LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hoe koppig kan een provider zijn?
Hoe koppig kan een provider zijn?
In oktober 2012 was ik nog woonachtig op een adres te Eindhoven. Mijn verhuizing naar het huidige adres te Best zou op 18 november plaats vinden. Door een telefonische aanbieding van KPN heb ik een familie-abonnement, zijnde tv, internet en telefonie in een, afgesloten voor mijn destijds toekomstig adres. De dame verzekerde mij dat levering op dit adres geen enkel probleem zou zijn. Voor alle zekerheid heb ik gevraagd om per 13 november 2012 te leveren om zeker te zijn dat ik had wat ik wilde hebben de dag dat ik zou verhuizen. Het te gebruiken pakket zou 5 werkdagen van te voren geleverd worden en de installatie, door een monteur, zou op afspraak geschieden.
Rondom 10 november 2012 heb ik contact gezocht met KPN omdat het beloofde pakket nog niet binnen was. Het bleek dat de aanvraag op een of andere manier niet verwerkt was en er dus niet geleverd kon worden. Echter, zo werd ik verzekerd, was dit nu wel het geval en levering zou de standaard 4 weken duren. Inmiddels boden ze excuus aan voor het ongemak en zouden ze nog dezelfde dag een pakket met Digitenne sturen hetgeen ze ook hebben gedaan. Halverwege december 2012 komt het benodigde, te installeren, pakket binnen en een afspraak wordt gemaakt om een monteur dit, gratis, te laten installeren.
Op de dag dat de monteur zou komen krijg ik telefoon van de monteur dat hij voor de deur staat en er niemand open doet. Ik vraag aan hem waar hij dan is omdat ik gewoon op mijn huidig adres op hem zit te wachten. Hij verteld dat hij in Eindhoven staat. (mijn OUD adres) Op mijn vraag of hij dan niet even naar Best kan komen krijg ik een negatief antwoord. Het staat niet op zijn werkbon vermeld en hij mag niet van zijn route afwijken. Mijn, inmiddels aangeschafte, GSM maar ter hand genomen en weer contact opgenomen met KPN. Na veel excuus en 2 uur later zouden ze het abonnement verhuizen naar mijn nieuw adres maar ja, deze verhuizing zou, jawel hoor, 4 weken gaan duren.
Inmiddels is het januari 2013 en nog steeds heb ik geen internet of telefoon. Ik krijg telefoon van KPN waarbij ze mededelen dat de aansluiting op huisnummer 31 gerealiseerd kan gaan worden. Ik leg uit dat mijn adres 31A is, met nadruk op de A. Even later hoor ik dat ik op nieuwbouw woon en er dus geen aansluiting gerealiseerd KAN worden. Echter de woning staat er al meer dan 40 jaar en toen ik er eerder gewoond heb. (2003-2006) heb ik ook een aansluiting gehad van KPN. De dame houdt vol dat er geen ISRA punt is en ze dus niks voor mij kunnen doen.
Uiteindelijk heb ik mij er maar bij neer gelegd dat KPN mij niet kon aansluiten. Tot mijn verbazing krijg ik in september 2013 telefoon van KPN met de vraag of het abonnement mij bevalt. Verbaasd vertel ik dat ik helemaal geen abonnement heb omdat ze mij niet aan konden sluiten destijds. Nu is KPN er weer een tijd mee bezig geweest maar in december 2013 kreeg ik een aanmaning in de bus over achterstallig abonnementsgeld. Ik heb contact opgenomen met KPN en nu blijkt dat KPN zegt diensten te verlenen op 31 en het abonnement op mijn naam staat. Echter: 31 is een onderdeel van een bedrijf. De heer van KPN zegt dat ik wel de rekening moet betalen omdat hij anders niets kan doen. Mijn inziens heb ik echter nooit diensten van KPN af kunnen nemen omdat zij niet geleverd hebben aan mijn adres zijnde 31A.
Nu blijkt dat zij maanden lang onterecht geld hebben afgeschreven van mijn rekening en stellen dat, indien ik niet betaald heb voor 09-01-14 ik afgesloten wordt en een incassobureau ingeschakeld gaat worden. Ik vraag me af: Hoe koppig kan je zijn?
