LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ervaringen met provider XMS

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Pieterjaap

ervaringen met provider XMS

Ongelezen bericht door Pieterjaap »

Na de aanleg van glasvezelkabel in onze gemeente waren XMS samen met KPN de eerste 2 providers die zich aanboden om hun product via glas te leveren. Omdat ik al een aantal jaren eerder gezocht had naar EEN provider voor zowel TV, telefoon als internet, en dat toen hier nog niet mogelijk was, wilde ik wel overgaan en heb de keuze gemaakt voor XMS. Ik kon aangeven dat ik de oplevering later wilde laten plaatsvinden en heb gekozen voor 1 aug 2012. Eind september 2011 kreeg ik een brief van XMS waarin wat algemene informatie stond. In januari stelde ik via de mail wat vragen waarop ik keurig antwoord kreeg. Toen werd ook gemeld dat de monteur op 1 aug of enige dagen daarvoor bij mij langs zou komen. Zowel op 4 als op 13 juli vroeg ik nogmaals naar datum en tijdstip van de monteur, waarop op 17 juli gezegd werd dat de monteur op 1 aug komt, dat hij zelf de afspraak met mij maakt, maar omdat 1 aug in de bouwvak valt kon men niet garanderen dat de afspraak op die datum zou plaatsvinden. Eenzelfde verhaal volgde weer op 25/7, maar nu werd gezegd dat de activeringsdatum door de bouwvak wel wat verschoven zou kunnen worden.
Op 31/7 had ik nog niets gehoord en mailde weer met XMS en de volgende ochtend heerste er nog steeds stilte. Gebeld naar de klantenservice en daar werd toen gezegd dat over 20 werkdagen (dus 4 weken) een monteur contact met me zou opnemen. Toen ik, geschrokken, zei dat dat dan waarschijnlijk betekende dat ik pas in september aangesloten zou worden, bleek dit juist te zijn. Dit vond ik onacceptabel, keek de algemene voorwaarden er op na, en ik bleek inderdaad een aantal zaken die daarin genoemd werden niet ontvangen te hebben. Ik heb toen direct mijn overeenkomst met XMS geannuleerd, e.e.a. kort samengevat en zowel gemaild als per post verzonden. Een uur later kreeg ik via de mail van XMS het telefoonnummer van de monteur van het bedrijf wat vorig jaar de kabel aangelegd had! Vanochtend belde mij een vrouw die aangaf de monteur te zijn die namens XMS mij kwam aansluiten, hoewel ze mijn naam niet wist. Ik heb haar bedankt en gezegd dat dit niet meer nodig was. Inmiddels mailde XMS mij dat, jammer genoeg voor mij, de annulering niet kosteloos kon plaatsvinden, omdat ik een overeenkomst met hen had. Hedenmiddag alles nogmaals op een rijtje gezet met verwijzing naar de subartikelen uit de Alg. Voorwaarden waar XMS geen uitvoering had gegeven. Ik zie wel waar het schip strand maar blijf voorlopig even zonder glas.

ciske

Re: ervaringen met provider XMS

Ongelezen bericht door ciske »

Beetje kinderachtig van XMS om als je niet meer hoeft, dan ineens wel klaar te staan met een monteur.

Kijk goed de voorwaarden na, en ga anders naar een juridisch loket in je woonplaast, voordat je met een zooi kosten zit.

Pieterjaap

Ongelezen bericht door Pieterjaap »

In aansluiting op mijn bericht van 4 weken terug, kan ik zeggen weer terug te zijn bij mijn oude providers, maar ik zit nog wel even met een probleempje. 2x achter elkaar nummerbehoud aanvragen lukt vooralsnog niet. Telfort probeert dit wel voor elkaar te krijgen, maar voorlopig ben ik al enige tijd alleen maar mobiel bereikbaar...
En nu maar kijken of het alsnog lukt, anders zit ik weer vast aan een ander (ongewenst) nieuw nummer.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Ze geven je nummer dus niet vrij, kinderachtige boel daar bij XMS.

