LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Fype verkoper misleidt je met leugens
Fype verkoper misleidt je met leugens
Vanavond een verkoper van Fype aan de deur gehad. Ik heb al glasvezel en ben zeer tevreden met de geleverde diensten (telefoon, televisie (hd) en internet 100 mbit).
Vertelt deze verkoper mij dat Fype een betere kwaliteit en hogere snelheid biedt. De 'gewone' providers leveren volgens hem 100 mbit, maar Fype levert 100 mbit per aangesloten apparaat. Dus als je een pc, laptop, tablet en 2 mobieltjes gebruikt, levert Fype 500 mbit. En Fype kan tot 1000 mbit leveren, zei hij.
Wat een onzin!
Nog andere onzin over de kwaliteit van het TV signaal aangehoord en toen maar gezegd dat ik geen belangstelling heb. Wat erg dat een bedrijf op deze manier probeert klanten te werven!
Vertelt deze verkoper mij dat Fype een betere kwaliteit en hogere snelheid biedt. De 'gewone' providers leveren volgens hem 100 mbit, maar Fype levert 100 mbit per aangesloten apparaat. Dus als je een pc, laptop, tablet en 2 mobieltjes gebruikt, levert Fype 500 mbit. En Fype kan tot 1000 mbit leveren, zei hij.
Wat een onzin!
Nog andere onzin over de kwaliteit van het TV signaal aangehoord en toen maar gezegd dat ik geen belangstelling heb. Wat erg dat een bedrijf op deze manier probeert klanten te werven!
Re: Fype verkoper misleidt je met leugens
Helaas is dit soort onzin niet van het bedrijf afkomstig maar uit de mond van een deur-tot-deur verkoper die een tegenvallende dag heeft en ook nog per verkocht dingetje wordt betaald. Hij kan vast nog gekkere dingen zeggen en ik had em dat ook nog laten zeggen. Bij de voordeur hangt niet voor niets een camera met microfoon. Dat laat helaas veel verkopers schrikken en afdruipen. Jammer, ik hou wel van toneel...
Re: Fype verkoper misleidt je met leugens
De beste remedie tegen dit soort ergernissen is gewoon direct het gesprek afkappen. Als ik zie hoeveel informatie die verkoper je heeft gegeven heb je 'm teveel "zendtijd" gegeven. Iets kopen boven een bepaald bedrag of waar je langere tijd aan vast zit doe je domweg niet aan de deur.
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 28 dec 2013 19:54
Re: Fype verkoper misleidt je met leugens
Ik heb hetzelfde gehad met een verkoper van Fype!
De Fype verkoper smeerde me, met de mooiste loze beloftes, een waardeloos pakket aan waar ik nu 2 jaar aan vast zit!
Enkele maanden geleden kwam er in de avond een zeer vriendelijke verkoper van Fype bij me aan de deur.
Deze had een fantastische aanbieding waarbij ik meteen moest beslissen.
Zco zou ik een veel uitgebreider zender pakket krijgen als ik had bij Ziggo, super snel intern en een gratis hd receiver.
Er zou binnen een maand contact opgenomen worden, de installatie zou in de avond uren kunnen en mijn zakelijke mail "welke ik die avond had geïnstalleerd" zou ik kunnen blijven gebruiken.
Zelf zou ik alleen een router aan hoeven schaffen maar die zou ik voor 20 euro bij de media markt kunnen kopen.
Na bijna 2 maanden werd er contact opgenomen door Fype. De installatie kon alleen tijdens kantoor uren.
De router bleek vanaf 60 euro verkrijgbaar bij mm en de hd receiver bleek niet gratis te zijn voor mijn pakket.
Deze leugens had ik nog kunnen accepteren.
Helaas bleek mijn zakelijke mail niet meer mogelijk omdat Fype geen uitgaande mail aanbiedt. Hierdoor heb ik dit apart moeten afsluiten bij een externe organisatie.
