Beste,
Dit verhaal zult u niet geloven, ik hoop dat hier echt iets mee gebeurt!
In 2006 overleed mijn moeder en moest ik haar site en de site die ze voor anderen maakten (allemaal ondergebracht bij HETNET) overzetten op de naam van haar man. Een gedeelte van de site raakte hierdoor buiten werking, maar werd zonder iets te doen na enige tijd opeens weer actief.
Haar man ging verhuizen, een half jaar geleden en nu moest alles meeverhuizen.
Een verhuisbevestiging van HETNET gaf aan dat de verhuizing was ingezet.
We informeerden tegelijkertijd wanneer we het ADSL abonnement zouden kunnen opzeggen, dat zou pas kunnen maart 2010.
April 2009 krijg ik per mail de verhuisbevestiging. Nu, begin augustus ZIJN ALLE SITES UIT DE LUCHT!
Volgens HETNET zouden wij daartoe opdracht gegeven hebben dit te beeindigen, terwijl toch duidelijk was dat dat niet eerder kon.
Vandaag, na al vele DURE telefoontjes verder vertellen ze mij dat de sites niet meer bestaan.
Ik vraag hun op het bewijs van de opdracht tot bevestiging, dat kunnen ze mij niet geven. Dat weten ze niet.
Ik word doorverbonden met verschillende afdelingen, vanaf de techniek tot aan de contracten afdeling. De enige aantekening die ze zien is dat het door een persoon van de klachtenafdeling is behandeld. Hoe kan ik die bereiken vraag ik. Dat weten ze niet.
Ik vraag wie is er dan aansprakelijk voor het verdwijnen van de sites?
HETNET is niet aansprakelijk voor fouten gemaakt door medewerkers.
Als ik vertel dat er heel veel tijd en geld in de sites is gestoken krijg ik het antwoord: EEN FOUTJE KAN GEBEUREN!
Volgens de afdeling kom ik er nooit achter wie daadwerkelijk de knop om heeft gezet.
HELP, wie weet wat te doen nu, ik ben in staat een rechtszaak tegen ze te beginnen.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] HetNet moet aangeklaagd!
Re: HetNet moet aangeklaagd!
Liza,
Allereerst wat een vervelende gebeurtenis!
Zelf zit ik op regelmatige basis ook te webmasteren, vandaar dat je verhaal mij toch wel wat doet en aanspreekt.
Meestal staat er in de kleine lettertjes dat degene waar de website van is zelf een backup moet bijhouden. Zodoende denk ik dat een rechtszaak kansloos is ...
Heb je geen backup meer op een pc of DVD staan?
Zo ja, dan proberen de boel (je account) bij HetNet weer te herstellen, zodat je de website weer kan uploaden, want je account liep toch nog tot 2010?
Zelf zit ik bij XS4ALL, daar heb je ook homepageruimte (500mB).
Heb via een Hosting-bedrijf een .NL domeinnaam en een forward geregeld. (is niet zo duur!) De forward heb ik dan naar mijn homepageruimte bij XS4ALL gezet. Dus als men mijn domeinnaam intikt, komen de mensen automatisch op mijn homepageruimte bij XS4ALL. Ga ik over een tijdje naar bijvoorbeeld HETNET, dan verander ik mijn forward bij mijn Hosting-provider naar de homepageruimte bij HETNET. Kortom: Op deze manier ben ik zeer flexibel en niet afhankelijk van welke provider dan ook. Zou XS4ALL hetzelfde doen als wat bij jouw is gebeurd, dan heb ik de website zo weer in de lucht bij een andere provider (ff forward aanpassen), want ... mijn .NL domeinnaam blijft immers hetzelfde. Denk hier maar eens over na. Misschien is dit iets voor jullie situatie.
Verder hoop ik dat je weer snel je websites online krijgt.
Kan je niet helpen ... helaas.
Allereerst wat een vervelende gebeurtenis!
Zelf zit ik op regelmatige basis ook te webmasteren, vandaar dat je verhaal mij toch wel wat doet en aanspreekt.
Meestal staat er in de kleine lettertjes dat degene waar de website van is zelf een backup moet bijhouden. Zodoende denk ik dat een rechtszaak kansloos is ...
Heb je geen backup meer op een pc of DVD staan?
Zo ja, dan proberen de boel (je account) bij HetNet weer te herstellen, zodat je de website weer kan uploaden, want je account liep toch nog tot 2010?
Zelf zit ik bij XS4ALL, daar heb je ook homepageruimte (500mB).
Heb via een Hosting-bedrijf een .NL domeinnaam en een forward geregeld. (is niet zo duur!) De forward heb ik dan naar mijn homepageruimte bij XS4ALL gezet. Dus als men mijn domeinnaam intikt, komen de mensen automatisch op mijn homepageruimte bij XS4ALL. Ga ik over een tijdje naar bijvoorbeeld HETNET, dan verander ik mijn forward bij mijn Hosting-provider naar de homepageruimte bij HETNET. Kortom: Op deze manier ben ik zeer flexibel en niet afhankelijk van welke provider dan ook. Zou XS4ALL hetzelfde doen als wat bij jouw is gebeurd, dan heb ik de website zo weer in de lucht bij een andere provider (ff forward aanpassen), want ... mijn .NL domeinnaam blijft immers hetzelfde. Denk hier maar eens over na. Misschien is dit iets voor jullie situatie.
Verder hoop ik dat je weer snel je websites online krijgt.
Kan je niet helpen ... helaas.
-
lizamulder
Re: HetNet moet aangeklaagd!
Beste,
Hartelijk dank voor je medeleven en reactie.
Ik begrijp nu ook dat dat zinloos is. Ik kan nu alleen maar hopen dat er nog iets te redden valt. Inmiddels is de technische dienst van Hetnet (bijna kpn) hard bezig, ik heb geluk met de persoon die me nu helpt van de helpdesk..
Voor nu afwachten. Ik heb wel ooit een backup gemaakt, maar dan kan ik hem toch meer nooit zo mooi maken als mijn moeder destijds. Het had inmiddels veel meer een emotionele waarde, haar werk..
Nogmaals,
Dank!
Groet.
Liza
Hartelijk dank voor je medeleven en reactie.
Ik begrijp nu ook dat dat zinloos is. Ik kan nu alleen maar hopen dat er nog iets te redden valt. Inmiddels is de technische dienst van Hetnet (bijna kpn) hard bezig, ik heb geluk met de persoon die me nu helpt van de helpdesk..
Voor nu afwachten. Ik heb wel ooit een backup gemaakt, maar dan kan ik hem toch meer nooit zo mooi maken als mijn moeder destijds. Het had inmiddels veel meer een emotionele waarde, haar werk..
Nogmaals,
Dank!
Groet.
Liza