LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] gelezen op Coax.nl
gelezen op Coax.nl
Gistren avond sprak ik een teamleider van de chello helpdesk die ^^%$^na 3 weken eindelijk de ware reden gaf waarom de snelheden vam alle chello abonnees drastisch zijn gedaald bij met name p2p programmas.
Sinds 1 maand heeft chello die snelheden teruggebracht to soms de helft van de reeele snelheden die men zou moeten halen bij met name allerlei download sites en p2p programma's.
De reden is dat door de vrijgave van data limieten ze niet willen dat andere gebruikers de dupe worden van het onevenredig zwaar belasten door p2p programmas.
Chello heeft besloten vanaf 1 maart jl. de juiste hoge snelheden vast te houden alleen voor emailverkeer (verzenden bijlages) en browser activiteiten(surfen)
Dit zal definitief BLIJVEND (!) ten koste gaan van de upload/download snelheden van p2p programma's.
met name op de drukke momenten van de dag (middag en avond en weekends) zal de snelheid bij chellogebruikers soms gehalveerd kunnen worden.
Ik heb mijn verbijstering en kwaadheid geuit over zoveel abonnee - bedrog de afgelopen weken waarbij iedereen net deed alsof het voor iedereen bij chello een nieuw probleem was en dat niemand hiervan wist."
Sinds 1 maand heeft chello die snelheden teruggebracht to soms de helft van de reeele snelheden die men zou moeten halen bij met name allerlei download sites en p2p programma's.
De reden is dat door de vrijgave van data limieten ze niet willen dat andere gebruikers de dupe worden van het onevenredig zwaar belasten door p2p programmas.
Chello heeft besloten vanaf 1 maart jl. de juiste hoge snelheden vast te houden alleen voor emailverkeer (verzenden bijlages) en browser activiteiten(surfen)
Dit zal definitief BLIJVEND (!) ten koste gaan van de upload/download snelheden van p2p programma's.
met name op de drukke momenten van de dag (middag en avond en weekends) zal de snelheid bij chellogebruikers soms gehalveerd kunnen worden.
Ik heb mijn verbijstering en kwaadheid geuit over zoveel abonnee - bedrog de afgelopen weken waarbij iedereen net deed alsof het voor iedereen bij chello een nieuw probleem was en dat niemand hiervan wist."
Re: gelezen op Coax.nl
Wees blij dat je nog een internetverbinding heb. Bij mij doet ie het al weken niet meer. Dit omdat de helpdesk mij 2 x achter elkaar wil dat ik mijn PC moet formateren. Dan moet het blocksinkprobleem volgens de medewerker vanzelf over gaan. 1 x format c: vind ik genoeg. Toch vind ik het ook vreemd dat Chello roept de snelheden te verhogen, maar niet die van down/uploadsnelheden. Wat is dit voor bedrijf. Volgens mij hangen ze van liegen en bedriegen aan elkaar.
-
Dat doen ze dan niet overal hoffie2, ik heb vandaag nog een aantal cd's van een linuxversie via een p2p binnengehaald, en ik mag toch niet klagen over de snelheid, ik kwam net aan de 3mbit en kon gewoon internetten tussendoor...
misschien dat het een simpele poortinstelling is die ze afknijpen?
misschien dat het een simpele poortinstelling is die ze afknijpen?
Hier heb ik nu dus ook een groot probleem mee.
Ik download er veel via Torrents.
Van de 1 op de andere dag kwam niet 1 torrent hoger dan 5 kb/sec zowel up- als downstream.
Ik ben nu een volle week druk aan het uitzoeken wat hiervan nu de oorzaak kan zijn..
Heb zelfs 2 dagen geleden XP opnieuw geinstalleerd om maar weer normaal te kunnen downloaden.
Nu blijkt vandaag (heb een topic gelezen op Chello underground) dat veel meer leden hiervan last hebben en dat Chello hiervan de oorzaak ik.
Gelijk naar helpdesk gebeld en daar kreeg ik zowaar een hele behulpzame medewerker te pakken.
In een vertrouwelijk gesprek las hij mij een intern bericht voor waar uit bleek dat inderdaad de Peer to Peer datastream gecapt wordt.
Dit zou inderdaad gaan om een blijvend iets en was geen tijdelijke actie.
Deze info was vertrouwelijk en nergens terug te vinden voor de leden.
Hierdoor zijn erg veel mensen al dagen druk in de weer met testen installeren en desinstalleren van software en zelfs XP om maar het probleem op te lossen.
