Wat makkelijk is om te weten over ADSL XS4ALL ONLY als u overweegt over te stappen en mogelijk als u problemen heeft na het overstappen.
Xs4all heeft nog grote problemen met haar experimentele xs4all only dienst:
1) Technische problemen bij zichzelf, waardoor bij sommige gebruikers de snelheid terug loopt als het drukker is.
2) De PING-tijden van de verbinding zijn vaak veel te hoog, tot wel 40x zo hoog als normaal bij ADSL verbindingen. Gevolg: zowel gamen als VOIP worden vrijwel onmogelijk of werken tenminste erg slecht.
Oorzaak kan men niet vinden.
Extra pijnlijk wordt het voor degene die dus kiezen voor XS4ALL ONLY, hun gewone KPN telefoonlijn opheffen en het telefoonnummer naar XS4ALL VOIP laten porteren. Ze kunnen gewoon haast niet meer niet telefoneren.
Bij vragen hierover, wordt gesproken over Best Effort, kortom jammer voor u maar helaas. Na 3 maanden toch terug naar de oude situatie is dan een probleem, het betekend downtime tot max 6 weken, nieuw telefoonnummer, nieuwe telefoonlijn aanvragen en veel kosten.
3) De XS4ALL ONLY dienst wordt verzorgd via de KPN-dochter Bitstream. De snelheden van een ADSL verbinding worden bepaald aan de hand van zogenaamde inzet profielen, welke aan de gegevens van de abonnementen gekoppeld zijn.
Om een bepaald profiel toe te mogen passen moet de lijn tussen centrale en huis aan een aantal voorwaarden voldoen. (lengte van de kabel, S/R verhouding etc.
Uit concurrentie overwegingen, stelt KPN voor Bitstream zwaardere eisen aan de lijn (Het product wordt ook aan concurerende andere bedrijven zoals BBNED verkocht).
Gevolg: Indien men verder van de centrale zit wordt het vaak niet toegestaan een sneller abonnement af te nemen.
Dus kan het gebeuren dat men bij de overstap in plaats van een snellere een langzamere verbinding krijgt, het max van de snelste verbindingen wordt ook eerder begrenst.
4) Het kan nog vervelender:
Het Lite XS4ALL ONLY abonnement bestaat alleen op papier!
Er bestaat na 4 maanden ondanks alle beloften nog steeds geen standaard inzet profiel bij bitstream hiervoor (4096 down/1024 up), in plaats hiervan krijgt men een lagere snelheid 4096 down/256 up, een inzet profiel welke gebruikt wordt voor de goedkope abonnementen van KPN-dochter Het-Net. Korting op het kostbare XS4ALL abonnement krijgt men echter niet.
In het begin werd door de helpdesk gezegd binnen 1 a 2 weken is het opgelost, nu 3 maanden later XS4ALL wijst naar Bitstream als schuldige, dit helpt de klant echter weinig, daar deze geen directe relatie heeft met Bitstream.
KPN Bitstream heeft kennelijk weinig zin dit op te lossen, daar ze dit product dan ook commercieel ook aan anderen ter beschikking moeten stellen. Hetgeen voor de KPN bedrijven alleen maar meer concurrentie opleverd. Dit heeft begrijpelijk dus geen prioriteit, als er al op korte termijn een oplossing komt.
De grap van dit alles is dat alle betrokkenen aan KPN gelieerd zijn....
De XS4ALL website zwijgt al 4 maanden hierover, in plaats van mensen te waarschuwen als ze een Lite ABO hebben....
Handmatig het profiel aanpassen kan kennelijk wel, gezien het feit dat er kennelijk enkele geluksvogels zijn, die wel de goede snelheid hebben.
Het gebeurt echter maar sporadisch, gezien de vele klagers, waar het na drie maanden nog niet is opgelost, vroeger was de helpdesk simpel telefonisch te bereiken..... Tegenwoordig is het geluk als het binnen een uur lukt, niet dat het dan een oplossing brengt.
