LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DOE POSTCODE CHECK ABONNEMENT

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.

Is jouw lopend abonnement leverbaar door jouw huidige provider

ja (de postcode check zegt van wel)
2
100%
NEE (de postcode check zegt van niet)
0
Geen stemmen
nvt (mijn provider biedt deze mogelijkheid niet)
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 2

arviconsum

DOE POSTCODE CHECK ABONNEMENT

Ongelezen bericht door arviconsum »

Enige tijd geleden kwam ik er bij toeval achter dat mijn provider mijn internet abonnement NIET (meer) kan leveren op mijn adres. Een goedkoper abonnement is wel leverbaar. Ik heb mijn provider daarover geinformeerd en werd bevestigd in het feit dat mijn lopende abonnement niet leverbaar was.

Ik ben dus nu in onderhandeling met mijn provider om tot restitutie van, in mijn ogen, teveel betaald abonnementsgeld (15 euto per maand) te komen.

Nou vraag ik mij af BEN IK DE ENIGE?

Het lijkt mij dat het kan lonen even de postcode check bij jouw provider te doen om wellicht tot dezelfde conclusie te komen.

witte angora

Re: DOE POSTCODE CHECK ABONNEMENT

Ongelezen bericht door witte angora »

arviconsum schreef:Enige tijd geleden kwam ik er bij toeval achter dat mijn provider mijn internet abonnement NIET (meer) kan leveren op mijn adres. Een goedkoper abonnement is wel leverbaar. Ik heb mijn provider daarover geinformeerd en werd bevestigd in het feit dat mijn lopende abonnement niet leverbaar was.

Ik ben dus nu in onderhandeling met mijn provider om tot restitutie van, in mijn ogen, teveel betaald abonnementsgeld (15 euto per maand) te komen.

Nou vraag ik mij af BEN IK DE ENIGE?

Het lijkt mij dat het kan lonen even de postcode check bij jouw provider te doen om wellicht tot dezelfde conclusie te komen.
Ik denk dat het een slagje anders zit. Behalve een goedkoper abonnement, zal er ongetwijfeld ook een duurder abonnement zijn?

Je hebt indertijd een overeenkomst afgesloten voor een bepaald abonnement. Dat loopt gewoon door, zolang er van een van beide kanten geen reden is om op te zeggen. Nieuwe abonnees echter kunnen dat abonnement niet meer afsluiten. In die zin is het niet meer leverbaar, voor nieuwe abonnees dus. Niet voor bestaande.

Het staat je natuurlijk altijd vrij, als een goedkoper abonnement voor jou gunstiger is, het oude op te zeggen en een nieuwe af te sluiten.

arviconsum

Mijn provider besluit, zonder mij te informeren, mijn lopende abonnement niet meer te continueren op mijn adres: het product wordt vanaf vandaag (gisteren? een maand geleden? een jaar geleden?) niet meer geleverd, maar provider blijft dat product wel incasseren. Als provider mij op dat moment geinformeerd had, had ik daarnaar kunnen handelen.

Ook als bestaande klant is het betreffende abonnement niet op mijn adres leverbaar.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Zijn er wel snellere abonnementen te krijgen ? Ik kan me nl voorstellen dat in de A(lle)D(agen)SL(oom) wereld een bepaalde snelheid structureel niet gehaald wordt en de abonnementen daarop aangepast worden.
Op dat moment heeft TS misschien wel een punt.

witte angora

arviconsum schreef:Mijn provider besluit, zonder mij te informeren, mijn lopende abonnement niet meer te continueren op mijn adres: het product wordt vanaf vandaag (gisteren? een maand geleden? een jaar geleden?) niet meer geleverd, maar provider blijft dat product wel incasseren. Als provider mij op dat moment geinformeerd had, had ik daarnaar kunnen handelen.

Ook als bestaande klant is het betreffende abonnement niet op mijn adres leverbaar.
Beetje vreemd. Is de post wel verstuurd maar niet aangekomen dan?

arviconsum

Nog even ter info. Provider heeft mij inmiddels kosteloos gedowngrade en een restitutie van 6 maanden aangenoden (na eerder 3 maanden). Van enig gevoel van tekortkomen lijkt bij de provider is wel sprake te zijn.

Nog even los van rechten en plichten, het lijkt mij ook gewoon even een tip voor een ieder die ooit een abonnement heeft afgesloten.

witte angora

Ik denk dat het een hele goede tip is.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Al die Tele2 klanten die 270 euro korting kunnen krijgen als ze opnieuw een 2-jarig contract afsluiten via www.breedbandwinkel.nl

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:Zijn er wel snellere abonnementen te krijgen ? Ik kan me nl voorstellen dat in de A(lle)D(agen)SL(oom) wereld een bepaalde snelheid structureel niet gehaald wordt en de abonnementen daarop aangepast worden.
Op dat moment heeft TS misschien wel een punt.
:lol: Jij hebt wel iets tegen ADSL he?

Dirkie

Ongelezen bericht door Dirkie »

arviconsum schreef:Mijn provider besluit, zonder mij te informeren, mijn lopende abonnement niet meer te continueren op mijn adres: het product wordt vanaf vandaag (gisteren? een maand geleden? een jaar geleden?) niet meer geleverd, maar provider blijft dat product wel incasseren. Als provider mij op dat moment geinformeerd had, had ik daarnaar kunnen handelen.

