LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
-
- Berichten: 1
- Lid geworden op: 06 feb 2021 11:08
Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
Bij het inloggen in mijn caiway interactieve tv app kreeg ik een foutmelding. Mijn gebruikersnaam of wachtwoord zouden onjuist zijn, terwijl deze bij andere onderdelen van caiway wel gewoon werkt.
De online helpdesk medewerker vroeg mij of ik mijn inloggegevens (ook mijn persoonlijke wachtwoord) wilde geven.
Dit heb ik uiteraard niet gedaan en lijkt mij een vreemde gang van zaken doen.
Telefonisch heb ik hierna een andere helpdesk medewerker gesproken. Hij vond de gang van zaken wel heel normaal.
Hoe zorgt caiway er voor dat er geen misbruik wordt gemaakt van de gegevens van mensen die wel deze gegevens sturen ?
De online helpdesk medewerker vroeg mij of ik mijn inloggegevens (ook mijn persoonlijke wachtwoord) wilde geven.
Dit heb ik uiteraard niet gedaan en lijkt mij een vreemde gang van zaken doen.
Telefonisch heb ik hierna een andere helpdesk medewerker gesproken. Hij vond de gang van zaken wel heel normaal.
Hoe zorgt caiway er voor dat er geen misbruik wordt gemaakt van de gegevens van mensen die wel deze gegevens sturen ?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 feb 2021 18:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderatie verduidelijkt
Reden: titel door moderatie verduidelijkt
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
En, wat zei Caiway zelf?
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
Welk probleem zou dit kunnen geven? Ze vragen toch niet om uw DigiD of bank inlog?
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
Ik begrijp de achterliggende gedachte wel - overal wordt aangeraden om nooit pincodes en wachtwoorden aan anderen te geven, dus waarom nu wel?
Hier vraagt de Helpdesk erom, zodat men kan inloggen op het account en meekijken om het probleem op te sporen en op te lossen.
Ik zou er wel aan meewerken en als de storing verholpen is, het wachtwoord wijzigen.
Hier vraagt de Helpdesk erom, zodat men kan inloggen op het account en meekijken om het probleem op te sporen en op te lossen.
Ik zou er wel aan meewerken en als de storing verholpen is, het wachtwoord wijzigen.
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
De logingegevens bij caiway voor mijncaiway.nl , email en multiscreen TV zijn hier allemaal anders.
En wellicht is dat ook het probleem
En wellicht is dat ook het probleem
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
Dat is een beetje een kwestie van vertrouwen. Veelal kunnen helpdeskmedewerker ook je wachtwoord wijzigen en de beheerders van Caiway hebben zowieso overal toegang toe.RobKool224 schreef: ↑06 feb 2021 11:20Hoe zorgt caiway er voor dat er geen misbruik wordt gemaakt van de gegevens van mensen die wel deze gegevens sturen ?
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
Ik weet niet hoe het werkt bij Caiway, maar ik zou toch liever hebben dat ze het probleem oplossen zonder mijn passwords.sylvesterb schreef: ↑07 feb 2021 09:25Dat is een beetje een kwestie van vertrouwen. Veelal kunnen helpdeskmedewerker ook je wachtwoord wijzigen en de beheerders van Caiway hebben zowieso overal toegang toe.RobKool224 schreef: ↑06 feb 2021 11:20Hoe zorgt caiway er voor dat er geen misbruik wordt gemaakt van de gegevens van mensen die wel deze gegevens sturen ?
Die helpdeskmedewerker kan de passwords onthouden, noteren of wat dan ook. Die moet je niet vertrouwen.
Mijns inziens kunnen ze het (bijvoorbeeld) oplossen door een password verwijderen en aangeven hoe jij een nieuw aan maakt.
Bep GvH
vindt dit leuk
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
Soms kan het niet anders. Ik heb dit een keer gehad met mijn provider. Ik heb toen een ander passwoord erop gezet, dit aan hun medegedeeld. Zij hebben het probleem opgelost (kon alleen door in te loggen zoals ik dat altijd deed) en daarna heb ik het passwoord weer aangepast. Iedereen tevreden.Geip Suusje schreef: ↑07 feb 2021 10:06Ik weet niet hoe het werkt bij Caiway, maar ik zou toch liever hebben dat ze het probleem oplossen zonder mijn passwords.sylvesterb schreef: ↑07 feb 2021 09:25Dat is een beetje een kwestie van vertrouwen. Veelal kunnen helpdeskmedewerker ook je wachtwoord wijzigen en de beheerders van Caiway hebben zowieso overal toegang toe.RobKool224 schreef: ↑06 feb 2021 11:20Hoe zorgt caiway er voor dat er geen misbruik wordt gemaakt van de gegevens van mensen die wel deze gegevens sturen ?
Die helpdeskmedewerker kan de passwords onthouden, noteren of wat dan ook. Die moet je niet vertrouwen.
Mijns inziens kunnen ze het (bijvoorbeeld) oplossen door een password verwijderen en aangeven hoe jij een nieuw aan maakt.
