LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe 'Fair' is Chello?
Re: Hoe 'Fair' is Chello?
Dan wordt het volgens mij dus "Eindeloos internetten met beperkte download."
Is het niet zo dat dat datalimiet alleen geldt voor bestanden downloaden. Of geldt het ook voor surfen op het internet?
Precies Speed-Ray. eindeloos internetten kan dus genuanceerder door Chello worden gepromoot. Er zijn genoeg voorbeelden van mensen die 80 euro per maand betalen en gigantisch terugworden gebracht in snelheid bij het bereiken van een bepaalde of eigenlijk onbepaalde limiet. Wat is die limiet volgens Chello? 20 gig, 30 gig, 40 gig? niemand weet dat ook niet de helpdesk medewerkers. Wat is dan eindeloos internetten? 10 MB 30 MB 1 gig ? Een ding is zeker het is NIET eindeloos of oneindig. UPC heeft mij wel vaker voor de gek gehouden maar dit keer niet.
Even voor alle duidelijkheid, ik heb nik tegen UPC hoor... Maar, wat ze hier doen, vind ik een beetje vreemd...
Ik vind dat deze snelheid-terugschroef-maatregel wat mij betreft net een stapje te ver gaat.... Ik vind deze maatregel onlogisch...
Het is beetje een vreemde gedachtenkronkel....
Oke, door de downloadsnelheid te verlagen, kun je minder downloaden in het zelfde tijdsbestek, maar... Je wordt op die manier ook een beetje de toegang ontzegt tot bepaalde dingen, zoals: filmpjes kijken!
UPC.... Niet doen dit, hoor... Waarschuwen is prima, zelfs bij laten betalen als men de datalimiet overschreden heeft... En mocht dat bijbetalen duurder worden dan een snellere abonnement, nou dan stapt men vanzelf wel over, toch?
Ik vind dat deze snelheid-terugschroef-maatregel wat mij betreft net een stapje te ver gaat.... Ik vind deze maatregel onlogisch...
Het is beetje een vreemde gedachtenkronkel....
Oke, door de downloadsnelheid te verlagen, kun je minder downloaden in het zelfde tijdsbestek, maar... Je wordt op die manier ook een beetje de toegang ontzegt tot bepaalde dingen, zoals: filmpjes kijken!
UPC.... Niet doen dit, hoor... Waarschuwen is prima, zelfs bij laten betalen als men de datalimiet overschreden heeft... En mocht dat bijbetalen duurder worden dan een snellere abonnement, nou dan stapt men vanzelf wel over, toch?
je hebt helemaal gelijk als je zegt dat sommige mensen perfect kunnen internetten zonder films of mp3's te downloaden.
helaas ben ik zo iemand die graag download (en ja zodra de films te koop zijn koop ik ze )
en daarom heb ik dan ook chello classic (al jaren)
mijn probleem met de nieuwe data lemiet is dat het een verkapte wervings actie is.
als je belt om te klagen dan is er niemand beschikbaar die ook maar iets voor je kan doen om je snelheid terug te krijgen.
wat ze wel kunnen doen is je over zetten naar een hoger abbonement
nu is de fup er om er voor te zorgen dat anderen geen last van mijn internet gedrag krijgen.
dus hoe kan het dat als ik meer betaal mijn buren minder last van mijn internet gedrag gaan krijgen?
het netwerk blijft het zelfde
ook vind ik het argument dat ze meer klanten krijgen erg zwak.
als ze meer klanten krijgt dan moet je de service niet dichtdraaien maar dan moet je je netwerk uitbreiden.
ik zelf loop er overte denken om een rechtzaak te beginnen wie doet er mee?
greetz
Arno de Groot
helaas ben ik zo iemand die graag download (en ja zodra de films te koop zijn koop ik ze )
en daarom heb ik dan ook chello classic (al jaren)
mijn probleem met de nieuwe data lemiet is dat het een verkapte wervings actie is.
als je belt om te klagen dan is er niemand beschikbaar die ook maar iets voor je kan doen om je snelheid terug te krijgen.
