LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Hulp nodig??
Re: Hulp nodig??
Nog wat "lastige" vragen voor CSR dan:
UPC heeft hier iemand langsgestuurd om het modem te wisselen. In de brief die ik kreeg meldde men mij dat ik een welkomspakket + installatieCD zou ontvangen en een modem van het Eurodocsis-type. Vervolgens komt er een of andere vage monteur met een cheap-ass tweede hands Motorola in zijn handen. Mijn vragen zijn:
- Waarom deelt men tweede hands modems uit die eruit zien alsof ze net bij een klant uit de meterkast komen omdat het niet goed functioneerden?
- Waarom komt het ding niet in een mooie doos met welkomspakket en installatieCD? Nieuw kost het modem nauwelijks 99 euro. Binnen 2 maanden heeft Chello het er dus uit bij een Classic abo. Dan kan er toch wel een nieuwe vanaf?
- De uploadsnelheid van het ding blijft steken op 200 Kbits terwijl dat bij Chello Classic 384 kbits hoort te zijn. Mag ik daaruit afleiden dat omdat ik de helft krijg ik ook maar de helft hoef te betalen?
- Waarom is het modem (Motorola SB42000E) voorzien van oude software (4.4.2) terwijl er nieuwe (4.4. beschikbaar is?
- Waarom stelde de UPC monteur dat hij hier aan een prive computer moet rommelen terwijl customer care en de brief meldden dat de klant het ding zelf kan aansluiten?
UPC heeft hier iemand langsgestuurd om het modem te wisselen. In de brief die ik kreeg meldde men mij dat ik een welkomspakket + installatieCD zou ontvangen en een modem van het Eurodocsis-type. Vervolgens komt er een of andere vage monteur met een cheap-ass tweede hands Motorola in zijn handen. Mijn vragen zijn:
- Waarom deelt men tweede hands modems uit die eruit zien alsof ze net bij een klant uit de meterkast komen omdat het niet goed functioneerden?
- Waarom komt het ding niet in een mooie doos met welkomspakket en installatieCD? Nieuw kost het modem nauwelijks 99 euro. Binnen 2 maanden heeft Chello het er dus uit bij een Classic abo. Dan kan er toch wel een nieuwe vanaf?
- De uploadsnelheid van het ding blijft steken op 200 Kbits terwijl dat bij Chello Classic 384 kbits hoort te zijn. Mag ik daaruit afleiden dat omdat ik de helft krijg ik ook maar de helft hoef te betalen?
- Waarom is het modem (Motorola SB42000E) voorzien van oude software (4.4.2) terwijl er nieuwe (4.4. beschikbaar is?
- Waarom stelde de UPC monteur dat hij hier aan een prive computer moet rommelen terwijl customer care en de brief meldden dat de klant het ding zelf kan aansluiten?
Re: Hulp nodig??
Keesjan,
Waarom lees jij mijn eerste posting niet goed?
Verder ben ik overigens niet technisch onderlegd, misschien kun je daarvoor de technische dienst bellen.
Gr.
CSR UPC Nederland [[email protected]]
Waarom lees jij mijn eerste posting niet goed?
Verder ben ik overigens niet technisch onderlegd, misschien kun je daarvoor de technische dienst bellen.
Gr.
CSR UPC Nederland [[email protected]]
Re: Hulp nodig??
Die nemen pas na een uurtje de telefoon op.
Dan ben je al een behoorlijk bedrag kwijt, alleen al voor het wachten.
Dan ben je al een behoorlijk bedrag kwijt, alleen al voor het wachten.
Re: Hulp nodig??
"dan moet je de helpdesk bellen"
ik begrijp dat CSR niet de nodige technische kennis bezit , maar dit zijn nou de typische UPC antwoorden...
terwijl we allemaal inmiddels weten dat we met bellen of schrijven niet geholpen worden.
Was de titel van dit draadje niet "HULP NODIG" ??
Ja , echte hulp!!
Goed bedoeld maar niet overtuigend CSR
ik begrijp dat CSR niet de nodige technische kennis bezit , maar dit zijn nou de typische UPC antwoorden...
terwijl we allemaal inmiddels weten dat we met bellen of schrijven niet geholpen worden.
Was de titel van dit draadje niet "HULP NODIG" ??
Ja , echte hulp!!
Goed bedoeld maar niet overtuigend CSR
Re: Hulp nodig??
Hoi,
Sorry, dat ik zo eerlijk ben om dat toe te geven.
Ik heb overigens Agro alweer een duidelijk antwoord gegeven, dus ik denk, dat daaruit zal blijken wie het bij het juiste eind had.
Want daar gaat het natuurlijk om.
Gr.
