LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Chello Starter

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
sofie

Chello Starter

Ongelezen bericht door sofie »

Chello biedt nu het goedkope abonnement Chello Starter aan. Bij navraag bleek dit in ons gebied (Barendrecht) nog niet beschikbaar te zijn. Wij hebben het idee dat iedereen hetzelfde antwoord krijgt. Zijn er mensen bij wie Chello Starter wel beschikbaar is..?? Anders komt het blijkbaar alleen maar neer op een lokkertje.

frank888

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door frank888 »

Over lokkertje gesproken..de download snelheid is 128k, deze vermelding zit trouwens wel erg goed verstopt op de chello website.

Voor 20 euro zijn er aantrekkelijkere aanbiedingen te vinden.

Gast

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door Gast »

Sofie,

Ik heb iets gelezen, dat voor andere Chello-abonnementen het Eurodocsis-platform nodig is. Ben verder niet technisch, maar ik denk, dat dat het verschil zal zijn.

Frank888,

Starter is een internetabonnement voor mensen, die nu nog inbellen. Voor die mensen is het dus een verdubbeling van de snelheid.
Het klopt inderdaad, dat er ook abonnementen zijn van adsl voor dat bedrag, maar dan moet je nog het kpn-abonnement er bij betalen, dus dan ben je nog het dubbele kwijt.
Op www.upc.nl ga je naar Chello Internet --> Diensten --> Chello Starter en dan staat het heel duidelijk uitgelegd.
Dus dat het verstopt zou zitten, is niet geheel waar.
Gewoon een kwestie van even logisch nadenken en de juiste links volgens.

frank888

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door frank888 »

Ik wilde "de starter" al i.b.v. een huistelefoon wijzen op de beperkingen van dit abonnement, die minder worden belicht dan de snelheidsdemonstratie op de chello site. Een onbekende met internet (waarop deze chello campagne gericht is) zou verblind raken na het zien van de snelheidsdemo op 4608k op de chello site. Met langer doorklikken is dan te lezen dat voor starter abonnement behalve de 128k er ook een 250mb datalimiet geldt.

Voor 20 euro netto mag je 3 keer sneller dan 128k en 1000mb limiet verwachten.

Gast

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door Gast »

Als je het niks vindt, moet je het gewoon niet nemen.

frank888

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door frank888 »

128k is erg erg traag...bied aub een werkelijk concurrend product voor 14,95 (384k/250mb) en ik blijf een paar jaar trouw, ik ben nog op zoek.

n-CASE

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door n-CASE »

Mijn ouders hebben sinds vorige week maandaag chello starter en zijn hier erg blij mee. Voorheen belden zij in via zonnet maar wilden toch graag een "onbeperkte" verbinding. Ik heb met mijn ouders de voorwaarden doorgenomen en de datalimiet besproken, ze weten waar ze hun dataverkeer kunnen bekijken maar komen daar met hun internetgebruik nooit aan toe.

Voor deze categorie mensen is chello starter bedoelt en deze categorie zal ook geen problemen ondervinden met de datalimiet.

Heb net hun dataverkeer bekeken en ze zitten op 26MB.

kattemepper

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door kattemepper »

Wij hebben sinds okt. 2003 Chello-Light, en zijn ook wat ouder dan de gemiddelde computer bezitter. :shock:
Bij dit abonnement mag je 1 gigabyte (GB) per maand gebruiken. Hoe komen we te weten op welke hoeveelheid data - verbruik we zitten ?Waar moeten we dan op klikken enz. :?:

merie

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door merie »

Dat kun je nakijken op http://datagebruik.chello.nl

kattemepper

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door kattemepper »

Dank je wel voor de informatie Merie. :lol:

Nog een vraagje: in januari was dat verbruik 150 megabyte, in februari was dat 426 megabyte, hoe berekenen ze dat om in gigabyte's ? En wanneer ben je dan aan het maximum van die 1 gigabyte ?

Of te wel, hoeveel megabyte's zitten er in 1 gigabyte ? :roll:
met vriendelijke groeten !

Gast

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door Gast »

1000 jongeman = 1giga

kattemepper

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door kattemepper »

aha !!! heb het door.... !

trouwens laat dat jonge er maar van af, ben bijna 60 en géén man maar.... de andere versie.
Zou bij jou ook het kwartje meteen goed vallen bij het aanleren van deze materie als je deze jonge leeftijd hebt ???

Het is, en blijft een leuke bezigheid, mvgr. :D

o o o o

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door o o o o »

8 bit = 1 Byte
1024 byte = 1KiloByte (dus 8192 bit)

1024 KiloByte = 1 MegaByte (dus 1 MB = 8388608 bit)

1024 MB = 1 GigaByte (dus 1 Gigabyte = 1048576 KiloByte = 8589934592 bit

mensen die niet weten waar ze over praten moeten geen antwoord geven..

Gast

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door Gast »

Met 24 mb kun je niet eens een cd volschrijven ( of je moet in herhalingen blijven ) dus je kunt beter onder de marge zitten anders ga je er snel overheen. De meeste mensen weten niet eens wat bitjes
( paard ) en bytjes zijn dus waarom opzadelen met ha ha ha 24 te weinig :!:

Het gaat erom dat ie weet wat de grens is. :idea:

Gast

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door Gast »

En hoe kom jij dan aan je 24 mb, snuggere?

efenaa

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door efenaa »

Wil kijken op datagebruik.chello.nl moet gebruikersnaam invullen. Is dit mijn chello e-mailadres ?

kattemepper

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door kattemepper »

Bedankt voor alle informatie, weet nu dat ik onder een bepaald getal moet blijven, daar ging het mij om !!!

In feite hetzelfde als vroeger, maar daar waren het ronde getallen, was toch wel makkelijker. (mm.-cm.-dm.-hm. enz.) m.vr.gr.

bye, bye. :lol:

Gast

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door Gast »

Zeg gassie de vraag was wanneer ben je met MB's aan 1 GB. Volgens jouw berekening 1024 MB. en ik zei 1000, een klein verschil toch. M'n harde schijf heeft 120 GB maakt me niet zoveel uit als data limmit maar bekend is toch. Dus nie overdrijven.

Je e-mail adres is geen toegangcode lieverd. Zie briefje Chello.

Ben voor mijn gevoel dicht bij 60 maar ben jong begonnen.

Gast

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door Gast »

Het is alweer 18 maart

Gast

Re: Chello Starter

Ongelezen bericht door Gast »

Starter is bestemd voor de gierige internetter die denkt voor een cent op de bete plaats te itten UPC maakt ze lekker af hahahahahaha......

Gesloten