LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello nog steed langzaam en slecht in Amsterdam

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Gast

Chello nog steed langzaam en slecht in Amsterdam

Ongelezen bericht door Gast »

Heb eerst chello starter genomen en na een half jaar gewoon ronduit slechte tot geen verbinding te hebben gehad en meer dan 10 uur aan de helpdesk te hebben gezeten om het probleem op te lossen werd mij geadviseerd over te stappen op chell zonder datalimiet. Dit heb ik braaf gedaan en ben nu twee weken verder en heb gewoon nog steed geen stabiel verbinding. dan weer surpesenel en dan een seconde later helemaa niks en dan bij het einde van de webpagina gebruert er niks. Ook krijg ik een brief met nieuwe voorwaarden en dat mijn contract opnieuw voor een jaar is gaan lopen. Dit is mij niet verteld bij het migreren. Kan ik er nu vanaf?

Gast

Re: Chello nog steed langzaam en slecht in Amsterdam

Sorry voor je maar Chello heeft geen abonnement Zonder datalimiet.

Zie andere topics op dit forum.

Een goede raad probeer zo snel mogelijk van chello af te komen en neem een ADSL abonnement, nagenoeg dezelfde prijs snelheid, bij de meeste providers een prima helpdesk.

Wel even vergelijken van verschillende providers, sommigen hanteren wel een datalimiet, andere niet, kijk wel even goed welke provider het best bij je past, er zijn veel mogelijkheden.

Gast

Ik heb Chello classic en sinds 5 weken een erg slechte verbinding.
Ongeveer 20 seconden heb ik een verbinding van ongeveer 300kb/sec.. daarna valt de verbinding zo goed als weg... om na 5 sec tot 60sec later weer terug te keren naar de 300kb/sec. meestal 20sec wel 20 sec niet 20 sec wel etc..

Ik heb natuurlijk al zonder te overdrijven zo`n 30 keer naar de chello helpdesk gebeld, door wie ik de eerst maand continu weg werd gestuurd met het antwoord dat het zeer waarschijnlijk aan mijn computer zou liggen.

NIET DUS!! Ben nu nal 6 keer 3 verschillende versies windows instaleren verder wel achter. De hardware kon het ook niet zijn want ik heb mijn
thomson modem ook aan een totaal andere computer gekoppeld, mijn netwerk kaart daar in geplaatst en nog steeds krijg ik dezelfde rare download waarden. Tevens ook een andere netwerk kaart gekocht werkte ook niet.

Dus het was tijd om een Chello monteur langs te laten komen voor een kijkje want de helpdesk ....eeehh Helpdesk?? Goed... Deze man kwam binnen keek 1 seconden naar mijn download snelheid en herkende het probleem. Maar heeft geen oplossing voor het probleem.

Ik vroeg hem een notie van het probleem voor mij te maken op mijn computer zie hier: "Ik denk dat dit probleem wordt veroorzaakt door een voip modem.
Het gaat hoofdzakelijk om een "instraling" probleem.
Hetgeen dat de instraling veroorzaakt is MIJ niet volledig bekend.
Volgens het onderzoek dat er gaande is voor dit probleem heb ik vernomen dat het
om een VOIP modem zou kunnen gaan.

Ik heb begrepen dat VOIP een nieuwe service van chello is die mensen in staat stelt om via de kabel te kunnen telefoneren. Ik maak geen gebruik van die service dus ergens in het netwerk moet er iets fout gaan.
maar wat instraling is en De Monteur maakte de suggestie dat een Voip modem van de buurman het probleem kon zijn.
Hij kon niks voor me betekenen behalve mijn Adres op de lijst zetten samen met de vele andere die volgens hem dit probleem ook hadden. Ik fenomeen is al een hele tijd in onderzoek, maar nog geen oplossing.
Ik moest geduld hebben.

Wie weet hier meer van?!?!?!?!?

jurrien

Ongelezen bericht door jurrien »

Bovenstaande gast! Controleer nu 14.25 uur, je verbinding eens!
Het schijnt dat het nu in grote delen van het land goed is!
Je weet maar nooit Succes jurrien

#_#

Ongelezen bericht door #_# »

Dat het aan VOIP van de buurman zou liggen lijkt me vergezocht. Mbt de instraling, is Jomanda soms langs geweest? Het is allang bekend dat UPC klunzen in dienst heeft zowel bij de helpdesk buitendienst als administratie.

