LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Horizon box vol met problemen
Horizon box vol met problemen
Het apparaat zapt niet meer behoorlijk sinds de laatste (grote) update. Het is daarna alleen maar verergerd... Klanten klagen steen en been via de chello site, maar worden niet gehoord.
voorbeeld: vanmiddag belde ik op, dat het apparaat niet functioneert naar behoren, ik moest maar weer eens wachten tot de volgende update, wou wel een ander soort box sturen, maar dan gaat mijn contract weer in van 12 maanden!
Dit apparaat werkt al heel lang niet meer naar tevredenheid van de klanten.
Kan Radar niet een keer achteraan, want de consumentenbond ving ook al bot bij UPC
voorbeeld: vanmiddag belde ik op, dat het apparaat niet functioneert naar behoren, ik moest maar weer eens wachten tot de volgende update, wou wel een ander soort box sturen, maar dan gaat mijn contract weer in van 12 maanden!
Dit apparaat werkt al heel lang niet meer naar tevredenheid van de klanten.
Kan Radar niet een keer achteraan, want de consumentenbond ving ook al bot bij UPC
-
- Berichten: 9778
- Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41
Re: Horizon box vol met problemen
De box van onze zoon was vandaag al 4 keer helemaal vol.loek3000 schreef:Het apparaat zapt niet meer behoorlijk sinds de laatste (grote) update. Het is daarna alleen maar verergerd... Klanten klagen steen en been via de chello site, maar worden niet gehoord.
voorbeeld: vanmiddag belde ik op, dat het apparaat niet functioneert naar behoren, ik moest maar weer eens wachten tot de volgende update, wou wel een ander soort box sturen, maar dan gaat mijn contract weer in van 12 maanden!
Dit apparaat werkt al heel lang niet meer naar tevredenheid van de klanten.
Kan Radar niet een keer achteraan, want de consumentenbond ving ook al bot bij UPC
Re: Horizon box vol met problemen
De box van m,n zoon was 4* vol ?., werk aan de winkel dus.tennis8 schreef:De box van onze zoon was vandaag al 4 keer helemaal vol.loek3000 schreef:Het apparaat zapt niet meer behoorlijk sinds de laatste (grote) update. Het is daarna alleen maar verergerd... Klanten klagen steen en been via de chello site, maar worden niet gehoord.
voorbeeld: vanmiddag belde ik op, dat het apparaat niet functioneert naar behoren, ik moest maar weer eens wachten tot de volgende update, wou wel een ander soort box sturen, maar dan gaat mijn contract weer in van 12 maanden!
Dit apparaat werkt al heel lang niet meer naar tevredenheid van de klanten.
Kan Radar niet een keer achteraan, want de consumentenbond ving ook al bot bij UPC
Blijft het gedoe met de Horizon voortduren????????????????
Re: Horizon box vol met problemen
Jij bent toch zo technisch?Har06 schreef:..
Blijft het gedoe met de Horizon voortduren????????????????
Re: Horizon box vol met problemen
Devouis zo handig ben ik helemaal niet, ik kan wel jouw wisselende invalshoeken volgen maar niet begrijpendevious schreef:Jij bent toch zo technisch?Har06 schreef:..
Blijft het gedoe met de Horizon voortduren????????????????
Re: Horizon box vol met problemen
ik zie helaas dat ontevreden UPC (Horizon-) klanten niet eens de moeite nemen om hun klachten op dit forum te melden.
Zelfs de bemiddeling van ons aller TrosRadar kan UPC niet in beweging krijgen.
Erg jammer.
Moet Joep maar weer eens twitteren of zijn verhaal doen bij P&W?
Wie neemt wie nog serieus?
Zijn dit nu de zegeningen van die "marktwerking"?
Zelfs de bemiddeling van ons aller TrosRadar kan UPC niet in beweging krijgen.
Erg jammer.
Moet Joep maar weer eens twitteren of zijn verhaal doen bij P&W?
Wie neemt wie nog serieus?
Zijn dit nu de zegeningen van die "marktwerking"?
Re: Horizon box vol met problemen
http://www.chelloo.com/upc/index.php
Hier je klacht neer plempen, daar zitten medewerkers van UPC op.
Hier je klacht neer plempen, daar zitten medewerkers van UPC op.
