LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne Ervaringen?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Anneke

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Anneke »

Ik heb erg goed ontvangst (Weesp) en de beeldkwaliteit is prima.

Ook de service is goed wanneer je antenne kapot is/gaat of het ontvangst niet zo best is kun je zo een nieuwe krijgen en de oude terug sturen of een nieuwe antenne bij je verkooppunt ophalen.

Minpuntje is inderdaad dat je maar 1 zender tegelijk kan bekijken met 1 ontvanger.

Maar ik weet wel dat UPC er niet meer in komt bij ons! Dit is een goed alternatief en zeker niet duur. Ze hebben ook aanbiedingen: gratis aansluiten, da's toch weer 29,95 besparen.

PS: Wel af en toe zelf software updaten maar dat is een eenvoudige handeling in het menu.

Succes!

Trompetero69

Ongelezen bericht door Trompetero69 »

Er wordt in mijn regio (Gouda) veel reclame gemaakt voor digitenne. Dat is echt overbodig, want het werkt hier gewoon niet of niet goed. Jammer dat er enkele Duitse en Engelse zenders ontbreken.

Alleen geschikt:
- als je er genoegen meeneemt dat je lang niet alle zenders zult ontvangen dan nu via de kabel
- als beeldkwaliteit belangrijker voor je is dan de kwantiteit.
- als je woonadres binnen het zendgebied valt.
- als je niet van plan bent internet via de kabel te nemen.

met vriendelijke groeten,

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Zijn er mensen in Nederland, die naar Duitse tv willen kijken dan?
Dan spoor je toch ook niet echt denk ik. :roll:

Gast

Same here. Als BBC1 & 2 worden toegevoegd ben ik weg.
Yes eindelijk.

Gast

Inmiddels heb ik leren leven zonder BBC en dat gaat eigenlijk hartstikke goed!
Wat ben ik blij met mijn overstap van UPC naar Digitenne zeg!
Geen gedoe, maar gewoon tv (nu drie kastjes voor 14,95 per maand). Discovery en Eurosport zijn ook, zoals het hoort, van de partij en daar ben ik ook zeer tevreden over.
Als extraatje Spice Platinum op de koop toe.

mrData

Ongelezen bericht door mrData »

Alleen in Nederland moet er geld worden neergelegd voor ontvangst radio en televisie via digitenne (dvb-t).
In Duitsland, Oostenrijk, Zweden, Groot Brittanie is het gratis. In de UK wordt het zelfs zo uitgebreid dat het een regelrechte bedreiging gaat worden voor de machtige consortium van BskyB van Murdoch (bron: http://www.dtg.org.uk).
Overal is het gratis. Alleen in ons land niet. Bovendien is het vreemd dat je voor de ontvangst van de publieke zenders nog een keer moet betalen. Het is ter vanging van de anologe uitzendingen. Daarvoor iedereen via de belastingen. Via Digitenne betaal je wederom voor de ontvangst van Nederland 1, 2 en 3.
Vergeet tevens niet dat de uitzendgebied van dvb-t Nederland nog helemaal niet vast ligt. Deze moet nog worden uitonderhandelt met de Belgen en Duitsers. Dus de mensen in de grensstreken, dus geheel Limburg, kan Digitenne wel vergeten. De komst van Digitenne in deze streken duurt nog jaren!!

Kennelijk willen ze de Nederlanders voor dom verkopen. Maar ik voorspel het zelfde lot voor Digitenne als dat in de UK was. Daaruit voorkomend is nu Freevieuw gekomen.

andere links over dvb-t ontvangst:
http://www.digitalfernsehen.de/
http://www.freeview.co.uk/
http://www.dba.org.au/

Overigens is het probleem van een tweede, derde vierde televisie en videorecorders niet alleen probleem voor ontvangst via satelliet en digitenne. Op het moment dat de kabelnetten in Nederland eens zijn gedigitaliseerd, dan zal dit het zelfde gelden. Dan wordt kijken via de digitale kabel ook een dure bezigheid.
Het grote verschil met satelliet verdwijnt dan op dit punt.

Kortom: als het effe kan, koop een schotel en kijk via de satelliet. Met een rotor er bij is het 's-avonds leuk om te kijken wat er zo al te zien op de buitenlandse zenders (ook al versta je er geen fluit van).

[/url]

Rots

Ongelezen bericht door Rots »