Mogelijke antwoorden zijn:
A) Zijn er nog problemen dan, deze zijn toch opgelost.
B) We werken eraan, het wordt binnen enkele dagen opgelost
C) Het ligt niet aan ons maar aan KPN Bitstream, wij kunnen er ook helaas niets aan doen, een oplossing is er nog niet.
3x bellen, 3x ander antwoord
5) Verhuizen: ai probleempje, is administratief technisch nog niet mogelijk (men heeft het administratief het vergeten te implementeren, maar men werkt er inmiddels druk aan, al vier maanden....)
6) Van snelheid veranderen, tja soms wel mogelijk, soms niet, waarom geen idee, helpdesk overigens ook niet.
7) Zoals u kunt lezen op de XS4ALL website:
Het is niet mogelijk gemaakt om meerdere ISDN nummers mee te nemen naar VOIP (Commercieel niet aantrekkelijk voor KPN) men moet overigens per nummer dat men laat porteren maandelijks de hoofdprijs van 5 EURO meer betalen! Vier nummers zou 20 euro zijn, uw ISDN aansluting houden is voordeliger en werkt in ieder geval!!!!
Een los nummer porteren en de ISDN houden met de overige nummers behouden is niet mogelijk, wordt deze zonder pardon toch afgesloten.
Verder is er volgende nog:
De voor XS4ALL ONLY in aanmerking komende klanten zijn oude klanten die in het algemeen minder betalen dan de huidige standaard tarieven. Deze kortingen vervallen als men op de only variant overgaat.
Dus het verliezen van de korting te samen de extra nummerkosten na de portering, maken dat in de praktijk men het voordeel van het voordelig bellen over VOIP bellen al weer kwijt is.
Blijft dus over alleen ----!!!de kans!!!----, op een hogere snelheid over als argument te kiezen voor XS4ALL ONLY.
XS4ALL via KPN ADSL is kostbaar voor de lage snelheid en de vele extra's die het biedt
Het werkt echter wel betrouwbaar en heeft een goede technische support.
Als we het echter hebben over XS4ALL-ONLY, dit ligt heel anders, het product is simpel weg experimenteel, veel technische en administratieve problemen zijn nog niet opgelost.
In het begin was er het vertrouwen en de indruk, dat de problemen spoedig opgelost zouden zijn, nu 4 maanden na de start...
XS4ALL blijkt hard op weg een echt KPN bedrijf te worden, het doet een beetje denken aan het internetbellen verhaal van het moederbedrijf.
Men wil kennelijk XS4ALL verkopen, maar de omzet voor moederbedrijf KPN middels de dienstverlening via bitstream te laten lopen, veiligstellen.
Niet erg als men eerst gezorgd had technisch en administratief de zaken op orde te hebben.
Voor de klant lijkt XS4ALL ONLY hierdoor een envelope van een prijzen festival geworden.
Men heeft de kans als vaste klant, indien men snel reageert op een prijs, hij is al gereserveerd.
Jammer gemiste kans voor een goed concept.
Doe uzelf een plezier, als u overweegt over te stappen op XS4ALL ONLY, verdiep u goed in de keuzes en de consequenties
Als het fout gaat is de weg terug is kostbaar en moeizaam, net als bij internetbellen van de KPN.
Meer weten kijk ook eens in de diverse nieuwsgroepen van XS4ALL zoals General/ADSl/VOIP.
Bij het zoeken op "XS4ALL ONLY" in nieuwsgroepen is google is uw vriend, doe uw voordeel ermee.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Handig om te weten over XS4ALL ONLY
-
Peerke2007
Re: Handig om te weten over XS4ALL ONLY
Hier is al een topic over dus waarom een nieuwe te starten ??
------
Blijft dus over alleen ----!!!de kans!!!----, op een hogere snelheid over als argument te kiezen voor XS4ALL ONLY.
------------------------------------------------------------------------------
Ook de mogelijkheid om op een prima manier kostenloos van je ISDN bende af te komen zonder downtime.
