LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Digitenne Ervaringen?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Jeroen2003

Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Jeroen2003 »

Heeft iemand ervaring met Digitenne?

Ik ben voornamelijk geinteresseerd in:
- Ervaringen en verschillen in gebruik van de diversie decoders
- "Zap" snelheid (ik heb gehoord dat digitale decoders langzaam zijn)
- Beeldkwaliteit

Als iemand ervaringen heeft die hij\zij wilt delen dan hoor ik dat graag.

Bedankt!

UPC not for Me

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door UPC not for Me »

Ik heb ervaring met Digitenne. Alleen maar met 1 decoder, de Rebox nogiets.
Het beeld is niet de DVD kwaliteit waar ze het de hele tijd over hebben bij Digitenne, maar is aanzienlijk beter dan dat verlepte beeld van UPC 's analoge kabel TV.
De zapsnelheid van (mijn Rebox ontvanger) is inderdaad niet echt snel, maar daar valt heel goed mee te leven.
Kort samengevat, wanneer je abonnee bij UPC bent, kun je beter Digitenne nemen, al was het alleen maar om van dat UPC af te zijn.
Heb je daarentegen een normale kabelprovider die weet wat service is, dan zou ik het niet doen, of het er misschien bij nemen. Je hebt dan wel heel goedkoop (€ 8,95 pm) Discovery, Animal Planet, Eurosport en zelf een sekszender extra, waarschijnlijk goedkoper dan een Digitaal Pluspakket van je kabelaar. De zapsnelheid van het Digitale kastje van UPC is overigens ook zeer laag.

cornelia

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door cornelia »

ik heb 1 maand digitenne de beeld kwalijtijd is schitterend.
De kwalietijd hangt af van het merk tv dat je hebt.
Het aanbod van zenders is prima.
beter dan die van upc.
Dus heb ik deze opgezegd.
digitenne heeft volgens mij de toekomst.
we moeten af van het upc monopolie.


Henk[/b]

rugbymalloot

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door rugbymalloot »

Ik ben zelf proefkonijn geweest voor de digitenne, en moet zeggen dat ik zeer tevreden was over de kwaliteit, alhoewel je met de vrieskou wel wat last van atmosferische storingen kunt hebben. Het enige nadeel wat ik kan vinden is dat er maar een tuner in je ontvanger zit je kunt dus niet het ene opnemen en het andere kijken. verder zie je op alle tv's in huis hetzelfde, of je zou een tweede ontavnger moeten nemen met daarbij behorend het tweede abonnement.
Wat ook niet onbelangrijk is dat je wat minder zenders ontvangt, kijk maar even naar het zender aanbod op de site van digitenne. Als dit zenders zijn waar je niet naar kijkt is het geen probleem natuurlijk.

NB. het zou me niks verwonderen als UPC binnenkort ook wat zenders achter een decoder zou verstoppen te denken valt aan SBS6, Eurosport.
UPC is hier al eerder mee bezig geweest.

Kortom de digitenne is zeker het overwegen waard, maar let op het aanbod en de nadelen van een decoder.

mezelf

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door mezelf »

en niemand hoor je over het probleem dat digitenne net als een satelliet receiver heeft...
maar ontvangst op 1 tv....
of op alle tv's hetzelfde kanaal kijken

Gast

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Gast »

ik heb 1 maand digitenne de beeld kwalijtijd is schitterend.
De kwalietijd hangt af van het merk tv dat je hebt.
De kwaliteit is bagger. Blokkerig als de pest. Dat ligt niet aan het merk tv. Hooguit het formaat. Hoe groter, des te erger. Hoe kleiner, misschien beter.
Alleen als ik heel ver van mijn tv af ga staan (zover als ik kan) zie ik bijna geen blokjes. Hier had ik met een digitale decoder van de kabel geen last van, dat was gewoon altijd mooi beeld en dat op dezelfde tv.

Gast

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Gast »

Als het blokkerig is dan heb je het niet goed afgesteld en zal je de antenne beter moeten richten of een buiten antenne moeten nemen.

Hier ook mooi beeld met digitenne en stukke beter dan de kabel.
goede ontvangst en zeer mooie zender aanbod.

dat je meerdere ontvangers moeten hebben is waar maar daarom ook de aanbieding bij digitenne 2 receivers (strong 5000) voor een zeer aantrekkelijke prijs.

Ik heb geen spijt van de overstap en kan het anderen ten zeerste aanraden.

