LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] factuur upc

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
dirkdijk

factuur upc

Ongelezen bericht door dirkdijk »

hallo,

Sinds 30 april 2011 heb ik alle diensten van upc opgezegd en overgestapt naar een andere provider.
Nu werd er een paar dagen geleden een bedrag van 40 euro van mijn rekening afgeschreven omdat ik automatisch betaald. Dacht ga eens even kijken wat dat voor factuur is. Schijnt dat "mijn upc" ook al afgesloten is sinds 30 april dus ik heb geen overzicht meer in mijn facturen en deze factuur dus niet meer kan bekijken
Ik gebeld met de klantenservice om te vragen of ze de factuur kunnen doormailen maar dat konden ze dus niet. Ze konden de factuur wel mondeling met mij doornemen of een factuur toesturen a 5 euro.

In hoeverre heb ik recht op een "gratis" factuur? Is het verstandig om het bedrag te storneren?

Wie heeft suggesties om dit op te lossen

mvg dirk

Henri42

Re: factuur upc

Ongelezen bericht door Henri42 »

Heeft het gesprek met UPC je geen helderheid verschaft ?,.
Na 30 april is ook de website met mijn upc niet meer bereikbaar is logisch ivm opzegging per dezelfde datum.
Storneren kan altijd natuurlijk, let wel op de mogelijke extra incassokosten indien Ts ongelijk blijkt te hebben.het is een afweging die TS zelf moet maken.
Elke provider berekent een bedrag door bij het verstrekken van een papieren factuur. succes TS

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

Henri42 schreef: Elke provider berekent een bedrag door bij het verstrekken van een papieren factuur. succes TS

Nee hoor , TS heeft recht op die factuur en kan niet op de site, dus moet sowieso gratis die factuur krijgen.

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

ciske

Klopt!

Maxiem.

Henri42

ciske schreef:
Henri42 schreef: Elke provider berekent een bedrag door bij het verstrekken van een papieren factuur. succes TS

Nee hoor , TS heeft recht op die factuur en kan niet op de site, dus moet sowieso gratis die factuur krijgen.
Ciske, waar staat dat TS recht heeft op de factuur en UPC de plicht heeft om een papieren factuur te versturen???, graag een defintie en niet jouw onderbuik gevoel neerpennen, dat geeft weinig hoevast aan fde TS.
Geen enkele provider stuurt een papieren factuur op zonder kosten is mijn en van vele andere de ervaring.
TS heeft voor 30 april hopelijk zijn eindnota gevraagd/bekeken en de betalingsmachtiging ingetrokken bij UPC.

renegade66

Ongelezen bericht door renegade66 »

indien er een verrekening plaats vind waar nog geen factuur aan de klant is kunnen laten zien (via website of op papier) is UPC verplicht kosteloos de factuur te verstrekken. of dit nu een papieren is of niet.

elk bedrijf is dit verplicht.

henri42,
jou antwoord slaat weer eens kant nog wal.

ciske

renegade66 schreef:indien er een verrekening plaats vind waar nog geen factuur aan de klant is kunnen laten zien (via website of op papier) is UPC verplicht kosteloos de factuur te verstrekken. of dit nu een papieren is of niet.

elk bedrijf is dit verplicht.

henri42,
jou antwoord slaat weer eens kant nog wal.
nou het antwoord staat er al , inderdaad een onzin antwoord van je Henri.

Henri42

@Ciske: weer een uitsmijter zonder inhoud:onzin Henri
@Renegade: eveneens een uitsmijter zonder zinvolle inhoud: slaat nergens op Henri

Waar slaat jullie verhaaltje op?, waar staat dat een papieren factuur verplichtend is ?.
Mogelijk was de digitale factuur tot 30 april bij TS beschikbaar ? ik zou advisren om na de verkregen telefonische uitleg van UPC en vergelijking met het factuurtje van E 40,- zelf een afweging kunnen maken van betalen of het bedrag laten storneren,eveneens de machtiging bij UPC intrekken

ciske

Henri42 schreef:@Ciske: weer een uitsmijter zonder inhoud:onzin Henri
@Renegade: eveneens een uitsmijter zonder zinvolle inhoud: slaat nergens op Henri

Waar slaat jullie verhaaltje op?, waar staat dat een papieren factuur verplichtend is ?.

hieronder Henri :mrgreen:
indien er een verrekening plaats vind waar nog geen factuur aan de klant is kunnen laten zien (via website of op papier) is UPC verplicht kosteloos de factuur te verstrekken. of dit nu een papieren is of niet.

elk bedrijf is dit verplicht
eerder een inkoppertje dan een uitsmijter :lol:

renegade66

Mogelijk was de digitale factuur tot 30 april bij TS beschikbaar
natuurlijk, en dan bijna een maand later schrijven ze pas af????
zo jammer van jou redenaties.