Het zender pakket is belachelijk!! Alleen ned 1, 2 en 3 in HD en exact dezelfde zenders die ik vroeger bij met zo'n digitaal kpn kastje had.
Vele malen minder dan bij Ziggo!!
Ook het internet is langzamer dan bij Ziggo.
Na het schriftelijk melden van mijn klacht kreeg ik te horen dat ze de verkopers zo goed mogelijk proberen in te lichten maar dat ik zelf heb getekend en vast zit aan het 2 jarige contact.
Dit overigens terwijl de verkoper nog aangaf dat het een startende organisatie is welke zijn klanten nog als klant behandeld.
Kortom trap niet in de leugens van de Fype verkopers en laat je niet binden aan een pakket ellende waar je vervolgens niet meer onderuit komt.
Heel veel spijt dat ik weg ben bij Ziggo en me zo'n amateuristische oplichters organisatie in zee ben gegaan.
De Fype verkoper smeerde me, met de mooiste loze beloftes, een waardeloos pakket aan waar ik nu 2 jaar aan vast zit!
Enkele maanden geleden kwam er in de avond een zeer vriendelijke verkoper van Fype bij me aan de deur.
Deze had een fantastische aanbieding waarbij ik meteen moest beslissen.
Zco zou ik een veel uitgebreider zender pakket krijgen als ik had bij Ziggo, super snel intern en een gratis hd receiver.
Er zou binnen een maand contact opgenomen worden, de installatie zou in de avond uren kunnen en mijn zakelijke mail "welke ik die avond had geïnstalleerd" zou ik kunnen blijven gebruiken.
Zelf zou ik alleen een router aan hoeven schaffen maar die zou ik voor 20 euro bij de media markt kunnen kopen.
Na bijna 2 maanden werd er contact opgenomen door Fype. De installatie kon alleen tijdens kantoor uren.
De router bleek vanaf 60 euro verkrijgbaar bij mm en de hd receiver bleek niet gratis te zijn voor mijn pakket.
Deze leugens had ik nog kunnen accepteren.
Helaas bleek mijn zakelijke mail niet meer mogelijk omdat Fype geen uitgaande mail aanbiedt. Hierdoor heb ik dit apart moeten afsluiten bij een externe organisatie.
Het zender pakket is belachelijk!! Alleen ned 1, 2 en 3 in HD en exact dezelfde zenders die ik vroeger bij met zo'n digitaal kpn kastje had.
Vele malen minder dan bij Ziggo!!
Ook het internet is langzamer dan bij Ziggo.
Na het schriftelijk melden van mijn klacht kreeg ik te horen dat ze de verkopers zo goed mogelijk proberen in te lichten maar dat ik zelf heb getekend en vast zit aan het 2 jarige contact.
Dit overigens terwijl de verkoper nog aangaf dat het een startende organisatie is welke zijn klanten nog als klant behandeld.
Kortom trap niet in de leugens van de Fype verkopers en laat je niet binden aan een pakket ellende waar je vervolgens niet meer onderuit komt.
Heel veel spijt dat ik weg ben bij Ziggo en me zo'n amateuristische oplichters organisatie in zee ben gegaan.
Re: Fype verkoper misleidt je met leugens
Fype Chat 2 dagen geleden .....
13:14:18? Johan Smits: Welkom bij Fiber Nederland. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
13:15:01? Schreuder: ja jullie hebben ons telefoon nummer gegeven aan iemand anders heb ik begrepen iemand uit de ramstraat een zekere Mathijs?
13:15:41? Schreuder: en nu 8e dag geen internet telefoon en Televisie
13:16:49? Johan Smits: ik ga even voor u kijken mag ik uw postcode huisnummer?
