LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Herinnering UPC

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Ikkeniesnappen

Herinnering UPC

Ongelezen bericht door Ikkeniesnappen »

Bij UPC worden ze nu helemaal gek :shock:

Moet je voor 14 september de rekening betaald hebben, sturen ze op 1 september al een herinnering !? Terwijl de rekening op 31 augustus al betaald is !?!?!?!?
Schrijven ze ook nog doodleuk dat erbij de volgende faktuur aanmaningskosten bij zitten. :?: :?: :?: :?:

Keesjan

Re: Herinnering UPC

Ongelezen bericht door Keesjan »

Wellicht was je de eerste keer gewoon te laat met betalen en is die aanmaning gestuurd net nadat je betaald hebt en het geld nog niet op hun rekening stond. Als je al hebt betaald: gewoon afwachten.

Reink

Ongelezen bericht door Reink »

Gaat helemaal goed komen, de betaling van 31 Augustus die je gedaan hebt is gewoon nog niet verwerkt in hun systeem. Maar voor 14 September is deze wel goed verwerkt.

Gast

Ongelezen bericht door Gast »

15 euro aanmaningskosten nogwel !!!!

ik hoop dat ze daarvan op hun administratie eens wat "hersentjes" in dienst nemen achtelijk zooitje daar bij upc/chello

Reink

15 euro aanmaningskosten nogwel !!!!
Een aanmanig is wel wat anders dan een herinnering hoor. Zelf betaal ik UPC ook niet altijd netjes optijd maar extra kosten zijn mij vanwege het te laat betalen nog nooit opgelegd. (Betaal meestal twee maanden tegelijk, staat op de nieuwe factuur de oude erbijop als herinnering) Er gaat denk ik iets heel anders ook nog fout bou jou wat het uitzoeken waard is voordat je erg pissed gaat worden op UPC.

Gast

:P

Gast

Reink dan zal je zelf vandaag of morgen toch hiermee geconfronteerd worden, ik heb namelijk op dit moment dezelfde betalingsgewoonte zoals jij beschreef. Kom net van vakantie en kon niet ruiken dat UPC/Chello vervroegd is gaan faktureren.

Ik vind het ronduit belachelijk hiermee geconfronteerd te worden omdat UPC/Chello de faktuurtermijnen met ruim twee weken vervroegd heeft. Daarnaast zou je moeten kunnen bedenken dat de mensen die een geschil hebben (omtrent hun rekening) nu nog meer schuld krijgen uitstaan bij UPC/Chello, lijkt me duidelijk dat dit bedrijf snel geld nodig heeft om de nu nog negatieve cashflow in het gereel te krijgen.

Zouden de ten onrechte gefaktureerde bedragen meegeteld worden in de bedrijfsresultaten en zou UPC/Ucomo/Priority/Chello/UCG hierdoor zogenaamd winst boeken en de aandeelhouders daarrmee misleiden.

Stakkers zullen wel erg hard geld nodig hebben.

Gast

lijkt me duidelijk dat dit bedrijf snel geld nodig heeft om de nu nog negatieve cashflow in het gereel te krijgen.
Moet je me toch eens uitleggen hoe het eenmalig wijzigen van de factureringsperiode (postitieve?) invloed kan hebben op dat negatieve cashflow...

Gast

herinneringskosten a 15 euro en eerder geld incasseren levert een eenmalig effect op op je liquiditeitspositie

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Niet om het een en ander, aannemend dat wij allen het erover eens zijn dat de administratie van UPC cs een grote puinhoop is, niemand gaat er toch serieus over nadenken om deze extra kosten te betalen, is het wel?

Gast

Lachen straks gaan ze nog om de week een herrinering sturen a 15 euro per keer :P

Danny/zumbie

Ongelezen bericht door Danny/zumbie »

Hmm ik moet toegeven dat ik nooit problemen heb gehad met rekeningen en betaalen . maar ik geloof wel dat ze weer aan het kl....n zijn kan niet missen ik heb all meerdere problemen opgevangen uit mijn buurt en vriendenkringen met rekeningen en betaalingen. de meeste betaalen alltijd optijd hebben ook geld genoeg daarvoor.
maar krijgen ook wel eens een herinering teveel terwijl er alang betaald is.DUE .

