LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hulp nodig??

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door agro »

De kwestie van de borg met het modem is opgelost.

doch de andere zaken:

De 3 aan upc verstuurde brieven, en de vergoeding wegens onterecht afsluiting nog niet.
Nader bericht volgt spoedig.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik vraag me toch nog af hoe het nu zit met de borg van het modem. Ik heb die borg ook ooit eens betaald en de bedoeling van de borg was dat ik die terug zou krijgen als het modem heel terug zou komen. Nu ben ik al 6 jaar abonnee en in die tijd gaat er wel eens een modem stuk. Gewoon door normaal gebruik: electronica veroudert nu eenmaal. Het kapote modem is omgeruild, maar technisch gezien is het modem wat omgeruild is niet heel teruggekomen bij UPC. Ben ik dan de borg kwijt? :wink:

Gast

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Gast »

Nee maar wel je centen.

CSRUPC

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door CSRUPC »

Keesjan,

Als het modem kapot is gegaan zonder uw toedoen, dan is er niets aan de hand.
Mocht het modem na het contract niet heel ingeleverd worden, dan zal de vervangingswaarde in rekeninggebracht worden.
Overigens excuus voor de typefout en taalfout in 1 zin:
Bedrijg --> bedrijf
Onderlegt --> onderlegd.
We verschuilen onszelf niet achter een 0900-nummer, maar meer achter de opties in het menu.
Voor technische vragen of storingen is daar de optie storing en voor rekeningvragen is de optie rekening.
Dat lijkt me logisch.

Agro,

Zoudt u de mensen ook willen vertellen wat voor vergoedingen u geëisd heeft.
Dan kunnen zij beslissen of het eventueel rechtvaardig was geweest om een vergoeding te geven.
Ik meende overigens ook de brieven dus al behandeld te hebben, aangezien u daar in uw laatste mail niet meer naar vroeg.

Gr.
CSR UPC Nederland [[email protected]]

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Keesjan »

We verschuilen onszelf niet achter een 0900-nummer, maar meer achter de opties in het menu.
In theorie is dat natuurlijk prachtig. De klant belt het nummer en kan zelf de afdeling kiezen. In de praktijk krijg ik echter nooit een technisch onderlegde medewerker aan de lijn die mijn vragen kan beantwoorden. Inplaats van doorverwijzen naar de juiste persoon hoor ik steevast antwoorden als "dat kan niet", "ik weet het niet" of "kijk op de website/bel de helpdesk".

Ik hoor van andere klanten signalen dat er personen bij verkeerde afdelingen zitten. Zo kon een kennis van mij pas technisch geholpen worden toen hij iemand van de afdeling "factuur" aan de lijn kreeg omdat de technische dienst het niet wist. Jammer genoeg slaag ik er zelf niet in dat te repliceren. Ik heb inmiddels alle opties geprobeerd, alle afdelingen gesproken via de servicelijn en ik ben naar 2 service centra geweest. De competente medewerkers van UPC op het gebied van mijn vragen zijn voor mij helaas niet bereikbaar.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door agro »

----- Original Message -----
From: "CSR UPC Nederland" <[email protected]>
To:
Sent: Wednesday, June 30, 2004 11:37 PM
Subject: Re: Hulp nodig

