LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
L.Megens

Re: Hoe ZIGGO klachten afwimpelt

Ongelezen bericht door L.Megens »

Klacht over ZIGGO.
Vrijdag 29-03-2013 had ik geen internet verbinding meer.
Ziggo gebeld deze zeiden dat ik meer dan 200 mails per dag heb verstuurd en dat ik daarom was afgesloten.
Ik moest het programma "Webroot" installeren op mijn pc en dan zou ik weer aangesloten worden, zo gezegt zo gedaan. en s'middags was er weer internet.
Zaterdag 30-03-2013 weer geen internet, en weer Ziggo gebeld weer het antwoord meer dan 200 mails heb verzonden ??? in overleg met Ziggo bleek het aan mijn beveiligings camera's te liggen deze waren niet goed ingesteld en zouden mail's verzenden. En wat bleek Ziggo had gelijk. Die zelfde middag heb ik de camera's goed laten zetten, zodat dit NIET meer kon gebeuren.
Daarop heb ik Ziggo gebeld dat het probleem verholpen is en het dus NIET meer kan gebeuren dat mijn camera's mail's gaan verzenden.
Nu zegt Ziggo NEE dat doen we niet, aangezien dit in korte tijd twee keer is gebeurd heeft U minimaal 1 week geen internet !!!!
Eerst dacht ik aan een geintje, maar nee hoor dit is hun beleid en daar houden ze zich aan.

Voor alle duidelijkheid;
Ik ben NIET vooraf geinformeerd over een eventuele afsluiting.
De tweede keer ben ik NIET geinformeerd over verdere afsluiting voor langere periode.

Mijn mening: Iemand afsluiten van internet ter voorkoming van overbelasting van het netwerk, oke.
Maar als het probleem echt is verholpen weer gewoon aansluiten.
Nu zie ik dit als een soort van STRAF dit slaat echt nergens op.
Ik overweeg dan ook om weg te gaan bij Ziggo.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef: En jij denkt dat andere providers niet hetzelfde handelen?

Zal best wel , maar netjes is het niet van Ziggo.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

ciske schreef:
vogels schreef: En jij denkt dat andere providers niet hetzelfde handelen?

Zal best wel , maar netjes is het niet van Ziggo.
Bij 200 mailtjes al afgesloten. Hm, dat haalt een beetje bedrijf (aan huis) zonder problemen. Als het nou 20.000 was zou ik zeggen, oke, dat is spammen, maar 200 is echt niks.

bprosman

Ongelezen bericht door bprosman »

Een bedrijf aan huis stuurt geen 200 mailtjes naar het zelfde adres per dag, dat zal de "trigger" wel geweest zijn.

olaf79

Ongelezen bericht door olaf79 »

bprosman schreef:Een bedrijf aan huis stuurt geen 200 mailtjes naar het zelfde adres per dag, dat zal de "trigger" wel geweest zijn.
Das waar, had ik even niet aan gedacht.

vanAspert1970

Ongelezen bericht door vanAspert1970 »

Slechte dienstverlener!

Sinds donderdag 25-4-2014 geen tv meer ( af en toe. H.w.s. Een kapotte wijk versterker)
Dit vrijdagmorgen gemeld toen werd meteen afgewimpeld als bliksem inslag ( wat niet kan want het probleem was al voor het onweer). Het zou later de dag verholpen zijn.
Niet dus. s'-Avonds heeft mijn vrouw weer gebeld er zou maandag een monteur komen. Ik weer terug gebeld dat het niet bij ons thuis zat maar in de wijkcentrale omdat de twee buren die ik heb ook geen TV / internet / telefoon hebben. ( we zitten met 3 woningen in de wijk).
Dit werd gehonoreerd en er zou een wijk centrale monteur gestuurd worden.
zaterdag ochtend nog steeds geen TV. Weer gebeld het verhaal wederom uit gelegd.
( ze beginnen hun verhaal met heeft u al een andere kabel geprobeerd en de digitale ontvanger gereset?)
De ze man begreep mij ook weer en zou wederom een wijkmonteur aansturen dit om dat de buren ook hadden gebeld en dit geen lokaal probleem was.( ps. op vrijdag was geen monteur aangestuurd zij deze man) Zaterdag einde van de middag nog steeds niet gerepareerd wederom gebeld maar nu waren ze al dicht 16:30 uur hoe zo storingsdienst. Bij mijn werkgever wij zijn ook een dienst verlenend bedrijf wordt je wel geholpen binnen 24uur. Zondag wederom nog geen signaal wederom gebeld nu werd ik afgescheept met het fijt dat er maandag een monteur zou komen voor bij mij thuis deze man wilde niet naar mijn verhaal luisteren. Dit deed bij mij de deur dicht.
Nu is het zo dat als je beld meteen bang word gemaakt met de melding het is druk belt u aub op een door de weekse dag tijdens kantoor uren. Terwijl je als je het menu door loopt meteen iemand aan de lijn hebt. HOE ZO SERVICE.

