LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ik word GEK van Tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
Rivella

Ik word GEK van Tele2

Ongelezen bericht door Rivella »

Begin 2006 hebben we een contract afgeloten met Versatel.
In het begin verliep alles redelijk vlekkeloos, we hadden een snelle verbinding en de tv deed het redelijk.
Later is deze Provider samen gegaan of overgenomen (?) door Tele2 en eigenlijk hebben we daar ook weinig van gemerkt.
Toen het finaciëel niet goed begon te gaan met ons, zijn we wegens wanbetaling per 01-07-2006 afgesloten door Tele2.
Hier hadden ze absoluut het recht toe en de afslauiting was dan ook volledig terecht.
Vanaf toen hebben wij geen rekeningen meer in huis gekregen, en probeerden ze ook niet meer af te schrijven, wij dachten hiermee van het abonnement af te zijn.

Onze financiële problemen bleven voortduren en in Juli 2007 zijn we toegelaten tot de WSNP (schuldsanering).
Sinds die tijd probeert Tele2 de maandtermijnen weer af te schrijven van onze rekening :?
Gezien wij NA de datum van toelating door de WSNP alles zelf moeten betalen, zou dit ons weer nieuwe schulden opleveren dus hebben we contact gezocht met Tele2 omdat we dachten geen klant meer te zijn.
Nu blijkt dat wij, ondanks de afsluiting van hun kant, ook het abonnement langs onze kant hadden moeten opzeggen.
Op de vraag waarom ze zo lang niets geïncasseerd haddeen, heb ik tot op heden nog geen antwoord gehad.
Inmiddels zijn er een incassobureau en een gerechtsdeurwaarder ingeschaketd voor het bedrag van €400,95.
In de tussentijd zijn we op 18-10-2006 ook nog eens verhuisd waardoor wij niet meer op het adres woonden waar hun diensten geleverd werden.

Uiteindelijk hebben we van Tele2 een brief mogen ontvangen dat we offciëel per September 2007 zijn uitgeschreven bij hun.
Echter krijgen we nog steeds Intrum Justitia achter ons aan voor de maanden Mei t/m December 2007

Mei, Juni en Juli vallen binnen de WSNP regeling en die zijn dus in te dienen bij onze bewindvoerder, en vanaf September waren we officiëel geen klant meer van Tele2 dus blijven de maanden Augustus en September over, die we zouden moeten betalen.
Hoewel we het hier niet mee eens zijn, hebben we uit coulance (en om er maar vanaf te zijn) aangeboden die maanden wel te voldoen en de rest in te dienen bij onze bewindvoerder.

Hier hebben we sinds April al geen reactie meer op gehad en de dreingementen van Intrum Justitia blijven maar komen.
Afgelopen Zaterdag (21-06-2008) weer een brief ontvangen dat als we niet vóór 18-06-2008 zouden betalen, we afgesloten zouden worden....stelletje grapjassen :?

Inmiddels heb ik iemand bijn Tele2 gesproken die zei: "Ja maar mevrouwtje, uw account is al sinds 01-07-2006 niet meer actief.....die rekening hóórt u helemaal niet te krijgen"
Hierdoor krijg ik weer enigszins wat hoop, dat alles weel opgelost gaat worden, maar die zal volgende maand wel weer vervlogen zijn :roll:

Hoe krijg ik nou die mensen bij Tele2 duidelijk gemaakt dat ze Intrum Justitia moeten inlichten van onze afspraak, en dat ze vordering in moeten trekken??? (heb ik al meerderekeren zowel per brief als telefonisch gevraagd, maar geen toezeggingen gehad :? )
Ik heb echt het idee dat ik tegen een muur praat en de belkosten en portokosten hakken er inmiddels flink in :?

Hoe nu verder????