CSR UPC Nederland [[email protected]]
Sorry, dat ik zo eerlijk ben om dat toe te geven.
Ik heb overigens Agro alweer een duidelijk antwoord gegeven, dus ik denk, dat daaruit zal blijken wie het bij het juiste eind had.
Want daar gaat het natuurlijk om.
Gr.
CSR UPC Nederland [[email protected]]
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 28 jun 2004 14:50
Re: Hulp nodig??
Goh wat een lange discussie. Eigenlijk kun je alles terugvoeren op een basisprincipe: De klant betaalt ( zich scheel) voor een dienst die niet naar behoren uitgevoerd wordt.
Met een artikel dat stuk is, ga je terug naar de winkel.
Die winkel is bij UPC een groot spinnenweb, waarin je -als je eenmaal in de draden verwikkeld raakt- dreigt te stikken!
Bij problemen met UPC ben je echt de pisang. Men is doof, blind en dom daar bij de helpdesk. UPC sucks. Dit kan ik na drie jaar ervaring wel zeggen: helpdesk met dombo's , grote bek aan de telefoon, spookrekeningen, been there done that.... Helaas is er geen andere kabelaar in mijn buurt en ook adsl wordt niet ondersteund ( nee ik woon niet eens in een of ander afgelegen buurtschap).
Beste UPC'er: steek je energie tijdens werkuren in de klant zodat je je werk niet mee naar huis neemt zou ik zeggen. Kwantiteit genoeg bij UPC maar over kwaliteit zou ik niet willen spreken.
Ugh.
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 28 jun 2004 14:50
Re: Hulp nodig??
Hel en verdoemenis
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 28 jun 2004 14:50
Re: Hulp nodig??
JanKeesJan, ik ben toch nieuwsgierig wat je voor de kost doet als je 75 Euri per uur kost!
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 28 jun 2004 14:50
Re: Hulp nodig??
...Goede verbinding, slechte verbinding
-
- Berichten: 14
- Lid geworden op: 28 jun 2004 14:50
Re: Hulp nodig??
Beste CSRUPC, kun je ene Wouter van de helpdesk een draai om zijn oren geven. Hij heeft wel lef om een dame nogal brutaal proberen af te bekken via de telefoon. Laat hij maar oppassen, ik roep hogere machten over hem af!!
Lijkt me een vrij concrete hulpvraag. Ik denk dat ik verder geen hulp meer nodig heb, ben al te diep gezonken in het moeras dat Chello heet. Haal meer uit je kabel, maar minder bij Chello!
Lijkt me een vrij concrete hulpvraag. Ik denk dat ik verder geen hulp meer nodig heb, ben al te diep gezonken in het moeras dat Chello heet. Haal meer uit je kabel, maar minder bij Chello!
Re: Hulp nodig??
Waaruit maak je op dat ik die posting niet gelezen zou hebben? Je wilt hulp bieden aan mensen die er niet uitkomen met UPC. Na talloze malen bellen en een aantal customer service centra van UPC bezocht te hebben heb ik nog steeds geen antwoord. Dat komt naar mijn idee aardig in de buurt van "er niet uitkomen". Typisch UPC gedrag: verwijzen naar een website en middelen die de klant al tig keer heeft gelezen, maar waar de antwoorden gewoon niet te vinden zijn.Waarom lees jij mijn eerste posting niet goed?
Of te wel: bel de helpdesk maar. Dat hebben de klanten natuurlijk nooit gedaan. (Wel dus) Met alle respect voor jou, (ik vind het nog steeds een bewonderingswaardig streven dat je mensen probeert te helpen) maar hoe denk je mensen te kunnen helpen als je niks weet van de techniek? UPC biedt een technische dienst aan, maar medewerkers weten van niks? Nogal vreemd. Daarbij heb ik ook een aantal vragen gesteld die niet zoveel tot zeer weinig met de techniek te maken hebben, maar met de manier van service van UPC naar klanten toe. Waarom daar geen antwoord op geven? Het moest ingewikkeld zijn (zie andere posts van jezelf), maar als het een beetje moeilijker wordt, wordt ik verwezen naar de plekken waar juist het antwoord niet te vinden is.Verder ben ik overigens niet technisch onderlegd, misschien kun je daarvoor de technische dienst bellen.
Re: Hulp nodig??
Keesjan,
Ten eerste staat in mijn eerste posting duidelijk, dat als u een vraag heeft, u deze kunt emailen.
Ten tweede geeft u aan, dat UPC een technische dienst levert en dat iedereen dan maar binnen het bedrijg technisch onderlegt moet zijn.
Dit vind ik complete kolder. Als u kijkt naar elk ander bedrijf ziet u, dat er verschillende afdelingen zijn.
