LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hellup welke provider KAN ik dan wel nemen??????

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
nlmrom1

Hellup welke provider KAN ik dan wel nemen??????

Ongelezen bericht door nlmrom1 »

Na allerlij berichten te hebben gelezen weet ik het even niet meer.

Eind december kan ik mijn abonnement bij planet opzeggen, niet dat ik ontevreden ben over hun service maar ze zijn mij gewoon te duur geworden (en een goede aanbiedingen dwz goedkoper en zonder KPN zie ik niet).

Nu wil ik overstappen naar een zogenoemd internet en bellen abonnement omdat ik ook van KPN af wil. het enige waar ik nog telefoon voor heb is het bellen naar het buitenland en dat doe ik via service nummers.

Alleen zie ik de bomen door het bos niet meer! Ik zie zoveel slechte ervaringen met bijvoorbeeld Tele2, Orange, tiscalie ea dat ik het even niet meer weet.

Wie kan mij helpen te beslissen? Ik heb nog even tot december maar wil nu al kiezen.

Om duidelijk te zijn ik wil:
Snel internet (liefst draadloos) sneller als 6mbits
Telefonie

Misschien de zoveelste thread over het kiezen maar ik zie jullie hulp graag tegemoet!

:?

Beertje02

Re: Hellup welke provider KAN ik dan wel nemen??????

Ongelezen bericht door Beertje02 »

IPB heeft zo zijn nadelen, de kwaliteit vind ik tegen vallen, m.n te telefonie.
Ik had IPB van kpn maar ik heb dit opgezegd.

Aavraag gedaan voor een normale analoge telefoon lijn met een apart ADSL abbo is inderdaad duurder maar kwalitatief veel beter dan IPB

bachanaal

Ongelezen bericht door bachanaal »

de kleinere providers hoor ik nooit klachten over.
b.v.Solcon (levert draadloze router +telefonie.keuze in snelheid)
of Fiberworld.doe de postcode check op hun site en kijkof ze beschikbaar zijn. :roll:

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

XS4ALL. Niet het goedkoopste, wel betrouwbaar, voor zo ver ik weet.

FerryG

Ongelezen bericht door FerryG »

Nee, XS4all is niet goed. Dat er af en toe iets niet goed gaat, kan gebeuren. Maar toen het mij gebeurde, probeerden ze de schuld bij mij te leggen, en toen ik bewees dat de schuld bij hen lag, zeiden ze dat ze mij geen service meer gingen verlenen.

Big-V

Ongelezen bericht door Big-V »

Ik denk niet dat het hier om individuele ervaringen gaat, maar om de algemene reputatie van providers. En dan is XS4ALL wel degelijk goed en betrouwbaar. Maar in uw geval geldt dan natuurlijk (helaas): waar gehakt wordt, vallen spaanders.

KPN

Ongelezen bericht door KPN »

Het is een kwestie van geluk hebben inderdaad.

Je kan daarom het beste de goedkoopste nemen, in de snelheid die je wilt. Bij de duurste kan er net zo goed iets fout gaan.
Het enige wat eventueel de moeite van het vergelijken waard is, zijn de telefoonkosten van de helpdesk. Hoewel je die als het goed gaat toch niet nodig hebt, dus zelf vind ik het niet belangrijk.

Heel veel problemen bij mensen ontstaan waarschijnlijk toch ook omdat ze zelf iets fout doen en daar dan de provider van beschuldigen.
Geldt natuurlijk niet voor alle problemen.

Ik ga binnenkort voor de derde keer overstappen (goedkopere aanbieding) en nog nooit problemen gehad. Eén van die providers was Speedlinq die een heel slechte naam heeft.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Ik val in herhaling als ik UPC promoot ±' :D :lol:

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag nmlrom1,

Providers: goede of slechte?

