LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] In december T-Mobile Thuis-abonnement afgesloten, nog steeds geen internet
In december T-Mobile Thuis-abonnement afgesloten, nog steeds geen internet
Hallo,
Hierbij deel ik mijn verhaal:
Op Sinterklaasavond kregen wij de sleutels van onze nieuwe woning. Helaas konden wij onze oude provider (Ziggo) niet meenemen op het nieuwe adres, aangezien zij daar niet leveren.
Zodoende heb ik op 08 december 2019 een abonnement afgesloten voor T-Mobile Thuis.
Niet veel later kreeg ik bericht dat het installatiepakket onderweg was. Dit was op 13-12-19.
24-12-19 was de aansluitdatum, dit werd later vervroegd naar 19-12-2019. Tot zover alles top.
Helaas kreeg ik geen verbinding via de telefoonlijn. Meteen T-Mobile gebeld voor een afspraak met een monteur. Deze monteur van Gideon kwam op 23-12-2019. En kon bevestigen dat er geen signaal uit de muur komt. Er moest een afspraak gemaakt worden met KPN. De monteur van KPN kon komen op 31-12-2019.
In middels zat ik, met een zwangere vrouw en twee kinderen in de kerstvakantie, al een aantal weken in een nieuw huis zonder tv en zonder internet. Gelukkig kregen we van T-Mobile wel tickets voor onbeperkt internet op de telefoon van mijn vrouw omdat zij gelukkig een mobiel abbo had. De monteur van KPN was op deze oudejaarsdag een tijd bezig, maar kreeg het niet voor elkaar een signaal te krijgen. Er zou een grondploeg moeten komen om het signaal terug te krijgen. Hij had meteen een afspraak ingepland voor 07-01-20 tussen 9.30 en 11.30. Ons oude huis moest op 09-01-20 opgeleverd worden aan de verhuurder. Ik moest dus eigenlijk aan de slag in de oude woning, maar goed ik wachten op de monteurs van KPN op deze dinsdag 07-01-20. Om 12.00 was er nog steeds niemand geweest. Ik de KPN gebeld, de grondploeg zou op dit moment bezig zijn. De hele middag gewacht, niemand geweest. In de namiddag heb ik T-Mobile gebeld en gezegd dat ik er klaar mee was. Ik zei de medewerker van de klantenservice dat ik het abonnement wilde opzeggen. Zij ging een verzoek indienen voor kosteloze opzegging. Ik zou binnen 5 werkdagen bericht krijgen. Deze avond heb ik een andere provider aangevraagd. Met in het achterhoofd als ik binnen 5 dagen niet kosteloos kon opzeggen bij T-Mobile, ik altijd nog de bedenktijd had van de nieuwe provider.
Ondertussen kreeg ik standaard berichten van T-Mobile, met een klanttevredenheidsonderzoek, een mail waarin stond dat alles werkt sinds 19-12-19 en dat ik was aangemeld voor klantvoordeel.
Op 11-02-20 kreeg ik plots een rekening van T-Mobile. Of ik even €130 wil betalen. Ik wederom bellen met klantenservice (in middels de 20e keer?). Dit bedrag was activatiekosten en abbo kosten van december, januari en februari. Wat? Ik heb geen tv en geen internet. De medewerker vertelde mij dat het verzoek tot kosteloos opzegging was afgewezen. Leuk dat ik daar bericht van krijg, in middels kan ik ook de nieuwe provider niet meer opzeggen. Ik dreigde met een gang naar de rechter. Er zou een nieuw verzoek tot kosteloze opzegging gedaan worden. Wederom geen bericht 5 werkdagen later. Op 20-02-20 hoorde ik na zelf weer contact op te nemen met de klantenservice dat het verzoek wederom was afgewezen. T-Mobile wilde nog één keer proberen om het signaal te maken. Moest er dan alsnog een grondploeg moeten komen, dan kon ik alsnog kosteloos opzeggen. Op 21-02-20 heb ik de KPN monteur laten komen, wederom een tijd bezig geweest en wat blijkt, hij kan het signaal niet maken. Er moet een grondploeg komen. Wat een grap! 21-02-20 T-Mobile gebeld. Duidelijk gezegd dat ik T-Mobile in gebreken stel en ik kosteloos wil opzeggen. De medewerkster ging alles in gang zetten. Inmiddels wilde T-Mobile voor de 2e keer de 130€ afschrijven. Op 04-03-20 moest ik wederom contact opnemen want hoe staat het nou met mijn verzoek tot kosteloos opzeggen. Dit was nog in behandeling volgens de medewerker. En ik had de vraag of ik geen incasso’s of deurwaarders krijg aangezien ik steeds de 130 euro storneer. Hier hoefde ik mij geen zorgen over te maken. 06-03-20 was het 2 weken geleden dat ik T-Mobile in gebreken heb gesteld. Nu 10-03-20 heb ik een mail dat er 15 euro incasso kosten bij komen als ik de 130€ niet binnen 14 dagen betaal. Voor de rekening december, januari, februari????? Ik heb geen internet en geen tv. Geen reacties op de verzoeken tot kosteloos opzegging, er is zelfs nooit contact met mij opgenomen. Ik heb altijd zelf moeten bellen. Dit is echt absolute waanzin! Drie maanden verder en gewoon 0 geleverd. Vreselijk hoe hier met klanten wordt omgegaan.