Mvg,

Lisa

castor

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door castor »

zelfs al zou de kwaliteit van digitenne slechter zijn dan kabel , alles is beter dan die HONDEN van UPC

keyboard hero

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door keyboard hero »

Hey castor,

stoere uitspraak, hier heb je een kluifje, nou stil en terug in je mand

BAD DOGGIE

Gast

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Gast »

Als het blokkerig is dan heb je het niet goed afgesteld en zal je de antenne beter moeten richten of een buiten antenne moeten nemen
Dat lijkt me sterk, aangezien de signaalmeters aangeven dat het goed is. Ze staan helemaal gevuld. Zowel signaalsterkte als signaalkwaliteit, kan dus niet beter dan vol denk ik...
zelfs al zou de kwaliteit van digitenne slechter zijn dan kabel , alles is beter dan die HONDEN van UPC

Daar ben ik wel helemaal mee eens!!

Liberty

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Liberty »

Digitenne kom gauw naar Gelderland, het machtige rijk van UPC.
Schijt aan de corrupte overheid, wij zullen jullie met open armen ontvangen en bevrijd ons eindelijk van die UPC tirannen.

Gast

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Gast »

Als het te lang gaat duren schaf je toch een schotel aan.

Gast

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Gast »

Inmiddels heb ik naast mijn Rebox kastje een Strong T5000 kastje. Er is echt een groot verschil tussen deze twee.
Het Rebox kastje ontvangt signalen die de Strong T5000 als te zwak beschouwt en dus ook niet doorgeeft. Althans dat had ik vandaag.
Waar de Rebox spreekt van bijna volledige ontvangst, komt Strong niet verder dan 57% ontvangst.
Het beeld ziet er overigens wel hetzelfde uit op alle twee.

Gast

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Gast »

Digitenne is cool!
En de kastjes zijn nu zeer goedkoop.
Dus iedereen in het ontvangstgebied: stap nu over...

Gast

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Gast »

Ik zou graag over willen stappen maar ik vind het zender aanbod nog te karig. Als BBC 1 en BBC 2 worden toegevoegd stap ik meteen over.

HarryNak

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door HarryNak »

Ja, dat is ook voor mij de enige drempel die nog genomen moet worden: de beide bbc's. Zodra die erbij zitten, gaat de kabel m'n huis uit.

Gast

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Gast »

Digitenne geeft over het algemeen een mooiere beeldkwaliteit dan de kabel maar bij mij is de kwaliteit wel sterk afhangkelijk van het weer!
Bij hevige regen en storm valt er bijna geen tv meer te kijken. Ik heb een monteur op bezoek gehad maar hij constateerde dat alles prima was en ze hebben gewoon geen verklaring voor dit probleem. Nota bene woon ik circa 3 km van de zendmast!!

Gast

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Gast »

Dat kan misschien ook aan het kastje liggen.
Zelf heb ik twee kastjes, bij het ene kastje valt vaak het beeld van bepaalde blokjes weg. Terwijl ik bij het andere kastje totaal geen last heb van storing. Het goede kastje was ook een stuk duurder dan het slechte kastje. De kastjes en antennes staan op ongeveer dezelfde plaats, dus daar ligt het niet aan!

Mr Wendal

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Mr Wendal »

Digitenne is hèt alternatief voor UPC. De facturen kloppen, de klantenservice is bereikbar en geeft antwoorden waar je wat aan hebt. Na aanschaf krijg je geen onverwachte kosten. Je betaald minder voor een beter zenderaanbod. De beeld- en geluidskwaliteit is beter. Doigotenne laat in een balkje onderin meten zien waar naar zit te kijken en geeft de tijd aan en de zender. Alleen geen BBC en teletekst maar we hebben internet dus wat zeur ik.

Gast

Re: Digitenne Ervaringen?

Ongelezen bericht door Gast »

Hoezo geen Teletekst???
Dat is echt onzin! Je hebt wel degelijk teletekst. Bij sommige kastjes zit het er al in en kan je ook op een tv zonder teletekst teletekst kijken, je kan ook de teletekst op video opnemen dan.
Wanneer je een (goedkoop) kastje zonder teletekst hebt, kan je altijd nog via de televisie zelf (als die wel teletekst heeft) naar teletekst kijken.
Ik vind het zelf erg grappig dat je nu ook eventueel de ondertitels voor doven en slechthorende (pag. 888) kan opnemen.

Gesloten