LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] dubbele kosten internetproviders schuld KPN

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
okkie12
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:50

dubbele kosten internetproviders schuld KPN

Ongelezen bericht door okkie12 »

Wij zijn begin 2011 verhuisd en hadden Orange/Online als provider. Dat hebben we overgezet naar nieuwe adres. Helaas werkte KPNgrondkabel niet goed dus geen internet. We zijn naar KPN overgestapt die de abonnement van online zouden overnemen per direct en tevens een monteur zouden sturen om de kabel te repareren. Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit zo een slecht ervaring met een bedrijf heb gehad als met KPN. Na 3 maanden!!! hadden we nog helemaal niets. Vrije dagen opgenomen voor monteurs die nooit op kwamen dagen, andere afspraken die niet na werden gekomen, letterlijk uren lang in de wacht gestaan bij de klantenservice, elke keer de belofte om teruggebeld te worden niet nagekomen, verschillende keren na ruim een uur in de wacht te hebben gestaan gewoon weggedrukt ga zo maar door. Na 3 mndn van valse beloftes en nog steeds geen internet of telefonie zijn we ermee gestopt. Dat was geen probleem want ze hebben ons nooit een dienst kunnen leveren. Zijn we naar UPC gegaan en binnen 1 week alles aangesloten. Schetst ons verbazing dat we nu nog voor online betalen terwijl dat gelijk overgenomen zou worden door KPN en zeker binnen 3 mnd. We blijven met dubbele kosten zitten want UPC kan niets doen. Heeft KPN ons gewoon weer teruggezet naar Online lijkt het. We zijn dus voor ruim 350 euro de mist ingegaan en betalen nu nog voor Online. Valt hier nog wat aan te doen vraagteken

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dubbele kosten internetproviders schuld KPN

Ongelezen bericht door ciske »

Schetst ons verbazing dat we nu nog voor online betalen terwijl dat gelijk overgenomen zou worden door KPN en zeker binnen 3 mnd. We blijven met dubbele kosten zitten want UPC kan niets doen. Heeft KPN ons gewoon weer teruggezet naar Online lijkt het. We zijn dus voor ruim 350 euro de mist ingegaan en betalen nu nog voor Online
ik begrijp hieruit dat je van de overstap service gebruik hebt gemaakt? dat Kpn online zou opzeggen? jammer want daar gaan veel dingen bij fout. Ik zeg altijd doe het zelf dan weet je het zeker dat je hebt opgezegd.

Zeg alsnog online op en probeer dit uit te leggen succes.

okkie12
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:50

Re: dubbele kosten internetproviders schuld KPN

Ongelezen bericht door okkie12 »

Het gaat er dus eigenlijk om dat KPN ons heeft overgenomen van Online via de overstap service. We hadden al een nieuw telefoonnummer van kpn gekregen alleen werkte niets door de bovengenoemde kabel en na 3 maanden was er nog niets aan gedaan. Nu kun je toch aannemen dat wij in die 3 maanden al overgenomen zijn ook met het krijgen van nieuwe telefoonnummers van kpn. Het niet hebben van internet kostte ons geld en KPN kon begrijpen dat we niet langer konden wachten. Met de overstap naar UPC gingen we ervan uit dat we al weg waren bij Online. Dat moet toch haast wel na 3 maanden en de al aangegeven nieuwe nummers van KPN. Hoe kan het dan dat we achter komen dat we toch nog bij online ook zitten. Dat lijkt erop dat we weer zijn teruggezet ondanks die overstap service. Heel vreemd vinden we het in ieder geval wel

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dubbele kosten internetproviders schuld KPN

Ongelezen bericht door ciske »

heb je in die 3 maanden dat kpn niet kon leveren wel internet en telefoon gehad of helemaal niks?

zo ja dan moet je toch bij online wezen,
zo niet dan moet kpn jullie 3 maanden zonder vergoeden.

en alsnog online laten weten dat jullie er weg willen heb je niks in je afschriften gezien van rekeningen van online?

okkie12
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:50

Re: dubbele kosten internetproviders schuld KPN

Ongelezen bericht door okkie12 »

Nee in die 3 maanden hebben we ondanks beloftes geen enkel service gehad van kpn ook al waren we wel lid. Ze hadden het technisch in orde kunnen maken maar door wanbeleid is dit niet gebeurd. En inderdaad heeft mijn vriendin de online rekeningen te laat ontdekt in haar afschriften. Onze schuld. UIteraard vergoed KPN niets want we zijn geen klant meer, UPC heeft ons goede diensten geleverd en hebben wij geen overstap meer geregeld omdat we vanuit gingen dat KPN dat al gedaan had. UPC treft geen blaam. En online moeten we doorbetalen tot einde contract in april. Helaas pindakaas. Maar ja weer eens een verhaal hoe consumenten die al weinig te besteden hebben continu de dupe worden door bedrijven waar nooit iemand verantwoordedlijk is. Bureaucratie is een fantastich syteem waarin je de schuld eindeloos kan doorschuiven en nooit iemand hoofdverantwoordelijk is. Bedankt voor de reacties en succes iedereen met jullie eigen consumentenproblemen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dubbele kosten internetproviders schuld KPN