Het vaststellen of je met een goede of minder goede of zelfs slechte provider te maken hebt, is niet gemakkelijk. Je moet dan niet zozeer kijken naar de kwantitatieve gegevens zoals bijvoorbeeld het aantal klanten, het aantal mutaties en het aantal klachten, maar meer naar de wijze waarop providers klachten oplossen. Worden de problemen niet of slecht en zeer moeizaam opgelost en tegen hoge kosten (denk aan de dure 0900 nummers) of worden de problemen soepel en snel opgelost. De centrale vraag is dus: hoe lossen de verschillende providers problemen van klanten op en hoe gaan ze daarbij om met hun klanten. Om die vraag te beantwoorden heb je kwalitatieve gegevens nodig om tot een verantwoord oordeel te komen. Daarbij kun je een bepaalde werkwijze volgen. Surf bijvoorbeeld naar http://www2.trosradar.nl/ en gebruikt daar de zoekfunctie. Tik de naam van een provider in en lees de meest recente posts waarin vrijwel uitsluitend staat hoe providers omgaan met problemen én omgaan met hun klanten. Je kunt natuurlijk ook via het ‘overzicht forums’ te werk gaan. Je krijgt dan een heel aardig beeld van de kwaliteit van de dienstverlening van providers als er klachten zijn. Deze werkwijze is erg simpel maar kost wel wat (lees)tijd. Deze werkwijze kan ook nog aangevuld worden met een steekproefje die je houdt bij kennissen, buren, familie en vrienden. Zet de 5 belangrijkste vragen (in feite dus wensen) op papier en verzamel zoveel mogelijk informatie uit de eerste hand. Zorg er wel voor dat je NIET te rade gaat bij iemand met een belangenverstrengeling in deze sector. Je brengt dan, zoals wij dat zo mooi kunnen zeggen, een bezoekje aan de advocaat van de duivel en je kunt er dan vrijwel zeker van zijn dat je onvolledige, gekleurde of zelfs onjuiste informatie krijgt. Dat er grote problemen zijn, blijkt wel uit het percentage nieuwe klanten met problemen bij KPN (InternetPlusBellen) dat momenteel ligt op 26% (bron: Consumentenbond februari 2007) en bij @home, waar dat percentage zelfs ligt op 33% (bron Kassa 10-2-2007). Deze problemen worden dan ook nog eens niet of zeer moeizaam en (soms) met hoge kosten voor de klant opgelost. De op bovenstaande wijze verkregen informatie kun je nog aanvullen met de recente gegevens uit de onderstaande links:

Aanvullende informatie op de Kassa-site:

Top3 1 2007 Top3 2 2007 Top3 3 2007 Top3 4 2007

Top3 5 2007 Top3 6 2007 Top3 7 2007 Top3 8 2007

Top3 9 2007 Top3 10 2007 Top3 11 2007

@home (forumonderwerp)
@home2
@home3
Tele2

KPN IPB (forumonderwerp)
Een tipje van de sluier: schokkende cijfers!!!

Abel Telecom

http://kassa.vara.nl/portal?_scr=nieuws ... no=3237065

Algemeen Dagblad

http://www.internetten.nl/

Kies in elk geval NIET voor KPN, Tele2 of @home.

Sukses, groeten Maxiem.

agro

Ongelezen bericht door agro »

wil je de beste provider?
Neem dan "Ons Net" verkrijgbaar in Nuenen en een gedeelte van Eindhoven.
De laagste prijs, in combinatie met de hoogste snelheid, mogelijk tot 100 Mbps.
En nog belangrijker GEEN klachten.
Maar je moet dan waarschijnlijk wel verhuizen. :cry:

zie:
http://www.onsnetnuenen.nl/
http://www.onsneteindhoven.nl/

zie ook:
http://www.netkwesties.nl/editie138/artikel2.html
http://www.netkwesties.nl/editie145/artikel5.html
Zie einde artikel waar glasvezel tot in woning verkrijgbaar is.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

juist Ons Net heeft de meeste storingen per aansluiting in het dorpje Nuenen bij Helmond.:)

Gesloten