> Agro,
>
> Om te beginnen is het abonnement ook niet daadwerkelijk beeindigd, maar overgezet van schemanummer 2 naar schemanummer 1.
>
> Van de credit ad ? 79.21 op schemanummer 2 is ? 33.83 overgeheveld naar schemanummer 1.
> Dit bedrag is te zien op de factuur van 10-04-03 fact nr. 29134016-00. Dit is de correctie over de periode 13-03-03 t.m 31-03-03.
>
> Omdat die periode ook gefactureerd wordt op schemanummer 1 is dit dus overgeheveld.
> Dit is op 09-05-04 gebeurd en te zien op de facturen 32151045-00 (nr 1, 12-06-03) & 31941266-00 (nr 2, 10-06-03).
> Waarmee de dubbelgefactureerde periode dus recht gezet is.
>
> Hierdoor kwam het tegoed op schemanummer 2 op ? 45.38, het borgbedrag.
> Daarna is er een vergoeding gegeven van ? 49.94, dit ivm 2 weken geen Chello en kwam het tegoed op ? 95.32.
> Volgens onze gegevens is dat tegoed gerestitueerd op reknr. xxxxxxxxx rond 22-12-03.
>
> Ik heb de interacties bekeken en uw geeiste vergoedingen zijn natuurlijk ook niet normaal:
> Kosten overschakeling ADSL ? 250,-
> Omschakeling ontbering chello ? 500,-
> Ook heeft u aangegeven de modem niet in te willen leveren.
> Daardoor wordt het contact en afspraken maken natuurlijk wel moeilijker.
>
> U heeft alleen nog Catv en zal daar facturen voor blijven ontvangen op schemanummer 1.
>
> Nav uw mail heb ik uw hele zaak bekeken.
> Ik neem aan, dat de onderwerpen, die u aan snijdt in uw brief ook bij deze zijn behandeld.
> Ik heb u nav uw eerste mail een uitleg gegeven over de zaak.
> Een uitleg waar ik, zoals u ziet, nog steeds voor 100% achter sta.
> Ik heb uw zaak zoals uw merkt, dus weer grondig bekeken en zeker nu de factuur van 18-06-04 fact nr 55503973-00 bij u op de mat gevallen is, is alles recht gezet en kom dus weer tot dezelfde conclusie:
> Vergoeding is gegeven, 2x borg is verrekend en de vervangingswaarde is ook 2x gecrediteerd.
> De facturen kloppen volgens mij op dit moment voor 100%.
> Alleen kunnen we dus geen ? 750.- gaan vergoeden.
>
> Gr. CSR UPC

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door agro »

Met uitleg borg kan ik akkoord gaan.

Met betrekking tot de geëiste vergoeding het volgende:
Hoezo noemt U dit extreem, ik kom tot de volgende berekening:
Aanschaf Ethernet modem (niet via KPN) ca € 120,00
Aansluitkosten ADSL ca € 80,00
Opnieuw aanleggen div. bedradingen ca. € 50,00
Totaal volgens mijn opgave ca € 250,00

Het bedrag van € 500,00 is gebaseerd op het niet online zijn, volgens UPC zou ik 24 uur per dag online kunnen zijn, bij geleverde wanprestatie van UPC rest mij enkel een verbinding via telefoon, reken zelf maar uit wat het kost om 24 uur per dag online te zijn via telefoon gedurende ca 2 weken.

Overigens moet U zelf eens kijken welke verhogingen door UPC en haar partner (Interim Justicia) in rekening gebracht worden bij een incasso, als een klant niet aan zijn verplichtingen voldoet, staan deze dan wel in verhouding, mogelijkdat UPC wat dit betreft ook eens de hand in eigen boezem kan steken.
Gelukkig heb ik persoonlijk hier geen ervaring mee maar ken wel de procedures en mentaliteit welke incassoburo's er op na houden.

Door UPC word de afsluiting nog steeds behandeld alsof het een storing zou zijn, doch niets is minder waar, het betreft een wanprestatie, het abonnement voor de internetverbinding is op moment van afsluiting bij UPC in bezit, er was dus geen enkele reden voor afsluiting, en ook het toezenden van betalingsbewijzen afgehaald bij mijn bank brachten een enkele wijziging in de houding van de zijde van UPC terwijl dit van te voren wel was beloofd.

Door U wordt gesteld dat door mij geweigerd werd het modem in te leveren, dit is nooit het geval geweest, ik heb enkel gesteld dat als ik het modem inleverde dat tegelijk een overdracht van de borgsom zou moeten geschieden, hier had ik alle redenen toe gezien de publicaties op dit forum, ervaringen welke kennissen van mij hebben met de terugbetaling, en de uitlatingen van Uw medewerker Steve Engelaar, welke mij onomwonden mededeelde dat ik de terugbetaling van de borg wel kon vergeten.

Wat mij wel verbaasd is het feit dat het schrijven waarin deze eis werd gesteld, door Uw medewerker Steve Engelaar stellig werd ontkend deze ooit te zijn ontvangen, tevens werd in dit schrijven de machtiging tot automatische incasso ingetrokken, hoe is het dan mogelijk dat door UPC daarna nog bedragen van mijn rekening werden afgeschreven.
Hierdoor werd ik genoodzaakt om tot een geselecteerde blokkering over te gaan, dit wil zeggen dat op mijn rekeningen een selectieve incassoblokkade is gelegd en door UPC nimmer nog bedragen van mijn rekening kunnen worden afgeschreven.