Rondom 10 november 2012 heb ik contact gezocht met KPN omdat het beloofde pakket nog niet binnen was. Het bleek dat de aanvraag op een of andere manier niet verwerkt was en er dus niet geleverd kon worden. Echter, zo werd ik verzekerd, was dit nu wel het geval en levering zou de standaard 4 weken duren. Inmiddels boden ze excuus aan voor het ongemak en zouden ze nog dezelfde dag een pakket met Digitenne sturen hetgeen ze ook hebben gedaan. Halverwege december 2012 komt het benodigde, te installeren, pakket binnen en een afspraak wordt gemaakt om een monteur dit, gratis, te laten installeren.
Op de dag dat de monteur zou komen krijg ik telefoon van de monteur dat hij voor de deur staat en er niemand open doet. Ik vraag aan hem waar hij dan is omdat ik gewoon op mijn huidig adres op hem zit te wachten. Hij verteld dat hij in Eindhoven staat. (mijn OUD adres) Op mijn vraag of hij dan niet even naar Best kan komen krijg ik een negatief antwoord. Het staat niet op zijn werkbon vermeld en hij mag niet van zijn route afwijken. Mijn, inmiddels aangeschafte, GSM maar ter hand genomen en weer contact opgenomen met KPN. Na veel excuus en 2 uur later zouden ze het abonnement verhuizen naar mijn nieuw adres maar ja, deze verhuizing zou, jawel hoor, 4 weken gaan duren.
Inmiddels is het januari 2013 en nog steeds heb ik geen internet of telefoon. Ik krijg telefoon van KPN waarbij ze mededelen dat de aansluiting op huisnummer 31 gerealiseerd kan gaan worden. Ik leg uit dat mijn adres 31A is, met nadruk op de A. Even later hoor ik dat ik op nieuwbouw woon en er dus geen aansluiting gerealiseerd KAN worden. Echter de woning staat er al meer dan 40 jaar en toen ik er eerder gewoond heb. (2003-2006) heb ik ook een aansluiting gehad van KPN. De dame houdt vol dat er geen ISRA punt is en ze dus niks voor mij kunnen doen.
Uiteindelijk heb ik mij er maar bij neer gelegd dat KPN mij niet kon aansluiten. Tot mijn verbazing krijg ik in september 2013 telefoon van KPN met de vraag of het abonnement mij bevalt. Verbaasd vertel ik dat ik helemaal geen abonnement heb omdat ze mij niet aan konden sluiten destijds. Nu is KPN er weer een tijd mee bezig geweest maar in december 2013 kreeg ik een aanmaning in de bus over achterstallig abonnementsgeld. Ik heb contact opgenomen met KPN en nu blijkt dat KPN zegt diensten te verlenen op 31 en het abonnement op mijn naam staat. Echter: 31 is een onderdeel van een bedrijf. De heer van KPN zegt dat ik wel de rekening moet betalen omdat hij anders niets kan doen. Mijn inziens heb ik echter nooit diensten van KPN af kunnen nemen omdat zij niet geleverd hebben aan mijn adres zijnde 31A.
Nu blijkt dat zij maanden lang onterecht geld hebben afgeschreven van mijn rekening en stellen dat, indien ik niet betaald heb voor 09-01-14 ik afgesloten wordt en een incassobureau ingeschakeld gaat worden. Ik vraag me af: Hoe koppig kan je zijn?
Re: Hoe koppig kan een provider zijn?
Sjemig wat een verhaal
Echt KPN weer he.
Heb je een en ander wel op schrift of mail zodat je bewijzen hebt?
Ik zou dit voor de rechter laten komen.
Echt KPN weer he.
Heb je een en ander wel op schrift of mail zodat je bewijzen hebt?
Ik zou dit voor de rechter laten komen.
Re: Hoe koppig kan een provider zijn?
Misschien heb je hier iets aan.
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... ken-dienst
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... nternet-tv
Je geld storneren, je kan geen gebruik maken van KPN, dus hebben hun geen recht op betaling.
Neem aan dat je mailtjes etc bewaard hebt.
En ze dreigen wel met een incassobureau, (je hebt meer met dat bijltje gehakt) laat je niet gek maken.
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... ken-dienst
http://www.consuwijzer.nl/telecom-post/ ... nternet-tv
Je geld storneren, je kan geen gebruik maken van KPN, dus hebben hun geen recht op betaling.
