| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Emailstoring bij UPC/Chello
-
MediaEvents
Emailstoring bij UPC/Chello
Vandaag 11 mei blijkt er een enorme emailstoring te zijn bij Chello. De hele dag tot ongeveer 20:15 is er geen melding geweest op de site dat dit het geval was. Na vele pogingen de computer opnieuw aan de gang te krijgen, er was immers geen storing op het net, toch maar gebeld naar dat 0900 nummer van UPC/Chello. Niet even een melding aan het begin van het keuzemenu dat er storing is, nee niets! Gewoon alle gegevens invoeren en vervolgens 15 minuten in de wacht. De medewerker van Chello-Helpdesk dit ook gemeld en hij was het eens met deze klacht maar de "hoge heren" beslissen, zelfs na meldingen van hun eigen personeel, dat je lekker mag blijven hangen. Al met al een half uur aan de telefoon gehangen en de klacht is niet opgelost, Email aliassen blijken gewist. Vanaf een andere computer, niet op Chello aangesloten, kunnen de accounts niet worden ingezien, dus ook niet worden ge-reset. Rare gang van zaken... stel ik ben in het buitenland en ik moet iets veranderen aan mijn accounts... je weet maar nooit.... Dat gaat niet want daar is geen Chello netwerk waarschijnlijk. 30 x 0.10 is € 3,-- weggegooid. De medewerker zei nog dat ik later kon terugbellen. Dat weiger ik, en pas dan komt de mededeling dat ze wel terugbellen.... Laten we hopen dat dat gebeurd.... kortom een geldmachine, vele mensen met storing en UPC maakt weer winst... hulde!!!!! 
Re: Emailstoring bij UPC/Chello
Ik ben niet eens Chello abonnee maar dit wist ik 's ochtends al. Stond gewoon bij het nieuws op teletekst!
-
MediaEvents
Maar dat maakt het nog vreemder dat je dan wel moet blijven betalen aan die geldmachine, je zal toch maar toevallig niet naar Teletekst gekeken hebben, of zoals ik al eerder meldde in het buitenland zijn..... Gewoon een tekst voordat het hele keuzemenu wordt opgestart dat er een email storing was... op hun website stond het echt niet!
Storingen.........het leuke bij storingen (als uw internetverbidning het bijvoorbeeld niet doet) is dat men u verwijst naar........ de internetpagina van de provider. Ik blijf dit advies toch altijd opmerkelijk leuk vinden.
Wat moet ik doen als ik een storing heb?
Antwoord:
Kijk eerst bij storingen om te zien of er in jouw woonplaats aan de kabel gewerkt wordt. Overtuig je er daarna van dat de storing niet te wijten is aan defecten in je eigen apparatuur. Als je bijvoorbeeld meerdere aansluitingen binnen jouw woning hebt gemaakt, sluit dan je kabelmodem rechtstreeks op de wandcontactdoos van UPC aan.
Zijn er geen problemen, zoek dan de oorzaak in je eigen installatie. Kijk of de stekker goed in de wandcontactdoos zit, controleer de aansluitsnoeren en loop alle aansluitingen even na. Vraag voor alle zekerheid aan je buren of zij dezelfde problemen met de ontvangst hebben. Bel als je er niet uitkomt naar het nummer van de helpdesk. Medewerkers zullen telefonisch (op afstand) trachten de storing te verhelpen.
Ik was weliswaar niet in het buitenland, maar wel op vakantie in Nederland. En dan kijk ik teletekst. Lekker geen computer, email en VOIP problemen, gewoon rust!zoals ik al eerder meldde in het buitenland zijn
Maar als je voor zaken op pad bent, kan ik me wel voorstellen, dat het niet leuk is.
-
MaffeDarkie
Mensen die in het buitenland zijn lezen hun email veelal via webmail die het wel deed.Maar dat maakt het nog vreemder dat je dan wel moet blijven betalen aan die geldmachine, je zal toch maar toevallig niet naar Teletekst gekeken hebben, of zoals ik al eerder meldde in het buitenland zijn
Betalen doe je voor je internet toegang, de provider beslist dan nog altijd of deze email als extra service aanbied of niet. Net als eigen homepage ruimte of usenet (nieuwsgroepen).
Tip: http://www.chelloo.com/ veel nieuws en informatie omtrent storingen en problemen en zo wordt ook deze storing uitvoerig besproken.Gewoon een tekst voordat het hele keuzemenu wordt opgestart dat er een email storing was... op hun website stond het echt niet!
Als je zakelijk bezig bent dan moet je helemaal geen email adres van een internet provider gebruiken, ten eerste staat dit niet professioneel en ten tweede is Chello geen aanbieder van bedrijfsmatige verbindingen. Dat bedrijven dom zijn om een dergelijke verbinding te nemen (zonder SLA's (Service Level Agreements)) is dan hun probleem maar achteraf klagen dat het niet werkt(e) is dan uiteraard ook te wijten aan hunzelf.Maar als je voor zaken op pad bent, kan ik me wel voorstellen, dat het niet leuk is.
