LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] De bankrover die Ziggo heet
De bankrover die Ziggo heet
Ik kom net weer eens witheet terug van een 45 minuten telefoongesprek met Ziggo, en de maat is nu wel vol.
Hoe het begon... in December 2010 dee ik mee met de actie van Ziggo om een Cisco Interactieve HD decoder/recorder te onvangen voor 149 euro en 9,50 verzendkosten. Begin Januari 2011 kreeg ik een decoder, maar dat was er een van Samsung. Ziggo gebeld en het zaakje teruggestuurd.
Na een paar weken Ziggo weer gebeld voor de status. Bleek dat ze de ontvanger nooit gehad hebben. Niet mijn probleem uiteraard, want volgens de TNT gegevens is het ding gewoon afgeleverd. Ziggo heeft vervolgens toch de correcte decoder opgestuurd. En ik dacht dat daarmee de kous wel af was.
Helaas... op 31/01/2011 werd er 189,88 van mijn rekening gehaald voor de decoder en abbo geld verrekenigen. Ik dacht eerst dat dat wel correct was misschien. Maar vervolgens werd er op 25/02/2011 nog eens 434,45 afgeschreven voor het volledige bedrag van de cisco decoder. Dat is dan al 624,33 euro in 2 maanden tijd.
Direct gebeld. Meer dan een uur aan de telefoon gehangen met meerdere medewerkers en er werd besloten een credit nota op te maken. Een dag of 5 gewacht en vervolgens maar weer gebeld. Nee, de nota komt niet want de boel was verrekend. Dus ik kijk op de ziggo site waar een nieuwe factuur staat voor 359 euro, voor NOG een samsung decoder... ziggo.. hoeveel decoders moet ik hier wel niet hebben staan??? De verrekening is met die spook factuur gedaan waardoor ik er per saldo nog niets mee opschiet.
Weer gebeld.. weer alles opnieuw moeten uitleggen.. weer een uur verder met iemand die dacht dat ik de boel bij elkaar loog. Uiteindelijk zou er weer een credit gemaakt worden. Een week gewacht en niets gezien. Weer gebeld. En kreeg wederom te horen dat het gecrediteerd is met die 359 euro.. die factuur die niet eens hoort te bestaan. Men snapt er niets van. Zou weer een nota gemaakt worden.
Ik besloot niet nog een volledige week te wachten en belde vandaag terug. Kreeg eerst volgens mij dezelfde persoon als vorige week aan de lijn die mij wederom het hele verhaal liet vertellen.. en me vervolgens in de wacht zette en daarna na 20 minuten ophing.
Weer gebeld.. kreeg een dame aan de lijn die overduidelijk het idee had dat ik de boel maar bij elkaar loog. Na wat wachttijd zag ze dat er wel wat fout zat en besloot 250 euro te crediteren. Ik vertelde haar nog dat dat de boel alleen maar zou verergeren en dat het beter meteen correct gedaan kan worden omdat straks anders helemaal niemand het meer snapt... nee, het lag volgens haar echt aan mijn manier van denken, en 250 euro zou echt correct moeten zijn.... PARDON????
Ziggo... als ik in 2 maanden tijd 624,33 betaald heb en je haalt daar 149+9,95 vanaf dan hou je 465,38 over.. dus ik zou dan een abonnement hebben van jawel.. 230 euro per maand??? Mijn abonnements kosten zijn 55,95. Doe dat 2 keer dan zit je op 111,90 euro. Dus wat ik terug hoor te krijgen is ongeveer 350 euro.
Ziggo weigert gewoon in te zien dat ze fout zitten. Ziggo trekt rente op mijn geld terwijl ik rood sta en rente betaal. Ziggo denkt dat haar eigen klanten leugenaars zijn. En dat terwijl ik al zowat 12 jaar klant ben. DIt is echt in en in triest. Wat ziggo moet doen is vanaf december alle rekeningen volledig overnieuw berekenen en vervolgens het totaal verrekenen met wat ik reeds betaald heb. Alleen op die manier kom je er nog 100% uit.
Hoe het begon... in December 2010 dee ik mee met de actie van Ziggo om een Cisco Interactieve HD decoder/recorder te onvangen voor 149 euro en 9,50 verzendkosten. Begin Januari 2011 kreeg ik een decoder, maar dat was er een van Samsung. Ziggo gebeld en het zaakje teruggestuurd.
Na een paar weken Ziggo weer gebeld voor de status. Bleek dat ze de ontvanger nooit gehad hebben. Niet mijn probleem uiteraard, want volgens de TNT gegevens is het ding gewoon afgeleverd. Ziggo heeft vervolgens toch de correcte decoder opgestuurd. En ik dacht dat daarmee de kous wel af was.
Helaas... op 31/01/2011 werd er 189,88 van mijn rekening gehaald voor de decoder en abbo geld verrekenigen. Ik dacht eerst dat dat wel correct was misschien. Maar vervolgens werd er op 25/02/2011 nog eens 434,45 afgeschreven voor het volledige bedrag van de cisco decoder. Dat is dan al 624,33 euro in 2 maanden tijd.
