LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Contract binnen het jaar beeïndigen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
TanjaKinkel

Contract binnen het jaar beeïndigen

Ongelezen bericht door TanjaKinkel »

Sinds half september klant bij Tele2. Heb er nu al spijt van. Wij hebben (zoals de meeste mensen) 2 televisie's in huis staan. Wij wilde dan ook 2 decoders maar dachten laten we eerst er één doen en als alles goed werkt dan doe we de volgende erbij. Nu blijkt dat wij in huis géén 2 decoders kunnen nemen omdat wij te weinig capiciteit hebben om 2 decoders en internet te hebben in huis. Nu wil ik van mijn contract af omdat Tele2 niet de diensten kunnen leveren die ik wil. Dit kan niet omdat ik nog binnen het jaar zit. Heb ik het nog niet eens over de kosten die ik gemaakt heb zoals het bellen en thuis moeten blijven voor een monteur.
Ga dan ook niet meer in zee met Tele 2 als ik hier vanaf bent.

dhc

Re: Contract binnen het jaar beeïndigen

Ongelezen bericht door dhc »

Opzeggen gaat niet lukken, Tele2 is niet verantwoordelijk voor wat u thuis wil...
Denken doe je vooraf en niet na afloop, of je had je vooraf beter moeten laten informeren! Je had Tele2 precies moeten aangeven wat je wensen waren, dat heb je verzuimd.
Ik sluit ook geen Ziggo abbo af als ik in UPC gebied woon...simpel omdat het goedkoper is...

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Ik sluit ook geen Ziggo abbo af als ik in UPC gebied woon...simpel omdat het goedkoper is...
Gaat ook niet lukken, iets met postcodecheck :wink: .
Tele2 werkt toch gewoon via de kabel ? Hoe kun je dan te weinig capaciteit hebben. Kan (een technisch) iemand mij dat uitleggen ?

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

I know, maar je moet toch iets met iets vergelijken....

joep873

Ongelezen bericht door joep873 »

bprosman schreef:Tele2 werkt toch gewoon via de kabel ? Hoe kun je dan te weinig capaciteit hebben.
Tele2 werkt niet via de kabel maar via de telefoonlijn. De capaciteit daarvan is beperkt, en o.a. afhankelijk van de afstand tot de telefooncentrale. Op veel plaatsen is die domweg onvoldoende om twee verschillende TV-signalen te vervoeren, en al helemaal als er ook nog ruimte moet overblijven voor internet.

TanjaKinkel

Ongelezen bericht door TanjaKinkel »

Joep bedankt voor deze uitleg. Dit lees je namelijk niet op de site's van de providers waardoor je dat allemaal niet weet.
Iedereen gaat er maar vanuit dat het allemaal via de kabel gaat. Wij zitten er helaas voorlopig nog aan vast. Ze willen namelijk niet dat we elkaar tegemoet komen in het contract.

GJvdZ

Ongelezen bericht door GJvdZ »

bprosman schreef:
Gaat ook niet lukken, iets met postcodecheck :wink: .
Tele2 werkt toch gewoon via de kabel ? Hoe kun je dan te weinig capaciteit hebben. Kan (een technisch) iemand mij dat uitleggen ?
Alleen Ziggo, UPC en nog wat kleinere regionale leveranciers bieden hun diensten aan via de kabel. De rest moet terugvallen op ADSL omdat de kabel gesloten is voor andere leveranciers dan de eigenaren van het kabelnet.....

Gesloten