LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Grote ellende van Tele2
Grote ellende van Tele2
Op 14 mei 2012 alles in een pakket aangevraagd bij tele2. Men zou opleveren in eerste instantie op 20 juni 2012. 's Avonds thuisgekomen blijkt dat niets werkt. Hierop contact met helpdesk opgenomen. De medewerker legt in dat gesprek uit dat de oplevering is vertraagd tot 22 juni 2012. Van deze vertraging maakt tele2 geen enkele melding richting de klant. Intussen is de oude provider opgezegd, dus geen tv internet of telefoon. Bellen met de helpdesk moet dus mobiel a 10 cent per minuut plus kosten voor mobiel bellen. Op vrijdag avond 22 juni weer gebeld omdat het internet nog steeds niet werkt. Nu melding van tele2 medewerker kan nog wel 24 uur duren. Ook 24 uur later geen internet, melding gemaakt. Hierop ontvang ik wederom een melding dat men moet onderzoeken doorloop tijd 5 werkdagen. Men kan bij tele2 schijnbaar niet normaal een adsl opleveren zoals beloofd en gevraagd. Omdat men summier is met antwoorden over het probleem en vervolgens de oplevering alleen maar vooruit schuift besluit ik van tele2 af te zien en de producten (welke nog steeds niet geleverd zijn) op te zeggen. Tele2 wil alleen akkoord gaan met opzegging als ik een afkoopsom betaal van €400,00. Hier ga ik niet mee akkoord, ik ga geen geld betalen omdat tele2 niet in staat is een werkende adsl lijn op te leveren. Enkele dagen later wordt ik gebeld, ze zijn erachter waarom de lijn niet opgeleverd kan worden. Zou aan mijn "vorige internet provider Wanadoo liggen" deze houden de lijn in opdracht van mij bezet?
Hierop heb ik desbetreffende medewerker gemeld nog nooit klant bij Wanadoo te zijn geweest. Navraag bij Tmobile gedaan over deze actieve lijn. Wat blijkt bij tele2 vergeet men dat er aan mijn huisnummer een toevoeging zit. Hierdoor proberen ze dus de adsl bij mijn onderburen op te leveren. Deze fout kunnen ze zelf niet ontdekken, dit laten ze aan de toekomstige klant over! Echter wil ik geen diensten van tele2 meer, maar weigeren ze dit te annuleren. Zij willen gewoon doorgaan met opleveren van de lijn. Klagen en doen helpt niet, wat kan ik hier verder nog mee?
Hierop heb ik desbetreffende medewerker gemeld nog nooit klant bij Wanadoo te zijn geweest. Navraag bij Tmobile gedaan over deze actieve lijn. Wat blijkt bij tele2 vergeet men dat er aan mijn huisnummer een toevoeging zit. Hierdoor proberen ze dus de adsl bij mijn onderburen op te leveren. Deze fout kunnen ze zelf niet ontdekken, dit laten ze aan de toekomstige klant over! Echter wil ik geen diensten van tele2 meer, maar weigeren ze dit te annuleren. Zij willen gewoon doorgaan met opleveren van de lijn. Klagen en doen helpt niet, wat kan ik hier verder nog mee?
Re: Grote ellende van Tele2
Ga na het juridisch loket in je woonplaats, tele 2 moet leveren, helaas is het zo dat je pas weg kan , als je 30 dagen zonder diensten zit.Echter wil ik geen diensten van tele2 meer, maar weigeren ze dit te annuleren. Zij willen gewoon doorgaan met opleveren van de lijn. Klagen en doen helpt niet, wat kan ik hier verder nog mee?
Met een grote boog zou je om tel2 moeten heenlopen.
boelie
Allereerst moet je hen schriftelijk en aangetekend in verzuim stellen en hen 5 werkdagen de tijd geven om de dienst die is afgesproken wel te leveren (finale datum noemen). Als dat niet lukt, dan dien je hen schriftelijk en aangetekend formeel in gebreke te stellen. In die brief schrijf je dat je de overeenkomst met terugwerkende kracht (begindatum van de overeenkomst noemen) wegens wanpresteren hunnerzijds vernietigt of indien nodig hen in rechte zult betrekken, zodat een rechter de overeenkomst zal vernietigen. Stel hen ook aansprakelijk voor de schade die je hebt opgelopen en eis dat die schade vergoed wordt. Storneer inmiddels alle automatisch geïnde automatische incasso's.
Sukses, Maxiem.