Ik hoop voor je dat het Telfort lukt.

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Pieterjaap schreef:In aansluiting op mijn bericht van 4 weken terug, kan ik zeggen weer terug te zijn bij mijn oude providers, maar ik zit nog wel even met een probleempje. 2x achter elkaar nummerbehoud aanvragen lukt vooralsnog niet. Telfort probeert dit wel voor elkaar te krijgen, maar voorlopig ben ik al enige tijd alleen maar mobiel bereikbaar...
En nu maar kijken of het alsnog lukt, anders zit ik weer vast aan een ander (ongewenst) nieuw nummer.
Is toch een vrij eenvoudige handeling, XMS is een redelijk bekend staand bedrijf :idea:

Klaas01

Ongelezen bericht door Klaas01 »

XMS is in mijn optiek een redelijk goed bedrijf, echter ze zijn erg laks met terug reageren als er een probleem is zoals:

Mozaïek scherm wat absoluut niet wil verschijnen. (Advies xms, Upgrade software) echter dit heeft geen verbetering opgeleverd.

Vanuit je mozaïek scherm naar een favoriet gaan lukt ook niet.

Reacties op dit soort klachten wordt amper aandacht aan besteed, met andere woorden ze laten je als klant simpel weg vallen.

Up & Download is perfect bij een pakket 50/50MB en is absoluut meer dan genoeg. Hogere snelheden kan problemen met zich mee brengen zoals de snelheid die dan niet in zijn geheel klopt.

Garantie snelheid, ondanks dat xms zeer duidelijk aangeeft dat de snelheid bij vol gebruik zoals: Tv, telefoongebruik en internet geen verlies op treed is deels waar. Maar dit laatste is alleen spraken van dat als er geen heel groot huizenblok gebruik maakt van alle diensten. Dus er is wel degelijk verlies aan snelheid.

UTP kabel, UTP verlies op snelheid is een fabel. De lengte van een utp kabel is en de meeste gevallen tot 11mtr geschikt om geen verlies waar te nemen. Echter een UTP grondkabel, is er absoluut een garantie dat er geen verlies op zal treden in de snelheid.

TV, Dit is puur mijn mening aangaande HD kwaliteit. Ik vindt de kwaliteit slecht en had er absoluut meer van verwacht bij glasvezel, dit wat dus niet het geval is. Ik had een betere kwaliteit bij VDSL aansluiting dan met glasvezel.

XMS is zeer onduidelijk met aanbod tv zenders in HD en of welke zenders je daadwerkelijk krijgt in je pakket. Zeker dat hoe het aangegeven wordt op hun website, na telefonische contact wordt er nog meer onduidelijk wat er wel en niet geleverd wordt bij aanmelding. Die keuze optie is niet aanwezig op de aanmelding formulier.

Programma gemist
Programma gemist is vaak niet te bereiken en of kapt hij gewoon het programma af als je die wilt bekijken.

Storing e-mail
Het komt in regelmaat voor dat de server eruit ligt bij XMS, zodat je dus niet bij je e-mail kunt komen en of iets kunt versturen.

Storing meldingen wordt absoluut vermeld op de webpagina van XMS, echter alleen dat wanneer zij zelf een probleem hebben met bepaalde diensten. Zoals laatst dat een halve dag zonder tv,internet en telefoon zat, was nadien absoluut geen melding te vinden op hun website pagina laat staan dat er een e-mail uitging naar de klanten.

Echter toen eenmaal de storing helemaal was opgelost, kreeg ik een dag nadien, een berg e-mails binnen van de afgelopen maanden die ik al eerder had ontvangen.