Hierbij deel ik mijn verhaal:
Op Sinterklaasavond kregen wij de sleutels van onze nieuwe woning. Helaas konden wij onze oude provider (Ziggo) niet meenemen op het nieuwe adres, aangezien zij daar niet leveren.
Zodoende heb ik op 08 december 2019 een abonnement afgesloten voor T-Mobile Thuis.
Niet veel later kreeg ik bericht dat het installatiepakket onderweg was. Dit was op 13-12-19.
24-12-19 was de aansluitdatum, dit werd later vervroegd naar 19-12-2019. Tot zover alles top.
Helaas kreeg ik geen verbinding via de telefoonlijn. Meteen T-Mobile gebeld voor een afspraak met een monteur. Deze monteur van Gideon kwam op 23-12-2019. En kon bevestigen dat er geen signaal uit de muur komt. Er moest een afspraak gemaakt worden met KPN. De monteur van KPN kon komen op 31-12-2019.
In middels zat ik, met een zwangere vrouw en twee kinderen in de kerstvakantie, al een aantal weken in een nieuw huis zonder tv en zonder internet. Gelukkig kregen we van T-Mobile wel tickets voor onbeperkt internet op de telefoon van mijn vrouw omdat zij gelukkig een mobiel abbo had. De monteur van KPN was op deze oudejaarsdag een tijd bezig, maar kreeg het niet voor elkaar een signaal te krijgen. Er zou een grondploeg moeten komen om het signaal terug te krijgen. Hij had meteen een afspraak ingepland voor 07-01-20 tussen 9.30 en 11.30. Ons oude huis moest op 09-01-20 opgeleverd worden aan de verhuurder. Ik moest dus eigenlijk aan de slag in de oude woning, maar goed ik wachten op de monteurs van KPN op deze dinsdag 07-01-20. Om 12.00 was er nog steeds niemand geweest. Ik de KPN gebeld, de grondploeg zou op dit moment bezig zijn. De hele middag gewacht, niemand geweest. In de namiddag heb ik T-Mobile gebeld en gezegd dat ik er klaar mee was. Ik zei de medewerker van de klantenservice dat ik het abonnement wilde opzeggen. Zij ging een verzoek indienen voor kosteloze opzegging. Ik zou binnen 5 werkdagen bericht krijgen. Deze avond heb ik een andere provider aangevraagd. Met in het achterhoofd als ik binnen 5 dagen niet kosteloos kon opzeggen bij T-Mobile, ik altijd nog de bedenktijd had van de nieuwe provider.
Ondertussen kreeg ik standaard berichten van T-Mobile, met een klanttevredenheidsonderzoek, een mail waarin stond dat alles werkt sinds 19-12-19 en dat ik was aangemeld voor klantvoordeel.