[Belediging verwijderd door de moderator]

dirkdijk

Ongelezen bericht door dirkdijk »

Henri42 schreef: Mogelijk was de digitale factuur tot 30 april bij TS beschikbaar ? ik zou advisren om na de verkregen telefonische uitleg van UPC en vergelijking met het factuurtje van E 40,- zelf een afweging kunnen maken van betalen of het bedrag laten storneren,eveneens de machtiging bij UPC intrekken

factuurdatum was 10 mei zei die griet tegen mij aan de telefoon, dus die heb ik nooit in kunnen zien....

is toch hetzelfde als jij je auto naar de garage brengt en de monteur zegt tegen jou dat de rekening 237,50 is...dan wil jij toch ook weten waar dat geld inzit...

naar mijn inziens zijn ze verplicht om mij "gratis" een factuur te sturen omdat de factuurdatum na de opzegging is

ciske

dirkdijk schreef:
naar mijn inziens zijn ze verplicht om mij "gratis" een factuur te sturen omdat de factuurdatum na de opzegging is
dat is zeker dat je daar recht op hebt.

renegade66

factuurdatum was 10 mei zei die griet tegen mij aan de telefoon, dus die heb ik nooit in kunnen zien....
aangezien je dus niet meer via je eigen account kon kijken moeten ze je kosteloos een factuur sturen.

Henri42

Hopelijk geeft de TS tzt uitsluiting hoe eea is afgelopen :mrgreen:

renegade66

ik heb al eerder geschreven dat de TS zelf moet weten wat hij doet na z,n uitleg over de factuur door UPC en het te betalen bedrag van Euro 40,00 cq een stornering in werking zetten met alle incassokosten van dien.
dus met andere woorden zeg jij, indien een bedrijf zegt jij bent mij €40,- schuldig zonder een factuur of een bewijs te weerleggen, moet dit maar gewoon betaald worden?

wat een slap gezeur zeg.
dit slaat totaal nergens op. natuurlijk staat TS absoluut in zijn recht.
hij heeft immers opgezegd, dus waar halen ze die kosten vandaan?
dit mag je toch wel weten lijkt mij?

hiervoor moeten ze een bewijs sturen aan de hand van een factuur. kosteloos.

maar als jij het zo stelt henri42, bij deze,
ik krijg €50,- van je en je krijgt hier geen factuur van.
je kunt hem aanvragen voor €7,50.

Radar
Site Admin

Ongelezen bericht door Radar »

Verschillende berichten zijn verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

LeoZ

Ongelezen bericht door LeoZ »

@Henri42::

Als je een TV bij b.v. de MM koopt en je vraagt bij de kassa om een factuur c.q. bon, en daar vragen ze opeens €5 voor... ga je dan akkoord?... vast niet!

Natuurlijk heeft de TS recht op de factuur... immers kan zij niet meer op de website zien waarvoor de betaling voor was en men wil het ook niet vertellen, wel een bon opsturen voor €5?... Gekker moet het niet worden!

We kunnen het ook omdraaien:: Voor elke brief naar UPC administratie kosten laten betalen, voor minimaal €5 per brief... zien of zij daar wél in trappen!

Henri42

Hopelijk reageert de TS nog en geeft uitsluitsel over de afloop van zijn vraagstelling resp. welke weg TS gekozen heeft :oops:

ciske

Henri42 schreef:Hopelijk reageert de TS nog en geeft uitsluitsel over de afloop van zijn vraagstelling resp. welke weg TS gekozen heeft :oops:

Jij bent daar echt nieuwsgierig naar dan?

[Off-topic tekst verwijderd door de moderator]

ciske

@Henri42::

Als je een TV bij b.v. de MM koopt en je vraagt bij de kassa om een factuur c.q. bon, en daar vragen ze opeens €5 voor... ga je dan akkoord?... vast niet!

Natuurlijk heeft de TS recht op de factuur... immers kan zij niet meer op de website zien waarvoor de betaling voor was en men wil het ook niet vertellen, wel een bon opsturen voor €5?... Gekker moet het niet worden!

We kunnen het ook omdraaien:: Voor elke brief naar UPC administratie kosten laten betalen, voor minimaal €5 per brief... zien of zij daar wél in trappen!

:lol: :lol: :lol: :lol:

Henri geef eens antwoord

Gesloten