De bedoelde 3 brieven van 6 april het volgende, deze zijn door U in het geheel niet aangehaald voor de goede orde deze bevatten de volgende onderwerpen:

Brief 1
Betreft een mededeling dat het modem kan worden opgehaald, door UPC is hierop nooit gereageerd, na telefonisch overleg van mijn zijde dd 22-4-2004 is afgesproken dat het modem eerst 29-4-2004 zou worden opgehaald wat is geschied.

Brief 2,
Betreft de openstaande vordering van borg en creditnota, welk is opgelost met Uw bericht dd 30 juni, doch ook hier werd geen enkele reactie van de zijde van UPC vernomen op dit schrijven.

Brief 3.
Betreft een verzoek om weer per 3 maanden te factureren.
Tot oktober 2003 werd het abonnement voor de kabel (radio en tv) door Essent geïncasseerd, hierna werd door UPC zelf de incasso ter hand genomen.
Met schrijven van UPC medio september 2003, werd door UPC gesteld dat facturering voor radio en tv per 3 maanden zou geschieden, wat in 2003 ook gebeurde.
In januari werd gesteld dat door overleg met Combivisie (de voormalige eigenaar van het kabelnetwerk) voor een korte periode per maand gefactureerd, hierna zou de facturering weer per kwartaal plaatsvinden, wat dus niet gebeurde.

Op het internet portal heb ik derhalve een verzoek hiertoe ingediend, waarop ik als antwoord kreeg dat dit schriftelijk zou moeten gebeuren, dit is dus met brief van 6 april gebeurd waarna elke reactie van de zijde van UPC is uitgebleven.

De hierna gevoerde correspondentie met CSR zal in een volgend bericht op dit forum worden geplaatst.
Laatst gewijzigd door agro op 04 jul 2004 14:34, 1 keer totaal gewijzigd.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door agro »

Beste CSR

Hetgeen U mij laatst mededeelde moet ik nog even uitzoeken.

Er is nog een probleem
Vanaf jan 2004 wordt mijn abonnement voor radio en tv iedere maand
gefaktureerd, terwijl in de brief welke UPC mij medio september/october
vorig jaar stuurde duidelijk is vermeld dat per 3 maanden zou worden
gefaktureerd.

Waarom dit bij mij gebeurd weet ik niet, bij een kennis van mij in ieder
geval niet, of is dit uit pesterij?

Ik verzoek U vriendelijk om weer over te gaan op 3 maandelijkse fakturering.

Ps.
De faktuur van 18-6 welke U aanhaalt in Uw laatste reactie heb ik NIET
ontvangen.

Bij voorbaat dank
groetjes
agro



----- Original Message -----
From: "CSR UPC Nederland" <[email protected]>
To:
Sent: Saturday, July 03, 2004 7:49 PM
Subject: Re: Hulp nodig

Ø Agro,
>
> Het feit, dat u per maand gefactureerd wordt voor Catv komt, doordat u ook Chello afnam.
> Daardoor stond de facturering op maandelijks.
> U kunt schriftelijk verzoeken de facturering te wijzigen.
> Wat betreft de factuur van juni zal ik kijken of ik deze nogmaals toe kan sturen.
>
> Gr.



Geachte CSR

Voor de goede orde het volgende i.v.m. maandelijkse fakturering.
De laatste 3 maanden van 2003 werd per 3 maanden gefaktureerd, zoals
overeengekomen met de brief welke ik van UPC ontving medio september 2003.
Volgens UPC werd hier van afgeweken in januari 2004 i.v.m. onderhandelingen met Combivisie.
Omdat daarna telkens per maand gefaktureerd werd heb ik hierop bezwaar aangetekend middels het UPC portal.
Hierop is door UPC gereageerd dat ik dit schriftelijk kenbaar zou moeten
maken, dit is door mij gebeurd middels o.a. de aan U eerder kenbaar gemaakte 1 van de 3 bewuste brieven van 6 april 2004, waarop door UPC niet is gereageerd.

Bij deze wil ik U verzoeken om dit in de administratie van UPC te veranderen, zodat ik vanaf heden per 3 maanden gefactureerd krijg, en mogelijk de ten onrechte in rekening gebrachte administratie kosten worden gecrediteerd.