13:17:09? Schreuder: 8921 pp ** ( weggehaald om eigen privacy )
13:17:32? Schreuder: ons telefoon nummer is 058 ******* ( weggehaald om eigen privacy )
13:17:46? Schreuder: maar die heeft nu iemand anders ik ben echt woedend
13:18:23? Johan Smits: ik zie het inderdaad ik ga even wat voor uitzoeken
13:23:19? Schreuder: ja maar we hebben nog steeds helemaal geen diensten verdikke , ik wil mijn telefoon nummer terug en mijn internet en televisie
13:27:23? Schreuder: ik heb jullie tientallen keren gewaarschuwd ik neem maandag contact met kpn op
13:27:37? Schreuder: en de ombudsman
13:27:52? Johan Smits: daar bent u vrij in om dat te doen meneer maar ik zou het niet aanraden omdat u een contract met ons heeft
13:28:12? Schreuder: weg met dat contract van jullie , jullie plegen contractbreuk
13:29:36? Schreuder: wij zitten tot onze nek in de problemen door jullie
13:33:59? Schreuder: we zouden tientallen keren gebeld worden , en ik heb honderden keren contact met jullie gehad en we hebben nog steeds niets
13:34:30? Schreuder: wie is degene hiervoor die aansprakelijk is
13:37:33? Stefan van Leuven: Meneer Schreuder, het abonnement is inderdaad gekruist met een ander adres waar ook een familie Schreuder woont, dit wordt zo snel mogelijk omgezet echter is dat niet een kwestie van 'eventjes een kabel omprikken' maar volgt dat een heel proces.
13:37:50? Stefan van Leuven: Dit proces is niet iets wat wij als Fiber Nederland (voorheen Fype) in de hand hebben
13:38:15? Stefan van Leuven: dit wordt geregeld door de netwerkbeheerder (Reggefiber in dit geval) die dat voor alle glasvezelproviders regelt
13:41:44? Schreuder: dit duurd echter allemaal al 8 dagen drie kinderen hier zonder internet en televisie en wij zonder telefoon
13:42:55? Schreuder: ik heb niets met reggefiber te maken het contract is met jullie
13:46:17? Schreuder: ik neem maandag met kpn op contact, en ben gewoon klaar met jullie, en best als jullie het op een probleem willen laten komen over contact breuk of iets dergelijks, is dat prima want dat gevecht ga ik wel aan , jullie hebben overal in tekort geschoten
13:46:57? Stefan van Leuven: Dat is uiteraard uw eigen keuze, echter zal KPN op dit moment tegen hetzelfde probleem aanlopen omdat de kruising bij reggefiber de lijn bezet houdt.
13:47:07? Stefan van Leuven: en ook KPN kan dat niet oplossen
13:48:41? Stefan van Leuven: Nogmaals: het enige wat wij doen is de order inschieten, KPN werkt op dezelfde manier, echter is er 1 bedrijf wat in de centrale deze orders verwerkt, en daar is de kruising per ongeluk gemaakt.
13:50:02? Schreuder: laatste vraag : hoelang zou dit proces nog kunnen duren ik wil daarin een direct antwoord
13:51:33? Stefan van Leuven: Ik kan helaas niet in de agenda van Reggefiber kijken en een kruising is niet iets wat dagelijks voorkomt
13:52:43? Stefan van Leuven: Als u een concreet antwoord wil dan zal dat binnen 1 maand zijn, echter durf ik niet te zeggen hoeveel werk het in beslag neemt en zou het ook zomaar in de loop van komende week opgelost kunnen zijn.
13:53:08? Schreuder: ???????????? een maand ?? jullie zijn echt niet goed snik
13:53:39? Stefan van Leuven: Dat is de normale periode die hgehanteerd wordt voor een glas op glas migratie (overgang van glasvezelprovider naar glasvezelprovider) en dat kan niet sneller
13:53:47? Stefan van Leuven: echter weet ik niet of een kruising op hetzelfde neerkomt
13:54:01? Stefan van Leuven: dit is iets wat voor mij de eerste keer voorkomt
13:14:18? Johan Smits: Welkom bij Fiber Nederland. Waarmee kan ik u van dienst zijn?
13:15:01? Schreuder: ja jullie hebben ons telefoon nummer gegeven aan iemand anders heb ik begrepen iemand uit de ramstraat een zekere Mathijs?