Denkt u bijvoorbeeld, dat de baas van de ING enig idee heeft hoe de pinautomaat bijgevuld wordt?
Sorry, dat ik het zeg, maar dat lijkt me stug. Voor iedere baan is iemand aangesteld, die daar geschikt voor bevonden is.
Ik geef, nogmaals, eerlijk toe, dat ik niet technisch onderlegd ben.
Ik ben meer iemand voor de rekeningen. Vraag Agro maar, zijn probleem heb ik secuur uitgezocht.
Het spijt me, dat ik dit niet eerder heb aangegeven, maar aangezien de facturen één van de grootste ergenissen is op dit forum nam ik aan, dat dat duidelijk was.
Daarvoor dus mijn excuses.
Gr.
CSR UPC Nederland [[email protected]]
Ten eerste staat in mijn eerste posting duidelijk, dat als u een vraag heeft, u deze kunt emailen.
Ten tweede geeft u aan, dat UPC een technische dienst levert en dat iedereen dan maar binnen het bedrijg technisch onderlegt moet zijn.
Dit vind ik complete kolder. Als u kijkt naar elk ander bedrijf ziet u, dat er verschillende afdelingen zijn.
Denkt u bijvoorbeeld, dat de baas van de ING enig idee heeft hoe de pinautomaat bijgevuld wordt?
Sorry, dat ik het zeg, maar dat lijkt me stug. Voor iedere baan is iemand aangesteld, die daar geschikt voor bevonden is.
Ik geef, nogmaals, eerlijk toe, dat ik niet technisch onderlegd ben.
Ik ben meer iemand voor de rekeningen. Vraag Agro maar, zijn probleem heb ik secuur uitgezocht.
Het spijt me, dat ik dit niet eerder heb aangegeven, maar aangezien de facturen één van de grootste ergenissen is op dit forum nam ik aan, dat dat duidelijk was.
Daarvoor dus mijn excuses.
Gr.
CSR UPC Nederland [[email protected]]
Re: Hulp nodig??
Klopt, maar het is hier een openbaar discussieforum en mijn vragen waren van dien algemene aard dat een antwoord meerdere mensen van dienst kon zijn.Ten eerste staat in mijn eerste posting duidelijk, dat als u een vraag heeft, u deze kunt emailen.
Ik mag toch wel van de customer service medewerkers verwachten dat ze of technisch onderlegd zijn of mij kunnen verwijzen naar iemand die wel over de kennis beschikt? Wat er nu teveel gebeurt bij UPC is dat de klant naar een website of helpdesk verwezen wordt. Dat is naar mijn idee te algemeen. Kennelijk is de vraag van een dergelijke complexe aard dat er slechts een paar medewerkers binnen UPC zijn met het antwoord. Ik ben van mening dat alle UPC medewerkers in staat moeten zijn een specifieke doorverwijzing te maken. Of te wel: ik neem het niemand kwalijk bepaalde kennis niet te bezitten, maar ik vind de afhandeling wel vervelend. Men verbergt zich achter een 0900 nummer en ik als klant weet niet waar ik terecht kan. Ik ken iemand die een technische vraag had die niet door de technische dienst beantwoord kon worden, maar iemand die bij de factuur/rekeningen afdeling zat wist wel hoe hij moest handelen.Ten tweede geeft u aan, dat UPC een technische dienst levert en dat iedereen dan maar binnen het bedrijg technisch onderlegt moet zijn.
Nee, maar bij een bank neem ik geen technische dienst af. Wel financiële diensten. Ik kom bovendien niet met de directeur in contact. Ik zou het zeer vervelend vinden dat als ik een bank binnenloop met een vraag over bijvoorbeeld een lening de persoon achter de balie het niet weet en mij ook niet adeqaat in contact brengt met iemand die het wel weet. Die combinatie is juist het probleem.Denkt u bijvoorbeeld, dat de baas van de ING enig idee heeft hoe de pinautomaat bijgevuld wordt?
Ok, dat is dan duidelijk. Ik ging er inderdaad ook vanuit dat vragen van technische aard ook gesteld konden worden aangezien verbindings- en snelheidsproblemen op fora ook aan de orde van de dag zijn.Ik ben meer iemand voor de rekeningen. Vraag Agro maar, zijn probleem heb ik secuur uitgezocht.
Re: Hulp nodig??
Ik zit toch wel heel dringend op Agro te wachten.
Dat is eigenlijk de enige die kan bevestigen of zijn problemen met Upc nu eindelijk zijn opgelost.
Dat is eigenlijk de enige die kan bevestigen of zijn problemen met Upc nu eindelijk zijn opgelost.