Nu ben ik even de weg kwijt. Je betaald voor een product, wat je niet meer krijgt. Je hebt nu dus een ander product (al weet je niet meer sinds wanneer) en dat heb je nooit gemerkt/gezien op rekeningen of wat dan ook.
Het feit dat een product niet meer nieuw geleverd wordt, betekent niet dat je het niet meer kan hebben. Ik heb ooit bij Tiscali een abonnement afgesloten, dat overgenomen is door Telfort. Dit abonnement was niet af te sluiten bij Telfort, maar ik heb het wel altijd gehad en ook voor betaald. Telfort bood namelijk alleen (voor mij) duurdere abonnementen aan.

arviconsum

Nog even voor alle duidelijkheid. Mijn internetverbinding heeft al die tijd gewoon prima gefunctioneerd.

Op een bepaald moment heeft provider besloten dat mijn maximaal haalbare snelheid te laag was voor het betreffende abonnement. En dus besloten dat op mijn adres dat abonnement niet meer leverbaar is. 't Zou dan toch een kleine moeite geweest zijn mij daarvan op de hoogte te stellen? Dan had ik direct kunnen overschakelen op een goedkoper abonnement.

ciske

't Zou dan toch een kleine moeite geweest zijn mij daarvan op de hoogte te stellen? Dan had ik direct kunnen overschakelen op een goedkoper abonnement.
Als ik het goed begrijp , hebben ze je dus op een duurder abo gezet, terwijl jij dat niet wist?
Dat mag helemaal niet zonder toestemming van jou , dus kan je vrijblijvend overstappen naar een andere provider.

witte angora

ciske schreef:
't Zou dan toch een kleine moeite geweest zijn mij daarvan op de hoogte te stellen? Dan had ik direct kunnen overschakelen op een goedkoper abonnement.
Als ik het goed begrijp , hebben ze je dus op een duurder abo gezet, terwijl jij dat niet wist?
Dat mag helemaal niet zonder toestemming van jou , dus kan je vrijblijvend overstappen naar een andere provider.
Je begrijpt het half goed. Ze hebben een bestaand duurder abonnement zo gelaten, ook al konden ze de beloofde snelheid niet leveren, en zou een nieuwe abonnee dat duurdere abonnement niet meer af kunnen sluiten.

ciske

witte angora schreef:
ciske schreef:
Je begrijpt het half goed. Ze hebben een bestaand duurder abonnement zo gelaten, ook al konden ze de beloofde snelheid niet leveren, en zou een nieuwe abonnee dat duurdere abonnement niet meer af kunnen sluiten.

Okee, met jou de bij is het dus helemaal goed. :lol:

TS kan beter een andere provider kiezen, misschien wel kabel? is net zo duur als ADSL

grun

Ongelezen bericht door grun »

arviconsum schreef:Nog even voor alle duidelijkheid. Mijn internetverbinding heeft al die tijd gewoon prima gefunctioneerd.

Op een bepaald moment heeft provider besloten dat mijn maximaal haalbare snelheid te laag was voor het betreffende abonnement. En dus besloten dat op mijn adres dat abonnement niet meer leverbaar is. 't Zou dan toch een kleine moeite geweest zijn mij daarvan op de hoogte te stellen? Dan had ik direct kunnen overschakelen op een goedkoper abonnement.
Ja, dat zouden ze kunnen doen, maar dat doen ze niet want dan hebben ze minder winst. Zij hebben immers ook geen reden om te denken dat u ontevreden bent, over zowel de prijs als de kwaliteit en snelheid van de verbinding. Dan gaan ze geen slapende honden wakker maken.

Ik heb de indruk dat u denkt dat een provider een dienstverlenend bedrijf is. Maar het is een commercieel bedrijf met als voornaamste doelstelling het maken van zoveel mogelijk winst. Zij zijn er niet in de eerste plaats voor u, maar u bent er voor hun. Als u zich daarvan bewust bent, gaat u in de toekomst zelf veel actiever prijzen en aanbiedingen in de gaten houden, ook van de concurrenten van uw huidige provider.

twinkelbell

Ongelezen bericht door twinkelbell »

Hallo allemaal,

Ik denk in dit geval dat het niet aan de post ligt, dat er geen communicatie bij de klanten terecht is gekomen.

Ik was eerst speedlinq klant en vervolgens is speedlinq overgenomen door telfort.

Telfort blinkt niet uit in de communicatie naar klanten, zoals ook mijn abonnement is zonder mijn weten van 20mb omgezet naar 8mb. Hoe lang dit aan de gang is weet ik niet. Maar wel lekker het duurdere abonnement incasseren en geen diensten leveren. Jammer genoeg ben ik daar onlangs achter gekomen omdat mijn modem het ineens niets meer deed. En om aan een andere modem te komen moest ik een andere abonnement afsluiten. Na een dag deed diezelfde modem, die het zogenaamd stuk was, werkte het ineens weer. :evil:

Dit is pure oplichting!!

Inmiddels heb ik telfort daar van op de hoogte gesteld, dat ik geheel niet met de zaken eens ben, ben heel benieuwd hoe ze dat op gaan lossen.

Groet,
een zeer ontevrden klant van telfort

Gesloten