Dit is een relaas over martelgang die nu al bijna driekwart jaar duurt en waar het eind vermoedelijk nog lang niet van in zicht is.
HEEL kort gezegd komt het probleem erop neer dat ik vanaf april vorig jaar (JAWEL!) probeer van hetnet/kpn los te komen. Voor een overzicht van de perikelen moet je maar even op de volgende link klikken:
http://hetnet.gebruikers.eu/forum/viewt ... 1#post_401
De huidige status is dat ik sinds een 2 maanden geen brieven meer van hetnet krijg waarin ze me feliciteren dat ik alsnog heb besloten mijn abonnement internet+bellen voort te zetten. Wel kreeg ik nog brieven waarin ik gemaand werd om mijn abonnementsgeld te voldoen op straffe van afsluiting van mijn adsl verbinding. Die brieven heb ik maar genegeerd omdat ik als sinds juni 2007 geen abonnement bij hetnet meer heb en uiteraard de automatische incasso ook geblokkeerd had.
Ik heb sinds juni 2007 speedlinq als provider waar ik tot nu toe geen klachten over heb en waar ik ook internet en VoIP heb (via een dedicated line van kpn, dat wel). Zo'n twee maanden geleden kon ik wel even een tijd niet bellen en het merkwaardige verschijnsel deed zich voor dat de speedlinq desk constateerde dat ik een 030 netnummer had. Da's bizar want we wonen zo'n 100km van Utrecht vandaan. Maar goed dat probleem was op een gegeven moment opgelost.
Wat is nu eigenlijk het probleem, zult u zeggen?!
Het probleem is dat ik van de ene op de andere dag niet meer met mijn mobiel naar mijn thuisnummer kan bellen!
En ja, u raadt het al dat duurt inmiddels twee maanden. Volgens Simyo is er niets mis met de instellingen en speedlinq kan evenmin onregelmatigheden constateren. Simyo was zo vriendelijk een nieuwe SIM-kaart te sturen maar het probleem blijft bestaan: het is nog steeds onmogelijk om mijn thuisnummer te bereiken;ook niet als ik hem in een andere mobiel stop.
Wat heeft dat nu met kpn te maken zult u zeggen?
Mijn vrouw heeft een hi-abonnement en kan dus ook al twee maanden ons thuisnummer niet bereiken!
Ik ben niet wantrouwend van aard maar deze gebeurtenissen zijn zo bizar dat je ernstig gaat twijfelen aan toeval. Ter volledigheid: mijn kinderen kunnen wel het thuisnummer bereiken met hun simyo.
Ik kan geen andere conclusie trekken dat de tentakels van hetnet heel ver reiken en dat ik waarschijnlijk de brieven waarin ze dreigden mijn adsl op te zeggen serieus had moeten nemen wat op zich absurd is uiteraard. Een ding is zeker bij de kpn zitten een hele hoop dingen ernstig mis en daar kun je als klant ongelofelijk de dupe van worden
Deze soap begint inmiddels dermate groteske vormen aan te nemen dat hij goed is voor een avondvullende aflevering van Radar.
Ik hoorde vandaag op het nieuws dat klachten sneller verholpen worden als ze op een forum als Radar of Kassa! geplaatst worden. Nu is "snel" in ons geval een relatief begrip, maar ik zou het toch toejuichen als ik het hoofdstuk hetnet/kpn voor 27 april 2007 kon afsluiten. Dat was namelijk de datum dat ik het net heb opgezegd.
Ik heb er eerlijk gezegd weinig vertrouwen in.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Het lukt maar niet om van HETNET/KPN verlost te raken
-
NNOITmeerHETNET
Re: Het lukt maar niet om van HETNET/KPN verlost te raken
Beetje warrig voor de vroege morgen, maar het probleem met het niet bereiken van je huistelefoon kan bij Speedlinq (nu volgens mij Telfort) liggen. Kijk even of je nieuwe firmware kan downloaden voor je modem.