Re: Horizon box vol met problemen
Wij hebben sinds augustus 2013 horizon in huis,de box loopt bijna dagelijks vast elke keer weer opnieuw opstarten erg vervelend, zeker als je wat op genomen hebt, kom je thuis niets opgenomen of maar de helft, vanwege weer een storing. Wij zijn wel blij dat we de box hebben aangesloten op het bestaande netwerk, zo voorkom je dat je niet alles kwijt bent (tel en internet).Dus mijn advies is sluit de box aan op je BESTAANDE netwerk.Als wij van tevoren alles geweten hadden waren we er beslist niet aan begonnen,onze andere Philips box werkte perfect.
Re: Horizon box vol met problemen
Vanavond stelt Radar de Horizon box aan de orde in hun programma, hopelijk heeft de redactie een verantwoordelijk persoon van UPC aan tafel en niet alleen gedupeerden
Re: Horizon box vol met problemen
De uitzending van Radar bracht weinig nieuws, de oplossing van UPC is/was een koekje van eigen deeg aanbieden aan de 200000 Horizon gebruikers,welke maandenlang een duur abonnement betaaldeHar06 schreef:Vanavond stelt Radar de Horizon box aan de orde in hun programma, hopelijk heeft de redactie een verantwoordelijk persoon van UPC aan tafel en niet alleen gedupeerden
-
- verified
- Berichten: 118
- Lid geworden op: 18 okt 2010 13:34
Re: Horizon box vol met problemen
@ robbiejan, dat is zeker erg vervelend en ontneemt natuurlijk het hele kijkplezier.
Heb je al eens gekeken naar de tips op onze website om de Horizon mediabox optimaal te laten werken?
Wellicht heb je er wat aan, zie: https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1181.
Als je hiermee niet verder komt, kun je ook een e-mail sturen naar [email protected] met je postcode en huisnummer. Graag onder vermelding van 'Tros Radar Forum'. Dan kijk ik graag wat ik verder voor je kan betekenen.
Met vriendelijke groet,
Sarah
UPC Webcare
Heb je al eens gekeken naar de tips op onze website om de Horizon mediabox optimaal te laten werken?
Wellicht heb je er wat aan, zie: https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1181.
Als je hiermee niet verder komt, kun je ook een e-mail sturen naar [email protected] met je postcode en huisnummer. Graag onder vermelding van 'Tros Radar Forum'. Dan kijk ik graag wat ik verder voor je kan betekenen.
Met vriendelijke groet,
Sarah
UPC Webcare
Re: Horizon box vol met problemen
https://vragen.upc.nl/app/answers/detail/a_id/1181.
voorstaande link is leuk, alleen een gemiddelde UPC klant kan er niets mee,voorstel aan UPC:
stuur een monteur langs om kostenloos de kabels spliters connectors signalen huisdozen etc te controleren, misschien dat voorstaande hout snijdt
voorstaande link is leuk, alleen een gemiddelde UPC klant kan er niets mee,voorstel aan UPC:
stuur een monteur langs om kostenloos de kabels spliters connectors signalen huisdozen etc te controleren, misschien dat voorstaande hout snijdt
Re: Horizon box vol met problemen
Mogelijke oplossing bedieningsproblemen:
Al maanden problemen met de (afstands-) bediening van mijn HorizonBox (zappen duurde minuten).
Maar vanmiddag heeft een slimme UPC-monteur de oplossing gevonden voor onze situatie EN mogelijk voor meerdere bedienings-storingen.
De radiogafische bediening wordt gestoord (interferentie..?) door de wifi van de mediabox.
Schakel de WiFi van de Mediabox uit (ik had al een wifi in huis met voldoende bereik) en de bediening werkt zoals het hoort, zappen binnen 4 seconden.
Eindelijk....., heeft lang geduurd en de nodige frustratie en geduld gekost.
Mijn vrouw zou al bijna de hele box uit het raam gooien...
Helaas ben ik de naam van deze monteur vergeten, maar deze man verdient een forse salarisverhoging.
En de ontwerpers (en testers) van de Horizon-software een verlaging.
Al maanden problemen met de (afstands-) bediening van mijn HorizonBox (zappen duurde minuten).
Maar vanmiddag heeft een slimme UPC-monteur de oplossing gevonden voor onze situatie EN mogelijk voor meerdere bedienings-storingen.