Allereerst moet je hen schriftelijk en aangetekend in verzuim stellen en hen 5 werkdagen de tijd geven om de dienst die is afgesproken wel te leveren (finale datum noemen). Als dat niet lukt, dan dien je hen schriftelijk en aangetekend formeel in gebreke te stellen. In die brief schrijf je dat je de overeenkomst met terugwerkende kracht (begindatum van de overeenkomst noemen) wegens wanpresteren hunnerzijds vernietigt of indien nodig hen in rechte zult betrekken, zodat een rechter de overeenkomst zal vernietigen. Stel hen ook aansprakelijk voor de schade die je hebt opgelopen en eis dat die schade vergoed wordt. Storneer inmiddels alle automatisch geïnde automatische incasso's.
Sukses, Maxiem.
Verzuim komt doorgaans na in gebreke..MAXIEM schreef:boelie
Sukses, Maxiem.
Beetje verkeerde volgorde.
-
Tele2 heeft na aanvraag 30 (dertig) dagen de tijd om je abonnement gebruiksklaar op te leveren. Na die 30 dagen kun je zonder opgaaf van reden de overeenkomst ontbinden. Dit is wettelijk bepaald. Je kan direct opzeggen! Als je akkoord bent gegaan met een langere levertijd dan 30 dagen, dan zal Tele2 dat moeten bewijzen.
Wat Tele2 hier doet, namelijk je proberen 400 euro afhandig te maken omdat ze zelf aan het prutsen zijn, doen ze in dit soort situaties altijd. Ik ben lang genoeg op dit forum aanwezig om dat met zekerheid te kunnen stellen: komt al jaren op dit forum voorbij. Noem het poging tot diefstal wat mij betreft.*
Opzeggen kan in principe sinds kort op dezelfde wijze als waarop je de dienst hebt aangevraagd. Maar in dit geval moet je het aangetekend doen om nog meer problemen te voorkomen.
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider
Het probleem waar je vervolgens tegen aan loopt is dit:
Je gaat op http://www.tele2.nl op zoek naar het opzegadres. Om te voorkomen dat je aangetekend opzegt heeft Tele2 dit adres niet op de site staan of erg goed verstopt. Je wordt verwezen naar de Virtuele Assistent van Tele2. Ook daar krijg je dit adres niet. Lees maar wat er gebeurt als je probeert om dit adres te krijgen:
*) Betaal je niet? Dan heeft Tele2 een incassotraject voor je in petto via Intrum Justitia. Deze incassoboer heeft een innige relatie met Tele2.
Wat Tele2 hier doet, namelijk je proberen 400 euro afhandig te maken omdat ze zelf aan het prutsen zijn, doen ze in dit soort situaties altijd. Ik ben lang genoeg op dit forum aanwezig om dat met zekerheid te kunnen stellen: komt al jaren op dit forum voorbij. Noem het poging tot diefstal wat mij betreft.*
Opzeggen kan in principe sinds kort op dezelfde wijze als waarop je de dienst hebt aangevraagd. Maar in dit geval moet je het aangetekend doen om nog meer problemen te voorkomen.
http://www.consuwijzer.nl/Consumentenni ... etprovider
Het probleem waar je vervolgens tegen aan loopt is dit:
Je gaat op http://www.tele2.nl op zoek naar het opzegadres. Om te voorkomen dat je aangetekend opzegt heeft Tele2 dit adres niet op de site staan of erg goed verstopt. Je wordt verwezen naar de Virtuele Assistent van Tele2. Ook daar krijg je dit adres niet. Lees maar wat er gebeurt als je probeert om dit adres te krijgen:
*) Betaal je niet? Dan heeft Tele2 een incassotraject voor je in petto via Intrum Justitia. Deze incassoboer heeft een innige relatie met Tele2.
-
ik kan het antwoordt haast wel raden maar wij willen over stappen van alice naar tele2 is dit verstandig ?louter om het feit dat alice waar wij nu zitten geen draadloos internet kan aanbieden en wij dus genoodzaakt zijn om overtestappen naar een andere aabieder (alice werkt samen met tele2 )maar ik denk dat we beter bij upc kunnen blijven waar wij nu al de tv verbinding van hebben. reactie?????
Ik kan je het advies geven...blijf bij tele 2 weg, is ene zooi daarzo.nikkibritt schreef:ik kan het antwoordt haast wel raden maar wij willen over stappen van alice naar tele2 is dit verstandig ?louter om het feit dat alice waar wij nu zitten geen draadloos internet kan aanbieden en wij dus genoodzaakt zijn om overtestappen naar een andere aabieder (alice werkt samen met tele2 )maar ik denk dat we beter bij upc kunnen blijven waar wij nu al de tv verbinding van hebben. reactie?????
UPC heb je kabel internet , voor bijna de zelfde prijs.