sjohie

Ongelezen bericht door sjohie »

vanAspert1970 schreef:Slechte dienstverlener!

Sinds donderdag 25-4-2014 geen tv meer ( af en toe. H.w.s. Een kapotte wijk versterker)
Dit vrijdagmorgen gemeld toen werd meteen afgewimpeld als bliksem inslag ( wat niet kan want het probleem was al voor het onweer). Het zou later de dag verholpen zijn.
Niet dus. s'-Avonds heeft mijn vrouw weer gebeld er zou maandag een monteur komen. Ik weer terug gebeld dat het niet bij ons thuis zat maar in de wijkcentrale omdat de twee buren die ik heb ook geen TV / internet / telefoon hebben. ( we zitten met 3 woningen in de wijk).
Dit werd gehonoreerd en er zou een wijk centrale monteur gestuurd worden.
zaterdag ochtend nog steeds geen TV. Weer gebeld het verhaal wederom uit gelegd.
( ze beginnen hun verhaal met heeft u al een andere kabel geprobeerd en de digitale ontvanger gereset?)
De ze man begreep mij ook weer en zou wederom een wijkmonteur aansturen dit om dat de buren ook hadden gebeld en dit geen lokaal probleem was.( ps. op vrijdag was geen monteur aangestuurd zij deze man) Zaterdag einde van de middag nog steeds niet gerepareerd wederom gebeld maar nu waren ze al dicht 16:30 uur hoe zo storingsdienst. Bij mijn werkgever wij zijn ook een dienst verlenend bedrijf wordt je wel geholpen binnen 24uur. Zondag wederom nog geen signaal wederom gebeld nu werd ik afgescheept met het fijt dat er maandag een monteur zou komen voor bij mij thuis deze man wilde niet naar mijn verhaal luisteren. Dit deed bij mij de deur dicht.
Nu is het zo dat als je beld meteen bang word gemaakt met de melding het is druk belt u aub op een door de weekse dag tijdens kantoor uren. Terwijl je als je het menu door loopt meteen iemand aan de lijn hebt. HOE ZO SERVICE.
Tenzij dat een landelijk dekkend bedrijf met >4 miljoen klanten en duizenden kilometers coaxkabel in de grond, is dat natuurlijk volstrekt niet relevant. Het kan zijn dat ze simpelweg geen monteur beschikbaar hebben, of dat ze hier geen spoed reparatieploeg voor inschakelen, maar 1 van de reguliere ploegen die ma t/m vrij werken?

Xantis

Ongelezen bericht door Xantis »

