LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] E-mailen met CompuServe

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
mrm

E-mailen met CompuServe

Ongelezen bericht door mrm »

Sinds ruim twee maanden heb ik een ADSL-abonnement bij CompuServe maar, net zoals bij eerdere ADSL-abonnementen, heb ik het e-mailadres, dat ik gekregen heb, niet nodig. Ik heb mijn eigen domein op Internet en ik heb voor de diverse dingen die ik doe, diverse mailadressen op mijn eigen domein.

Na veel geworstel ben ik erachter gekomen dat CompuServe mijn e-mail niet wil versturen omdat dat van een ander domein dan cs.com afkomstig is! Ze verwijzen me naar thirdpartysoftware (zoals PostCast Server) maar dat functioneert ook niet altijd goed dus ik moet drommels goed opletten of mijn e-mail wel verstuurd wordt!

Ik heb mijn abonnement met opgaaf van reden opgezegd maar de enige, kille, reactie die ik krijg is dat de opzegging genoteerd staat voor 2008. Maar wat moet ik met een ISP die mijn e-mail niet wil versturen?! Inmiddels heb ik wel gevonden waarom dat is maar vooraf heb ik hier totaal niets over gehoord of gelezen.

Heeft iemand tips of suggesties voor me? Ik vrees dat het tot juridische stappen zal komen maar ik durf niet in te schatten hoer sterk ik sta.

Bij voorbaat dank!

M@@rten.

Dirkie

Re: E-mailen met CompuServe

Ongelezen bericht door Dirkie »

Volgens mij is er niet 1 provider, die toestaat, dat mail vanuit een ander domein verzonden worden via zijn mailservers. Ik heb zelf een abo van Tiscali en kan dus alleen mail versturen als het van tiscali.nl komt. Dat is ook logisch en dient om spam te voorkomen.

Volgens mij staat dit zo ook omschreven in de algemene voorwaarden en dus inderdaad geen reden om op te zeggen.

En dus zal je juridisch ook niet al te sterk staan, vrees ik.

Bob Schurkjens

Re: E-mailen met CompuServe

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik verstuur al jaren met mijn Zonnet emailadres via smtp.tiscali.nl en dat werkt probleemloos.

Is dat zo uitzonderlijk? Beslist iets om rekening mee te houden als je overstapt. Compuserve stunt nog wel eens met de prijzen maar ik zie er van af om naar Compuserve over te stappen gezien de boven beschreven ervaring.

Gesloten