wat ze wel kunnen doen is je over zetten naar een hoger abbonement
nu is de fup er om er voor te zorgen dat anderen geen last van mijn internet gedrag krijgen.
dus hoe kan het dat als ik meer betaal mijn buren minder last van mijn internet gedrag gaan krijgen?
het netwerk blijft het zelfde
ook vind ik het argument dat ze meer klanten krijgen erg zwak.
als ze meer klanten krijgt dan moet je de service niet dichtdraaien maar dan moet je je netwerk uitbreiden.
ik zelf loop er overte denken om een rechtzaak te beginnen wie doet er mee?
greetz
Arno de Groot
Het is nu ein februari en UPC gooit nog steeds mensen in snelheid terug als men de datalimiet maar even te boven gaat. En niet na twee maar glijk naar de eerste waarschuwing al . Dus ik raad iedereen aan om te kappen met UPC Daar het je een hoop ergenis bespaart
leuk advies
maar kappen met chellobrengt ook kosten met zich mee
nieuwe aansluit kosten bv
ook krijg ik dan een nieuwe e-mail
ben ik ook niet blij mee
ik zou graag van radar horen of hier een speld tussen te krijgen is
maar kappen met chellobrengt ook kosten met zich mee
nieuwe aansluit kosten bv
ook krijg ik dan een nieuwe e-mail
ben ik ook niet blij mee
ik zou graag van radar horen of hier een speld tussen te krijgen is
UPC
Bah vies woord,
In 2001 UPC aansluiting met gratis aansluiting en ja echt zwart op wit gratis modem
2003 UPC opgezegt krijg ik rekening van 200 euro van modem.
Bij navraag bleek deze niet gratis te zijn. Zeg ik, maar hier in contract staat gratis modem. Antw. moet je wel inleveren. Oke waar dan ? Weet ik niet vraag maar aan klantenservice. Bellen maar klantenser. weet het ook niet.
Raar allemaal krijg je hem gratis moet je nog inleveren ook.
Prijs gangbare kabel modem 65 Euro.
Blijkt UPC/Chello voorwaarden aangepast heeft in maart 2002 omdat het teveel koste gratis modem. Tegenwoordig is het gratis gebruik van modem. Het is niet fair op deze wijze met klanten om te gaan. Nu op weg naar de rechter hou jullie op de hoogte!!!!!!!!!!!!
Nu Bij wanadoo ADSL en werkt perfect geen problemen en nog goedkoper ook.
Bah vies woord,
In 2001 UPC aansluiting met gratis aansluiting en ja echt zwart op wit gratis modem
2003 UPC opgezegt krijg ik rekening van 200 euro van modem.
Bij navraag bleek deze niet gratis te zijn. Zeg ik, maar hier in contract staat gratis modem. Antw. moet je wel inleveren. Oke waar dan ? Weet ik niet vraag maar aan klantenservice. Bellen maar klantenser. weet het ook niet.
Raar allemaal krijg je hem gratis moet je nog inleveren ook.
Prijs gangbare kabel modem 65 Euro.
Blijkt UPC/Chello voorwaarden aangepast heeft in maart 2002 omdat het teveel koste gratis modem. Tegenwoordig is het gratis gebruik van modem. Het is niet fair op deze wijze met klanten om te gaan. Nu op weg naar de rechter hou jullie op de hoogte!!!!!!!!!!!!
Nu Bij wanadoo ADSL en werkt perfect geen problemen en nog goedkoper ook.
chello is niet fair, en upc al helemaal niet.
ik heb sinds ruim half jaar adsl en dat bevalt mij prima
geen storingen meer, correcte fakturen, geen gedonder over te veel downloaden, een supernselle verbinding downloaden met ruim 200 KB/s
wat wil je nog meer
ik heb sinds ruim half jaar adsl en dat bevalt mij prima
geen storingen meer, correcte fakturen, geen gedonder over te veel downloaden, een supernselle verbinding downloaden met ruim 200 KB/s
wat wil je nog meer