LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe kom ik van frauduleuze spam e-mails af?

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
MT012345

Hoe kom ik van frauduleuze spam e-mails af?

Ongelezen bericht door MT012345 »

Sinds een aantal weken ontvang ik soortgelijke frauduleuze emails van Lidl, Dirk, AH, Apple, Nespresso, etc. etc. etc. Allemaal frauduleuze SPAM emails van bedrijven waarbij ik zogenaamd iets heb gewonnen of nog iets moet doorgeven. Blokkeren gaat niet omdat de afzenders steeds wijzigen en de titels voortdurend anders zijn. De aantallen nemen iedere dat toe, van 2 per week tot nu al meer dan 25 per dag. Dit ziet er allemaal zeer goed doordacht uit. Het is een soort cyberaanval via email zo lijkt het. Ziggo geeft aan dat zij niets kunnen doen. Wat nu?
Laatst gewijzigd door Radar op 19 aug 2017 14:03, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

Nijogeth

Re: Hoe kom ik van frauduleuze spam e-mails af?

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Elke keer in je spambox gooien, tot het programma doorheeft dat het spam is.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

Een fatsoenlijk spamfilter doet wonderen. Een beetje email provider biedt dat standaard aan.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Gmail is erg goed in het filteren van dit soort rommel.

sylvesterb

Ongelezen bericht door sylvesterb »

Bob Schurkjens schreef:Gmail is erg goed in het filteren van dit soort rommel.
En Ziggo is erg slecht hierin... Ik heb 2 e-mail adressen, 1tje voor vage acties/websites e.d. en 1tje die ik gebruik voor belangrijke zaken. De 1ste zit ook vol met spam (al wordt dit redelijk goed gefilterd door mijn provider) de 2de heb ik nagenoeg nooit spam.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Het ligt inderdaad erg aan de provider. Op een Tele2 adres (en haar voorgangers) in zeker 8 jaren nog nooit één spam bericht ontvangen.

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Grappig, ik heb nog een oud Zonnet adres. Daar komt alleen maar spam binnen. 100% spam.

renewouters

Ongelezen bericht door renewouters »

sylvesterb schreef:
Bob Schurkjens schreef:Gmail is erg goed in het filteren van dit soort rommel.
En Ziggo is erg slecht hierin... Ik heb 2 e-mail adressen, 1tje voor vage acties/websites e.d. en 1tje die ik gebruik voor belangrijke zaken. De 1ste zit ook vol met spam (al wordt dit redelijk goed gefilterd door mijn provider) de 2de heb ik nagenoeg nooit spam.
Mijn Ziggo inbox is helemaal schoon. Dus zo slecht zal het niet zijn. De meeste it problemen vinden uiteindelijk toch hun oorsprong bij de gebruiker.

Brahms

Ongelezen bericht door Brahms »

Bob Schurkjens schreef:Grappig, ik heb nog een oud Zonnet adres. Daar komt alleen maar spam binnen. 100% spam.
Het Zonnet (= Tele2) adres is hier 99,8 procent vrij van spam, een mooi bewijs dat veel spam toch echt de gebruiker (onbewust) als veroorzaker heeft.

stofzuigertje

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Omdat je geld kunt krijgen voor werkende adressen is doorverkopen van al jou vrienden en familie rendabel.....!

Ik begreep dat Ziggo een spam filter tegen betaling heeft en ook dat werkte maar matig.
Gmail werkt prima, al je Ziggo mail via hun binnen halen en 95% is gelijk weg.
De rest 1x klikken.

Maar je kunt naast spam ook mails van personen die je niet wilt en jou lastig vallen melden en 1x per 2 weken voor zekerheid even spam box kijken en legen en je mist niets en word niet dagelijks lastig gevallen.
De spam heeft blijkbaar een melder dat het binnenkomt op jou computer.
Daarom sturen ze nog meer.
Bij het niet lezen en weg klikken bij G mail zien ze dat hun mail niet geopend en gelezen is.
Als ik de mail op mailbox binnen krijg is het gelijk gemeld als gelezen, zelfs met ongelezen weg klikken....

Verder zou ik nooit een Provider adres nemen, als ik van Telfort naar Ziggo over zou stappen zou ik dan alles kwijt zijn!
Gewoon een die niet aan provider gebonden is.

De Mulitkabel klanten die via Ziggo naar UPC gebied verhuisde raakte ook hun mail kwijt en waren niet te vinden.
En als ze dan 3 maanden later fuseren?
Deze klant had veel moeite om het Multikabel adres voor dat het Ziggo werd weer terug te krijgen......
Maar ook hij haalde alles via Gmail binnen wegens hoe hij ook probeerde het matige spam filter.

Nijogeth

Noem het oud, maar ik gebruik al zo'n 18 jaar hetzelfde hotmail adres. Ik krijg alleen spam in mijn spambox. Elke week maak ik deze leeg en voordat ik alles verwijder, kijk ik even of er niets per ongeluk in de spambox is gekomen dat er niet hoorde.

fred-

Ongelezen bericht door fred- »

Ach, als je via Google of Chrome zoekt komt het vanzelf binnen. Je laat sporen achter met tracking cookies. Rotzakken zijn het.

Fiesiekus

Ongelezen bericht door Fiesiekus »

Nijogeth schreef:Elke keer in je spambox gooien, tot het programma doorheeft dat het spam is.
Gaat dat automatisch (ik bedoel dat doorgeven dat het spam is) of moet ik daarvoor eerst iets instellen in outlook?

Nijogeth

Fiesiekus schreef:
Nijogeth schreef:Elke keer in je spambox gooien, tot het programma doorheeft dat het spam is.
Gaat dat automatisch (ik bedoel dat doorgeven dat het spam is) of moet ik daarvoor eerst iets instellen in outlook?
Mogelijk dat er verschil zit in de mailserver die gebruikt wordt, dat durf ik niet te zeggen. Echter de afzenders van de paar mails die niet direct in de spambox zijn gekomen en er door mij later naartoe zijn geplaatst, komen wel eens terug in mijn spambox, dus ik ben er van overtuigd dat het om die reden is. Ik gebruik overigens hotmail, het tegenwoordige Windows Live.

Gesloten