Je betaalt bij Digitenne voor het hele pakket. En daar zitten nl 1 en nl 3 nu nog gecodeerd in, daar betaal je dus niet speciaal voor. Maar zodra de publieke netten hun analoge uitzendingen stopzetten, dan stoppen ze ook gelijk met het coderen van NL 1 & 3 en kun je deze zenders dan wel gratis digitaal ontvangen.
Voor de mensen in Limburg is het hooguit sneu dat ze nu niet ook al kunnen gebruik kunnen maken van Digitenne, maar voor de mensen die het nu wel al kunnen ontvangen is het een prima alternatief voor de kabel. Bovendien gaat het niet nog jaren duren, maar is het netwerk eind 2005 in heel Nederland operationeel. De mensen in Limburg hebben dan zelfs het voordeel (net als nu al het geval is) dat ze wel Belgie en Duitsland kunnen ontvangen.
De grote voordelen van Digitenne ten opzichte van satelliet zijn, dat de installatie heel simpel is, dat het straks door heel Nederland te ontvangen is zonder nauwkeurig te moeten richten met je antenne zoals bij een schotel en je hoeft niet speciaal op het zuiden te richten. Er zullen ook nog kleine pocket-tv's komen waarmee je door heel Nederland (bijvoobeeld in de tram) tv kan kijken, dat is sowieso onmogelijk met satelliet. Kortom, een heel flexibel systeem met nog veel mogelijkheden die we nu nog niet eens kunnen verzinnen.
De investering in een dvb-t kastje is veel kleiner dan in een dvb-s kastje, aangezien je al vanaf 100 euro dvb-t kastjes hebt inmiddels.
En alle zenders die populair zijn, zitten in het Digitennepakket, en in de toekomst zal het pakket nog verder worden uitgebreid. Daarnaast krijg je er ook nog een gratis sekszender bij, die normaal gesproken al twee keer zo duur is (via satelliet en UPC) dan het hele Digitennepakket bijelkaar.
Dat er voor betaald moet worden lijkt mij logisch, het is echt weer zo Hollands om daar een probleem van te maken. Kabel kost geld, satelliet kost geld, telefoon kost geld etc. etc. Ik heb een hekel aan UPC gekregen omdat daar een stelletje analfabeten werken die geen administratie kunnen voeren, maar dat gemekker over dat de kabel zo duur is vind ik echt onterecht.
Digitenne is trouwens ook heel goed te combineren met satelliet of zelfs (desnoods) met kabel-tv. Je ontvangt er per slot van rekening zenders mee, waar je ook bij satelliet of kabel extra voor moet betalen. Kan je in je caravan of zo ook nog lekker (en gemakkelijk) tv kijken.
Oh ja, en voor de mensen die met 1 kastje beginnen (satelliet of digitenne) NL 1, 2, & 3 kun je gewoon op ieder toestel ontvangen via een gewone antenne.

mrData

Ongelezen bericht door mrData »

Digitenne valt tegen; Multikabel wil aandeel

Gepubliceerd op vrijdag 23 april 2004

(P7) Ook de Noord-Hollandse kabelaar Multikabel wil bieden op dertig procent van de aandelen in Digitenne. Ook KPN heeft interesse, ondanks dat de resultaten van aanbieder van digitale televisie door de ether nog tegenvallen.
Multikabel laat in een persbericht weten dat ze interesse heeft om haar huidige netwerk uit te breiden met digitale televisie. Deze zal worden aangeboden aan inwoners van Noord-Holland die met de tv-kabel niet worden bereikt.

"Dit komt doordat het aanleggen van een kabelnet er bedrijfseconomisch onmogelijk rendabel kan plaatsvinden. Het aanbieden van digitale televisie via de ether (DVB-T) - waarvoor in Nederland alleen Digitenne over een licentie beschikt - is hiervoor een alternatief."

KPN bevestigt dat ze belangstelling heeft om het aandeel in Digitenne uit te breiden: "Maar we hebben de overheid alleen nog maar gevraagd welke mogelijkheden daartoe bestaan. Daar krijgen we een antwoord op en pas dan gaan we bekijken of we daadwerkelijke stappen zetten."

De Vecai is woedend over het advies van de Nederlandse Mededingingsautoriteit, dat gisteren uitlekte. Daarin staat dat er geen bezwaar is als KPN het aandeel in Digitenne uitbreidt. Op grond hiervan neemt minister Brinkhorst een besluit.

De Vecai vindt het ongewenst dat KPN haar macht in infrastructuren uitbreidt, omdat ze al ADSL en UMTS kan aanbieden in de breedbandmarkt. De Vecai vindt dat KPN, gezien de dominantie, niet tegelijkertijd televisie over ADSL en via Digitenne mag distribueren. Enertel, dat bouwt aan een draadloos netwerk voor breedband distributie (WLL) is ook tegen de eventuele inlijving van Digitenne door KPN.

KPN wil op de bezwaren niet specifiek ingaan: "Iedereen mag daar een eigen mening over hebben, zo goed als wij ook onze wensen uiten."

In Netkwesties zegt de directeur van de Vecai dat hij goede mogelijkheden ziet om Digitenne uit te breiden met distributie van televisie naar mobiele terminals. In combinatie met UMTS zou dit goede mogelijkheden bieden.

In datzelfde artikel staat echter dat Digitenne tot op heden geen succes is: er zijn maar 30.000 aansluitingen afgezet, terwijl dat er vandaag, één jaar na de start, 100.000 hadden moeten zijn.

bron: planet
http://www.planet.nl/planet/show/id=118 ... tid=467285

jk

Ongelezen bericht door jk »

Digitenne 30.000 aansluitingen? Waarschijnlijk 5.000 bootjes en caravans en 25.000 wanbetalers die van de reguliere kabelnetwerken afgeflikkerd zijn. Ik wens ze veel succes.

Acid

Ongelezen bericht door Acid »

Ik heb nu sinds gisteren Digitenne erbij , ik heb al diverse satellite receivers 4x digitaal met 5 x canal digitaal smartcard en 4x analoog met een klein schotelparkje .
Heb het beeld vergeleken en ja het niet echt de dvd kwaliteit die men beloofde maar wat wil je met een beperkte bandbreedte tov het satteliet gebeuren waar men over veel meer bandbreedte beschikt , maar het is in ieder geval beter dan wat men via de kabel aanbied aan signaal .
De reden waarom ik het nu heb genomen is heel simpel , wij hebben pas sinds 2 weken geleden dekking en wil gewoon eens kijken en spelen met de digitale ether box en om anderen te laten zien dat er wel degelijk iets anders is dan die *** kabel

Gesloten