Snelheid is bij mij inmiddels zeker wel toegenomen op het basic abbo.
Als het bagger gaat worden bij only dan wissel je dus simpel van provider.
------
Tegenwoordig is het geluk als het binnen een uur lukt, niet dat het dan een oplossing brengt.
-------------------------------------------------------------------------------
Ging bij mijn overzetting steeds binnen 30 minuten, maar inderdaad het is te lang.
---------------------------------------------------------------------------------
-------
Extra pijnlijk wordt het voor degene die dus kiezen voor XS4ALL ONLY, hun gewone KPN telefoonlijn opheffen en het telefoonnummer naar XS4ALL VOIP laten porteren. Ze kunnen gewoon haast niet meer niet telefoneren.
-----------------------------------------------------------------------------
Totaal geen problemen mee, werkt perfect hier na de oude speedtouch home opgeruimd te hebben en vervangen voor een Fritzbox fon modem.(getweakte Eumex duitse telecom modem voor 10 euro op ebay nieuw in de doos)
De oude Speedtouch home heeft stabiliteitsproblemen met only en valt soms uit alhoewel hij goed zou moeten werken.
----------------------------------------------------------------------------
------
Het is niet mogelijk gemaakt om meerdere ISDN nummers mee te nemen naar VOIP (Commercieel niet aantrekkelijk voor KPN)
--------------------------------------------------------------------------
Is ook niet nodig want je neemt je eigen nummer mee en kunt gratis 2 VOIP nummers aanmaken dus je hebt feitelijk 3 lijnen.
Inderdaad moeten mensen goed nadenken voor ze overgaan.
XS4all staat bekend om de experimentele uitspattingen, maar dat is voor mij ook de reden om bij deze provider te willen zijn.
Voip is een best effort dienst wat zoveel betekent als geen garanties op de verbinding.
Uit ervaring kan ik wel vertellen dat het hier prima werkt met inmiddels 100% bereikbaarheid en goede signaalkwaliteit op de G711a codec.
Ik ben er dus tevreden over maar dat neemt niet weg dat er nog wel dingen voor verbetering vatbaar zijn bij XS.
Just my 2 cents
------
Ook de mogelijkheid om op een prima manier kostenloos van je ISDN bende af te komen zonder downtime.
------
Tegenwoordig is het geluk als het binnen een uur lukt, niet dat het dan een oplossing brengt.
Ging bij mijn overzetting steeds binnen 30 minuten, maar inderdaad het is te lang.
---------------------------------------------------------------------------------
-------
Totaal geen problemen mee, werkt perfect hier na de oude speedtouch home opgeruimd te hebben en vervangen voor een Fritzbox fon modem.(getweakte Eumex duitse telecom modem voor 10 euro op ebay nieuw in de doos)
De oude Speedtouch home heeft stabiliteitsproblemen met only en valt soms uit alhoewel hij goed zou moeten werken.
------
Het is niet mogelijk gemaakt om meerdere ISDN nummers mee te nemen naar VOIP (Commercieel niet aantrekkelijk voor KPN)
Is ook niet nodig want je neemt je eigen nummer mee en kunt gratis 2 VOIP nummers aanmaken dus je hebt feitelijk 3 lijnen.
XS4all staat bekend om de experimentele uitspattingen, maar dat is voor mij ook de reden om bij deze provider te willen zijn.
Voip is een best effort dienst wat zoveel betekent als geen garanties op de verbinding.
Uit ervaring kan ik wel vertellen dat het hier prima werkt met inmiddels 100% bereikbaarheid en goede signaalkwaliteit op de G711a codec.
Ik ben er dus tevreden over maar dat neemt niet weg dat er nog wel dingen voor verbetering vatbaar zijn bij XS.
Just my 2 cents
-
Peerke2007
Allereerst gefeliciteerd dat u wel een goed werkende XS4ALL ADSL Only verbinding hebt gekregen.