Direct gebeld. Meer dan een uur aan de telefoon gehangen met meerdere medewerkers en er werd besloten een credit nota op te maken. Een dag of 5 gewacht en vervolgens maar weer gebeld. Nee, de nota komt niet want de boel was verrekend. Dus ik kijk op de ziggo site waar een nieuwe factuur staat voor 359 euro, voor NOG een samsung decoder... ziggo.. hoeveel decoders moet ik hier wel niet hebben staan??? De verrekening is met die spook factuur gedaan waardoor ik er per saldo nog niets mee opschiet.
Weer gebeld.. weer alles opnieuw moeten uitleggen.. weer een uur verder met iemand die dacht dat ik de boel bij elkaar loog. Uiteindelijk zou er weer een credit gemaakt worden. Een week gewacht en niets gezien. Weer gebeld. En kreeg wederom te horen dat het gecrediteerd is met die 359 euro.. die factuur die niet eens hoort te bestaan. Men snapt er niets van. Zou weer een nota gemaakt worden.
Ik besloot niet nog een volledige week te wachten en belde vandaag terug. Kreeg eerst volgens mij dezelfde persoon als vorige week aan de lijn die mij wederom het hele verhaal liet vertellen.. en me vervolgens in de wacht zette en daarna na 20 minuten ophing.
Weer gebeld.. kreeg een dame aan de lijn die overduidelijk het idee had dat ik de boel maar bij elkaar loog. Na wat wachttijd zag ze dat er wel wat fout zat en besloot 250 euro te crediteren. Ik vertelde haar nog dat dat de boel alleen maar zou verergeren en dat het beter meteen correct gedaan kan worden omdat straks anders helemaal niemand het meer snapt... nee, het lag volgens haar echt aan mijn manier van denken, en 250 euro zou echt correct moeten zijn.... PARDON????
Ziggo... als ik in 2 maanden tijd 624,33 betaald heb en je haalt daar 149+9,95 vanaf dan hou je 465,38 over.. dus ik zou dan een abonnement hebben van jawel.. 230 euro per maand??? Mijn abonnements kosten zijn 55,95. Doe dat 2 keer dan zit je op 111,90 euro. Dus wat ik terug hoor te krijgen is ongeveer 350 euro.
Ziggo weigert gewoon in te zien dat ze fout zitten. Ziggo trekt rente op mijn geld terwijl ik rood sta en rente betaal. Ziggo denkt dat haar eigen klanten leugenaars zijn. En dat terwijl ik al zowat 12 jaar klant ben. DIt is echt in en in triest. Wat ziggo moet doen is vanaf december alle rekeningen volledig overnieuw berekenen en vervolgens het totaal verrekenen met wat ik reeds betaald heb. Alleen op die manier kom je er nog 100% uit.
Re: De bankrover die Ziggo heet
Renovatio
Advies: dien een klacht in bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie in Den Haag.
Sukses, Maxiem.
Advies: dien een klacht in bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie in Den Haag.
Sukses, Maxiem.
Re: De bankrover die Ziggo heet
Als ze het afboeken middels automatische incasso, kun je het dan niet storneren? Dit is nu precies waarom ik zo min mogelijk automatisch laat incasseren. Hopelijk krijg je snel je geld terug!
Re: De bankrover die Ziggo heet
Ziggo webcare is er nu mee bezig. Ik ben benieuwd.
Als ik storneer krijg ik waarschijnlijk het verwijt dat ik mijn rekeningen niet voldoe, en word ik vervolgens afgesloten. Daar heb ik ook weinig zin in.Als ze het afboeken middels automatische incasso, kun je het dan niet storneren?
Ik wacht eerst even af hoe het verder gaat met webcare.Advies: dien een klacht in bij de GeschillenCommissie Telecommunicatie in Den Haag.
Re: De bankrover die Ziggo heet
Het probleem is opgelost en het teveel betaalde bedrag is teruggestort, met dank aan Jelle van webcare
Ik vind het alleen wel jammer, zoals ik zo vaak zie, dat zoiets alleen opgelost kan worden door publiekelijk te klagen. Maar goed, ik ben blij dat het is opgelost.
Ik vind het alleen wel jammer, zoals ik zo vaak zie, dat zoiets alleen opgelost kan worden door publiekelijk te klagen. Maar goed, ik ben blij dat het is opgelost.
Re: De bankrover die Ziggo heet
Renovatio schreef:
Ik vind het alleen wel jammer, zoals ik zo vaak zie, dat zoiets alleen opgelost kan worden door publiekelijk te klagen. Maar goed, ik ben blij dat het is opgelost.
Dat is inderdaad jammer , maar gelukkig voor jou opgelost gefeliciteerd!
Re: De bankrover die Ziggo heet
En ze sturen hopelijk een bloemetje om het goed te maken