G.Florio schreef:Ik ben het volkomen met dhr Reiff eens, ik heb sinds oktober 2010 ziggo alles in 1 pakket, vanaf het moment van aanschaf heb ik problemen met mijn Samsung decoder.
Ik heb nu helemaal geen signaal meer en Ziggo doet er echt helemaal niks aan ze lezen alleen maar een standaar formulier met antwoorden op zoals( u kabels zijn niet goed, u randapparatuur staat te dicht bij enz enz)
ik heb voor €400,00 euro de beste kabels laten laten plaatsen en nog het zelfde probleem.
Toen er eindelijk een keer een storingsmonteur kwam en hij ging meten bleek dat de signaalsterkte veel te sterk was voor mijn decoder tevens wist deze man mijn te vertellen dat de samsung kastjes niet geschikt zijn voor mijn situatie en dat er eigenlijk een cisko decoder moet komen, om het probleem toch te verhelpen heeft de monteur hier een weerstand demper tussen gezet en toen was het verholpen, maar 3 weken later weer het zelfde probleem.
toen kon ik weer opnieuw beginnen om een storingsmonteur te laten komen, en dit kreeg ik weer niet meteen voor elkaar na veel gebel kwam er eindelijk een monteur langs en weer het zelfde probleem ook hij heeft er een anderew weerstand demper tussen gezet en ook deze montuer vertelden precies het zelfde over het samsung kastje.
Nu heb ik weer het zelfde probleem en weer willen ze niemand langs laten komen, ja 3 dagen later want dan hebben ze wel tijd en komen z\e weer een dempertje plaatsen, maar ze komen niet met een nieuwe decoder.
Op klachten reageren ze ook niet bij Ziggo.
Wie kan mijn helpen om met info over dit probleem?
Hi G.Florio,

Indien die samsung decoder niet voldoet maar een cisco wel, eis gewoon de juiste decoder anders stopt u met betalen. Reden wan prestatie, je hebt je plichten maar ook je rechten. Het is duidelijk dat u niet krijgt waarvoor u betaald. Dan nog te noemen voordat ik dat vergeet is ' dat deze samsung decoder uw eigendom is.' (en een dempertje kinkt bijna als terminator die ook bij netwerken gebruikt word), verder kan het ook nog gebeuren dat ziggo u wijst op het feit dat deze samsung decoder uw eigendom is en dat u dus die cisco decoder moet kopen, dat zijn dan twee opties 1) gewoon kopen of 2) het abonoment verlengen waardoor u slechts rond de 49 euro betaald. Maar uiteraard kunt u terug vallen op wan prestatie zoals ik boven reeds aangaf.

Groetjes,
Xan/Bluefire
Laatst gewijzigd door Xantis op 27 apr 2014 20:51, 1 keer totaal gewijzigd.

bprosman

anders stopt u met betalen. Reden wan prestatie, je hebt je plichten maar ook je rechten.
Niet het meest slimme advies als je tenminste geen incasso bureau runt. Wanprestatie is nooit meteen een reden om de betaling op te schorten. Je zult ze dan eerst (schriftelijk) in gebreke moeten stellen.

encore

Ongelezen bericht door encore »

Xantis schreef:Hi G.Florio,

blahblahblah

Xan/Bluefire
door G.Florio » 23 maart 2011 16:43

Op de een of andere manier denk ik niet dat GFlorio ( wel 1 heel bericht gepost ) hier nog weleens komt....

Xantis

Ongelezen bericht door Xantis »

bprosman schreef:
anders stopt u met betalen. Reden wan prestatie, je hebt je plichten maar ook je rechten.
Niet het meest slimme advies als je tenminste geen incasso bureau runt. Wanprestatie is nooit meteen een reden om de betaling op te schorten. Je zult ze dan eerst (schriftelijk) in gebreke moeten stellen.
Hi bprosman,

Dat klopt wel wat u aangeeft, hij zal hun inderdaad in gebreke moeten stellen, maar ook voor een bedrijf geld dat ze het beloofde moeten leveren, en indien niet hun in gebreke te stellen uiteraard schriftelijk, wij hebben nog steeds rechten en plichten maar hun ook, ik blijf hierbij zeggen dat dit een wan prestatie is, door een weerstand te plaatsen lever je nog niet het beloofde toch?

PS: Ik denk niet dat er in kleine letters staat ''wij als bedrijf ziggo hebben het recht om geen goed signaal te leveren".

Met vriendelijke groet,
Xan/Bluefire.

bprosman

PS: Ik denk niet dat er in kleine letters staat ''wij als bedrijf ziggo hebben het recht om geen goed signaal te leveren".
Nee maar er staat wel dat dat je niet het recht geeft de betaling op te schorten.
Misschien ligt het probleem wel ergens anders en presteert het WAN heel goed :wink:
Je hebt wel een punt , als 2 monteurs beweren dat een Cisco beter presteert zou dat wel het overwegen waard moeten zijn (door Ziggo).
Anders hier webcare eens aanspreken.

Gesloten