De radiogafische bediening wordt gestoord (interferentie..?) door de wifi van de mediabox.
Schakel de WiFi van de Mediabox uit (ik had al een wifi in huis met voldoende bereik) en de bediening werkt zoals het hoort, zappen binnen 4 seconden.
Eindelijk....., heeft lang geduurd en de nodige frustratie en geduld gekost.
Mijn vrouw zou al bijna de hele box uit het raam gooien...
Helaas ben ik de naam van deze monteur vergeten, maar deze man verdient een forse salarisverhoging.
En de ontwerpers (en testers) van de Horizon-software een verlaging.
Re: Horizon box vol met problemen
Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het komt door interferentie. Die twee technieken gebruiken totaal andere frequenties. Sterker nog, wifi is radio en IR is licht.robert57 schreef:Mogelijke oplossing bedieningsproblemen:
Al maanden problemen met de (afstands-) bediening van mijn HorizonBox (zappen duurde minuten).
Maar vanmiddag heeft een slimme UPC-monteur de oplossing gevonden voor onze situatie EN mogelijk voor meerdere bedienings-storingen.
De radiogafische bediening wordt gestoord (interferentie..?) door de wifi van de mediabox.
Schakel de WiFi van de Mediabox uit (ik had al een wifi in huis met voldoende bereik) en de bediening werkt zoals het hoort, zappen binnen 4 seconden.
Eindelijk....., heeft lang geduurd en de nodige frustratie en geduld gekost.
Mijn vrouw zou al bijna de hele box uit het raam gooien...
Helaas ben ik de naam van deze monteur vergeten, maar deze man verdient een forse salarisverhoging.
En de ontwerpers (en testers) van de Horizon-software een verlaging.
Eerder lijkt het me plausibel dat door het uitzetten van de wifi de box een reset heeft gedaan en daardoor weer werkt.
Re: Horizon box vol met problemen
@Olaf79:"Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het komt door interferentie. Die twee technieken gebruiken totaal andere frequenties. Sterker nog, wifi is radio en IR is licht.
Eerder lijkt het me plausibel dat door het uitzetten van de wifi de box een reset heeft gedaan en daardoor weer werkt."
Reactie:
Uiteraard hebben we de box al tig keer gereset, maar tot nu toe zonder positief resultaat.
De nieuwe (met abc-toetsenbord aan de onderkant) Horizon-afstandsbediening werkt niet met infra-rood licht maar radiografisch.
Echter dit probleem blijkt zelfs niet eens te maken te hebben met interferentie tussen de wifi en de afstandsbediening, omdat ook de bediening op de HorizonBox zelf ( - CH + ) hapert.
Tenminste...., zolang de wifi aanstaat!
Naar mijn mening als elektronicus, is deze HorizonBox niet goed EMC ontworpen.
zie:http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromag ... tibiliteit
en http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 037:NL:PDF
De ingebouwde (en aangeschakelde) Wifi-zender verstoort de werking van andere elektronische onderdelen van het apparaat.
De hardware-ontwerpers van de box zullen duidelijk weer aan de bak moeten.
Deze problemen hadden tijdens het testen van het ontwerp aan het daglicht moeten komen.
Maar zijn waarschijnlijk (door tijdsdruk van het management?) verdonkeremaand of zelfs overgeslagen.
Helaas tackel je dit verschijnsel niet met een simpele software-update.
Goede elektromagnetische compatibiliteit kan alleen worden bereikt door de hardware beter af te schermen en/of anders te configureren.
Maar, for-the-time-beeing, is deze workaround (tijdelijk uitzetten van de ingebouwde wifi-zender) voor mij een opluchting. Het zappen duurt nog maar 4 seconden i.p.v. 10 minuten.
Zeker omdat ik werk met een aparte UPC-router (Thomson) met voldoende bereik in het hele huis.
Maar.. als men Horizon met wifi-mogelijkheid aanbiedt, moet men dit ook kunnen waarmaken.
En....: niet geleverde functionaliteit moet m.i. gewoon resulteren in een (tijdelijke) lagere abonnementsprijs i.p.v. een fooi geven voor het ondervonden ongerief...
Eerder lijkt het me plausibel dat door het uitzetten van de wifi de box een reset heeft gedaan en daardoor weer werkt."