Maar eerlijk is eerlijk, het is absoluut beter dan VDSL of ADSL op het gebied van internet verbinding.

killythebid

Ongelezen bericht door killythebid »

Hallo mensen ik heb zins 14 november een probleem kan niet meet inloggen bij mijn xms
heb telefonisch contact gehad en er werd belooft dat het in 2 dagen opgelost zou zijn heb al diversen mails gestuurd maar helaas ,,je krijgt gewoon geen antwoord ...slechte service xms ga volgend jaar zeker over naar een nieuwe aanbieder !!! :oops:

Klaas01

killythebid schreef:Hallo mensen ik heb zins 14 november een probleem kan niet meet inloggen bij mijn xms
heb telefonisch contact gehad en er werd belooft dat het in 2 dagen opgelost zou zijn heb al diversen mails gestuurd maar helaas ,,je krijgt gewoon geen antwoord ...slechte service xms ga volgend jaar zeker over naar een nieuwe aanbieder !!! :oops:
Op de website wordt aangegeven, dat je nu een andere inlog methode hebt.
Je gebruikersnaam wat normaal gesproken uit nummers bestaat, is komen te vervallen.
Je moet vanaf vorige week bij je gebruikersnaam je e-mail adres gebruiken.

Vorige maand stond op de website vermeld, dat er een storing is met de mail server en wat andere problemen, die storing heeft zover ik dit nog weet, een poos geduurd dat het probleem daadwerkelijk was opgelost.

Hier een e-mail die naar iedere klant gestuurd is, zie hieronder.
Geachte XMS-klant,

Eind oktober gaat XMS over naar een ander administratief systeem. Wij hebben u hierover middels een brief bericht. Hierbij nogmaals in het kort wat dit voor u betekent.

Vanaf nu t/m 6 november aanstaande kunt u niets wijzigen in uw persoonlijke klantomgeving ‘mijn XMS’. Dit betekent dat u dan geen aanpassingen kunt doen aan uw pakket. Denk hierbij aan het wijzigen van uw internetsnelheid of het aan- of uitzetten van de dienst Interactieve TV.

Vanaf 7 november, bij de eerstvolgende keer dat u inlogt op ‘mijn XMS’, ontvangt u een nieuwe inlognaam. Hiermee heeft u direct toegang tot ‘mijn XMS’. Dit gaat automatisch, u hoeft hier niets voor te doen.

Op 6 en 7 november vinden er aanpassingen plaats aan onze mailservers. Dit betekent dat u tijdelijk geen toegang heeft tot uw mailhistorie als u gebruik maakt van webmail en dat u tijdelijk geen mail kunt verzenden en ontvangen. De naar u verzonden mail zal niet verdwijnen, maar u ontvangt deze met enige vertraging.

Ook vinden er vanaf nu t/m 16 november ’s nachts werkzaamheden plaats, waardoor het mogelijk is dat u in die nachten tijdelijk geen gebruik kunt maken van uw diensten. Op onze website vindt u actuele informatie over de geplande werkzaamheden.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u meer vragen over de overgang naar het nieuwe systeem hebben, meer informatie vindt u op www.xmsnet.nl/overgang.

killythebid

Ongelezen bericht door killythebid »

Klaas01 schreef:
killythebid schreef:Hallo mensen ik heb zins 14 november een probleem kan niet meet inloggen bij mijn xms
Op de website wordt aangegeven, dat je nu een andere inlog methode hebt.
Je gebruikersnaam wat normaal gesproken uit nummers bestaat, is komen te vervallen.
Je moet vanaf vorige week bij je gebruikersnaam je e-mail adres gebruiken.

Vorige maand stond op de website vermeld, dat er een storing is met de mail server en wat andere problemen, die storing heeft zover ik dit nog weet, een poos geduurd dat het probleem daadwerkelijk was opgelost.

Hier een e-mail die naar iedere klant gestuurd is, zie hieronder.
Geachte XMS-klant,

Eind oktober gaat XMS over naar een ander administratief systeem. Wij hebben u hierover middels een brief bericht. Hierbij nogmaals in het kort wat dit voor u betekent.

Vanaf nu t/m 6 november aanstaande kunt u niets wijzigen in uw persoonlijke klantomgeving ‘mijn XMS’. Dit betekent dat u dan geen aanpassingen kunt doen aan uw pakket. Denk hierbij aan het wijzigen van uw internetsnelheid of het aan- of uitzetten van de dienst Interactieve TV.

