlijk op een druk moment gemeten. Dan kan het ook nog weleens tegenvallen. Want dan heb je net als op de snelweg ook een file. En niet te vergeten bij Kabel zijn de snelheden niet stabiel en bij ADSL wel. Dat moet ik chello wel nageven. Dus je moet de technische berekeningen even weten. Dan kan het zijn dat oier terugva;t opmdat het druk is oop de `snelweg'en met kabel is het namelijk wel zo dat het internet dan wel trager wordt. Daar heb je bij ADSL geen last van. Die gaat continue, omdat ze die kennis van de kabel al hadden.
Wanneer je telefoon hebt en je betaalt een abonnement op je huistelefoon, dan kan je beter ADSL nemen in plaats van kabel. Het is constant in vergelijking met kabel en het is stabiel en dat is de kabel niet. Dus daar ligt het ook aan.
Ik werns je succes met chello. Maar neem dan de Chello Claasic of de chello Plus, maar niet met 250 Mb datalimiet (Chello easy Chello 2 is de Light en je hebt nhog één met datalimiet en dan heb je zonder en dat is de classic en de Plus.
Geen datalimiet is beter.
Groet,
Neptunus
En denk je niet dat al die ADSL draadjes ook ooit ergens bij elkaar moeten komen of zit iedereen met zijn ADSL direkt op de backbone?
Probeer er eerst zelf nog iets meer over te weten te komen voordat je het anderen gaat uitleggen.
Probeer er eerst zelf nog iets meer over te weten te komen voordat je het anderen gaat uitleggen.
-
Inderdaad bij ADSL, en dat zeg ik als netwerkbeheerder wat ik al voor 15 jaar doe, dat werk; zit je gelijk op de backbone inderdaad. Maar zo is het ook. Bij ADSL hou je idd de snelheid en bij Kabel niet. Het is namelijk niet dezelfde kabelsysteem als dat de mensen denken.
Groet,
Neptunus.
Groet,
Neptunus.
Sorry dat ik het zeg hoor maar lees je eigen stukje nog eens een keer, het is een beetje vaag allemaal.
Het is overal zo dat 1 MB 8 Mb is, dat is nergens ter wereld anders hoor.
Zowel adsl als kabel aanbieders maken reklame op die manier en daar is toch niks mis mee. Ze zetten gewoon de snelheid in Mbit neer omdat dat een hoger getal is, dat zou elke slimmer verkoper doen.
Mijn menig over chello:
Ik heb eigenlijk nooit ergens last van, niks geen storingen ofzo.
Ik weet, uit mij direkte omgeving, dat er veel mensen zijn die wel last van storingen hebben maar dat hoor ik net zo goed als met adsl.
Dus dat was even mij mening.
Groet,
Rutger
Het is overal zo dat 1 MB 8 Mb is, dat is nergens ter wereld anders hoor.
Zowel adsl als kabel aanbieders maken reklame op die manier en daar is toch niks mis mee. Ze zetten gewoon de snelheid in Mbit neer omdat dat een hoger getal is, dat zou elke slimmer verkoper doen.
Mijn menig over chello:
Ik heb eigenlijk nooit ergens last van, niks geen storingen ofzo.
Ik weet, uit mij direkte omgeving, dat er veel mensen zijn die wel last van storingen hebben maar dat hoor ik net zo goed als met adsl.
Dus dat was even mij mening.
Groet,
Rutger
Zucht... lees er eens een boekje over of zo!zit je gelijk op de backbone inderdaad.
NEPtunus, ik ben zeer tevreden over Chello en UPC.
Mag dat ook gemeld worden?
Mag dat ook gemeld worden?
Voor de mensen die het verschil tussen een kabel en adsl aansluiting willen weten nog even dit.
Op netwerkniveau is het verschil tussen beide vormen het duidelijkst aanwezig. Een kabelnetwerk is een zogeheten 'ring-netwerk'. Er zijn meerder huishoudens op 1 ring aangesloten. Deze ring is vervolgens via de wijkcentrale aangesloten op het hoofdnetwerk. Het telefonie netwerk waar ADSL over loopt is een zogeheten 'ster-netwerk'. Iedere telefoonlijn heeft een eigen lijn direct naar de wijkcentrale en wordt daar aangesloten op het hoofdnetwerk. Door ADSL providers wordt er ook wel gesproken over "een eigen oprit" naar de centrale.
succes ermee,
Rutger
Op netwerkniveau is het verschil tussen beide vormen het duidelijkst aanwezig. Een kabelnetwerk is een zogeheten 'ring-netwerk'. Er zijn meerder huishoudens op 1 ring aangesloten. Deze ring is vervolgens via de wijkcentrale aangesloten op het hoofdnetwerk. Het telefonie netwerk waar ADSL over loopt is een zogeheten 'ster-netwerk'. Iedere telefoonlijn heeft een eigen lijn direct naar de wijkcentrale en wordt daar aangesloten op het hoofdnetwerk. Door ADSL providers wordt er ook wel gesproken over "een eigen oprit" naar de centrale.
succes ermee,
Rutger
Trouwens sorry voor mij typfout in mijn eerste bericht slimmer moer slimme zijn uiteraard.
Groet,
Rutger
Groet,
Rutger
Dit onderwerp bestaat al en is daarom gesloten.
TROS Radar internetredactie
TROS Radar internetredactie