13:15:41? Schreuder: en nu 8e dag geen internet telefoon en Televisie
13:16:49? Johan Smits: ik ga even voor u kijken mag ik uw postcode huisnummer?
13:17:09? Schreuder: 8921 pp ** ( weggehaald om eigen privacy )
13:17:32? Schreuder: ons telefoon nummer is 058 ******* ( weggehaald om eigen privacy )
13:17:46? Schreuder: maar die heeft nu iemand anders ik ben echt woedend
13:18:23? Johan Smits: ik zie het inderdaad ik ga even wat voor uitzoeken
13:23:19? Schreuder: ja maar we hebben nog steeds helemaal geen diensten verdikke , ik wil mijn telefoon nummer terug en mijn internet en televisie
13:27:23? Schreuder: ik heb jullie tientallen keren gewaarschuwd ik neem maandag contact met kpn op
13:27:37? Schreuder: en de ombudsman
13:27:52? Johan Smits: daar bent u vrij in om dat te doen meneer maar ik zou het niet aanraden omdat u een contract met ons heeft
13:28:12? Schreuder: weg met dat contract van jullie , jullie plegen contractbreuk
13:29:36? Schreuder: wij zitten tot onze nek in de problemen door jullie
13:33:59? Schreuder: we zouden tientallen keren gebeld worden , en ik heb honderden keren contact met jullie gehad en we hebben nog steeds niets
13:34:30? Schreuder: wie is degene hiervoor die aansprakelijk is
13:37:33? Stefan van Leuven: Meneer Schreuder, het abonnement is inderdaad gekruist met een ander adres waar ook een familie Schreuder woont, dit wordt zo snel mogelijk omgezet echter is dat niet een kwestie van 'eventjes een kabel omprikken' maar volgt dat een heel proces.
13:37:50? Stefan van Leuven: Dit proces is niet iets wat wij als Fiber Nederland (voorheen Fype) in de hand hebben
13:38:15? Stefan van Leuven: dit wordt geregeld door de netwerkbeheerder (Reggefiber in dit geval) die dat voor alle glasvezelproviders regelt
13:41:44? Schreuder: dit duurd echter allemaal al 8 dagen drie kinderen hier zonder internet en televisie en wij zonder telefoon
13:42:55? Schreuder: ik heb niets met reggefiber te maken het contract is met jullie
13:46:17? Schreuder: ik neem maandag met kpn op contact, en ben gewoon klaar met jullie, en best als jullie het op een probleem willen laten komen over contact breuk of iets dergelijks, is dat prima want dat gevecht ga ik wel aan , jullie hebben overal in tekort geschoten
13:46:57? Stefan van Leuven: Dat is uiteraard uw eigen keuze, echter zal KPN op dit moment tegen hetzelfde probleem aanlopen omdat de kruising bij reggefiber de lijn bezet houdt.
13:47:07? Stefan van Leuven: en ook KPN kan dat niet oplossen
13:48:41? Stefan van Leuven: Nogmaals: het enige wat wij doen is de order inschieten, KPN werkt op dezelfde manier, echter is er 1 bedrijf wat in de centrale deze orders verwerkt, en daar is de kruising per ongeluk gemaakt.
13:50:02? Schreuder: laatste vraag : hoelang zou dit proces nog kunnen duren ik wil daarin een direct antwoord
13:51:33? Stefan van Leuven: Ik kan helaas niet in de agenda van Reggefiber kijken en een kruising is niet iets wat dagelijks voorkomt
13:52:43? Stefan van Leuven: Als u een concreet antwoord wil dan zal dat binnen 1 maand zijn, echter durf ik niet te zeggen hoeveel werk het in beslag neemt en zou het ook zomaar in de loop van komende week opgelost kunnen zijn.