De storing was omstreeks 18:00 uur al verholpen en betrof niet landelijk maar wereldwijd... meerdere landen waarin UPC/Chello actief is hadden problemen omdat Chello tegenwoordig gebruik maakt van één algemene mail-server.
De melding zelf was overigens omstreeks 14:00 uur al duidelijk hoorbaar, de klant werd duidelijk op de hoogte gebracht dat en ik quote (ik neem gesprekken naar Chello n.l. altijd op:
'wegens een technische storing aan de mailservers kan men geen email ophalen, hierdoor duurt het enige tijd, alvorens een van onze medewerkers u te woord kan staan'.
Nu ben ik blij dat mijn email elke 5 minuten automatisch door m'n thuisserver wordt opgehaald (nooit foutmeldingen die ik zie) en dat al deze email gewoon meteen doorgestuurd wordt naar m'n belangrijkste domeinnamen zodat ik verzekerd ben dat ik altijd bereikbaar ben via email.
De storing was hinderlijk en langdurig ( 16 uur), via mijn webmail heb de mails wel kunnen ophalen en/of versturen.
De service inzake de soringsmelding was niet goed, op de website werd er bericht over gedaan, via de telefoon kreeg je te horen dat het druk was,een storingsbericht kun je dan verwachten en ik heb toen neer gelegd.
De service inzake de soringsmelding was niet goed, op de website werd er bericht over gedaan, via de telefoon kreeg je te horen dat het druk was,een storingsbericht kun je dan verwachten en ik heb toen neer gelegd.
Upc heeft een storing 1 van de weinige, ovigerens nu nog als je de mail van een andere account wil halen. Maar om nu direct moord en brand te schreeuwen is niet terecht. Met techniek kunnen problemen er zijn en upc heeft nu sinds jaren weer de eerste. Kon ik als upc klant ook even meemaken wat kpn klanten dagelijks ondervinden.
Ik ben een tevreden upc klant wat betreft internet en telefonie. Administratieve klachten heb ik geen ervaring, want als alles goed loopt ga ik niet veranderen.
Ronald.
Ik ben een tevreden upc klant wat betreft internet en telefonie. Administratieve klachten heb ik geen ervaring, want als alles goed loopt ga ik niet veranderen.
Ronald.
He bah, wat vervelend nouDe storing was hinderlijk en langdurig
Je bent zeker wel bruin geworden van al die regen of niet dan? En hebben je kleinkids zich een beetje gedragen op de camping? Anders willen ze jou daar ook niet meer hoor!
G7 , ik ben weer thuis van een mooe zonnige vakantie.
De kids hebben er eveneens van genoten eea vanaf het hotspot punt. Groetjes, UPC overleeft ons allemaal

De kids hebben er eveneens van genoten eea vanaf het hotspot punt. Groetjes, UPC overleeft ons allemaal
Ronald G
upc heeft nu sinds jaren weer de eerste. Kon ik als upc klant ook even meemaken wat kpn klanten dagelijks ondervinden.
hoe kom je daar nu bij in december 96 zijn er ook grote storingen geweest met de UPC mailservers en daarna ook nog heeft zelfs in de dagbladen gestaan.
Wat je schrijft over KPN is pure onzin.
December 1996! bijna 11 jaar geleden. Ook kunt u zich in het jaartal vergissen ik heb er niets van gemerkt. En wat kpn aangaat daar worden nog hele topics over geopend.
Ronald.
Ronald.
Tikfoutje van Beertje. Heb even teruggebladerd in dit forum: in december 2006 zijn er 2 grote mailstoringen bij UPC geweest.
Overigens grappig dat in een van die draadjes (al een jaar ellende bij upc!!! wat moet ik doen?) Henri42 in discussie gaat met zichzelf (=Laurent). Henri42 doet hier nog zijn best niet geassocieerd te worden met Laurent.
Pikante uitspraak van Henri42: UPC is een middelmatig bedrijf. Het staat er echt!
Overigens grappig dat in een van die draadjes (al een jaar ellende bij upc!!! wat moet ik doen?) Henri42 in discussie gaat met zichzelf (=Laurent). Henri42 doet hier nog zijn best niet geassocieerd te worden met Laurent.
Pikante uitspraak van Henri42: UPC is een middelmatig bedrijf. Het staat er echt!
Klopt inderdaad, moet inderdaad zijn December 2006.
UPC heeft een geweldige en positieve ontwikkeling door gemaakt, in tegenstelling tot de KPN en zijn vazal bedrijven