-
Ik zou zeggen: TeleNee
Bob Schurkjens schreef:Ik zou zeggen: TeleNee
-
trek ze door de
-
Beste boelie,
Wat vervelend dat de levering van je abonnement niet naar tevredenheid loopt. Ik zie dat je hierover ook een bericht op het Tele2 forum geplaatst hebt. Gerdine van Tele2 heeft je bericht 29 juni al opgepakt en gaat uitzoeken wat we voor je kunnen doen. Via het forum houden we je op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Wat vervelend dat de levering van je abonnement niet naar tevredenheid loopt. Ik zie dat je hierover ook een bericht op het Tele2 forum geplaatst hebt. Gerdine van Tele2 heeft je bericht 29 juni al opgepakt en gaat uitzoeken wat we voor je kunnen doen. Via het forum houden we je op de hoogte.
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Waarom bellen jullie van tele2 TS niet op de mobiel? Zou tele2 sieren eens wat beter met hun klanten om te gaan.Via het forum houden we je op de hoogte.
Kijk dat noemen ze toegepaste actie en reactie, prima tochTele2 Webcare schreef:Beste boelie,
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Tot op heden reageert tele2 niet echt! Op hun eigen forum is afgelopen vrijdag gemeld dat er op terug gekomen zou worden. Dat is nog niet gebeuert. Opleveren op 2 juli is ook niet gelukt!
-
Beste boelie,
Vervelend dat je nog niets gehoord hebt! Volgens mijn gegevens heeft mijn collega gisteren nog contact met je gehad via je mobiele nummer maar schikte een ander tijdstip beter. Daarom is er een belafspraak met je gemaakt.
Wil je het via het forum laten weten als hier nog vragen of onduidelijkheden over zijn?
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Vervelend dat je nog niets gehoord hebt! Volgens mijn gegevens heeft mijn collega gisteren nog contact met je gehad via je mobiele nummer maar schikte een ander tijdstip beter. Daarom is er een belafspraak met je gemaakt.
Wil je het via het forum laten weten als hier nog vragen of onduidelijkheden over zijn?
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
boelie schreef:Tot op heden reageert tele2 niet echt! Op hun eigen forum is afgelopen vrijdag gemeld dat er op terug gekomen zou worden. Dat is nog niet gebeuert. Opleveren op 2 juli is ook niet gelukt!
Tele2 is vreselijk hardnekkig , ze zeggen altijd dat er contact met je is geweest, althans dat ze hebben gebeld, maar geloof dat maar niet hoor.
Ga naar het juridisch loket, dit flutbedrijf doet bitter weinig om klanten te houden.
Danielle van Tele2 waarom neem je niet zelf het voortouw en lost het probleempje op voor TsTele2 Webcare schreef:Beste boelie,
Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2
Nou tele2 heeft een oplossing geboden, of klant blijven en alsnog drie weken wachten op aansluiting, of kosteloos opzeggen! Ben maar akkoord gegaan met de laatste voorstel om er vanaf te zijn. Helemaal blij ben ik er niet mee aangezien ik lang zonder tv internet of telefoon heb gezeten dankzij hun en veel kosten heb moeten maken om te bellen. Hier krijg ik niets voor terug daarom adviseer ik dan ook niemand om klant te worden bij tele2!
boelie schreef:Nou tele2 heeft een oplossing geboden, of klant blijven en alsnog drie weken wachten op aansluiting, of kosteloos opzeggen! Ben maar akkoord gegaan met de laatste voorstel om er vanaf te zijn. Helemaal blij ben ik er niet mee aangezien ik lang zonder tv internet of telefoon heb gezeten dankzij hun en veel kosten heb moeten maken om te bellen. Hier krijg ik niets voor terug daarom adviseer ik dan ook niemand om klant te worden bij tele2!
Zeer verstandig dat je er weggaat, maar aso van tele2 dat je niks vergoed krijgt.
Ga zo snel mogelijk een andere provider aanvragen, weet niet of je kabel kan krijgen , bij UPC kan je in 10 dagen aangesloten worden.
succes.
Ik ben al bij de vodafone winkel geweest, had in januari een prachtig aanbod voor glasvezel gehad en daar toen ook op ingegaan. Vandaag geprobeerd aan te melden via site maar daar liep de aanvraag vast dus bezoek naar de winkel gebracht. De medewerker heeft gebeld en ik krijg nu alsnog mn order uit januari met bijbehorende actie korting. Heeft het verhaal toch nog weer een positief eind. Al zit ik nog wel een paar weken zonder vast internet telefoon en tv.Ga zo snel mogelijk een andere provider aanvragen, weet niet of je kabel kan krijgen , bij UPC kan je in 10 dagen aangesloten worden.
UPC? nooit van mn leven weer! Kan wel heel goed een moedermaatschappij van tele2 zijn!