Dit mag toch niet zomaar??
Mag Chello zonder enige verdere informatie bepalen welke bandbreedte jij wel en niet mag benutten?
En wat betreft de helft van je bandbreedte:
Ik ben nu dus 1 volle week bezig met het uitzoeken wat het is en tot nu toe kom ik maar niet hoger dan 12kb/sec downstream en 15 kb/sec upstream.
Ook in het holst van de nacht...ik gebruik geen router..firewall of iets dergelijk wat de snelheid kan drukken.
Heb XP door dit gebeuren er vers opstaan dus het probleem ligt duidelijk bij Chello..
Ik heb trouwens Chello clasic wat zou betekenen dat ik 500kb/sec downstream heb en 110kb/sec upstream.
Ik zit nu op telefoonsnelheid...
Ik download er veel via Torrents.
Van de 1 op de andere dag kwam niet 1 torrent hoger dan 5 kb/sec zowel up- als downstream.
Ik ben nu een volle week druk aan het uitzoeken wat hiervan nu de oorzaak kan zijn..
Heb zelfs 2 dagen geleden XP opnieuw geinstalleerd om maar weer normaal te kunnen downloaden.
Nu blijkt vandaag (heb een topic gelezen op Chello underground) dat veel meer leden hiervan last hebben en dat Chello hiervan de oorzaak ik.
Gelijk naar helpdesk gebeld en daar kreeg ik zowaar een hele behulpzame medewerker te pakken.
In een vertrouwelijk gesprek las hij mij een intern bericht voor waar uit bleek dat inderdaad de Peer to Peer datastream gecapt wordt.
Dit zou inderdaad gaan om een blijvend iets en was geen tijdelijke actie.
Deze info was vertrouwelijk en nergens terug te vinden voor de leden.
Hierdoor zijn erg veel mensen al dagen druk in de weer met testen installeren en desinstalleren van software en zelfs XP om maar het probleem op te lossen.
Dit mag toch niet zomaar??
Mag Chello zonder enige verdere informatie bepalen welke bandbreedte jij wel en niet mag benutten?
En wat betreft de helft van je bandbreedte:
Ik ben nu dus 1 volle week bezig met het uitzoeken wat het is en tot nu toe kom ik maar niet hoger dan 12kb/sec downstream en 15 kb/sec upstream.
Ook in het holst van de nacht...ik gebruik geen router..firewall of iets dergelijk wat de snelheid kan drukken.
Heb XP door dit gebeuren er vers opstaan dus het probleem ligt duidelijk bij Chello..
Ik heb trouwens Chello clasic wat zou betekenen dat ik 500kb/sec downstream heb en 110kb/sec upstream.
Ik zit nu op telefoonsnelheid...
tja Melly, nou gaat wel weer de reclame slogan van Chello op:
te leuk om te stoppen
of moeten ze daar nu van maken:
te sloom om te (kunnen) stoppen????????
Sinds gisteren draait het nieuwe modem van XS4ALL, en ondanks dat het een stuk trager zou moeten zijn, merk ik daar weinig van....
Of zou dat komen door die laatste week
te leuk om te stoppen
of moeten ze daar nu van maken:
te sloom om te (kunnen) stoppen????????
Sinds gisteren draait het nieuwe modem van XS4ALL, en ondanks dat het een stuk trager zou moeten zijn, merk ik daar weinig van....
Of zou dat komen door die laatste week
DATALIMIET IS AFGESCHAFT MAAR IN DE TUSSENTIJD KNIJPEN ZE STIEKUM JE POORTEN
Medelijden met de aandeelhouders zeker weten dat deze met onjuiste omzetten en investeringen in de maling genomen worden
Stop Chello/UPC om middels FOX Bush te steunen:
CHELLO MIDDELS AANGETEKENDE BRIEF OPZEGGEN, NEEM ADSL EN EEN SCHOTEL EN GEEF CHELLO/UPC EEN KOUDE DOUCHE
Medelijden met de aandeelhouders zeker weten dat deze met onjuiste omzetten en investeringen in de maling genomen worden
Stop Chello/UPC om middels FOX Bush te steunen:
CHELLO MIDDELS AANGETEKENDE BRIEF OPZEGGEN, NEEM ADSL EN EEN SCHOTEL EN GEEF CHELLO/UPC EEN KOUDE DOUCHE
eh melly, ja op chello underground ben ik ook pas erachter gekomen dat het reïnstalleren van XP helemaal niet nodig was, erg frustrerend.
ik zelf zit met emule nu echt in de problemen omdat mijn upload en queuelist leeg zijn, en zonder credits, zit je echt te klungelen.