De enige oplossing is je abonnement opzeggen en ADSL oid nemen.

succes

Hans Freijee

Ongelezen bericht door Hans Freijee »

in oktober heb ik een nieuwe modem van chello ontvangen. niet dat er iets mis was met de oudere maar volgens chello is deze nieuwe nog stabieler. ik ben in die tussen tijd met de computer + verbinding en nieuwe modem van zolder naar beneden gegaan om het hele zaakje goed aan te sluiten. hier had ik een nieuwe opzetkast nodig om de verbindingen goed op aan te sluiten zodat de signalen goed zonder tussen menging van andere apparaten binnen konden komen.waardoor ik veel snelheid en een prima verbinding zou hebben. na dit gedaan te hebben kreeg ik geen internet en kon ik ook niet inloggen. hierop naar de helpdesk gebeld te hebben werd er gevraagd welk wachtwoord ik had en dat het toch wel vreemd was dat ik er niet op kon.en dat er sinds mijn in schrijving bij chello wel vage zaken waren. b.v. dat ze geen goede inlognaam van mij hebben en ook geen goede password. goed alles moest even gereset worden en het zou het weer doen. na dit gedaan te hebben heb ik nog 3x die dag terug moeten bellen voor dit zelfde euvel. uiteindelijk zou er een monteur komen om het zaakje eens goed te bekijken. de monteur is daags hierna gekomen(dit ging vrij snel) en zag dat het niet goed was aangesloten. de modem moet meteen bij binnenkomst geinstalleerd zijn.op de vraag hoe het dan kan dat ik met de oude modem helemaal boven op zolder met 2 t.v.´s en dvd en video er tussen wel goed kon internetten en nu sinds ik de nieuwe heb en notebene naar beneden ben gegaan en geen internet heb antwoorde hij`dat ik geluk gehad heb en dat de oude ook maar net gepakt heeft`.na het opnieuw aangesloten te hebben en ik een nieuwe draad heb moeten aanleggen door het plafond heen had ik internet........voor even!!!!
na een aantal uren gedraaid te hebben kreeg ik weer geen verbinding en kwam er dus geen data binnen. na hier weer contact op genomen te hebben wisten ze het niet meer. ik moest de modem maar gaan resetten en zo zou het dan gaan. aangezien ik gebruik wil maken wanneer het mij uitkomt van internet wil ik dat deze dag en nacht aanstaat en hiervoor ook 1van de duurdere aansluitingen van chello heb genomen neem ik hier geen genoegen mee. naar veelvuldig gebeld te hebben van dus oktober tot nu eind december per week zo’n 3 telefoontjes is bij het laatste telefoontje de laatste druppel geweest. Ik kreeg een medewerker aan de lijn (op zondag) die er echt geen zin in had. En verteld heb dat ik een e-mail naar hun geschreven heb en deze dus in hun bezit moest zijn waar het probleem duidelijk in vermeld staat kreeg ik van deze mijnheer te horen dat het met mijn firewall had te maken en ook met mijn surfgedrag....op de vraag wat hier mee bedoeld werd antwoorde de helpdeskmedewerker....nou u weet wel die pay to pay sites ik hem gezegd te hebben dat ik daar niet mee bezig ben en dat hij deze veronderstellingen en insinuatie´s maar voor hem moest houden werd het allemaal iets grimmiger.omdat ik hier geen zin in had en er uiteindelijk niks mee verder zou komen heb ik gezegd dat ik hier maar m´n conclusie´s uitmoet gaan trekken....deze mijnheer had hier geen enige moeite mee......ik ben maar zo´n 7 jaar klant bij hun. Ik moet wel zeggen dat de andere medewerkers mij het gevoel gaven het probleem wel serieus te nemen
na dit verteld te hebben in mijn familie is er iemand gaan bellen naar chello,deze persoon werkt zelf ook in de IT en was dus wel benieuwd naar hun verhaal. ook hij kreeg te horen over de firewall en dat het zeker niet te maken zou hebben met mijn surfgedrag.....ik zou bijna zeggen welk surfgedrag. ik heb uiteindelijk m´n computer geformateerd en alles er opnieuw op gezet behalve m´n norton firewall en het euvel bestaat nog steeds. ik ga dus nu maar opzoek naar een andere provider ik denk adsl en ook maar meteen naar digitale t.v. zodat ik ook meteen maar bij upc weg ben.....ik wordt hier namelijk een beetje moe van.

Gesloten