De rest ik neem aan dat jij een bevestigingsbrief gekregen hebt van Het Net met daarin de bevestiging dat jouw abonnement op een bepaalde moment stopt.
kijk daar eens na en mocht daar een andere datum op staan dan kon Het Het wel eens gelijk hebben, maar het kan zijn dat jij per 1e van de neiuwe maand kan opzeggen.
Maar aangezien Het Net adviteerd geen jaarcontract hebben en per maand op te zeggen is zal het per 1 juni zijn. De rest van de voorwaarden ken ik niet.
Kijk eens in jouw omgeving, vrienden, familie enz of die jouw wel kan bereken met een mobiel op je huistelefoon. Dit kan uitsluiten of er een probleem is bij Speedlinq.
Succes er mee, hoop het een beetje geholpen heeft
De rest ik neem aan dat jij een bevestigingsbrief gekregen hebt van Het Net met daarin de bevestiging dat jouw abonnement op een bepaalde moment stopt.
kijk daar eens na en mocht daar een andere datum op staan dan kon Het Het wel eens gelijk hebben, maar het kan zijn dat jij per 1e van de neiuwe maand kan opzeggen.
Maar aangezien Het Net adviteerd geen jaarcontract hebben en per maand op te zeggen is zal het per 1 juni zijn. De rest van de voorwaarden ken ik niet.
Kijk eens in jouw omgeving, vrienden, familie enz of die jouw wel kan bereken met een mobiel op je huistelefoon. Dit kan uitsluiten of er een probleem is bij Speedlinq.
Succes er mee, hoop het een beetje geholpen heeft
-
NNOITmeerHETNET
firmware is up-to-date. speedlinq heeft al gecheckt of er blokkades zijn en die zijn er niet. Ook niet in mijn eigen profiel instellingen. (jaja ik weet het: speedlinq = telfort =kpn. goeie reden om weer eens over te stappen, maar het verhaal was al ingewikkeld genoeg).
De suggesties over HetNet zijn ongetwijfeld goedbedoeld maar niet echt behulpzaam. Dat contract is allang opgezegd en ook schriftelijk bevestigd. Het probleem bij HetNet/ KPN is dat de verschillende helpdesken langs elkaar heenwerken. Dat klinkt raar want je kunt als je het net belt gewoon de kpn-helpdesk aan de lijn krijgen, maar ze maken wel verschillende logfiles aan. En die kunnen ze dan weer niet van elkaar inkijken.
Nog afgezien daarvan: je kunt met de afdeling abonnementen geen afspraak maken over een beeindiging omdat ze daarvoor eerst het fiat van de afdeling financien moeten krijgen. Als je dan na lang wachten de afdeling financien aan de lijn krijgt zeggen die dat ze niets kunnen doen omdat je dan eerst een toezegging van de afdeling telefoonverbindingen moet hebben. Heb je die na weer lang wachten aan de lijn dan verwijzen ze je naar de afdeling abonnementen. Dit levert dus telefoonsessies van 2 uur en meer op zonder dat jer ook maar een donder mee opschiet.
Uiteindelijk heb je dan een medewerker aan de lijn die toezegt dat die als een soort ombudsman probeert het probleem op te lossen (ik heb minstens drie van zulke goedwillende gasten aan de lijn gehad) blijkt dat ze dat toch niet voor elkaar krijgen. Ik heb dus de moed om via die heldesken iets voor elkaar te krijgen allang opgegeven.
Het meest fundamentele probleem is dat als je daar eenmaal in het systeem zit, je er met geen mogelijkheid weer uitkomt omdat er geen centrale instantie is die je uit de verschillende en kennelijk onafhankelijk van elkaar werkende afdelingen kan halen. Dat is ook de reden dat ik lang nadat ik geen abonnement meer had nog brieven krijg waarin gedreigd werd dat mijn adsl zou worden afgesloten. Hoe kun je in godsnaam zulke brieven krijgen als je al maanden daarvoor bevestiging hebt dat je contract beeindigd is?!@#
Wat ik al vermeldde, anderen kunnen via mobiel wel gewoon mijn thuisnummer bereiken.