Vanaf 7 november, bij de eerstvolgende keer dat u inlogt op ‘mijn XMS’, ontvangt u een nieuwe inlognaam. Hiermee heeft u direct toegang tot ‘mijn XMS’. Dit gaat automatisch, u hoeft hier niets voor te doen.

Op 6 en 7 november vinden er aanpassingen plaats aan onze mailservers. Dit betekent dat u tijdelijk geen toegang heeft tot uw mailhistorie als u gebruik maakt van webmail en dat u tijdelijk geen mail kunt verzenden en ontvangen. De naar u verzonden mail zal niet verdwijnen, maar u ontvangt deze met enige vertraging.

Ook vinden er vanaf nu t/m 16 november ’s nachts werkzaamheden plaats, waardoor het mogelijk is dat u in die nachten tijdelijk geen gebruik kunt maken van uw diensten. Op onze website vindt u actuele informatie over de geplande werkzaamheden.

We hopen u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Mocht u meer vragen over de overgang naar het nieuwe systeem hebben, meer informatie vindt u op http://www.xmsnet.nl/overgang.

ja dit is bekend maar ook inloggen met je e-mail gebruikers naam lukt niet ..de helpdesk van xms heeft het ook geprobeerd ...bij hen lukte het ook niet ...ze zou dit dor sturen naar een ander afdeling ...maar werkt nog steeds niet jammer . :|

Klaas01

Geef hen de opdracht om jouw e-mail account te verwijderen, dus delete. En natuurlijk ook dat ze een zelfde opnieuw aanmaken. Het is zo simpel, echter ze moeten even de tijd nemen als dat niet te veel is gevraagd. Maar daar worden ze voor betaald omdat uit te voeren.

Nu zijn ze aan het klooien, terwijl het zo simpel is om dit even te verwijderen en opnieuw aan te maken.

veryrony

Ongelezen bericht door veryrony »

Ik heb ook sinds de XMS werkzaamheden op 6 november problemen met mijn mail. Eerst duurde het 6 dagen en meerdere telefoontjes en mails voor ik weer in mijn mail kon. Daarna bleek mijn berichtengeschiedenis verdwenen te zijn en ook mijn mappen en mijn adresboek. Weer een paar keer gebeld en gemaild en toen had ik mijn oude mails ook weer terug. Maar nu, ruim 5 weken later, heb ik nog steeds mijn adresboek niet. Ik stuur een paar keer per week mails aan alle helpdesk adressen van xms die ik heb en ik bel maar een goed antwoord krijg ik niet van ze. Aan de telefoon is het steevast 'wat vervelend voor u' maar actie is er niet. Op mijn mails krijg ik geautomatiseerde antwoorden waarin ze zeggen dat ik zo snel mogelijk antwoord krijg. Ik ben op klachtenkompas gegaan en toen kreeg ik het eerste niet-automatische antwoord maar de vraag die mij gesteld werd was alleen maar een zoethoudertje. Gister kreeg ik waarachtig weer een mail: heel vervelend voor u maar onze collega's werken er hard aan. Er was niet te zeggen of en wanneer ik mijn adresboek weer terug zou krijgen...

Klaas01

Er is absoluut veel aan de hand bij XMS inlog systeem, het blijkt XMS maar niet te lukken om een correcte inlog procedure te verkrijgen. Ook niet als jij je niet inlogt via de voorpagina, hiervoor wordt je alsnog naar een verkeerde pagina geleid met een 404. Deze inlog pagina blijkt je wel redelijk normaal in te kunnen loggen. Echter ook hier zijn problemen mee, je krijgt namelijk keer op keer een e-mail toegezonden. Deze e-mail geeft dan ook keer op keer aan, dat jij je e-mail adres moet gebruiken.

Maar er zijn nog meer problemen bij XMS
ZOals het bestellen van een Newsserver, ondanks dat er duidelijk aangegeven wordt, dat een dag nadien de nieuwsserver gebruikt kan worden is totaal niet waar. Nu een iets meer dan een week verder, werkt alsnog de newsserver nog niet. Ik zou terug gebeld worden, dus niet. Ik zou in ieder geval een e-mail naar mij toe worden gestuurd, dus ook niet.

