LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eindigen contract Belcentrale

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
walter8n

Eindigen contract Belcentrale

Ongelezen bericht door walter8n »

Heb een contract afgesloten bij de belcentralen op 7-12-2018,ben al meer dan een jaar bezig om er van af te komen!
maar lukt me steeds niet!
Nu heb ik 1 nov.2020 vanwege corona mijn winkel moeten sluiten ,en heb dat ook aan de belcentrale aangegeven en dat ik het contract wil beëindigen per 1 nov 2020.
Nu houden ze vol dat ik het contract moet naleven, terwijl ik geen gebruik meer maak van hun diensten en dat ik geen bedrijf meer heb!
Ze hebben me een creditnota gestuurd van totaal 6216.32Euro,omdat ik het contract wil verbreken ! en belcentrale houd vol dat ik dat moet betalen omdat mijn contract nog loopt tot 2023,(kan dit zo maar?). Heb ze meerdere malen aangegeven dat ik geen bedrijf meer heb en dat ik dus ook geen gebruik kan en wil maken van hun diensten!
Hoe kom ik hier vanaf , heb wel al de voorbeeldbrief willen gebruiken , maar ik heb geen andere provider! zijn er nog andere voorbeeldbrieven die ik kan gebruiken ?

Walter8n

NeoDutchio

Re: Eindigen contract Belcentrale

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent een ondernemer en daarvoor gelden andere regels dan voor consumenten. De wet beschermd een consument en gaat er vanuit dat een ondernemer nadenkt bij een overeenkomst. U bent een overeenkomst aangegaan voor 5 jaar en dat is zakelijk gezien gewoon rechtsgeldig. Zo lang uw bedrijf niet failliet is blijft de overeenkomst duren.

De kans dat u onder deze overeenkomst uit kan komen acht ik zeer klein.

kuklos

Ongelezen bericht door kuklos »

1) Een creditnota betekent dat jij geld van hun krijgt.
2) Wat staat er in je contract over eerder opzeggen?
3) Normaliter is dit forum bedoeld voor consumenten is is higherlevel.nl voor ondernemers, doch we kunnen hier wel de juiste vragen stellen die je misschien kunnen helpen. Met nadruk op het woord misschien.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Heeft u dit al gelezen?

https://radar.avrotros.nl/uitzendingen/ ... h-misleid/

Met name het stuk over de reflexwerking kan voor u van belang zijn.

Gesloten