En als je de helpdesk medewerker niet vertrouwd moet je ook geen contact opnemen ermee maar dat is mijn mening
Bram Bonnewel
vindt dit leuk
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
Goedemorgen,
Vertrouwen moet verdienen en niet zomaar weggeven. Hoe weet u nu dat de persoon aan de andere kant van de lijn idd van het bedrijf is? En hoe weet u dat hij/zij er geen misbruik van zal maken? En als het probleem ineens opgelost wordt en u reset het wachtwoord weer, waarom doet u dat dan niet meteen om te zien of dat het zou oplossen? Bedenk dat een bedrijf meerdere systemen kan hebben die niet 1 zijn maar individueel een eigen usernaam en password database hebben waartussen synchronisatie plaats vindt.
Ik kan hier eeuwig doorgaan
Kort samengevat: geef NOOIT voor welk systeem dan ooit je codes/wachtwoorden af. Je hebt geen idee wat er mee gebeurt. Een medewerker van welk bedrijf moet nooit een wachtwoord nodig hebben van een klant om iets op te lossen. Wanneer ze dat wel nodig hebben dan weten ze niet wat ze moeten doen en hoe, of de procedures zijn behoorlijk waardeloos.
TIP: Gebruik altijd unieke machine gegenereerde wachtwoorden en niet van die simpele zoals bijv Italie2019!. Teveel wachtwoorden? Te moeilijke wachtwoorden? Gebruik een wachtwoordkluis en laat die het werk doen. Bijv LASTPASS is beschikbaar voor je desktop/laptop/mobiel/tablet en jawel gratis voor basis gebruik en dat is best goed genoeg. Met een druk op een knop of vingerprint of gezichtsherkenning worden wachtwoorden automatisch ongevuld. Je hoeft dan maar 1 moeilijk wachtwoord te onthouden en zet aub tweefactor authenticatie aan! Allemaal te moeilijk? Nee hoor valt best mee, is gewoon andere en betere van manier van werken wat je gewoon moet proberen
Vertrouwen moet verdienen en niet zomaar weggeven. Hoe weet u nu dat de persoon aan de andere kant van de lijn idd van het bedrijf is? En hoe weet u dat hij/zij er geen misbruik van zal maken? En als het probleem ineens opgelost wordt en u reset het wachtwoord weer, waarom doet u dat dan niet meteen om te zien of dat het zou oplossen? Bedenk dat een bedrijf meerdere systemen kan hebben die niet 1 zijn maar individueel een eigen usernaam en password database hebben waartussen synchronisatie plaats vindt.
Ik kan hier eeuwig doorgaan
Kort samengevat: geef NOOIT voor welk systeem dan ooit je codes/wachtwoorden af. Je hebt geen idee wat er mee gebeurt. Een medewerker van welk bedrijf moet nooit een wachtwoord nodig hebben van een klant om iets op te lossen. Wanneer ze dat wel nodig hebben dan weten ze niet wat ze moeten doen en hoe, of de procedures zijn behoorlijk waardeloos.
TIP: Gebruik altijd unieke machine gegenereerde wachtwoorden en niet van die simpele zoals bijv Italie2019!. Teveel wachtwoorden? Te moeilijke wachtwoorden? Gebruik een wachtwoordkluis en laat die het werk doen. Bijv LASTPASS is beschikbaar voor je desktop/laptop/mobiel/tablet en jawel gratis voor basis gebruik en dat is best goed genoeg. Met een druk op een knop of vingerprint of gezichtsherkenning worden wachtwoorden automatisch ongevuld. Je hoeft dan maar 1 moeilijk wachtwoord te onthouden en zet aub tweefactor authenticatie aan! Allemaal te moeilijk? Nee hoor valt best mee, is gewoon andere en betere van manier van werken wat je gewoon moet proberen
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
Je vergat de erop volgende vraag: En hoe weet u dat hij/zij er geen misbruik van zal maken?
(Bij de GGD-corona zaten werkstudenten die patientgegevens konden inzien, doorgeven en copiëren.)
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
Nou, omdat je direct na het gesprek of zelfs nog tijdens het gesprek het wachtwoord kan veranderen?
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
Zal ik je dan maar helpen? Je weet dat zeker door het wachtwoord na het gesprek te veranderen.
Erthanax
vindt dit leuk
-
- Berichten: 871
- Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
@Nijogeth
Dat heb ik gelezen.
Als je snel genoeg bent maak je kans dat je de gevolgen van het misbruik maken kunt voorkomen.
Maar het eventuele misbruik op zich voorkom je er niet mee.
Dat heb ik gelezen.
Als je snel genoeg bent maak je kans dat je de gevolgen van het misbruik maken kunt voorkomen.
Maar het eventuele misbruik op zich voorkom je er niet mee.
Re: Helpdeskmedewerker Caiway vraagt wachtwoord
Beste forumleden,
Er zijn meerdere berichten verwijderd.
Graag de discussie inhoudelijk voortzetten, zonder op de man te spelen.
Zie forumregels.
Groet,
Radar
Er zijn meerdere berichten verwijderd.
Graag de discussie inhoudelijk voortzetten, zonder op de man te spelen.
Zie forumregels.
Groet,
Radar