In afwachting verblijvend
met vriendelijke groet
agro

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Keesjan »

Ik weet natuurlijk niet precies wat er gebeurd is in de zaak hierboven, maar bij het lezen van de mails krijg ik het vermoeden dat in de bovenstaande zaak veel miscommunicatie en interpretatie is geweest en dat daardoor alles door elkaar loopt. Persoonlijk denk ik, op basis wat ik hier nu lees, dat UPC in deze zaak niet verplicht is om de kosten van een andere internetaansluiting te betalen. Je kan als klant niet verwachten dat UPC producten van een ander bedrijf gaat vergoeden. Afsluiting/storingen zal de klant met UPC moeten regelen.

Verder was het gedoe rond het modem een kwestie van interpretatie. Stel dat UPC verzocht heeft het modem in te leveren. Klant zegt: "Ik wil wel, maar pas als er aan een voorwaarde is voldaan." Dat impliceert dat de klant het modem pas inlevert nadat er iets gedaan is en dus niet nu. UPC noteert alleen: "Klant wil het modem nu niet inleveren." En voila, je hebt de grootste problemen. Een klant heeft geen recht om voorwaarden te stellen met betrekking tot het inleveren van het modem: de apparatuur is eigendom van UPC. Rente over borg is natuurlijk flauwekul: UPC is geen financiële instelling die borg gebruikt voor het geven van leningen.

Je kan als klant wel op je strepen gaan staan met betrekking tot de afsluiting cq storing, maar de vraag is in hoeverre hier iets mee bereikt wordt. Het garantieplan stelt dat UPC voor elke dag dat men niet online kan 2 dagen abonnementskosten betaalt. Afsluiting kan moeilijk bewezen worden. Tenzij men in een juridische procedure logbestanden van UPC opvraagt. Dat gaat echter veel en veel meer geld kosten dan je ooit zal kunnen krijgen van UPC. Zorg dat je de borg krijgt en zorg dat alle betalingen en dergelijke zijn afgehandeld. Zodat het afgerond is en je weer verder kan.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door agro »

----- Original Message -----
From:
To: CSR UPC Nederland
Sent: Monday, July 05, 2004 2:50 PM
Subject: fakturering per kwartaal


Beste CSR

Zou U dat in orde willen maken dat ik in het vervolg weer per kwartaal het abonnement gefaktureerd krijg?

Ik heb dit op Uw internet portal gevraagd, deze stelden mij dat ik schriftelijk moest aanvragen, wat gebeurd is per brief van 6 april, doch hierop is door mij geen enkele respons ontvangen.

Bij voorbaat dank

mvg
agro

Gast

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Gast »

help hoe krijg ik het voor elkaar dat er een andere provider komt als UPC????????

Gast

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Gast »

help hoe krijg ik het voor elkaar dat er een andere provider komt als UPC????????
Door ADSL te nemen.[/quote]

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door agro »

Onderstaande berichtjes behoeven geen nadere uitleg denk ik.
Het betreft enke het abonnement voor radio en tv, ik maak verder van geen enkele dienst gebruik bij UPC

----- Original Message -----
From:
To: CSR UPC Nederland
Sent: Monday, July 05, 2004 2:50 PM
Subject: fakturering per kwartaal

Beste CSR

Zou U dat in orde willen maken dat ik in het vervolg weer per kwartaal het abonnement gefaktureerd krijg?

Ik heb dit op Uw internet portal gevraagd, deze stelden mij dat ik schriftelijk moest aanvragen, wat gebeurd is per brief van 6 april, doch hierop is door mij geen enkele respons ontvangen.

Bij voorbaat dank

mvg
agro


----- Original Message -----
From: "CSR UPC Nederland" <[email protected]>
To: <
Sent: Thursday, July 08, 2004 7:33 AM
Subject: RE: nog hulp?