Reink

UPC werkt ook verwarrend zo kreeg ik eergisteren een factuur met het bedag over heel September. Daaraan zat een acceptgiro met het bedrag voor Heel september en heel augustus (had ik nog niet betaald).

Toen kreeg ik gisteren (dag later) een betalingherinnering over augustus. Als je dus klakkeloos aan het betalen zou slagen zou je in mijn geval augustus twee keer betalen.

Jammer dat ze geen eenduidige lijn hebben met betrekkeing tot betalen, dit zorgt voro extra veel verwarring.

Captain-America

Ongelezen bericht door Captain-America »

Blijft een en al puinhoop zo te zien.

Ontving ook een soortgelijk schrijven.

Heb daar al eens (veels te veel) tijd en moeite ingestoken.

UPC erkende fout en mijn klacht. Voorstel gedaan, UPC bevestigde dit voorstel. Ik geheel conform dit voorstel gehandeld.

3 x raden wat UPC daarna deed...

Ze zoeken het maar uit daaro.

Eigenlijk hoop ik dat ze er een keer de juridische discussie mee over durven aan te gaan. Maar ja zal wel wishfull thinking zijn/blijven.

Tot die tijd "tobben" we wel weer aan.

Gast

Zie je wel Reink je was gewoon te snel met je oordeel :roll:

Ben benieuwd hoeveel mensen hier last van hebben denk dat het een vergelijkbare blunder is als dat toen met de "TV kijken op je PC kaartje classic abonnementen zieltjes winnnen S h i t"

Zou UPC/Chello onterecht winst boeken om hun cijfers op te krikken ???

Gast

UPC boekt inderdaad te veel winst. Volgens de laatste herinneringen zouden ze van mij nog Euro900 krijgen. Volgens mij moet ik niks betalen. En zo zijn we al bijna 3 jaar bezig. Ik heb ze vriendelijk verzocht om me voor het gerecht te dagen. Maar dat durven ze al bijna een jaar geen gehoor aan te geven. Intrum Justitia heeft ermee gedreigd maar die heeft ook geen echte stappen ondernomen.
En zoals ik hier lees ben ik niet de enige!!!

Gast

En die EUR 900,00 staat 'zomaar' open....?

Gast

Misschien een vreemde gedachte maareh........ is het niet een beetje bizar dat men hier loopt te blazen dat het bij UPC een zootje is terwijl de een na de ander aangeeft dat men het niet zo nou neemt met de betalingstermijnen!
De "liefde" zal natuurlijk wel van 2 kanten moeten komen!
En het is in dit opzicht geen wonder dat men af en toe de teugels even flink aantrekt.
Stel dat 10% van de klanten (ga ik voor het gemak even van de ruim 100.000 chello aansluitingen uit) een maand later betaald; scheelt toch weer zo'n 600.000 a 800.000 euri op de balans voor die maand. En dan kan men wel stellen dat ze het geld toch wel krijgen maar ik kan me voorstellen dat je een zekere continuiteit in je bedrijf wilt hebben!
Maar ja: men heeft tegenwoordig de mond vol van normen en waarden maar alleen als het in hun eigen kraam te pas komt :evil:

Reink

Ik ben het er helemaal mee eens dat het niet helemaal netjes is om facturen te laat te betalen. Ik geef ook toe dat ik niet altijd netjes op tijd betaal, daarover is het mijj niet te doen. Een betalingsherinnering is een herinnering meer niet, maar twee herinnereringen die op dezelfde dag verzonden zijn over dezelfde betaling noem ik niets iets om duidelijkheid van te krijgen.

Daarbij komt ook nog een sdat er voor mij een verkeerde periode gefacturueerd is want mijn Chello abonnement is reeds beeindigd.

Gast

Een betalingsherinnering is een herinnering meer niet
Een betalings herrinering herinnert jouw eraan dat je je niet aan de afspraken houdt die je met een bedrijf of instantie bent aangegaan. Als dit onbewust gebeurt is er niets aan de hand; dan is het inderdaad een herrinering. Als dit wel bewust gebeurt zeggen die aanmaningen meer over jouw mentaliteit als over - eventueel inhalig gedrag van - UPC :!:

Gesloten