Reactie:
Uiteraard hebben we de box al tig keer gereset, maar tot nu toe zonder positief resultaat.
De nieuwe (met abc-toetsenbord aan de onderkant) Horizon-afstandsbediening werkt niet met infra-rood licht maar radiografisch.
Echter dit probleem blijkt zelfs niet eens te maken te hebben met interferentie tussen de wifi en de afstandsbediening, omdat ook de bediening op de HorizonBox zelf ( - CH + ) hapert.
Tenminste...., zolang de wifi aanstaat!
Naar mijn mening als elektronicus, is deze HorizonBox niet goed EMC ontworpen.
zie:http://nl.wikipedia.org/wiki/Elektromag ... tibiliteit
en http://eur-lex.europa.eu/LexUriServ/Lex ... 037:NL:PDF
De ingebouwde (en aangeschakelde) Wifi-zender verstoort de werking van andere elektronische onderdelen van het apparaat.
De hardware-ontwerpers van de box zullen duidelijk weer aan de bak moeten.
Deze problemen hadden tijdens het testen van het ontwerp aan het daglicht moeten komen.
Maar zijn waarschijnlijk (door tijdsdruk van het management?) verdonkeremaand of zelfs overgeslagen.
Helaas tackel je dit verschijnsel niet met een simpele software-update.
Goede elektromagnetische compatibiliteit kan alleen worden bereikt door de hardware beter af te schermen en/of anders te configureren.
Maar, for-the-time-beeing, is deze workaround (tijdelijk uitzetten van de ingebouwde wifi-zender) voor mij een opluchting. Het zappen duurt nog maar 4 seconden i.p.v. 10 minuten.
Zeker omdat ik werk met een aparte UPC-router (Thomson) met voldoende bereik in het hele huis.
Maar.. als men Horizon met wifi-mogelijkheid aanbiedt, moet men dit ook kunnen waarmaken.
En....: niet geleverde functionaliteit moet m.i. gewoon resulteren in een (tijdelijke) lagere abonnementsprijs i.p.v. een fooi geven voor het ondervonden ongerief...
Re: Horizon box vol met problemen
@Robert57,Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het komt door interferentie. Die twee technieken gebruiken totaal andere frequenties. Sterker nog, wifi is radio en IR is licht.
Eerder lijkt het me plausibel dat door het uitzetten van de wifi de box een reset heeft gedaan en daardoor weer werkt.
Kan ook zijn dat de CPU qua afhandeling de prioriteiten niet helemaal goed legt en dat bij het afhandelen van de taken de afstandsbediening ergens onderin hangt, hoeft de box (CPU) geen WiFi af te handelen scheelt dat nogal een slok op een borrel.
Ik heb hier een ASUS O-Play! media speler met het zelfde fenomeen, zet je WiFi aan wordt hij via de afstandsbediening ontzettend traag, zet je WiFi uit en doe je alles bekabeld werkt het prima.
Re: Horizon box vol met problemen
a. bprosman praat over zijn Ziggo apparaat, dit onderwerp gaat over Horizon, zijn die 2 producten hetzelfde fabrikaat ?.bprosman schreef:@Robert57,Lijkt me erg onwaarschijnlijk dat het komt door interferentie. Die twee technieken gebruiken totaal andere frequenties. Sterker nog, wifi is radio en IR is licht.
Eerder lijkt het me plausibel dat door het uitzetten van de wifi de box een reset heeft gedaan en daardoor weer werkt.
Kan ook zijn dat de CPU qua afhandeling de prioriteiten niet helemaal goed legt en dat bij het afhandelen van de taken de afstandsbediening ergens onderin hangt, hoeft de box (CPU) geen WiFi af te handelen scheelt dat nogal een slok op een borrel.
Ik heb hier een ASUS O-Play! media speler met het zelfde fenomeen, zet je WiFi aan wordt hij via de afstandsbediening ontzettend traag, zet je WiFi uit en doe je alles bekabeld werkt het prima.
b. is het juist niet de bedoeling van wifi om draadloos te werken?, kabeltjes connectors splitters etc etc is/wordt oudbakken koek.
Re: Horizon box vol met problemen
Neebprosman praat over zijn Ziggo apparaat
Re: Horizon box vol met problemen
bprosman schreef:Neebprosman praat over zijn Ziggo apparaat
Oh