> Agro,
>
> Helaas zal u dat toch nogmaals schriftelijk aan moeten vragen, zoals al eerder gemeld is.
> Uiteraard geloof ik wel, dat die brief al bij ons is, maar zonder dat ik die brief gezien heb, kan/mag ik het niet aanpassen.
> Ik moet mij natuurlijk ook gewoon aan de regels houden.
> Als u de brief naar het volgende adres stuurt, zal het zeker in orde komen:
> UPC NL
> Postbus 1050
> 8900 CB LEEUWARDEN
>
> Gr.
> CSR UPC Nederland
>
>
> >From:
> >To: "CSR UPC Nederland" <[email protected]>
> >Subject: nog hulp?
> >Date: Wed, 7 Jul 2004 19:03:10 +0200
> >
> > Beste CSR,
> > Eerder stuurde ik U onderstaande mail.
> > Hierop geen reactie ontvangen, maakt U dit in orde of niet.
> > Zo ja dan wil ik U hiervoor bedanken.
> > Zo niet, verneem ik gaarne wat ik dan moet doen.
> >
> > In afwachting verblijvend
> > mvg
> > agro
> >
> >
> >
> >
> > ----- Original Message -----
> > From:
> > To: CSR UPC Nederland
> > Sent: Monday, July 05, 2004 2:50 PM
> > Subject: fakturering per kwartaal
> >
> >
> > Beste CSR
> >
> > Zou U dat in orde willen maken dat ik in het vervolg weer per kwartaal het abonnement gefaktureerd krijg?
> >
> > Ik heb dit op Uw internet portal gevraagd, deze stelden mij dat ik schriftelijk moest aanvragen, wat gebeurd is per brief van 6 april, doch hierop is door mij geen enkele respons ontvangen.
> >
> > Bij voorbaat dank
> >
> > mvg
> > agro
> >
>

Rambolinie

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Rambolinie »

Weet je wat ik altijd zulk rare onzinnige antwoorden vind...

antwoorden als van "pak eens een brief van de grote stapel" of "werk eens wat sneller" wat zijn dat nou voor antwoorden!

Iedereen heeft zo zijn specialiteiten! dat van mij is installateurs ondersteunen en problemen die zij ondervinden bij klanten direct oplossen etc.

En dus niet het beantwoorden van brieven... en nee heb dus ook zeer zeker geen idee hoe alles juridisch in elkaar zit als klanten betalingsachterstanden hebben enzo.
Denk ook niet dat er ook maar iemand hier op het forum zit die bij een GROOT bedrijf werkt precies weet hoe alles daar werkt!

Die is er gewoon niet!

Gast

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Gast »

Rambolinie, nu begrijp ik de brieven komen nooit bij jullie aan! Dat verklaart waarom er ook meestal niks gebeurt.

Rambolinie

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Rambolinie »

@Gast

Wat een loze opmerking weer van je!!
Trouwens als jenou eens een naam aanneemt ipv Gast ( niets invullen bij naam )
Ik neem mensen die "Gast"heten nou eenmaal iet zo serieus...

Rambolinie

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Rambolinie »

@ KeesJan

Zal ik dan eens ff antwoord "proberen" te geven op jou vragen..

Vraag 1: jij zit op het oude A2000 netwerk met een lancity modem en wil dit graag houden,
Antwoord 1: Dit is niet mogelijk omdat upc geen tot weinig controle heeft over jou modem en het
eurodoccis ( 2.0 ) platform een Europees standaard gaat worden en daar willen wij naartoe
voor in de toekomst veel meer producten te kunnen aanbieden.

Vraag 2: Wordt het Lancity netwerk afgesloten en wanneer?
Antwoord2: Ja het Lancity netwerk wordt afgesloten, dit zal gebeuren wanneer iedereen is geswapt

Vraag 3: Ben ik verplicht om het Lancity modem te laten omwisselen voor een Eurodocsis-compatible type?
Antwoord3: Lijkt me logisch, Ja dat ben je verplicht.

Vraag 4: hoe krijg ik iemand via de servicelijn van UPC te spreken die wel weet waar hij over praat om dit te regelen?
Antwoord 4: via nr. 0900-1580 of via dit forum ( dit is overigens een grapje van het forum ;-)

Vraag 5??: Komt er een monteur met een tweede hands modem die het per se zelf wil aansluiten. Terwijl de brief van UPC duidelijk melding maakt van een pakket wat de klant zelf kan (en moet?) aansluiten. Hoezo krijgen klanten vaak gebruikte tweede hands modems? Modems worden vaak pas vervangen als er iets mis mee is.
Antwoord5: De installateur heeft uit het oogpunt van service aangeboden de modem zelf aan te sluiten en aan te melden neem ik aan, Dit heet Service…, waarom klanten 2de handse modems krijgen is omdat als een klant een pakket besteld bij UPC vervolgens na 1 maand opzegt het toch zonde is om de modem weg te gooien toch? Overigens, canal + etc doen dat ook.