En natuurlijk mag dat niet zomaar, omdat ze de snelheden zowat garanderen, lekker.
ik zelf zit met emule nu echt in de problemen omdat mijn upload en queuelist leeg zijn, en zonder credits, zit je echt te klungelen.
En natuurlijk mag dat niet zomaar, omdat ze de snelheden zowat garanderen, lekker.
Sinds zondag 13 maart blokkeerd UPC Nederland / Chello de DC++ protocols/poorten.
Hierdoor is het onmogelijk om verbinding te maken met hun klanten.
Zelfs hubs gehost door deze mensen zijn down en onmogelijk op te connecten.
Niet-UPC Nederland / Chello klanten kunnen geen verbinding maken met hun klanten. Ze krijgen een timeout.
Dit geld voor file-sharing programma's met Direct Connect in het bijzonder.
Het gaat hierbij o.a. om de volgende poort reeksen 400-450, 500-600, 1410-1420.
Klanten in de volgende IP-reeksen kunnen hier last van hebben :
62.194.0.0-62.196.0.0
80.56.0.0-80.58.0.0
82.119.0.0-82.120.0.0
84.119.0.0-84.120.0.0
Dit is geen programma fout want als je probeert een portscan te doen, vind je de poorten geblokkeerd ondanks dat ze open zijn.
Hierdoor is het onmogelijk om verbinding te maken met hun klanten.
Zelfs hubs gehost door deze mensen zijn down en onmogelijk op te connecten.
Niet-UPC Nederland / Chello klanten kunnen geen verbinding maken met hun klanten. Ze krijgen een timeout.
Dit geld voor file-sharing programma's met Direct Connect in het bijzonder.
Het gaat hierbij o.a. om de volgende poort reeksen 400-450, 500-600, 1410-1420.
Klanten in de volgende IP-reeksen kunnen hier last van hebben :
62.194.0.0-62.196.0.0
80.56.0.0-80.58.0.0
82.119.0.0-82.120.0.0
84.119.0.0-84.120.0.0
Dit is geen programma fout want als je probeert een portscan te doen, vind je de poorten geblokkeerd ondanks dat ze open zijn.
had een 24. reeks maar had er ook last van hoor!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Klachten over P2P verkeer chello
20 Mrt. '05 COAX ontvangt de laatste dagen veel klachten over het slecht functioneren van Point-2-Point dataverkeer bij chello. Dit type verkeer wordt voornamelijk gebruikt om muziek, video en software bestanden direct uit te wisselen, zonder tussenkomst van een server. COAX zal navraag doen bij chello wat de oorzaak kan zijn van deze klachten, en wat er aan gedaan gaat worden.
20 Mrt. '05 COAX ontvangt de laatste dagen veel klachten over het slecht functioneren van Point-2-Point dataverkeer bij chello. Dit type verkeer wordt voornamelijk gebruikt om muziek, video en software bestanden direct uit te wisselen, zonder tussenkomst van een server. COAX zal navraag doen bij chello wat de oorzaak kan zijn van deze klachten, en wat er aan gedaan gaat worden.
Hoeveel mensen hebben hierdoor op aanraden van de Chellodesk hun HD opnieuw geformateerd ?
aangezien dat het eerste is wat er door de Kwellodesk geroepen wordt, neem ik aan dat ze het al aan heel veel mensen vertelt hebben
-
Dat chello een poort afsluit... tja, niet netjes maar daar kan ik nog mee leven... dat chello vervolgens nergens wat vanaf weet en mensen adviseert om de pc te formatteren... onvergeeflijk. Men had op zijn minst de mensen even mogen wijzen op een nieuw poort-beleid.
Ik heb nu al medelijden met de monteur(s) en medewerker(s) die hier ook komen, die zullen de nodige sh*t over zich heenkrijgen, met dank aan hun directie... ze zouden binnenkort maar gevarengeld moeten eisen, van een relaxt baantje als monteur naar een baan waar een parkeercontroleur zich niet aan zou willen wagen...
Ik heb nu al medelijden met de monteur(s) en medewerker(s) die hier ook komen, die zullen de nodige sh*t over zich heenkrijgen, met dank aan hun directie... ze zouden binnenkort maar gevarengeld moeten eisen, van een relaxt baantje als monteur naar een baan waar een parkeercontroleur zich niet aan zou willen wagen...