Ik heb op dit moment nog TV via UPC maar ook dit zal op korte termijn afgelopen zijn.
Om relatief kort even de oorzaak van mijn frustratie te delen:
--------------------------------------------------------------------
Al sinds mei 2001 abonnee bij UPC; (analoge)telefoon, internet en TV.
Altijd perfect gewerkt, op zo nu en dan een storing na, maar ook dat kan gebeuren; we leven nu eenmaal niet in een perfecte wereld.
Tussentijds is mijn abonnement een keer omgezet naar een stap lager, aangezien het standaard abonnement in de loop der jaren dermate was gegroeid in snelheid, dat het niet meer aansloot bij mijn behoeften (feb 05).
Aangezien er vaak een aanbieding op de deurmat viel over een combipakket van digi telefoon en internet, meer dan 2 jaar telefoontjes gepleegd naar UPC.
Iedere keer met de melding dat digi telefoon voor bestaande klanten niet mogelijk was... mooi is dat; hierdoor betaalde ik dus euro's per maand meer dan nodig.
Uiteindelijk bleek het mogelijk maar niet met behoud van nummer... sja...
Ik had me dus voorgenomen een andere aanbieder in de arm te nemen. Aangezien mijn contract nog stamde uit 2001 heb ik dus eerst maar even netjes gebeld met UPC per wanneer het contract kon worden ontbonden.
De vriendelijke telefoniste meldde me dat voor beide contracten (telefonie en internet) er een contractsduur van 1 maand gold.
Netjes! Dacht ik nog...
U raadt het al.. 1-2 maanden gingen voorbij; ik heb een contract bij een nieuwe aanbieder genomen en na aansluiting contact opgenomen met UPC (mei 07).
De telefonist(e) meldde dit keer tot grote onsteltenis dat het internet abonnement slechts per 12 maanden kon worden ontbonden.
Voor telefonie gold nog wel de contractsduur van een maand.
(ik heb ondertussen zoveel personen aan de lijn gehad dat ik het allemaal niet meer weet; advies voor iedereen: noteer naam, afdeling en laat de telefonist(e) oplezen wat wordt vastgelegd in het systeem)
Ik heb haar vriendelijk verteld dat me eerder een contractsperiode van 1 maand was gemeld. Ze kon inderdaad terug zien in het systeem dat er contracts informatie was opgevraagd, echter niet welke informatie er was verstrekt...
En daarom.... kon deze medewerkster enkel verwijzen naar de algemene voorwaarden, die sinds wijziging van mijn internet abonnement waren gewijzigd in 12 maanden;
Laat me duidelijk zijn; dat is me nooit gemeld, noch heb ik ooit een nieuwe set voorwaarden ontvangen of een nieuw contract getekend.
Door deze ontzettend starre houding (het is alsof er een tape wordt afgespeeld "verwijzing naar de voorwaarden; ik kan niet voor u doen meneer") kunt u zich voorstellen dat de frustratie behoorlijk opliep.
Aansluitend dus een brief gestuurd naar UPC (mei 07), inclusief een intrekking automatische machtiging.
Helaas zonder enig antwoord.
Bij persoonlijke navraag bleek men deze wel te hebben ontvangen en men had getracht me te bellen... ja lekker... op mijn niet meer in gebruik zijnde nummer van UPC dan toch zeker want op mijn nieuwe telefoon en mijn mobiel krijg ik altijd bericht van beller en/of is de mogelijkheid van voicemail aanwezig.
Verhaal werd aangehoord en men kon zich helemaal vinden in mijn probleem, echter betreffende persoon kon niets voor me betekenen omdat bij hiervoor geen rechten had.
Advies was aangetekende brief naar UPC, dus wederom een brief getikt met het hele verhaal en deze aangetekend naar UPC, met het verzoek schriftelijk te reageren (aug 07).
Wederom uiteindelijk zelf gebeld en de brief bleek inderdaad ontvangen en in behandeling.
Helaas tot op de dag van vandaag niets ontvangen.
Ik heb er nog enkele telefoontjes aan besteed, echter allen zonder resultaat; kennelijk heb ik telkens de verkeerde persoon of afdeling te pakken.
Uiteindelijk heeft UPC zowel internet als telefonie(!) het complete jaar in rekening gebracht. Dit bedrag is dus aardig opgelopen.
Ik heb netjes iedere maand wel de kosten voor TV betaald.