Opmerking 6: en ik betaal er in het abonnementsgeld ongeveer 15 euro per maand huur voor.
Antwoord 6: Pure Kolder!!! Onzin, goedkoopste abonnement kost € 14,99/maand

Opmerking 7: UPC verwacht dat ik minimaal een halve dag thuisblijf. Afspraken om bv 12:00 kan niet.
Antwoord7: Inderdaad dat klopt! Je kan nu eenmaal niet verwachten dat de continu heen en weer blijft rijden ( want jij bent dan niet de enige ) overigens is het zo dat de installatie kosten zodoende zo laag mogelijk blijven voor de klant. Ook dit werkt bij andere grote bedrijven VAAK zo ( dus niet altijd.. ) Essent oa werk ook zo.

Opmerking 8: Ik kon het modem ook niet eens van de UPC customer service winkel meekrijgen
Antwoord8: modem mag je altijd retourneren bij de winkel alleen ze hebben geen nieuwe modem daar voor je, waarom? Dit is uitbesteed aan een bedrijf Overigens kan deze modem ook sávonds worden gebracht tussen 1800h- 2100h.

Opmerking 9: Ik kost 75 euro per uur; een simpele rekensom leert dat ik meer geld kwijt ben aan wachten dan aan een jaarabonnement bij UPC.
Antwoord 9: Dit is ook weer kolder van de hoogste plank! Maar goed daar is al op gereageerd.

Opmerking 10: Laat UPC eens contact opnemen met de technische afdeling van een Hogeschool en biedt de studenten op die opleidingen een bijbaan naast hun studie. Dat zou al veel schelen.
Antwoord10: Nou geloof me dat is ook zeer zeker niet de oplossing, Althans, studenten maken nou eenmaal meer fouten dan mensen die 40 uur per week werken.

Vraag 11: Waarom deelt men tweede hands modems uit die eruit zien alsof ze net bij een klant uit de meterkast komen omdat het niet goed functioneerden?
Antwoord 11: zie antwoord 5 + de installateur had inderdaad echt wel de modem mogen schoonmaken !

Vraag 12: Waarom komt het ding niet in een mooie doos met welkomspakket en installatieCD? Nieuw kost het modem nauwelijks 99 euro. Binnen 2 maanden heeft Chello het er dus uit bij een Classic abo. Dan kan er toch wel een nieuwe vanaf?
Antwoord12: zie antwoord 5

Vraag 13: De uploadsnelheid van het ding blijft steken op 200 Kbits terwijl dat bij Chello Classic 384 kbits hoort te zijn. Mag ik daaruit afleiden dat omdat ik de helft krijg ik ook maar de helft hoef te betalen?
Antwoord 13: 200 Kbits oftewel 25 KB upload is inderdaad beetje aan de lage kant, overigens nog niet slecht, dit hoeft trouwens echt niet aan UPC/chello te liggen, waar heb je dit getest?

Vraag 14: Waarom is het modem (Motorola SB42000E) voorzien van oude software
Antwoord 14: de modem was al uit het warehouse voordat nieuwe software uitkwam misschien???, weleens een grafische kaart gekocht? Mag je ook updaten!! Of weleens winxp gekocht??? Mag je gelijk windows update draaien!! Router idem

Vraag 15: - Waarom stelde de UPC monteur dat hij hier aan een prive computer moet rommelen terwijl customer care en de brief meldden dat de klant het ding zelf kan aansluiten?
Antwoord 15: Service??? Heel vaak komen klanten er niet uit en bellen ze voor hulp…., en inderdaad je mag hetzelf ook aansluiten als je echtniet wilt dat de installateur het doet…

Opmerking 16: Kennelijk is de vraag van een dergelijke complexe aard dat er slechts een paar medewerkers binnen UPC zijn met het antwoord. Ik ben van mening dat alle UPC medewerkers in staat moeten zijn een specifieke doorverwijzing te maken.
Antwoord 16: Wat het eerste betreft Ben ik niet met je eens! Het laatste, ABSOLUUT heb je gelijk in. Ik vind persoonlijk dat dat ook moet worden aangepakt bij UPC!

Vraag 17: Het kapote modem is omgeruild, maar technisch gezien is het modem wat omgeruild is niet heel teruggekomen bij UPC. Ben ik dan de borg kwijt?
Antwoord 17: NOPE! Daar heb je nog steeds recht op

Vraag 18: technisch onderlegde medewerker aan de lijn die mijn vragen kan beantwoorden
Antwoord 18: Kom maar op met je vragen…



Zo KeesJan, hoop dat het een en ander nu een beetje duidelijk is geworden…
Mijn excuus alvast voor eventuele spelfouten etc.


