Sinds mijn overstap naar tele2 (12 oktober 2016) heb ik geen televisie. Dit heb ik direct gemeld bij de klantenservice van Tele2. Er was volgens hun zeggen een storing waarvan men niet wist wanneer deze opgelost zou zijn. Vervelend, Anderhalve week later neem ik maar weer eens contact op met tele2 om te vragen hoe het ervoor staat. Wederom krijg ik te horen dat er een storing is en weet men niet wanneer deze storing is verholpen.
Weer een week later bel ik met de klantenservice van Tele2. Tja, vervelend maar nog steeds niet duidelijk wanneer ik weer tv kan kijken. Vervolgens heb ik mijn teleurstelling uitgesproken waarom ik niet op de hoogte wordt gehouden. Ben immers een nieuwe klant, werd met allerlei berichten en brieven vriendelijk onthaald maar sinds de storing hoor ik niets meer van Tele2. Daar konden ze mij geen antwoord op geven. Het probleem ligt bij het hoofdkantoor en daar moet ik het mee doen.
Een paar dagen later nog maar eens bellen. Pas dan wordt gezegd dat het probleem is doorgezet naar het hoofdkantoor. Merkwaardig. Ik was in de veronderstelling dat mijn probleem na mijn eerste telefoontje al doorgezet was naar het hoofdkantoor omdat het probleem alleen daar opgelost kon worden. Een paar dagen later neem ik weer contact op met de klantenservice. Het ging niet om een storing maar een fout bij het overstappen. Dit is nieuw voor mij. Volgens een medewerker kan het nu echt niet lang meer duren. Inmiddels ruim een maand verder sinds mijn overstap naar Tele2.
Ik vraag aan de klantenservice of ik mijn contract op kan zeggen. Heb er geen vertrouwen meer in. Met name omdat ik al die tijd niets van Tele2 heb vernomen en ik degene ben die contact op moet nemen. De medewerker die ik aan de telefoon heb begrijpt dit en zegt mij dat ik mijn contract kosteloos op kan zeggen omdat het probleem niet binnen een maand is opgelost door Tele2. Ik word doorverbonden met de afdeling opzeggingen. Deze meneer zegt mij dat ik mijn contract niet op kan zeggen omdat Tele2 twee maanden de tijd heeft om een probleem op te lossen. Vreemd dat de ene afdeling wat anders beweerd dan de andere afdeling. Ik heb mijn ongenoegen geuit waarop ik te horen kreeg dat ik mijn klacht kon indienen bij afdeling klachten. Daar nemen ze ook de tijd om te reageren. Binnen 30 dagen zal iemand contact met mij opnemen. In afwachting heb ik inmiddels ook mijn ongenoegen geuit op de facebook pagina van Tele2. Daar wordt snel op gereageerd door Tele2 maar uiteindelijk krijg ik wederom te horen dat het probleem in behandeling is en men verder niets voor mij kan doen of betekenen. Het enige wat ik nu nog wil is weg bij Tele2. Als nieuwe klant heb ik weinig vertrouwen in dit bedrijf. Maar helaas, ze laten een erg ontevreden klant niet gaan. Het enig wat ik kan doen is afwachten en ondertussen mijn ongenoegen op veel plekken uiten in de hoop dat er ooit wat zal veranderen.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] fout bij overstap naar tele2
Re: fout bij overstap naar tele2
Persoonlijk moet ik zeggen dat dit natuurlijk onacceptabel lang is. Ik vind dat u nog vrij rustig bent in dit bericht, ik zou behoorlijk nijdig zijn als ik al sinds 12 oktober last zou hebben van een storing bij een bedrijf waar ik net klant ben.esthervanwamel schreef:Sinds mijn overstap naar tele2 (12 oktober 2016) heb ik geen televisie. Dit heb ik direct gemeld bij de klantenservice van Tele2. Er was volgens hun zeggen een storing waarvan men niet wist wanneer deze opgelost zou zijn. Vervelend, Anderhalve week later neem ik maar weer eens contact op met tele2 om te vragen hoe het ervoor staat. Wederom krijg ik te horen dat er een storing is en weet men niet wanneer deze storing is verholpen.
Weer een week later bel ik met de klantenservice van Tele2. Tja, vervelend maar nog steeds niet duidelijk wanneer ik weer tv kan kijken. Vervolgens heb ik mijn teleurstelling uitgesproken waarom ik niet op de hoogte wordt gehouden. Ben immers een nieuwe klant, werd met allerlei berichten en brieven vriendelijk onthaald maar sinds de storing hoor ik niets meer van Tele2. Daar konden ze mij geen antwoord op geven. Het probleem ligt bij het hoofdkantoor en daar moet ik het mee doen.
Een paar dagen later nog maar eens bellen. Pas dan wordt gezegd dat het probleem is doorgezet naar het hoofdkantoor. Merkwaardig. Ik was in de veronderstelling dat mijn probleem na mijn eerste telefoontje al doorgezet was naar het hoofdkantoor omdat het probleem alleen daar opgelost kon worden. Een paar dagen later neem ik weer contact op met de klantenservice. Het ging niet om een storing maar een fout bij het overstappen. Dit is nieuw voor mij. Volgens een medewerker kan het nu echt niet lang meer duren. Inmiddels ruim een maand verder sinds mijn overstap naar Tele2.
Ik vraag aan de klantenservice of ik mijn contract op kan zeggen. Heb er geen vertrouwen meer in. Met name omdat ik al die tijd niets van Tele2 heb vernomen en ik degene ben die contact op moet nemen. De medewerker die ik aan de telefoon heb begrijpt dit en zegt mij dat ik mijn contract kosteloos op kan zeggen omdat het probleem niet binnen een maand is opgelost door Tele2. Ik word doorverbonden met de afdeling opzeggingen. Deze meneer zegt mij dat ik mijn contract niet op kan zeggen omdat Tele2 twee maanden de tijd heeft om een probleem op te lossen. Vreemd dat de ene afdeling wat anders beweerd dan de andere afdeling. Ik heb mijn ongenoegen geuit waarop ik te horen kreeg dat ik mijn klacht kon indienen bij afdeling klachten. Daar nemen ze ook de tijd om te reageren. Binnen 30 dagen zal iemand contact met mij opnemen. In afwachting heb ik inmiddels ook mijn ongenoegen geuit op de facebook pagina van Tele2. Daar wordt snel op gereageerd door Tele2 maar uiteindelijk krijg ik wederom te horen dat het probleem in behandeling is en men verder niets voor mij kan doen of betekenen. Het enige wat ik nu nog wil is weg bij Tele2. Als nieuwe klant heb ik weinig vertrouwen in dit bedrijf. Maar helaas, ze laten een erg ontevreden klant niet gaan. Het enig wat ik kan doen is afwachten en ondertussen mijn ongenoegen op veel plekken uiten in de hoop dat er ooit wat zal veranderen.
Als u rechtsbijstand heeft, gelijk inschakelen. Ik zou de communicatie niet meer via de telefoon doen. Stel ze schriftelijk in gebreke en geef ze nog 2 weken de tijd om de storing te herstellen, geef in die brief aan dat na de termijn van 2 weken u uw contract ontbind op grond van een wanprestatie. Persoonlijk zou ik deze weg al wel iets eerder zijn ingezet.