Na contact met UPC hierover wordt gemeld: meneer u heeft telefonie en internet tegelijk opgezegd. Aangezien internet volgens de algemene voorwaarden niet kon worden beindigd hebben we telefonie ook niet stop gezet...
Jow.... heel erg lekker UPC... les 1: hoe spek ik mijn rekening?
Na ongeveer een half jaar (nov 08 ) viel de eerste brief in de bus van incasso bureau Lindorff/Transfair, met het verzoek het openstaande bedrag te voldoen. Na contact te hebben opgenomen met dit incassobureau zouden zij weer contact leggen met UPC. Ik hoefde niets te doen.
Valt er een maand later (dec 08 ) weer een brief met acceptgiro in de bus van dit bureau, met verhoging van kosten.
Dus weer contact opgenomen.
Dit keer wilde men graag informatie ontvangen waarmee zij weer terug konden gaan naar UPC. Dit heb ik dus ook gedaan; een nette email naar het incasso bureau inclusief de nodige documenten.
2 maanden gaan voorbij en zie daar, wederom een brief van het incasso bureau. Het probleem wordt omschreven: ik heb een abonnement van 12 maanden en zit daar aan vast.
Ja lekker... dat is nu juist het probleem... ik heb verkeerde informatie gekregen van nota bene een medewerkster van UPC!
Dus nogmaals contact gelegd met Lindorff.
Men kon mijn probleem heel goed begrijpen en zou nogmaals proberen dit met UPC op te lossen.
Het modem voor internet is ondertussen, na contact met UPC en ontvangst van een verzend doos, netjes opgestuurd naar UPC. De borg wordt niet overgemaakt maar van het openstaande bedrag afgeboekt... Hoppa 45 eurie foetsjie.
Rekening wordt nog netjes maandelijks verhoogd; zelfs na feb 09, de maand wwrop volgens UPC het internet contract afliep.
Weer gebeld; abonnement werd per direct beindigd; administratie was niet op order.. nee vertel mij wat...
Maanden gaan voorbij..
TV wordt iedere 3 maanden netjes betaald.
Valt er gisteren (jan 09) ineens een mooie rode kaart in de bus.
Betalingsachterstand: betaal nu en voorkom afsluiting!
Ja hallo... ik heb een geschil met UPC over internet en telefonie en nu willen ze dus mijn TV gaan afsluiten omdat UPC er ontzettend langs heeft zitten kakken????
Dus ten laatste male de telefoon nog maar een keer ter hand genomen.
Betreffende medewerker snapte het helemaal, had echter niet de bevoegdheid hier iets aan te doen.
Hij wilde me graag doorverbinden met de afdeling klachten. Daarvoor moest ik wel terugbellen want die afdeling is slechts tot 17:30 werkzaam.
Dus daags erop wederom gebeld. Moest ik weer mijn verhaal doen, alvorens ik kon worden doorverbonden met afdeling klachten.
Eindelijk een dame aan delijn waarvan ik dacht dat ze het kon oplossen. Wederom begrijpt ze mijn verhaal compleet en snapt ze mijn frustratie. Ze kijkt wat ze kan doen en belt me zo snel mogelijk terug. 3 minuten later... dat is snel!...
De 2 maanden die na feb 08 in rekening zijn gebracht worden van de rekening afgehaald. Voor de rest is ze niet bevoegd en moet ze verwijzen naar de algemene voorwaarden (waar heb ik dat eerder gehoord??)
Ze moet er van uit gaan dat de medewerksters van UPC me correcte informatie hebben verstrekt, zelfs als dat door mij wordt beweerd niet waar te zijn. Het staat immers niet als zodanig geregistreerd in het systeem van UPC.
Mmmm... klachtenafdeling kan dus niet overweg met klachten die betrekking hebben op het systeem dat men bij UPC hanteert.
Da's lekker....
Ik geef het dus nu echt op.
Ik zou niet weten wie ik bij UPC nog kan benaderen die wel bevoegd is om hierover te beslissen.
Laat ze mijn TV ook maar afsluiten; mij zien ze dan NOOOOOOOOIT meer terug als klant.
Ik laat een mooie schotel hangen met HD ontvanger.
Ik heb nog nooit een dergelijke houding van een bedrijf ervaren. En dat zijn er heel wat aangezien ik zelf dagelijks met klanten werk.
Ik wens alle anderen abonnees die nog geen problemen hebben met UPC toe dat ze nooit contact met UPC hoeven te zoeken.
--------------------------
U begrijpt mijn frustratie?
Vriendelijke groet
B Keunen