TdeHond

Re: Ik word GEK van Tele2

Ongelezen bericht door TdeHond »

Algemene voorwaarden Tele 2 v.a. 2003
14. Duur van de Overeenkomst
14.1 De Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde
tijd. Ieder der partijen is gerechtigd de
Overeenkomst op te zeggen. De Klant kan zulks
schriftelijk of telefonisch doen met onmiddelijke
ingang. Een opzegging door Tele2 zal schriftelijk
geschieden, met inachtneming van een opzegtermijn
van tenminste vier weken (tenzij artikel 10.4 van toepassing
is).
14.2 Beëindiging van de Overeenkomst conform artikel
10.4, artikel 13.1 of dit artikel 14 laat onverlet (a)
de verkoop van Producten en (b) de betalingsverplichtingen
van de Klant terzake van geleverde
Diensten en Producten, maar partijen zullen overigens
niet aansprakelijk jegens elkaar zijn.
A.V. tele 2
10.4 Tele2 heeft het recht de Overeenkomst met
onmiddellijke ingang op te zeggen:
a. indien de Dienst op grond van artikel 10.2 buiten
gebruik is gesteld en de Klant niet binnen14 dagen
na buitengebruikstelling alsnog zijn verplichting(en) is
nagekomen;
Ik neem aan dat u een overeenkomst bent aangegaan op grond van deze A.V. ( Algemene Voorwaarden)

Uit de artikelen blijkt dat Tele 2 het recht heeft om éénzijdig het contract op te zeggen. Ik lees nergens dat u ook de verplichting heeft om dit bij Tele 2 te gaan doen nadat Tele 2 u net als klant uitgezwaaid heeft.
Toen het finaciëel niet goed begon te gaan met ons, zijn we wegens wanbetaling per 01-07-2006 afgesloten door Tele2.
Dit is dus de einddatum van uw contract met tele2 en ik hoop dat u de brief m.b.t. deze opzegdatum ontvangen en bewaard heeft.
Uiteindelijk hebben we van Tele2 een brief mogen ontvangen dat we offciëel per September 2007 zijn uitgeschreven bij hun.
Leuk bedacht van Tele2. Maar deze datum is onjuist omdat zij zelf m.i.v. 1-07-2006 het contract met u beëindigd hadden en zij hadden ook het recht om dit éénzijdig te doen, omdat u niet kon betalen.

Inmiddels heb ik iemand bijn Tele2 gesproken die zei: "Ja maar mevrouwtje, uw account is al sinds 01-07-2006 niet meer actief.....die rekening hóórt u helemaal niet te krijgen"

Mevrouw ( zonder "tje"!!), jammer dat u deze opmerking niet schriftelijk bevestigd heeft gekregen.

U heeft advies nodig van een deskundige die u kan helpen om een aangetekende brief te schrijven, zowel naar Tele 2 als naar het incassobureau.
Neem alle dreigbrieven en vooral hopelijk de brief waaruit blijkt dat Tele 2 per 1-7-2006 het contract heeft beëindigd mee.
Ik denk dat een Juridisch Loket de juiste plaats is.

Ik ben bang dat Tele2 ter ore is gekomen dat uw schuldsanering bijna is afgelopen en wil proberen nog het e.e.a. bij u te plukken, naar mijn gevoel volkomen onterecht.

Dus niet betalen, eerst een deskundige inschakelen die ernaar kijkt en beter kan beoordelen of u een goede kans maakt om een eventuele rechtzaak hierover te winnen.

Een incassobureau kan pas incasseren als hierover een rechtzaak geweest is. Maar dat is w.s. oud nieuws voor u omdat u al veel narigheid heeft meegemaakt.

Rivella

Ongelezen bericht door Rivella »

Alleerst bedankt voor uw uitgebreide antwoord.

Alleerst, u heeft daar idd een punt, dat het eenzijdig door Tele2 kan worden opgezegd.
Wij zullen hier zeker het Juridisch Loket over raadplegen.