Vrendelijke groeten van een technische medewerker, :wink: helaas ( voor de UPC-ers onder ons ) JAH ook ik wordt gefocust.

Keesjan
Berichten: 698
Lid geworden op: 30 jun 2004 14:36

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Keesjan »

@ KeesJan
Zal ik dan eens ff antwoord "proberen" te geven op jou vragen..
Uiteraard bedankt voor het beantwoorden van mijn vragen. Toch ben ik het niet eens met alle antwoorden:
Antwoord1:
Dit is niet mogelijk omdat upc geen tot weinig controle heeft over jou modem en het eurodoccis ( 2.0 ) platform een Europees standaard gaat worden en daar willen wij naartoe voor in de toekomst veel meer producten te kunnen aanbieden.
Interessant voor een reclame folder, maar voor de "controle over het modem" waar ik voor in de UPC centra was (simpelweg ophogen van de snelheid) is de controle groot genoeg. Al jaren past men de snelheid van dat modem simpelweg aan op de helpdesk (het liefst naar beneden). Wat uiteraard een kwestie is van het aanpassen van de config-file wat het ding elke keer ophaalt.
Antwoord2: Ja het Lancity netwerk wordt afgesloten, dit zal gebeuren wanneer iedereen is geswapt
Waarom staat dat nergens? Ik heb al antwoorden gekregen variërend van "is al afgelopen", "nu", "oktober", "eind dit jaar" en nu dus wanneer iedereen is geswapt. Jammer. Ik had dat ding graag terug gewild.
Antwoord5: De installateur heeft uit het oogpunt van service aangeboden de modem zelf aan te sluiten en aan te melden neem ik aan, Dit heet Service
Er zou een koerier komen, geen monteur. In de brief die ik kreeg stond de procedure: zelf aansluiten en ik zou een pakket krijgen inclusief CDROM. Feit is: dat heb ik niet gehad. Ik als klant verwacht bovendien dat er precies gebeurt wat men in officiële correspondentie belooft. Gebeurt dat niet dan noem ik dat geen service. De monteur reageerde overigens vrij boos dat degene die het "pakket" in ontvangst zou nemen het niet toestond dat hij toegang zou krijgen tot een prive-computer. Dat lijkt me niet de bedoeling.
waarom klanten 2de handse modems krijgen is omdat als een klant een pakket besteld bij UPC vervolgens na 1 maand opzegt het toch zonde is om de modem weg te gooien toch? Overigens, canal + etc doen dat ook.
Dat UPC dat doet voor nieuwe klanten: akkoord. Dat UPC dat doet voor klanten met een goedkoop startersabonnement: ook akkoord. Maar dat een klant met Chello Classic die al 6 jaar abonnee is een tweede hands modem krijgt vind ik toch een beetje goedkoop.
Opmerking 6: en ik betaal er in het abonnementsgeld ongeveer 15 euro per maand huur voor.
Antwoord 6: Pure Kolder!!! Onzin, goedkoopste abonnement kost € 14,99/maand
Ho ho, dat er ook goedkope abonnementen zijn impliceert niet dat UPC zijn kostprijs voor duurdere abonnementen anders berekent. Op de goedkoopste abonnementen maakt UPC verlies. Even een kleine rekensom. De oude modems waren destijds bijna 1200 gulden. Of te wel 550 euro. Ze worden in 3 jaar afgeschreven. Dat is per maand ongeveer 15 euro. Die kosten zitten uiteraard gewoon in het abonnementsgeld verwerkt. Niet bij de el cheapo abonnementen, maar wel bij de duurdere. Ter vergelijking: die Motorola modems kosten hooguit 100 euro. UPC gaat natuurlijk niet toegeven dat dat betekent dat de abonnementsprijzen waarin huur verwerkt zit nu eigenlijk te duur zijn omdat hun kosten zijn gedaald.