Ongelezen bericht door ciske »

@okkie 12, nogmaals ...heb je wel internet en telefoon in die 3 maanden gehad?
of zat je zonder

zo ja is het dan van online? want dan heb je wel diensten van ze gehad, en hoe rot het ook is, had je kennen weten dat het niet opgezegd is.

providers zijn allemaal oplichters , helaas heb je hier weinig aan.

okkie12
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:50

Re: dubbele kosten internetproviders schuld KPN

Ongelezen bericht door okkie12 »

ONline gebruikt kpn kabel/landlijn om haar diensten te leveren. Toen we verhuisd waren kwamen we erachter dat de landlijn kapot was bevetigd door kpn/ vorig bewoners hadden upc, volgens mij de enige andere provider die fysiek kabels heeft liggen. Wij konden dus geen gebruik maken van online, de enige andere oplossing was naar KPN te gaan die ons beloofden alles netjes in orde te maken; overstap zonder problemen van online en herstel van kabel. Al die tijd hebben geen telefonie of internet kunnen gebruiken noch van online noch van kpn. KPn had zogezegd alles geregeld we waren dus al 3 maanden lid zonder enige dienst, ja wel het leveren van telefoonnummers die niet gebruikt konden worden. We hebben gelukkig niet hoeven betalen bij de kpn voor diensten die niet werkten. Maar de clue is eigenlijk dat we van kpn weg zijn gegaan naar upc in de veronderstelling dat online ook zoals beloofd opgezegd zou zijn. Niet dus. Hadden wew moeten controleren en een stuk wantrouwige moeten zijn in de beloftes en toezeggingen van kpn. Niets meer aan te doen. KPN vergoed niets aangezien we ook niets hoefden te betalen. En ONline houd ons aan de contract ook al kunnen we technisch niet van hun diensten gebruik maken. Helaas bedankt in ieder geval voor je reacties groet

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dubbele kosten internetproviders schuld KPN

Ongelezen bericht door ciske »

Al die tijd hebben geen telefonie of internet kunnen gebruiken noch van online noch van kpn. KPn had zogezegd alles geregeld we waren dus al 3 maanden lid zonder enige dienst, ja wel het leveren van telefoonnummers die niet gebruikt konden worden
als jullie 3 maanden zonder internet en telefoon hebben gezeten door KPN dan zijn ze verplicht jullie schadeloos te stellen, dien een klacht in.

Dat online niet opgezegd is , zorg daar nu zelf voor dan ben je er snel vanaf.

KPN is verplicht de 3 maanden dat je er abo van hebt gehad maar niet leverde te betalen aan julie en dan bedoel ik niet de dagen die jullie vrij hebben genomen maar de schade van zonder diensten te zitten.

[bWe hebben gelukkig niet hoeven betalen bij de kpn voor diensten die niet werkten. ]
[/b]
zou er nog bij moeten komen , hun horen jullie te betalen.

okkie12
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:50

Re: dubbele kosten internetproviders schuld KPN

Ongelezen bericht door okkie12 »

KPN zegt dat ze niets hoeven te vergoeden. Is dat ergens vastgelegd dat er een bepaalde dagvergoeding staat voor elke dag dat niet geleverd is. Moet je dan een aangetekend brief sturen. Zij zeggen als we langer hadden gewacht dan waren de diensten wel geleverd en gecompenseerd met abogeld. Dat we na drie maanden en vele valse beloftes later zijn weggegaan is onze eigen schuld. Staat er een bepaalde tijd voor dat overstap verplicht geregeld is, dat ik ze kan aanspreken dat we aantoonbaar 3 maanden op diensten gewacht hebben maar toch nog bij online zitten. Als overstap binnen bv. binnen 6 weken geregeld moet zijn en wij wachten 3 maanden dan is dat misschien aantoonbaar dat we onterecht nog bij online zitten. KPN heeft de technische rapporten zij zouden monteurs sturen, zij wisten dat we van online geen gebruik konden maken omdat de kpn kabel niet werkt.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: dubbele kosten internetproviders schuld KPN

Ongelezen bericht door ciske »

KPN zegt zoveel,

stuur KPN een aangetekende brief waarin je ze in gebreke stelt van het niet leveren van diensten de tijd dat jullie van hun diensten gebruik zouden maken.

schrijf daarin sowieso dat je binnen 14 dagen antwoord van hun wilt.

hoeveel er voor staat geen idee(geld dus) bij wet
horen ze te leveren binnen 30 dagen en anders ken je er weg, wat bij jullie dus 90 dagen zijn geworden.

bewaar de kopie en het bonnetje , hoop dat je nog wel de papieren hebt van je abo dat die geleverd zou worden , succes.

blijven ze moeilijk doen stap dan naar een juridsch loket met al je papieren.

okkie12
Berichten: 6
Lid geworden op: 25 jan 2012 12:50

Re: dubbele kosten internetproviders schuld KPN

Ongelezen bericht door okkie12 »

bedankt voor je tips. Zal het uitzoeken.

Gesloten