Ik ben er al een maand bezig sinds ik Chello Light heb aangesloten.
Snelheid is 2048 Kbps duuuuuss 256 kB/sec.
Heb ik dat goed geschreven? Klopt dat? Geen fouten. Oke dan als dit klopt leg ik mijn probleem voor.
Wat moet ik dan doen als ik 256 kbps heb en 30 kB/sec
Zie jullie iets wat niet klop? Ik krijg 2 maal 256 maar op verschillende eenheden (kbps en kB/sec). Vraag ik me af is dat een truuk of een fout van Chello. Daardoor raak ik volledige in de war, ik weet niet wat de juiste eenheid is.
Chello forum geeft me geen duidelijke antwoord.
Speedtest.nl laten het zelfde zien ander tester hebben 200 kb/sec ik heb 30 kb/sec
Dit is de vergelijking:
A 2048 Kbps 256 kB/sec. "Treoretisch"
B 256 kbps 30 kB/sec. "Praktijk"
Verhouding AB is 8:1
(8 bit is 1 byte) dus 8 kilobit (kb) is 1 kiloByte (kB)
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ik ben in de war van Chello
-
Re: Ik ben in de war van Chello
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Sun Feb 6 2005 om 01:29:52 UTC+0100)
(geen zorgen, dit is geen Chello hoor )
Download : 1303.8 KByte/sec = 10430 kbps
Upload : 395.1 KByte/sec = 3161 kbps
de originele was kbps of kb/s wat dus kilobit is (8 bit maakt 1 byte)
kB/s is kiloByte per seconde, (dat is dus 8 kbps)
waar moet je op letten? Op de hoofdletter in kB/s, de hoofdletter B geeft aan dat het om bytes gaat. Persoonlijk vind ik het erg irritant dat men geen vaste standaard aanhoud. ik prefereer de kB/s omdat die overzichterlijker is.
(Overgenomen op Sun Feb 6 2005 om 01:29:52 UTC+0100)
(geen zorgen, dit is geen Chello hoor )
Download : 1303.8 KByte/sec = 10430 kbps
Upload : 395.1 KByte/sec = 3161 kbps
de originele was kbps of kb/s wat dus kilobit is (8 bit maakt 1 byte)
kB/s is kiloByte per seconde, (dat is dus 8 kbps)
waar moet je op letten? Op de hoofdletter in kB/s, de hoofdletter B geeft aan dat het om bytes gaat. Persoonlijk vind ik het erg irritant dat men geen vaste standaard aanhoud. ik prefereer de kB/s omdat die overzichterlijker is.
Het is erg makkelijk, als je een beetje thuis bent in binaire denkwijzen. De theoretische snelheden van Chello pakketten zijn hieronder genoemd. het gaat om theoretissche snelheden, omdat de kabel een zgn. shared medium is. Maar sinds UPC het eurodocsis landelijk heeft toegepat gaat die beperking echter niet meer op. Dit protocol zorgt ervoor dat ondanks de gezamelijke belasting van 1 kabel, de capaciteit toch naar ratio van het betaalde pakket aangeboden kan worden. Waarom het dan toch theoretische snelheden zijn heeft te maken met het tcp/ip protocol. Dit protocol zendt nogal wat (simpel gezegd) controle "bestandjes" mee, zodat de ontvanger zeker-weten de juiste info ontvangt. Denk maar eens aan de draadloze 54 Mbit routers, die op 108 Mbit kunnen draaien. Deze routers schakelen veel van deze controle dingetjes uit. Zodat in feite een hogere snelheid te behalen is. De controle "bestandjes" zijn nu eigenlijk niet meer nodig, vanwege de toegenomen snelheden van hard- en software.
- starter: Down=> 256 Kbps (is gelijk aan 32 KB/s) Up=> 64 Kbps (is gelijk aan 8 KB/s)
- easy: Down=> 512 Kbps (is gelijk aan 64 KB/s) Up=> 128 Kbps (is gelijk aan 16 KB/s)
- light: Down=> 2 Mbps (is gelijk aan 2 x 1024 = 2048 Kbps is weer gelijk aan 256 KB/s) Up=> 512 Kbps (is gelijk aan 64 KB/s)
- classic: Down=> 4 Mbps (is gelijk aan 4 x 1024 = 4096 Kbps is weer gelijk aan 512 KB/s) Up=> 1 Mbps (is gelijk 1024 Kbps is weer gelijk aan aan 128 KB/s)
- plus: Down=> 8 Mbps (is gelijk aan 8 x 1024 = 8192 Kbps is weer gelijk aan 1 MB/s) Up=> 1 Mbps (is gelijk 1024 Kbps is weer gelijk aan aan 128 KB/s)
- starter: Down=> 256 Kbps (is gelijk aan 32 KB/s) Up=> 64 Kbps (is gelijk aan 8 KB/s)
- easy: Down=> 512 Kbps (is gelijk aan 64 KB/s) Up=> 128 Kbps (is gelijk aan 16 KB/s)
- light: Down=> 2 Mbps (is gelijk aan 2 x 1024 = 2048 Kbps is weer gelijk aan 256 KB/s) Up=> 512 Kbps (is gelijk aan 64 KB/s)
- classic: Down=> 4 Mbps (is gelijk aan 4 x 1024 = 4096 Kbps is weer gelijk aan 512 KB/s) Up=> 1 Mbps (is gelijk 1024 Kbps is weer gelijk aan aan 128 KB/s)
- plus: Down=> 8 Mbps (is gelijk aan 8 x 1024 = 8192 Kbps is weer gelijk aan 1 MB/s) Up=> 1 Mbps (is gelijk 1024 Kbps is weer gelijk aan aan 128 KB/s)
dus mijn berekeningen waren redelijk goed.
waarom is het dan mogelijk dat ik maar een achtste van de theoretishe snelheid krijg dat kan toch niet alleen controle bestanden zijn.
ik zou verwachten dat ik minimaal 75% zou krijgen van 2084 kbps (265 kB/sec).
Oke dan, maar nu ik veel beter weet zal ik eens kijken wat chello hier over gaat zeggen (maar ik ga niet bellen want dan gaan ze met je spelen)
waarom is het dan mogelijk dat ik maar een achtste van de theoretishe snelheid krijg dat kan toch niet alleen controle bestanden zijn.
ik zou verwachten dat ik minimaal 75% zou krijgen van 2084 kbps (265 kB/sec).
Oke dan, maar nu ik veel beter weet zal ik eens kijken wat chello hier over gaat zeggen (maar ik ga niet bellen want dan gaan ze met je spelen)
-
En? Wat was het probleem? (vroeg hij nieuwsgierig?)
Toevallig Bittorrent of kazaa? Tref ik vaak bij kennissen met een "trage" verbinding. Dochtertje of zoontje lief heeft een van die programma's geinstalleerd, en lat dit opstarten als services met windows. Met als gevolg hele trage verbindingen.
Nog een tip: bij bittorrent upload je gemiddeld 2 keer zo veel als je download. En die upload telt ook mee bij het bepalen van de datagebruik bij chello. Kijk daarom niet alleen naar je download!
Nog een tip: bij bittorrent upload je gemiddeld 2 keer zo veel als je download. En die upload telt ook mee bij het bepalen van de datagebruik bij chello. Kijk daarom niet alleen naar je download!