LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eerste rekening UPC extreem hoog :S

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Uhmmie

Eerste rekening UPC extreem hoog :S

Ongelezen bericht door Uhmmie »

Afgelopen maand heb ik een "Doe hetzelf instalatie pakket" laten afleveren door UPC. Na een half uurtje kabeltjes aansluiten, modem activeren, etc had ik mijn internet verbinding. Echter was het extreem traag (de ouderwetse telefoonmodem was nog sneller). Dus ik UPC bellen, maar ze konden me niet verder helpen aangezien ze mijn modem niet konden traceren en ik moest de volgende dag nog maar een keer bellen. Dit ging zo 2 weken lang door, waarna de mederwerker mij vertelde dat ze de kabel na moesten komen meten. Dit zou geheel gratis gebeuren.

Na een paar dagen stond dus die UPC monteur voor de deur die vervolgens mijn verbinding bekeek en hetzelfde concludeerde als mij (wat gaat dit traag). Dus hij begon al die kastjes van mijn muur te schroeven en kwam tot de conclusie dat de kabel iets te kort was, pakte zijn spullen in en liet mij met de zooi achter (nu had ik helemaal geen tv en internet meer). Echter had hij nog wel de tip dat de fabrieksinstellingen van mijn modem niet klopte (en gaf aan hoe ik dit zelf aan kon passen, nadat ze de kabel waren komen verlengen).

Dus ik s'avonds met veel moeite alles weer aangesloten gekregen en de tips van de monteur uitgevoerd (dat ze dat niet eens door de telefoon konden aangeven/controleren). En ja hoor mijn internet verbinding werkte perfect, dus ik die kabelverlenging afgebeld aangezien het niet meer nodig was.

Opgelost? Het lijkt er wel op tot je de eerste factuur binnen krijgt. UPC had me voor de grap even opgezadeld met een rekening van 168,- euro te hoog!!! Hoe? Er is mij 2x een monteur in rekening gebracht. De eerste keer is er idd een monteur langs geweest die helemaal niks heeft uitgevoerd en die gratis zou zijn omdat de lijn door gemeten moest worden en de 2e monteur is er helemaal nooit geweest omdat ik het zelf allemaal weer netjes had aangesloten.

Dus ik de UPC klantenservice gebeld en die wilde me gewoon niet verder helpen aangezien ze daar geen bevoegdheden voor had, dus ik vragen wie dat wel had, maar die mag ze me niet aan de telefoon geven :S. Uit eindelijk heb ik gewoon maar opgehangen en opnieuw gebeld om de technische dienst om uitleg te vragen en die snapte er dus ook niks van. Vervolgens werd ik in de wacht gezet en na weer een half uur aan de telefoon gehangen te hebben zou ik terug gebeld worden aangezien hij het ook niet direct op kon lossen (echter word dit dus gewoon niet gedaan).

Wat moet ik hier nu mee? Het liefste zou ik meteen alle diensten van UPC opzeggen, maar dat gaat dus ook niet (zit er een jaar aan vast).

Iemand nog tips wat ik nu kan doen om die 168 euro terug te krijgen?

Lada

Re: Eerste rekening UPC extreem hoog :S

Ongelezen bericht door Lada »

Storneren dat geld en een lange brief schrijven naar UPC dat je je abonnement opzegt met verwijzing naar eeen wanprestatie en een poging tot oplichting.
Echt het is de makkelijkste manier om er weer van af te komen.

P.S.
Hoe kan je ook een contract afsluiten bij UPC

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Storneren is voorlopig de enige optie, hou er wel rekening mee dat het jou woord is tegen het hunne, ze zullen niet aarzelen je het leven zuur te maken met Interim Justicia, die zijn geen haar beter dan upc.

Je zal te maken krijgen met afsluitingen, brieven faxen of mailtjes zullen waarschijnlijk niet beantwoord worden, je moet hun 09 nummer bellen en daar zul je ook geen steek verder komen.

met andere woorden: WELKOM BIJ DE CLUB GEDUPEERDEN!!!

Ik begrijp alleen niet dat ondanks alle publicaties en aandacht in de diverse media dat er nog steeds mensen zijn die met uoc in zee gaat.

Maar ja EIGENWIJS IS OOK WIJS :oops:

Dyana

Ongelezen bericht door Dyana »

Ik ben gisteren voor de 2e keer naar UPC in Capelle geweest en heb daar duidelijk gemaakt dat ik iemand wilde spreken de beveiligingsbeambte heeft een uur lang heen en weer gebeld, niemand wilde met mij aan tafel. Uiteindelijk heeft ze gezegd dat ik echt niet weg wilde gaan, en dat het een probleem werd, want ik weigerde weg te gaan. Heb dus nu wel iemand te spreken gekregen. Rekeningen e.d. meegenomen, we hebben alles nagekeken, en de medewerker zag ook dt het niet aan mij lag. De rekening staa nu op 0 i.p.v. 219 euro, en ik krijg een maand gratis bellen. Hopelijk is het nu opgelost, hij heeft alles handmatig verwerkt waar wij bij zaten, we zijn zeker een uur bezig geweest (en dat voor 3 spookrekeningen) En nu maar hopen dat het zo blijft.

Gewoon er naar toe gaan schijnt dus wel te helpen.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

Tja dat kan je doen als je niet te ver weg woont, maar als je bv in de buurt van Eindhoven of Friesland woont wordt het wel anders.

Enne je hebt het zelf ondervonden nu, in eerste instantie wilden ze je nog niet eens te woord staan, pas blijkbaar na lang aandringen komt er dan eindelijk iemand, en heb je nog geluk gehad dat degene die dan eindelijk komt het probleem ook nog eens met je wil oplossen.

De beste remedie met upc is dus nog steeds

KAPPEN MET DIE ZOOI !!!

Dyana

Ongelezen bericht door Dyana »

Ik ben overigens vergeten te melden dat ik ze een proeftijd van 2 maanden geef, mocht ik weer problemen ondervinden dan zeg ik het contract op, wegens wanprestatie. Ik woon toevallig in de regio Rotterdam, dus voor mij gemakkelijk om er even naar toe te rijden.

Hasjroker1

Ongelezen bericht door Hasjroker1 »

Zie je wel. Die lui zijn er alleen maar op uit om jou te benadelen en je op te lichten. Bestelen en bedreigen is de enige service die ze kennen.
Gewoon opzeggen die bagger, en laat je niet van de wijs brengen door al die succesverhalen die hier door medewerkers worden geplaatst. Het is een grote bende en oplichterij en dat zal nooit veranderen.

Gesloten