LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Extra factuur Ziggo na overstap naar een andere provider

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
ddc

Extra factuur Ziggo na overstap naar een andere provider

Ongelezen bericht door ddc »

Onderwerp overstapservice van ziggo naar NLex
Bericht Heb in oktober 2016 contact gehad met telefonist Ziggo want ben 6 maanden per jaar te overwinteren in portugal en wilde mijn abbonnement opzeggen maar kreeg een aanbieding om voor €29,95 dus de helt van wat normaal betaald word om lid te blijven, omdat ik al heel lang van hun diensten gebruik maakte ca 30 Jaaren ze mij niet kwijt wilde, echter dit werd slecht 3mnd gedaan en toen was het weer kassa, dus ben naar een andere provider gaan zoeken en kwam bij NLex terecht voor €29,95 compleet abbonnement per maand en er was een gratis overzetservice bij.
per 24 juni 2017 ging ik over naar NLex maar kreeg toen van ziggo een extra factuur omdat ik volgens hun nog een contract had lopen. (Ben al 30 jaar bij dezelfde provider ) heb ziggo gebeld maar kreeg geen gelijk want ze hadden mij een mailtje gestuurd met een nieuw contract ,kon mij dit mailtje zo niet herinneren dus heb mijn computer mijn laptop en ipad hierop nagekeken maar kon van hun geen mailtje vinden maar de telefonist hield vol dat er een mailtje met nieuw contract was gestuurd en dat ik moest betalen en anders maar bij NLex aan de deur most kloppen want die hebben tenslotte de overschrijving geregeld en waren nalatig geweest om goed te informeren.
Heb NLex benaderd maar heb nog geen antwoord gekregen, overigens vind ik ziggo in deze dat ze naar mij toe de boel belazerd hebben en zeer onbeleefd hebben gehandeld na zoveel jaren.
Hebben jullie enig idee wat ik hiermee aan moet want ik voel me goed belazerd door Ziggo en ik denk dat er nog veel meer mensen beet genomen worden.
Hoor graag van jullie
Laatst gewijzigd door Radar op 11 jul 2017 10:46, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

NeoDutchio

Re: Extra factuur Ziggo na overstap naar een andere provider

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Het enige dat u kunt doen is betalen en nee, u bent niet belazerd. Ook al bent u al jaren klant, u heeft in okterber 2016 een nieuw contract afgesloten. En een nieuw contract is altijd voor bepaalde tijd, meestal 1 jaar. Als u binnen dat jaar opgezegd bent u dus een opzegvergoeding of afkoopsom verplicht te betalen.
U had alles ook online kunnen inzien op uw persoonlijk account van Ziggo.

Dieke83

Ongelezen bericht door Dieke83 »

Wat staat er in uw account bij ziggo?
Wat hebben ze aan uw abonnement veranderd toen u overging naar een ander maand bedrag?
Het is wel zo dat bij elke overstap bij Ziggo krijg je voor 3 maanden korting op je abonnement kosten of een extra media box.

Pareltje31

Ongelezen bericht door Pareltje31 »

u bent met het accepteren van de aanbieding een nieuw jaarcontract aangegaan dus helaas u moet betalen.

triangel

Ongelezen bericht door triangel »

Het zou een stuk makkelijker lezen als er leestekens gebruikt zouden worden

Joycelangeveld

Ongelezen bericht door Joycelangeveld »

het is inderdaad erg lullig, wij hebben het zelfde meegemaakt toen we wouden overstappen. toch maar de 'boete' betaald en toen zijn we bij voordeligst.nl overgestapt naar een ander maatschappij.
Laatst gewijzigd door Radar op 01 aug 2017 16:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Commerciële link aangepast door Moderator

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Welk contract en voor hoelang bent u in oktober 2016 met Ziggo overeengekomen?

Als u deze vraag niet kunt beantwoorden ben ik bang dat u voornamelijk uzelf aan het belazeren bent en adviseer ik u uw administratie op orde te houden.

Nijogeth

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Maar over die tussentijdse verhoging hoor ik TS niet. Mogelijk is dat bij haar dus niet het geval. Ik hoor alleen dat ze na 3 maanden korting weer het oude maandbedrag ging betalen en dat klinkt als een nieuw contract vanaf oktober 2016.

Henk Toeter

Ongelezen bericht door Henk Toeter »

Hypo63 schreef:
Henk Toeter schreef:Welk contract en voor hoelang bent u in oktober 2016 met Ziggo overeengekomen?

Als u deze vraag niet kunt beantwoorden ben ik bang dat u voornamelijk uzelf aan het belazeren bent en adviseer ik u uw administratie op orde te houden.
In principe maakt het soort contract en duur niets uit. Ziggo heeft tussentijds de tarieven verhoogd hetgeen een reden is om het contract op te zeggen. Ziggo heeft immers eenzijdig het contract gewijzigd.
Goed punt, echter hebben klanten van Ziggo deze mogelijkheid gehad van Ziggo. De gelegenheid om het contract op te zeggen was tot 30 juni 2017. Het is natuurlijk niet zo dat door de wijzigingen in de tarieven een klant een jarenlange 'get out of jail free card' heeft om op te zeggen.