Helaas hebben wij nergens een schriftelijk bewijs dat wij per 01-06-2006 door Tele2 zelf zijn afgesloten.
Tegenwoordig bewaar ik alles maar toen wij zo diep in de penarie zaten waren, zowel onze finaciële zaken als administratieve zaken, geheel niet op orde.
Zou Tele2 ons inzage in ons dossier bij hun moeten verschaffen? en Hoe zouden we dit aan kunnen vragen?

Verder hoor vaker de nogal aanmatigende toon bij de helpdeskmedewerkers (niet alleen bij Tele2), woorden zoals "Mevrouwtje" zijn niet vreemd :?

Verder schreef u dat Tele2 misschien nog wat wilde plukken, helaas voor hun zitten we pas op 1/3 van het schuldsanerings traject dus zijn we nog lang niet klaar.
Verder snijden zij zichzelf in de vingers want als zij de vordering niet indienen bij onze bewindvoerder vóór beëindiging van het WSNP traject dan kunnen zij na het beëindigen van dit traject wettelijk gezien geen aanspraak meer maken op die bedragen.

Ik zal zeker eens contact opnemen met het Juridisch Loket, misschien dat zij me verder kunnen helpen want ik begin last te krijgen van het "Kastje<-->Muur-syndroom" :roll:

Nogmaals bedankt voor uw uitgebreide antwoord.

TdeHond

Ongelezen bericht door TdeHond »

Zou Tele2 ons inzage in ons dossier bij hun moeten verschaffen? en Hoe zouden we dit aan kunnen vragen?
In principe hebben mensen het recht tot inzage over wat bedrijven aan privé gegevens over u verzamelen. Hoe dit opgevraagd moet worden bij Telecom bedrijven weet ik niet.

U kunt hopelijk bewijzen vanaf welke datum u niet meer kon betalen.

Op grond van hun art 10.4 a, mijn 2de Quote is het niet aannemelijk dat Tele2 het abonnement niet beéindigd heeft.

U zou kunnen overleggen met de deskundige of het zinvol is om in de brief om bewijs van het tegendeel te vragen. Waaruit blijkt dat Tele2 u nog in zijn klantenbestand heeft terwijl u al zolang niet in staat was te betalen?

Ik heb b.v. veel problemen met Telfort gehad m.b.t. opzegging 12move per migratiedatum naar Telfort.
Uiteindelijk kreeg ik van Telfort schriftelijke bevestiging einde contract. Hieruit bleek dat iemand op de plaats waar mijn gebruikersnaam stond: removed dollartekens etc gezet had. Ik was daar dus een nieuw leven begonnen onder de gebruikersnaam Removed.

Deze onhandigheid heeft me een half jaar narigheid rond onterechte facturen bezorgd met Telfort wat uiteindelijk pas opgelost werd dankzij bemiddeling van een big boss van KPN.COM.

Het werd niet opgelost omdat Telfort weigerde goed mijn e-mails te lezen, MIJN BRIEVEN WERDEN NIET BEANTWOORD en er werd daar onderling niet goed gecommuniceerd.

Als u de naam weet van degene die u met mevrouwtje aansprak, kan u misschien naar hem? verwijzen in een poging dit recht te zetten.

Er moet een deskundige naar kijken om wat u aan bewijs kunt overleggen te bekijken en wat er precies in een aangetekende brief met ontvangstbevestiging gezet moet worden.

Alleen komt u er niet uit. Als u pas op 1/3 van het traject zit, kunt u ook eerst met de bewindvoerder praten en om zijn advies vragen over deze moeilijke kwestie, voordat u naar Juridisch loket gaat. Heeft u geen goed gevoel over de bewindvoerder ga dan meteen naar Juridisch loket.

U heeft hulp nodig hierbij. Dat is zeker.
Ik help u graag omdat ik woedend ben over de manier waarop sommige providers met ( ex) klanten omgaan. Dan heeft onze premier het altijd zo druk over respect. Nou daar merk ik op deze forums vaak weinig van als ik lees over hoe klanten genegeerd worden en bedreigd worden door Providers.

FOEI FOEI EN NOG EENS FOEI!!!!!!!!!!!!

Gesloten