Mozaïek beelden tv
Zeer vaak komt het voor dat deze Mozaïek beelden helemaal niet eens verschijnen in beeld. Als ze dan wel eens verschijnen, dan kan je absoluut geen keuze maken van een andere tv kanaal.

Tv gids
In zeer veel gevallen blijkt de tv gids ook totaal niet te kloppen, met dat gene wat daadwerkelijk op aan tv uitzending al bezig is of nog moet komen.

XMS helpdesk
Als je hulp nodig hebt, dan krijg je altijd de band te horen. Momenteel is kunnen wij u niet direct te woord staan, door de drukte. Het is dan ook raadzaam om het op een latere tijd stip nog eens te proberen.

Nou het maakt absoluut totaal niet uit dat op welke tijdstip je belt, je krijgt dit altijd te horen. Zeker een nieuw trucje om een klant langer aan de lijn te houden. Maar dan ook heel erg lang.

Up Grade tv module
De tv module moet in ieder geval elke week een keer een up grade hebben. Er wordt aangegeven door XMS dat dit het probleem van de Mozaïek beelden p lost. Nou ik kan je verzekeren dat dit absoluut niet het geval is en zal zijn. Dus laat je niet afschepen met dat verhaal.

Herstel modem
Om er zeker ervan te zijn dat je alles correct hebt uitgevoerd, om alles naar wens te laten verlopen is het verstandig om ook de modem te herstarten.

Hoe
Haal het stroom van de tv modem en van de modem in de meterkast ervan af. Dit moet je absoluut voor 30 minuten doen. Nu sluit je de modem in de meterkast weer aan, zoals ook de tv modem. Het hele proces duurt nog eens een 15 minuten voordat je daadwerkelijk overal weer gebruik van kan maken. AL zijn dan alsnog niet alle klachten verholpen, dan is het raadzaam om eens naar de helpdesk te bellen.

Opzeggen van een glasvezel provider
Dit is absoluut nooit vertelt door welke glasvezel provider, en dat is dat als je wilt veranderen naar een andere glasvezel provider, dat je absoluut rekening moet houden dat het een ander halve maand kan gaan duren voordat je weer aangesloten bent bij een nieuwe glasvezel provider.

Waarom duurt dit zo lang?

Waar nooit rekening mee gehouden is, dat klanten namelijk ook wel eens van provider willen veranderen. Dit alles heeft te maken met een migratie, bij adsl kan je namelijk wel zeer snel een andere provider kiezen. Dit komt, omdat het mogelijk is om gebruik te maken van twee andere kabels, wat dus niet mogelijk is bij glasvezel. Doordat er nog niet gebruik kan worden gemaakt van een migratie, dat de ene provider direct je kan overnemen heeft dus te maken dat er geen migratie systeem aanwezig is.

De glasvezel moet eerst in zijn geheel opgezegd worden, dan moet de glasvezel de eerste twee weken daadwerkelijk leeg te zijn. Na die twee weken is het in ergste gevallen de kans dat de aansluiting pas zal werken in het geheel ander halve maand voordat je dus daadwerkelijk gebruik kunt maken van je nieuwe provider.

Dit laatste geld voor alle providers die via glasvezel hun diensten aanbieden.

Je kunt wellicht met je nieuwe provider iets afspreken, en dat is om even terug te stappen op adsl voor die anderhalve maand dat je dus geen gebruik kan maken van tv, internet, en telefoon.

Klaas01

Beste members,

Ik heb eens over de vele klachten van XMS gelezen, en naar mening heeft XMS de touwtjes in de handen. XMS heeft de touwtjes in hun handen, omdat ze niet op de e-mails, en andere vele klachten niet terug reageert. Buiten dat feit om, ligt de afhandeling van glasvezel bij reggfiber. Reggfiber is het bedrijf dat de aansluiting realiseert voor de providers dat waar diverse mensen hun abo hebben.