Echter helaas is niet iedereen zo gelukkig, ken zo al meeer dan tien mensen die niet zo gelukkig zijn.
Daarnaast toch wel een paar kantekeningen bij uw reactie:
quotes
------
Reactie
Emigreren naar een andere ADSL aanbieder zonder downtime vanaf een KPN ADSL is geen probleem.
Als men van het ISDN-abo afwil is dit ook geen probleem.
Kost alleen de lijnkosten extra, maar dit betaalt men normaal bij XS4all standaard gewoon middels de hogere tarieven.
T.a.v. uw opmerking over "Bagger"
Na vier maanden zogenaamd "Bagger" bleek simpelweg terug overstappen naar de oude situatie met XS4all over KPN-adsl en het geporteerde telefoonnummer behouden voor mijn buurman niet mogelijk.
Hij moest eerst een nieuwe telefoonlijn aanvragen en hierop gewoon weer opnieuw xs4all adsl aan te moeten vragen.
Nummmer behoud bleek niet mogelijk.
------
Reactie
Lees mijn opmerking nog eens na in de orginele context, het ging hier niet over de downtime bij de overzetting, maar als de boel eenmaal down is, en de tijd die tegenwoordig nodig hebt om de helpdesk te bereiken!!!, zodat ze actie kunnen ondernemen.
-------
Reactie
Zolang men zo gelukkig is, dat het goed werkt, wat kennelijk in uw geval zo is, gaat dit op. Als men echter niet zo gelukkig is....., en dit was dan ook de strekking van het verhaal.... dan houd het gebrek aan goede werking van de internet verbinding tevens in: geen VOIP, dus geen telefoon!
Overigens in geen van de gevallen met problemen die ik ken is er sprake van verouderde Speedtouch Home modems. Drie hebben er ook een Fritz!Box en de andere een nieuwe generatie speedtouch.
------
Reactie:
Het gaat hier niet om het feit van de meerdere lijnen, maar om het feit dat men wel eens gesteld kan zijn, op het behoud van meerdere in gebruik zijnde telefoonnummers.
Bijvoorbeeld in een huihouden hebben meerdere mensen een eigen telefoonnummer, Faxlijn etc. die men op visite kaartjes briefpaper gebruikt en die nummers staan natuurlijk ook bij alle relaties in hun telefoonklapper.
Reactie:
Mij zul naast de kritische kantekeningen over diverse zaken en problemen die er rondom het XS4ALL Only product niets negatief horen zeggen over XS4all in het algemeen horen zeggen, wij zijn al klant sinds ze als Hacktic provider begonnen en hebben altijd niets dan lof over hun dienst verlening gehad. Experimenten zijn leuk, zolang echter de basis werking niet in het gedrag komt
Heb alleen onze ervaringen in de laatste 4 maanden met XS4All ONLY en die van enkele bekenden hier willen delen.
Zodat mensen zich bewust zijn dat het ook wel eens erg fout kan gaan en bewust zijn dat ze een avontuur aangaan en dat dit geld kan gaan kosten als je er weer vanaf wil. Daarnast stoort het mij erg dat mensen met een lite abonnement verkeerd worden voorgelicht t.a.v. de snelheden en dat XS4all hier over blijft zwijgen........ en doorgaat met verkeerd voorlichting i.p.v hier eerlijk over te zijn.
Als men dan na 4 maanden trammelant en helpdesk bellen dan nog steeds problemen heeft en men steeds met een kluitje in het riet gestuurd wordt, kan men hier voorzichtig gezegd niet erg gelukkig van worden.
Het valt dan ook dubbel tegen, als men altijd heel anders gewend is geweest als oude kalnt bij XS4ALL.
Eerst is men verbaast, daarna teleurgesteld vervolgens, een beetje boos.
Maar ja de mensen bij XS4all doen hun best naar ik aanneem, het zal wij bij de vooruitgang horen.............
Het doet een beetje denken aan de KPN internet bellen verhalen, het is iets wat wij, nog onze kennissen verwacht hadden van XS4all.