Het verhaal is erg ingewikkeld gworden maar uiteindelijk is mijn vraag kinderlijk eenvoudig. Zou kpn zo vriendelijk willen zijn om eventueel samen met speedlinq te gaan checken waarom er met mijn simyo-simkaart en met het hi-abonnement van mijn vrouw niet naar mijn thuisnummer gebeld kan worden? En als ze het antwoord gevonden hebben zouden ze dan zo behulpzaam willen zijn om het dan ook voor eens en altijd op te lossen?
Ik wil met alle plezier het probleem in een Radar uitzending aan de orde stellen als er intersse is. Misschien versnelt dat de zaak.
De suggesties over HetNet zijn ongetwijfeld goedbedoeld maar niet echt behulpzaam. Dat contract is allang opgezegd en ook schriftelijk bevestigd. Het probleem bij HetNet/ KPN is dat de verschillende helpdesken langs elkaar heenwerken. Dat klinkt raar want je kunt als je het net belt gewoon de kpn-helpdesk aan de lijn krijgen, maar ze maken wel verschillende logfiles aan. En die kunnen ze dan weer niet van elkaar inkijken.
Nog afgezien daarvan: je kunt met de afdeling abonnementen geen afspraak maken over een beeindiging omdat ze daarvoor eerst het fiat van de afdeling financien moeten krijgen. Als je dan na lang wachten de afdeling financien aan de lijn krijgt zeggen die dat ze niets kunnen doen omdat je dan eerst een toezegging van de afdeling telefoonverbindingen moet hebben. Heb je die na weer lang wachten aan de lijn dan verwijzen ze je naar de afdeling abonnementen. Dit levert dus telefoonsessies van 2 uur en meer op zonder dat jer ook maar een donder mee opschiet.
Uiteindelijk heb je dan een medewerker aan de lijn die toezegt dat die als een soort ombudsman probeert het probleem op te lossen (ik heb minstens drie van zulke goedwillende gasten aan de lijn gehad) blijkt dat ze dat toch niet voor elkaar krijgen. Ik heb dus de moed om via die heldesken iets voor elkaar te krijgen allang opgegeven.
Het meest fundamentele probleem is dat als je daar eenmaal in het systeem zit, je er met geen mogelijkheid weer uitkomt omdat er geen centrale instantie is die je uit de verschillende en kennelijk onafhankelijk van elkaar werkende afdelingen kan halen. Dat is ook de reden dat ik lang nadat ik geen abonnement meer had nog brieven krijg waarin gedreigd werd dat mijn adsl zou worden afgesloten. Hoe kun je in godsnaam zulke brieven krijgen als je al maanden daarvoor bevestiging hebt dat je contract beeindigd is?!@#
Wat ik al vermeldde, anderen kunnen via mobiel wel gewoon mijn thuisnummer bereiken.
Het verhaal is erg ingewikkeld gworden maar uiteindelijk is mijn vraag kinderlijk eenvoudig. Zou kpn zo vriendelijk willen zijn om eventueel samen met speedlinq te gaan checken waarom er met mijn simyo-simkaart en met het hi-abonnement van mijn vrouw niet naar mijn thuisnummer gebeld kan worden? En als ze het antwoord gevonden hebben zouden ze dan zo behulpzaam willen zijn om het dan ook voor eens en altijd op te lossen?
Ik wil met alle plezier het probleem in een Radar uitzending aan de orde stellen als er intersse is. Misschien versnelt dat de zaak.
-
NNOITmeerHETNET
je zou zeggen dat de problemen waarmee ik inmiddels al bijna een jaar mee geconfronteerd wordt toch nog veel eenvoudiger opgelost kunnen worden dan ik al voor mogelijk hield.
Een rondje googelen leert namelijk dat al die providers waar we gebruik van maken of hebben gemaakt onder de paraplu van kpn zitten (hetnet, telfort, speedlinq, simyo).
Of zou dat nou juist het probleem zijn: dat al dat samengevoeg niet niet vergezeld is door een update van de communicatiestructuur?