Ik zou bijna zeggen: laat klanten zelf een modem aanschaffen en verlaag de abonneeprijs met de kosten die wegvallen. Bij ADSL providers is dat al heel normaal.
Antwoord7: Inderdaad dat klopt! Je kan nu eenmaal niet verwachten dat de continu heen en weer blijft rijden ( want jij bent dan niet de enige ) overigens is het zo dat de installatie kosten zodoende zo laag mogelijk blijven voor de klant.
Ten eerste: de juiste tijd stond wel gespecificeerd op de werkorder. Die tijd was dus bekend. Ten tweede: de koerier moest een pakket afleveren. Installatiekosten waren dus niet nodig. Ten derde: UPC vond het nodig die dingen te vervangen. Van mij had het niet gehoeven. Ten vierde: klanten hoeven niet de dupe te worden van kosten die UPC maakt.
Antwoord10: Nou geloof me dat is ook zeer zeker niet de oplossing, Althans, studenten maken nou eenmaal meer fouten dan mensen die 40 uur per week werken.
Waarom hebben zoveel mensen klachten over UPC dan? Of werkt men al met studenten daar? ;)
Antwoord 13: 200 Kbits oftewel 25 KB upload is inderdaad beetje aan de lage kant, overigens nog niet slecht, dit hoeft trouwens echt niet aan UPC/chello te liggen, waar heb je dit getest?
Op de UPCtestserver, bij speedtest.nl en op een aantal snelle homepagesservers waaronder die van Chello. Het modem lijkt gecapt op 25 KB. Aangezien iemand in de buurt ook op die snelheid blijft steken (regio Zaanstad) ga ik er vanuit dat de upload nog niet volledig is verhoogd.
Antwoord 14: de modem was al uit het warehouse voordat nieuwe software uitkwam misschien???, weleens een grafische kaart gekocht? Mag je ook updaten!! Of weleens winxp gekocht??? Mag je gelijk windows update draaien!! Router idem
Met dit verschil dat ik het privilege heb om de kaart en Windows up te daten. Nieuwe firmware in een modem doen wat niet van mij is kan uiteraard niet.

Rambolinie

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Rambolinie »

@ KeesJan

Ik ben zeer blij met je reactie!
ik heb geteld en volgens mij heb ik 50% van de vragen beantwoord, althans daar praat je niet over :D

Maar goed, ten 2e wil ik zeggen dat ik niet continu na mijn antwoorden ga bekvechten....


opmerking1
Al jaren past men de snelheid van dat modem simpelweg aan op de helpdesk (het liefst naar beneden). Wat uiteraard een kwestie is van het aanpassen van de config-file wat het ding elke keer ophaalt

antwoord 1:
Ik bedoel dus alleen de modem die bij de klant thuis staat kunnen op-afwaarderen bijv. doordat men teveel heeft gedownload,,

Opmerking 2: Er zou een koerier komen, geen monteur.

antwoord 2:
Geloof me de koeriers ziijn installteurs die gewoon een andere dienst die dag draaien

Opmerking 3:
Ik als klant verwacht bovendien dat er precies gebeurt wat men in officiële correspondentie belooft.

Antwoord 3:
heb je gelijk in!

opmerking 4:
Maar dat een klant met Chello Classic die al 6 jaar abonnee is een tweede hands modem krijgt vind ik toch een beetje goedkoop.

antwoord 4:
nee hoor zo werkt dat bij alle aanbieders die producten verhuren

Opmerking 5:
Ze worden in 3 jaar afgeschreven

antwoord 5: waar haal jij deze gegevens vandaan, wij swappen nl nog steeds modem die al even wat ouder zijn...

Opmerking 6:
de juiste tijd stond wel gespecificeerd op de werkorder

Antwoord 6:
Klopt! alleen wordt dat niet met je afgesproken, wij werken met een universeel programma die meerde bedrijven gebruiken dus heb je funties etc waar je niets mee doet.

Opmerking 7:
Het modem lijkt gecapt op 25 KB. Aangezien iemand in de buurt ook op die snelheid blijft steken (regio Zaanstad) ga ik er vanuit dat de upload nog niet volledig is verhoogd.

antwoord 7: dat denk ik ook, heb helaas niet je kalntnr. of mail adres van chello anders kon ik nog wat voor je betekenen

opmerking 8:
Nieuwe firmware in een modem doen wat niet van mij is kan uiteraard niet.

Antwoord 8:
wie zegt dat ??? het is inderdaad wel voor je eigen rekening als dat ding kapot gaat maar er is volgens mij een automatische manier om de nieuwe firmware in dat ding te krigjen zal wel ff voor je opzoeken...

zo dat was het weer hoop dat je er wat aan hebt, en natuurlijk ook alle anderen want daar die ik het ook voor natuurlijk! :lol:

vr.gr.

Rambolinie

Gast

Re: Hulp nodig??

Ongelezen bericht door Gast »

ja 50% redt die "helpdesk" nooit, dus je bent goed op weg

Gesloten