Peerke
Echter helaas is niet iedereen zo gelukkig, ken zo al meeer dan tien mensen die niet zo gelukkig zijn.
Daarnaast toch wel een paar kantekeningen bij uw reactie:
quotes
------
Reactie
Emigreren naar een andere ADSL aanbieder zonder downtime vanaf een KPN ADSL is geen probleem.
Als men van het ISDN-abo afwil is dit ook geen probleem.
Kost alleen de lijnkosten extra, maar dit betaalt men normaal bij XS4all standaard gewoon middels de hogere tarieven.
T.a.v. uw opmerking over "Bagger"
Na vier maanden zogenaamd "Bagger" bleek simpelweg terug overstappen naar de oude situatie met XS4all over KPN-adsl en het geporteerde telefoonnummer behouden voor mijn buurman niet mogelijk.
Hij moest eerst een nieuwe telefoonlijn aanvragen en hierop gewoon weer opnieuw xs4all adsl aan te moeten vragen.
Nummmer behoud bleek niet mogelijk.
------
Reactie
Lees mijn opmerking nog eens na in de orginele context, het ging hier niet over de downtime bij de overzetting, maar als de boel eenmaal down is, en de tijd die tegenwoordig nodig hebt om de helpdesk te bereiken!!!, zodat ze actie kunnen ondernemen.
-------
Reactie
Zolang men zo gelukkig is, dat het goed werkt, wat kennelijk in uw geval zo is, gaat dit op. Als men echter niet zo gelukkig is....., en dit was dan ook de strekking van het verhaal.... dan houd het gebrek aan goede werking van de internet verbinding tevens in: geen VOIP, dus geen telefoon!
Overigens in geen van de gevallen met problemen die ik ken is er sprake van verouderde Speedtouch Home modems. Drie hebben er ook een Fritz!Box en de andere een nieuwe generatie speedtouch.
------
Reactie:
Het gaat hier niet om het feit van de meerdere lijnen, maar om het feit dat men wel eens gesteld kan zijn, op het behoud van meerdere in gebruik zijnde telefoonnummers.
Bijvoorbeeld in een huihouden hebben meerdere mensen een eigen telefoonnummer, Faxlijn etc. die men op visite kaartjes briefpaper gebruikt en die nummers staan natuurlijk ook bij alle relaties in hun telefoonklapper.
Reactie:
Mij zul naast de kritische kantekeningen over diverse zaken en problemen die er rondom het XS4ALL Only product niets negatief horen zeggen over XS4all in het algemeen horen zeggen, wij zijn al klant sinds ze als Hacktic provider begonnen en hebben altijd niets dan lof over hun dienst verlening gehad. Experimenten zijn leuk, zolang echter de basis werking niet in het gedrag komt
Heb alleen onze ervaringen in de laatste 4 maanden met XS4All ONLY en die van enkele bekenden hier willen delen.
Zodat mensen zich bewust zijn dat het ook wel eens erg fout kan gaan en bewust zijn dat ze een avontuur aangaan en dat dit geld kan gaan kosten als je er weer vanaf wil. Daarnast stoort het mij erg dat mensen met een lite abonnement verkeerd worden voorgelicht t.a.v. de snelheden en dat XS4all hier over blijft zwijgen........ en doorgaat met verkeerd voorlichting i.p.v hier eerlijk over te zijn.
Als men dan na 4 maanden trammelant en helpdesk bellen dan nog steeds problemen heeft en men steeds met een kluitje in het riet gestuurd wordt, kan men hier voorzichtig gezegd niet erg gelukkig van worden.
Het valt dan ook dubbel tegen, als men altijd heel anders gewend is geweest als oude kalnt bij XS4ALL.
Eerst is men verbaast, daarna teleurgesteld vervolgens, een beetje boos.
Maar ja de mensen bij XS4all doen hun best naar ik aanneem, het zal wij bij de vooruitgang horen.............