Maar vraag blijft eerlijk gezegd gewoon staan, voordat ik inhoudelijk kan adviseren. Meestal betreft het een jaarcontract, maar omdat TS aangeeft 6 maanden in Portugal te zitten kan ik me voorstellen dat er telefonisch een 6 maanden contract van is gemaakt. Deze zou dan in maart 2017 stilzwijgend zijn verlengd en dan is de Wet van Dam van toepassing.

Maar ik loop op de zaken vooruit. Laat eerst TS weer eens reageren.....

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Henk Toeter schreef:
Hypo63 schreef:
Henk Toeter schreef:Welk contract en voor hoelang bent u in oktober 2016 met Ziggo overeengekomen?

In principe maakt het soort contract en duur niets uit. Ziggo heeft tussentijds de tarieven verhoogd hetgeen een reden is om het contract op te zeggen. Ziggo heeft immers eenzijdig het contract gewijzigd.
Goed punt, echter hebben klanten van Ziggo deze mogelijkheid gehad van Ziggo. De gelegenheid om het contract op te zeggen was tot 30 juni 2017. Het is natuurlijk niet zo dat door de wijzigingen in de tarieven een klant een jarenlange 'get out of jail free card' heeft om op te zeggen.

Maar vraag blijft eerlijk gezegd gewoon staan, voordat ik inhoudelijk kan adviseren. Meestal betreft het een jaarcontract, maar omdat TS aangeeft 6 maanden in Portugal te zitten kan ik me voorstellen dat er telefonisch een 6 maanden contract van is gemaakt. Deze zou dan in maart 2017 stilzwijgend zijn verlengd en dan is de Wet van Dam van toepassing.

Maar ik loop op de zaken vooruit. Laat eerst TS weer eens reageren.....
Ziggo kent geen 6 maanden contracten. TS heeft voor de korting van 3 maanden een nieuw jaarcontract gekregen en dit wordt automatische bevestigd per e-mail. Denk dat TS weinig kan doen dan de boete gewoon te betalen.

P.S. 30 jaar klant zijn bij Ziggo is onmogelijk, Ziggo is opgericht in 2005.

kweenie

Ongelezen bericht door kweenie »

Grote kans dat de mail naar het Ziggo-mailadres is gegaan en TS dat mailadres niet dagelijks gebruikt. Zou ik even aan de medewerker van Ziggo hebben gevraagd. En zo zal TS dus gewoon een nieuw jaarcontract met wat korting hebben gekregen.

alfatrion

Ongelezen bericht door alfatrion »

sylvesterb schreef:Ziggo kent geen 6 maanden contracten. TS heeft voor de korting van 3 maanden een nieuw jaarcontract gekregen en dit wordt automatische bevestigd per e-mail. Denk dat TS weinig kan doen dan de boete gewoon te betalen.
Het is mogelijk om een uitzondering te maken. Het is ook mogelijk dat Ziggo niet heeft aangegeven dat het om een jaarcontract ging.

Moiseule58

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Wij kregen ineens abnormaal hoge rekeningen van Ziggo. Gebeld, en toen bleek dat er een paar instellingen verkeerd gezet waren. Alles terug zetten naar de oude situatie zou betekenen dat het oude maandbedrag, buiten de aangekondigde verhoging, nog eens met tien procent omhoog zou gaan. Wij hebben alles toen terug laten zetten naar alleen de basis. En vervolgens ontvingen wij afgelopen weekend een brief van Ziggo dat wij ons abonnement opgezegd hadden en een tweede brief dat wij een bestelling hadden gedaan en nu een nieuw jaarcontract hebben tot eind juli 2018! Dit was een grote verrassing, want dat had niemand aan de telefoon gezegd.