Neem aan dat je mailtjes etc bewaard hebt.
En ze dreigen wel met een incassobureau, (je hebt meer met dat bijltje gehakt) laat je niet gek maken.
Re: Hoe koppig kan een provider zijn?
Dat vind ik nog wel het meest bijzondere. Je houdt dus niet eens je eigen rekening in de gaten...Pilske schreef:...Nu blijkt dat zij maanden lang onterecht geld hebben afgeschreven van mijn rekening...
Re: Hoe koppig kan een provider zijn?
Dit snap ik ook niet echtbokkel schreef:Dat vind ik nog wel het meest bijzondere. Je houdt dus niet eens je eigen rekening in de gaten...Pilske schreef:...Nu blijkt dat zij maanden lang onterecht geld hebben afgeschreven van mijn rekening...
Re: Hoe koppig kan een provider zijn?
Het klopt dat ik mijn eigen rekening niet in de gaten heb gehouden. Stom natuurlijk; mijn vrouw hield altijd de administratie bij. Helaas was zij opgenomen in een verpleeghuis en is op 30 april 2013 overleden. Ik ben bezig om mezelf weer aan te leren om dat beter in de gaten te houden
Re: Hoe koppig kan een provider zijn?
Gecondoleerd met het verlies van je vrouw.
Je kan je geld tot 12 maanden terug laten boeken , maar dan moet je naar je bank en een melding onterecht incasso (MOI) doen.
Je kan je geld tot 12 maanden terug laten boeken , maar dan moet je naar je bank en een melding onterecht incasso (MOI) doen.
Re: Hoe koppig kan een provider zijn?
Ik herhaal het maar weer eens. KPN, Koninklijke Prutsers Nederland, loop er met een grote boog omheen.
Ze dreigen met een incasso buro. JIJ moet dreigen met een incasso bureau. Ze hebben maanden lang onterecht geld afgeschreven voor een niet bestaand abonnement. Ze moeten jou onmiddellijk al het geld terug betalen en wel met inachtneming van de wettelijke rente.
Ze dreigen met een incasso buro. JIJ moet dreigen met een incasso bureau. Ze hebben maanden lang onterecht geld afgeschreven voor een niet bestaand abonnement. Ze moeten jou onmiddellijk al het geld terug betalen en wel met inachtneming van de wettelijke rente.
Re: Hoe koppig kan een provider zijn?
De wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Op 6 februari kabel gelegd en 11 februari is de lijn getest en opgeleverd. Helaas was het geblokkeerd vanwege openstaande rekeningen. Eindelijk op 14 februari j.l. heb ik internet en het heeft maar 15 maanden geduurd!. KPN bedankt voor de zeer snelle oplevering. Als ik ooit nog ga verhuizen dan pas na 1,5 jaar zodat ik zeker weet dat ik een aansluiting heb hahaha
Re: Hoe koppig kan een provider zijn?
Heb je die 15 maanden serieus betaald of heb je het geld teruggekregen. Het zou te zot zijn voor woorden.Pilske schreef:De wonderen zijn de wereld nog niet uit!! Op 6 februari kabel gelegd en 11 februari is de lijn getest en opgeleverd. Helaas was het geblokkeerd vanwege openstaande rekeningen. Eindelijk op 14 februari j.l. heb ik internet en het heeft maar 15 maanden geduurd!. KPN bedankt voor de zeer snelle oplevering. Als ik ooit nog ga verhuizen dan pas na 1,5 jaar zodat ik zeker weet dat ik een aansluiting heb hahaha
Re: Hoe koppig kan een provider zijn?
Gisteren op mijn nieuw emailadres een mail gehad waarin het abonnement beschreven wordt en er wordt afgesloten met het volgende:
Ik ben nog voor u bezig om de kosten welke u heeft betaald voor het abonnement weer aan u uit te betalen én te kijken welke korting we u kunnen bieden.
Met vriendelijke groet,
Als KPN dit nakomt zal ik hier verder over berichten
Ik ben nog voor u bezig om de kosten welke u heeft betaald voor het abonnement weer aan u uit te betalen én te kijken welke korting we u kunnen bieden.
Met vriendelijke groet,
Als KPN dit nakomt zal ik hier verder over berichten