In een andere topic die hier te vinden is, en dat waar al vele hun klachten deponeren.

Mijn vraag in het geheel is namelijk het volgende. Ik zou graag van jullie willen weten, dat of iedereen een andere provider aansluiting wil hebben. In de laatste maanden zijn er diverse providers bij gekomen, en het is nog niet helemaal duidelijk welke provider daarvan er uitspringt die wel orde op zaken heeft. In het forum van Tros Radar ben ik al wel de provider Kick XL tegen gekomen, die blijkbaar ook een bende ervan maakt. Misschien hebben jullie van andere mensen vernomen welke provider in hun ogen goede diensten levert. Dat laatste zou ik graag willen vernemen van ieder.

De reden dat ik dit vraag komt voor uit een idee, en dat idee is namelijk dat wij allen samen één zaak kunnen maken tegen XMSnet. Volgende week heb ik een afspraak met een advocaat, en om samen een goed zaak tegen XMS te hebben, is het wellicht mogelijk om met zijn alle in 1 keer aan te spannen tegen XMS.

Echter een zaak aanspannen is niet genoeg, gezien dat het probleem zich wel blijft voordoen. Dus ik zat eraan te denken om Reggfiber uit alle aan te schrijven tot een oplossing om iedereen in 1 keer over te zetten naar een andere provider naar keuze. Normaal gesproken kan zo'n complete omzet liggen tussen 1 week a 2 maanden dat wanneer dit via de provider zal gaan lopen. Dat is dan ook de reden dat de bedoeling zal zijn om Reggfiber aan te schrijven en of zelfs persoonlijk een gesprek aan te gaan dat als zij hierin mee wille gaan.

Het is een idee, en er is wel meer input nodig om verder te komen. De input is de daadwerkelijke storingen, tijde en datum, hoe vaak er per dag uitvallen zijn. Hoe vaak zijn er e-mails verzonden naar XMS, en hebben jullie daarvan een ontvangst bevestiging van lezen gekregen.

Wellicht kan Tros Radar ons hierbij helpen, en die als hoofdspreker voor ons opkomt.

Dus mensen het is een Idee om samen sterk te staan, om eens van die ellende af te komen.

In een andere topic die hier te vinden is, en dat waar al vele hun klachten kunnen deponeren.

TheLD

Ongelezen bericht door TheLD »

XMS is KPN: http://tweakers.net/nieuws/77940/kpn-li ... el-in.html

Tevens heeft KPN een meerderheidsbelang in Reggefiber en zinnen ze op een totale overname: http://tweakers.net/nieuws/85504/kpn-ve ... fiber.html

Bijna alle glas ISP's zijn van de KPN, dus een echte keuze is er niet.

Oh en KickXl: http://www.internetbestellen.nl/overnam ... xl-en-xms/

Klaas01

TheLD schreef:XMS is KPN: http://tweakers.net/nieuws/77940/kpn-li ... el-in.html

Tevens heeft KPN een meerderheidsbelang in Reggefiber en zinnen ze op een totale overname: http://tweakers.net/nieuws/85504/kpn-ve ... fiber.html

Bijna alle glas ISP's zijn van de KPN, dus een echte keuze is er niet.

Oh en KickXl: http://www.internetbestellen.nl/overnam ... xl-en-xms/
Dank je wel TheLD voor de informatie.
Inderdaad zag ik vorige daar ook iets over bij reggefiber dat bericht, echter ik had het nog niet gelezen welke daar allemaal onder vielen.

Ik denk denk dat Nederland helemaal nog niet gereed is voor Glasvezel, en als wij nu al zien dat hoe KPN met zijn klanten omgaat is het wellicht verstandiger om gewoon weer VDSL te nemen.

weetwelveel

Ongelezen bericht door weetwelveel »

Glasvezel is de toekomst.

Kabel is redelijk kan nog wel een paar jaar mee.

ADSL/VDSL hoort in het museum thuis.

Gesloten