Op 11-02-20 kreeg ik plots een rekening van T-Mobile. Of ik even €130 wil betalen. Ik wederom bellen met klantenservice (in middels de 20e keer?). Dit bedrag was activatiekosten en abbo kosten van december, januari en februari. Wat? Ik heb geen tv en geen internet. De medewerker vertelde mij dat het verzoek tot kosteloos opzegging was afgewezen. Leuk dat ik daar bericht van krijg, in middels kan ik ook de nieuwe provider niet meer opzeggen. Ik dreigde met een gang naar de rechter. Er zou een nieuw verzoek tot kosteloze opzegging gedaan worden. Wederom geen bericht 5 werkdagen later. Op 20-02-20 hoorde ik na zelf weer contact op te nemen met de klantenservice dat het verzoek wederom was afgewezen. T-Mobile wilde nog één keer proberen om het signaal te maken. Moest er dan alsnog een grondploeg moeten komen, dan kon ik alsnog kosteloos opzeggen. Op 21-02-20 heb ik de KPN monteur laten komen, wederom een tijd bezig geweest en wat blijkt, hij kan het signaal niet maken. Er moet een grondploeg komen. Wat een grap! 21-02-20 T-Mobile gebeld. Duidelijk gezegd dat ik T-Mobile in gebreken stel en ik kosteloos wil opzeggen. De medewerkster ging alles in gang zetten. Inmiddels wilde T-Mobile voor de 2e keer de 130€ afschrijven. Op 04-03-20 moest ik wederom contact opnemen want hoe staat het nou met mijn verzoek tot kosteloos opzeggen. Dit was nog in behandeling volgens de medewerker. En ik had de vraag of ik geen incasso’s of deurwaarders krijg aangezien ik steeds de 130 euro storneer. Hier hoefde ik mij geen zorgen over te maken. 06-03-20 was het 2 weken geleden dat ik T-Mobile in gebreken heb gesteld. Nu 10-03-20 heb ik een mail dat er 15 euro incasso kosten bij komen als ik de 130€ niet binnen 14 dagen betaal. Voor de rekening december, januari, februari????? Ik heb geen internet en geen tv. Geen reacties op de verzoeken tot kosteloos opzegging, er is zelfs nooit contact met mij opgenomen. Ik heb altijd zelf moeten bellen. Dit is echt absolute waanzin! Drie maanden verder en gewoon 0 geleverd. Vreselijk hoe hier met klanten wordt omgegaan.
Re: In december T-Mobile Thuis-abonnement afgesloten, nog steeds geen internet
als ik dit lees, kan ik maar 1 ding bedenken. Geschillencommissie telecom
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: In december T-Mobile Thuis-abonnement afgesloten, nog steeds geen internet
Inderdaad de geschillencommissie.
Re: In december T-Mobile Thuis-abonnement afgesloten, nog steeds geen internet
Het KPN signaal komt bij u niet binnen, dus waarschijnlijk zit er een breuk onder de grond.
Ziggo kunt u daar niet krijgen.
Andere providers gaan ook via de KPN kabel, dus hoe u het ook went of keert de breuk zal eerst door KPN moeten worden verholpen.
Ziggo kunt u daar niet krijgen.
Andere providers gaan ook via de KPN kabel, dus hoe u het ook went of keert de breuk zal eerst door KPN moeten worden verholpen.
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: In december T-Mobile Thuis-abonnement afgesloten, nog steeds geen internet
Maar TS heeft al een nieuwe provider die ook niet opgezegd kan worden?
Re: In december T-Mobile Thuis-abonnement afgesloten, nog steeds geen internet
ja maar als de kabel niet werkt kan deze provider ook niet leveren volgens mijTheotrucker schreef: ↑10 mar 2020 16:43Maar TS heeft al een nieuwe provider die ook niet opgezegd kan worden?
-
- Berichten: 5005
- Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
- Locatie: Landgraaf
Re: In december T-Mobile Thuis-abonnement afgesloten, nog steeds geen internet
Als dat zo is kan die natuurlijk ook opgezegd worden. Dat word een feest voor de incassobureaus.
-
- Berichten: 5056
- Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52
Re: In december T-Mobile Thuis-abonnement afgesloten, nog steeds geen internet
Daarvoor moet je T-Mobile eerst de kans geven om de lijn te herstellen.
TS wilt echter geen grondploeg meer (als ik het goed begrijp) en werkt daarmee zelf het herstel tegen. T-Mobile heeft ook 4G internet geleverd dat zal gewoon betaald moeten worden.
En hoe je het ook bekijkt als T-Mobile de lijn niet hersteld zal een andere provider dit ook moeten doen als er via DSL geleverd gaat worden en dat zal echt niet veel sneller gaan.
Ik zou voorstellen om gewoon te gaan communiceren met T-Mobile om de lijn via KPN grondploeg te laten herstellen, gewoon de rekeningen betalen en daarna indien er geen coulance komt dit voor te leggen bij de geschillencommissie. Dat je recht hebt op een deel van de abonnementskosten twijfel ik niet zo aan.
En de geschillencommissie heeft volgens mij ook het beleid dat je een provider eerst een termijn moet geven om de zaak te herstellen/op te lossen. Pas als ze daarop niet reageren kun je naar de commissie.