Het doet een beetje denken aan de KPN internet bellen verhalen, het is iets wat wij, nog onze kennissen verwacht hadden van XS4all.
Peerke
------
Nummer behoud bleek niet mogelijk.
Dat zijn persoonlijke situaties.
Er zijn ook andere providers mogelijk zonder KPN lijn.
Ik hang niet zo vast aan mijn telefoonnummer.
Ik heb alleen maar mijn nummer geporteerd omdat 087 nummers een onbestemd prijskaartje hebben voor degenen die je willen bellen.
--------------------------------------------------------------------------------
Ook ik loop al mee sinds het Hacktick verhaal en heb alleen maar goede ervaringen met deze provider.
Ben 1.5 jaar bij andere providers geweest (NB: Planet/Tiscali/scarlet).
Die hebben geen van allen een betrouwbare ADSL verbinding kunnen leveren.
Dat is bij alle 3 tot incassobureaus en dreigende rechtzaken gegaan om mijn gelijk te halen.
Ik heb mijn portie dus wel gehad.
Daarna ben ik terug gegaan naar XS4all en heeft het weer ok gewerkt.
Na de eerste ervaringen afgewacht te hebben was het only verhaal ook een avontuurtje voor me, en heb e.e.a. goed overwogen en de risico's op de koop toe genomen en de uitwegen bestudeerd.
Dat pakt tot nu toe redelijk uit.
Ik zeg niet perfect want ook hier is een enkele keer uitval en opnieuw intrainen van het modem.
Ik beschouw het maar als aanloopproblemen van een nieuwe dienst.
Het is prima dat u een waarschuwing doet uitgaan.
Voor de meeste klanten werkt het goed, maar als je bij de andere groep hoort dan is het minder.
Al deze ellende is eigenlijk terug te leiden tot het te snel op de markt gooien van technische producten die niet af zijn.
Het gaat om veel geld en technieken verouderen tegenwoordig snel. Men wil zo snel mogelijk beginnen met geld verdienen.
Tegen de tijd dat het allemaal goed werkt is het al weer verouderd.
Just my 2 cents
------
Nummer behoud bleek niet mogelijk.
Dat zijn persoonlijke situaties.
Er zijn ook andere providers mogelijk zonder KPN lijn.
Ik hang niet zo vast aan mijn telefoonnummer.
Ik heb alleen maar mijn nummer geporteerd omdat 087 nummers een onbestemd prijskaartje hebben voor degenen die je willen bellen.
--------------------------------------------------------------------------------
Ook ik loop al mee sinds het Hacktick verhaal en heb alleen maar goede ervaringen met deze provider.
Ben 1.5 jaar bij andere providers geweest (NB: Planet/Tiscali/scarlet).
Die hebben geen van allen een betrouwbare ADSL verbinding kunnen leveren.
Dat is bij alle 3 tot incassobureaus en dreigende rechtzaken gegaan om mijn gelijk te halen.
Ik heb mijn portie dus wel gehad.
Daarna ben ik terug gegaan naar XS4all en heeft het weer ok gewerkt.
Na de eerste ervaringen afgewacht te hebben was het only verhaal ook een avontuurtje voor me, en heb e.e.a. goed overwogen en de risico's op de koop toe genomen en de uitwegen bestudeerd.
Dat pakt tot nu toe redelijk uit.
Ik zeg niet perfect want ook hier is een enkele keer uitval en opnieuw intrainen van het modem.
Ik beschouw het maar als aanloopproblemen van een nieuwe dienst.
Het is prima dat u een waarschuwing doet uitgaan.
Voor de meeste klanten werkt het goed, maar als je bij de andere groep hoort dan is het minder.
Al deze ellende is eigenlijk terug te leiden tot het te snel op de markt gooien van technische producten die niet af zijn.
Het gaat om veel geld en technieken verouderen tegenwoordig snel. Men wil zo snel mogelijk beginnen met geld verdienen.
Tegen de tijd dat het allemaal goed werkt is het al weer verouderd.
Just my 2 cents