Moiseule58

breien schreef:
Moiseule58 schreef:Wij kregen ineens abnormaal hoge rekeningen van Ziggo. Gebeld, en toen bleek dat er een paar instellingen verkeerd gezet waren. Alles terug zetten naar de oude situatie zou betekenen dat het oude maandbedrag, buiten de aangekondigde verhoging, nog eens met tien procent omhoog zou gaan. Wij hebben alles toen terug laten zetten naar alleen de basis. En vervolgens ontvingen wij afgelopen weekend een brief van Ziggo dat wij ons abonnement opgezegd hadden en een tweede brief dat wij een bestelling hadden gedaan en nu een nieuw jaarcontract hebben tot eind juli 2018! Dit was een grote verrassing, want dat had niemand aan de telefoon gezegd.
Als ik het zo lees dan bent u van een duurder abbonnement overgegaan op een basisabonnement. Dan beëindigt het lopende abonnement en begint een nieuw abonnement. Moet iemand dat ook nog zo expliciet melden voordat u dat doorheeft?
Wat een aangenaam antwoord! Als u goed leest heeft Ziggo fouten gemaakt bij ons met het verkeerd zetten van instellingen, die niet overeen gekomen waren. Het terugzetten naar de oude situatie zou ons bovenop de aangekondigde prijsverhoging nog eens tien procent extra kosten! Wij hebben niet deze fouten gemaakt! En als de klant dan besluit om naar basis terug te gaan, omdat het abonnement idioot duur wordt, is het wel zo fatsoenlijk om te melden dat er dan een nieuw contract aan vast zit. Dit geeft klanten namelijk een keuzemogelijkheid! Overigens hebben wij nooit een brief ontvangen van Ziggo dat wij een nieuw contract hadden, toen wij in het verleden overgingen naar een duurder abonnement. Wat ik hiermee aan wil geven is dat men bij Ziggo maar wat doet en eenzijdig abonnementen zit te veranderen en dan ook nog hoge bedragen incasseert op je bankrekening! Ik kreeg in de afgelopen weken ook steeds mails dat mijn abonnement opgezegd was en als ik dan belde werd er gezegd dat ik die mails als niet verzonden moest beschouwen. Met het bovenstaande verhaal als resultaat.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Moiseule58 schreef:
breien schreef:
Moiseule58 schreef:Wij kregen ineens abnormaal hoge rekeningen van Ziggo. Gebeld, en toen bleek dat er een paar instellingen verkeerd gezet waren. Alles terug zetten naar de oude situatie zou betekenen dat het oude maandbedrag, buiten de aangekondigde verhoging, nog eens met tien procent omhoog zou gaan. Wij hebben alles toen terug laten zetten naar alleen de basis. En vervolgens ontvingen wij afgelopen weekend een brief van Ziggo dat wij ons abonnement opgezegd hadden en een tweede brief dat wij een bestelling hadden gedaan en nu een nieuw jaarcontract hebben tot eind juli 2018! Dit was een grote verrassing, want dat had niemand aan de telefoon gezegd.
Als ik het zo lees dan bent u van een duurder abbonnement overgegaan op een basisabonnement. Dan beëindigt het lopende abonnement en begint een nieuw abonnement. Moet iemand dat ook nog zo expliciet melden voordat u dat doorheeft?
Wat een aangenaam antwoord! Als u goed leest heeft Ziggo fouten gemaakt bij ons met het verkeerd zetten van instellingen, die niet overeen gekomen waren. Het terugzetten naar de oude situatie zou ons bovenop de aangekondigde prijsverhoging nog eens tien procent extra kosten! Wij hebben niet deze fouten gemaakt! En als de klant dan besluit om naar basis terug te gaan, omdat het abonnement idioot duur wordt, is het wel zo fatsoenlijk om te melden dat er dan een nieuw contract aan vast zit. Dit geeft klanten namelijk een keuzemogelijkheid! Overigens hebben wij nooit een brief ontvangen van Ziggo dat wij een nieuw contract hadden, toen wij in het verleden overgingen naar een duurder abonnement. Wat ik hiermee aan wil geven is dat men bij Ziggo maar wat doet en eenzijdig abonnementen zit te veranderen en dan ook nog hoge bedragen incasseert op je bankrekening! Ik kreeg in de afgelopen weken ook steeds mails dat mijn abonnement opgezegd was en als ik dan belde werd er gezegd dat ik die mails als niet verzonden moest beschouwen. Met het bovenstaande verhaal als resultaat.
Waarom kaap je een topic van een ander?

Moiseule58

Wat een aangenaam antwoord! Als u goed leest heeft Ziggo fouten gemaakt bij ons met het verkeerd zetten van instellingen, die niet overeen gekomen waren. Het terugzetten naar de oude situatie zou ons bovenop de aangekondigde prijsverhoging nog eens tien procent extra kosten! Wij hebben niet deze fouten gemaakt! En als de klant dan besluit om naar basis terug te gaan, omdat het abonnement idioot duur wordt, is het wel zo fatsoenlijk om te melden dat er dan een nieuw contract aan vast zit. Dit geeft klanten namelijk een keuzemogelijkheid! Overigens hebben wij nooit een brief ontvangen van Ziggo dat wij een nieuw contract hadden, toen wij in het verleden overgingen naar een duurder abonnement. Wat ik hiermee aan wil geven is dat men bij Ziggo maar wat doet en eenzijdig abonnementen zit te veranderen en dan ook nog hoge bedragen incasseert op je bankrekening! Ik kreeg in de afgelopen weken ook steeds mails dat mijn abonnement opgezegd was en als ik dan belde werd er gezegd dat ik die mails als niet verzonden moest beschouwen. Met het bovenstaande verhaal als resultaat.[/quote]

Waarom kaap je een topic van een ander?[/quote]

Zoek de overeenkomsten! Een nieuw jaarcontract wat men niet wist! Als er dan vervolgens gezegd wordt dat ik dat had kunnen weten, geef ik een uitleg waarom niet.

Gesloten