Een rondje googelen leert namelijk dat al die providers waar we gebruik van maken of hebben gemaakt onder de paraplu van kpn zitten (hetnet, telfort, speedlinq, simyo).
Of zou dat nou juist het probleem zijn: dat al dat samengevoeg niet niet vergezeld is door een update van de communicatiestructuur?
Het Net houdt bewust die "van het kastje naar de muur" constructie op na.
- Het levert extra inkomsten op door lange nutteloze gesprekken met de helpdesk a 45 cent/minuut.
- Opzeggingen worden met deze tactiek dus ook vertraagd zodat Het Net kan zeggen dat de opzegging niet op tijd binnen was en men een jaar kan doorincasseren.
- Het levert extra inkomsten op door lange nutteloze gesprekken met de helpdesk a 45 cent/minuut.
- Opzeggingen worden met deze tactiek dus ook vertraagd zodat Het Net kan zeggen dat de opzegging niet op tijd binnen was en men een jaar kan doorincasseren.
Het is echt ongelooflijk dat zo iets nog kan tegenwoordig! Heeft iemand van jullie ervaring met het schriftelijk (aangetekend) opzeggen? En, als je dit aan je rechtsbijstandverzekering uit handen geeft?
groetjes Peter
groetjes Peter
quote: heeft iemand ervaring met schriftelijk aangetekend opzeggen
?
IK!
Geplaatst op 11 Feb 2008 21:07 door TdeHond
Het wondert bij Telfort. 11-2-08
Vandaag kreeg ik per email de bevestiging dat de opzegging per 10 december 2007 succesvol is verlopen. - 12move werd op die datum Telfort -
Ik kon de mail ook als schriftelijke bevestiging beschouwen. Ook wordt beweerd dat er een brief gestuurd is op 17 januari die tot op heden nog niet door mij is ontvangen.
Nu nog afwachten of het onterecht afgeboekte bedrag op 8 januari 2008 teruggestort wordt op mijn rekening.
Om dit te bereiken waren nodig:
2 brieven naar 12move
1 telefoon naar Helpdesk Telort op 30-11-07
2 brieven waarvan de laatste aangetekend met ontvangstbevestiging naar Telfort op 14-12-07 en aangetekend op 21-12-07
talloze emails naar resp 12 move en naar Telfort
selectieve blokkade van green isp/telfort door bank
2 x verzoek tot storneren van onterecht afgeschreven bedrag door resp 12 move en Telfort.
Het laatste ( van Telfort) moet nog binnenkomen. Ik weet dat de bank hen een verzoek heeft gestuurd om een schriftelijke machtiging tot overboeking naar Telfort te sturen en die hebben ze niet.
?
IK!
Geplaatst op 11 Feb 2008 21:07 door TdeHond
Het wondert bij Telfort. 11-2-08
Vandaag kreeg ik per email de bevestiging dat de opzegging per 10 december 2007 succesvol is verlopen. - 12move werd op die datum Telfort -
Ik kon de mail ook als schriftelijke bevestiging beschouwen. Ook wordt beweerd dat er een brief gestuurd is op 17 januari die tot op heden nog niet door mij is ontvangen.
Nu nog afwachten of het onterecht afgeboekte bedrag op 8 januari 2008 teruggestort wordt op mijn rekening.
Om dit te bereiken waren nodig:
2 brieven naar 12move
1 telefoon naar Helpdesk Telort op 30-11-07
2 brieven waarvan de laatste aangetekend met ontvangstbevestiging naar Telfort op 14-12-07 en aangetekend op 21-12-07
talloze emails naar resp 12 move en naar Telfort
selectieve blokkade van green isp/telfort door bank
2 x verzoek tot storneren van onterecht afgeschreven bedrag door resp 12 move en Telfort.
Het laatste ( van Telfort) moet nog binnenkomen. Ik weet dat de bank hen een verzoek heeft gestuurd om een schriftelijke machtiging tot overboeking naar Telfort te sturen en die hebben ze niet.