LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello plus duurste/langzaamste abo?!?!

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
B3rt

Chello plus duurste/langzaamste abo?!?!

Ongelezen bericht door B3rt »

Na de aangekondigde verhoging ben ik eigenlijk nog steeds ontevreden over de aangeboden snelheden. Ik ben wel blij dat ze verhogen maar de verhoging is zeer oneerlijk voor bepaalde abonnementen.

Ik heb het eigenlijk over het abonnement "Chello plus".

Dit abonnement kost 79 euro per maand en bood als snelheid aan:
3000/386
Dit wordt 4600/512 na de verhoging.
De extra's tov andere abonnementen: router gebruik toe gestaan, server toegestaan(alleen geen vast IP) en max 3 pc's.

De verhoging is minimaal, zeker als je de prijs vergelijkt (79 euro per maand) tov de snelheden van de concurrenten.

Een voorbeeld:
Via BBNed kun je al voor 65 euro per maand (besparing van 14 euro) een snelheid krijgen waarvan de download snelheid bijna de helft hoger is en de uplaod snelheid IS 1 keer zo hoog, namelijk: 8mbit/1mbit en dat voor 14 euro per maand minder.

Via de KPN is er ook een verschil, deze bied voor het zelfde maand bedrag een upload snelheid van 640kbps aan tov Chello 512kbps. Chello is hier wel iets sneller met het downloaden, maar de meeste Chello plus gebruikers hebben het plus genomen voor de hogere upload snelheid.

Ik snap hier UPC/Chello dus niet, hun duurste abonnement wordt verhoudings gewijs het minst verhoogd, ook zijn de voorwaarden niet aangepast, nog steeds die "vage AUP" en nog steeds geen vast IP adres voor Plus terwijl server draaien is toegestaan.
De concurrenten zijn hier wel veel duidelijker in.

Het is natuurlijk snel gezegd: "Dan neem je toch ADSL..."
Maar dan moet je dat natuurlijk wel kunnen krijgen!
Voor mij helaas geen alternatief (bbned niet verkijgbaar en KPN alleen de 2 langzamere abonnementen), ook zitten velen vast aan het jaar contract toen ze geupgrade hebben van Classic naar Plus. Ze kunnen er pas op zijn vroegst ergens in september er vanaf!

Downgraden is ook niet echt een optie want UPC doet daar ook al moeilijk over, het kost je 30 euro EN je krijgt weer een NIEUW jaar contract (wat ik dus absoluut niet wil).

Ik vind het belachelijk dat UPC niet eens gewoon luistert naar haar klanten en kijkt wat de concurrentie doet.

Misschien zijn er meer mensen die dit vinden en dat er iets aan te doen valt..

Gast

Re: Chello plus duurste/langzaamste abo?!?!

Ongelezen bericht door Gast »

Wat je er ook van vind het zal toch niet aangepast worden. Dus hou maar op met piekeren en leg jezelf erbij neer.

Gast

Of neem ADSL!!!!

Geintje!!!

Gast

Dat is inderdaad niet meer dan een geintje. Ik heb chello omdat ik al de telefoon over de kabel had. Was toen goedkoper en daar ben ik ingestonken. Chello is dan het enige alternatief. En als je iets anders wil kom je eerst bij KPN te biecht en dat torpedeert chello door bij de omschakeling soms wekenlan je telefoonnummer niet vrij te geven. En voor KPN moet je dan weer telefoonkabel en aansluitkosten betalen. En dan ben je daar alleen maar echt voordeliger uit omdat er ook andere aanbieders van het KPN netwerk gebruik mogen maken.
Het wordt tijd dat UPC dit soort concurrentie ook eens toestaat.
Massaal klagen helpt wel een beetje. Omdat veel mensen overstapten naar KPN hebben ze een goedkoper entry abbonnement (nog te duur) ingesteld.

Gast

Valt wel mee hoor !

Heb laatst een pakket besteld

zou normaal inderdaad voor chello entry + telefonie iets van 38 euro p.maand (voor beide producten) zijn, maar omdat het meerdere producten zijn hoef ik maar iets minder dan 30 euro te betalen

cabio

Ongelezen bericht door cabio »

kan kpn iets van leren. hetnet minimaal adsl + telefoon kost meer

Gesloten