13:53:08? Schreuder: ???????????? een maand ?? jullie zijn echt niet goed snik
13:53:39? Stefan van Leuven: Dat is de normale periode die hgehanteerd wordt voor een glas op glas migratie (overgang van glasvezelprovider naar glasvezelprovider) en dat kan niet sneller
13:53:47? Stefan van Leuven: echter weet ik niet of een kruising op hetzelfde neerkomt
13:54:01? Stefan van Leuven: dit is iets wat voor mij de eerste keer voorkomt
Re: Fype verkoper misleidt je met leugens
briljant. Maar je denkt dus echt dat dit soort problemen sneller worden opgelost omdat jij dagelijks contact zoekt? Helaas. Het probleem is meer dat er iets is gebeurd wat eigenlijk niet kan. en omdat dat tòch is gebeurd moeten ze drie keer zo hard nadenken over de oplossing. Want simpel terugdraaien naar de staat waarin het verkeerd kan niet omdat er ineens 1 of 2 extra partijen bij zijn gekomen. Dus laten ze jou maar "even" in de staat waarin je zit en komt het uiteindelijk goed. Als het is opgelost neem dan contact op met de klantenservice en eis dat je de tijd waarin je geen gebruik kon maken van de diensten gerestitutioneerd krijgt en stuur ze de specificatie van je telefoonrekening met daarop de belletjes naar de Klantenservice en eis ook dat die wordt vergoed. Recht op schadevergoeding heb je helaas niet, maar misschien dat de Klachtenafdeling nog een trucje heeft. Kortingperiode ofzo.
Leuk is anders, succes en probeer kalm te blijven naar de klantenservicemedewerkers toe. Die hebben het probleem niet veroorzaakt maar moeten wel de problemen allemaal aanhoren èn asap op laten lossen door alles goed in het systeem te zetten. doen ze dat niet dan krijgen ze ook nog eens op hun donder èn de klant wordt er ook nog bozer door. Wat ook echt werkt is lekker schelden en daarna duidelijk je excuses aanbieden. Of andersom. Probeer de humor ervan in te zien, je situatie is al rot genoeg. Succes.
Leuk is anders, succes en probeer kalm te blijven naar de klantenservicemedewerkers toe. Die hebben het probleem niet veroorzaakt maar moeten wel de problemen allemaal aanhoren èn asap op laten lossen door alles goed in het systeem te zetten. doen ze dat niet dan krijgen ze ook nog eens op hun donder èn de klant wordt er ook nog bozer door. Wat ook echt werkt is lekker schelden en daarna duidelijk je excuses aanbieden. Of andersom. Probeer de humor ervan in te zien, je situatie is al rot genoeg. Succes.
Re: Fype verkoper misleidt je met leugens
heeft iemand al eens geprobeerd de overeenkomst te vernietigen op basis van dwaling?
Re: Fype verkoper misleidt je met leugens
Leuk is anders maar :
Geen (goede) relatie met de buren waar je even de WiFi van kan "lenen" ?
En nee, schelden zal niet echt helpen om een helpdeskmedewerker volledig mee te krijgen.
Overigens heeft het probleem van Koert weinig met "Dwaling" te maken.
Ehhh stichting correlatie al gebeld ? Ik houd mijn hart vast als deze mensen in hun leven een ECHT probleem overkomt.13:41:44? Schreuder: dit duurd echter allemaal al 8 dagen drie kinderen hier zonder internet en televisie en wij zonder telefoon
Geen (goede) relatie met de buren waar je even de WiFi van kan "lenen" ?
En nee, schelden zal niet echt helpen om een helpdeskmedewerker volledig mee te krijgen.
Overigens heeft het probleem van Koert weinig met "Dwaling" te maken.
Re: Fype verkoper misleidt je met leugens
@bprosman: "dwaling" was niet in relatie tot het verhaal van Koert. Wel op het hoofdonderwerp van dit "draadje": Fype verkoper misleidt je met leugens".
-
- Berichten: 32490
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: Fype verkoper misleidt je met leugens
Het probleem van Koert speelt vanaf begin januari. Het is nu juni, dus het zal intussen toch wel opgelost zijn?
(waar je overigens natuurlijk niks meer van hoort...)
(waar je overigens natuurlijk niks meer van hoort...)