LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] incasso gepruts van Tele2

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
SoundBoard

incasso gepruts van Tele2

Ongelezen bericht door SoundBoard »

Sinds enige tijd is Alice over gegaan in de handen van Tele2. En dat is wachten op gedonder. Eindelijk was het zo ver, want het is Tele2 gelukt het bedrag voor gebruik van internet en telefoon tweemaal van mijn rekening af te schrijven. Daar kwamen ze zelf ook achter (gelukkig, valt al weer mee) en via een mailtje werd toegezegd dat het teveel betaalde de volgende dag op mijn rekening zou worden bijgeschreven. Maar het zou Tele2 niet zijn als dat bewaarheid werd. Na drie dagen geen enkel bedrag terug gestort. Nu kan ik dat bedrag natuurlijk storneren, maar dan zijn de rapen nog niet gaar zo heb ik uit ervaring geleerd. (wordt je internet aansluiting + telefoon geblokkeerd omdat je niet betaald zou hebben).
Met Alice nooit problemen en ja hoor, nu Tele2 en daar begint de ellende.
Zijn er onder u die ook deze ervaring hebben gehad? Wat te doen?

FO

Jolijn

Re: incasso gepruts van Tele2

Ongelezen bericht door Jolijn »

Wachten, maximaal tot de volgende maand.

ciske

Ongelezen bericht door ciske »

SoundBoard schreef:Sinds enige tijd is Alice over gegaan in de handen van Tele2. En dat is wachten op gedonder. Eindelijk was het zo ver, want het is Tele2 gelukt het bedrag voor gebruik van internet en telefoon tweemaal van mijn rekening af te schrijven. Daar kwamen ze zelf ook achter (gelukkig, valt al weer mee) en via een mailtje werd toegezegd dat het teveel betaalde de volgende dag op mijn rekening zou worden bijgeschreven. Maar het zou Tele2 niet zijn als dat bewaarheid werd. Na drie dagen geen enkel bedrag terug gestort. Nu kan ik dat bedrag natuurlijk storneren, maar dan zijn de rapen nog niet gaar zo heb ik uit ervaring geleerd. (wordt je internet aansluiting + telefoon geblokkeerd omdat je niet betaald zou hebben).
Met Alice nooit problemen en ja hoor, nu Tele2 en daar begint de ellende.
Zijn er onder u die ook deze ervaring hebben gehad? Wat te doen?

FO

Bekend verhaal, heb je nog het bewijs in je bezit? zo ja dan gewoon storneren, en als ze je van internet aftrekken naar het juridisch loket, want dat mag namelijk niet.

SoundBoard

Het bewijs is uiteraard vrij simpel te overleggen: mijn afschrift van de ING zegt genoeg. Bovendien hebben ze (=Tele2) het immers zélf toegegeven?
Storneren heb ik als mogelijkheid genoemd, maar ik vrees dat ik binnenkort dan zonder internet en ook zonder telefoon zit en dat is veel ernstiger. Of Tele2 juridisch fout zit doet daar niets aan af. Eenmaal afgesloten is het niet zo simpel om weer verbinding te hebben. De meeste internet providers opereren allemaal hetzelfde: slechte service.

FO

ciske

De meeste internet providers opereren allemaal hetzelfde: slechte service.
Deze stelling klopt als een bus, incasseren vergeten ze nooit maar service is iets wat ze bij providers nooit van gehoord hebben.

Je moet zelf zien wat je doet, ik zou storneren, ik weet wat het is om zonder internet en telefoon te zitten. ( was bij Alice).

Doen ze dat , dan kan je meteen ontbinden.

SoundBoard

ciske schreef:(.....) Doen ze dat , dan kan je meteen ontbinden.
Ja, maar dan heb ik geen internet en telefoon en wat moet een mens zonder deze 'features'? Tegenwoordig kun je niet meer zonder en het lijkt wel alsof de providers dat ook weten en hun macht daaraan ontlenen.
Ik wacht nog even af, of ze misschien nog wat terug storten. Het slimme(?) is dat het mailtje waarin vermeld werd van de 'fout' een zogenaamde 'no-reply'-melding is. Je kunt dus ook niet reageren in de trant van 'waar blijft mijn geld'?

FO

ciske

Providers weten het, vandaar dat machtsmisbruik, zonder zitten is echt 10 x niks.

Kan je niet opzeggen ? of zit je nog aan een jaarcontract vast?

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

als ik het goed begrijp zouden ze het 1 dag later storten en we zijn nu 3 dg verder en nog niks?

het kan ook zijn! dat ze het met de volgende maand crediteren!

kom ik weer maar ik heb in al die jaren nog nooit gezeur gehad...

en anders storneren je hebt bewijs dat je betaald hebt,maar ik zou wachten tot volgende maand.
zo en zo eind van de week nog eens bellen en een mail stuen,met mail heb je bewijs! telefonisch niet...

succes

ciske

het kan ook zijn! dat ze het met de volgende maand crediteren!
Mogen ze meteen de rente erbij doen, al zou het maar 1 cent zijn.
Het is gewoon schofterig , als je zelf te laat zou zijn dan heb je of incasso op je nek of je wordt van internet afgetrokken.

Mijn advies blijft... zoek een betere provider.

SoundBoard

ciske schreef:(.....) Mijn advies blijft... zoek een betere provider.
Mijn ervaring zo lang ik internet heb: een goede provider bestaat niet! Ik wil het gedoe van opnieuw aansluiten etc. niet weer. Het werkt nu allemaal jaren probleemloos en dan kun je er maar beter niets aan (laten) veranderen. Nu Tele2 de boel heeft overgenomen begint het gezeur met de betaling. Er is blijkbaar een knoeier aan de gang geweest die 'opeens' de bedragen twee keer incasseert. Laat hij of zij die fout dan ook zo snel mogelijk corrigeren en geen beloftes doen om die vervolgens niet na te komen. Dit is klungelwerk!

FO

ciske

Klopt bij elke provider is gezeik, maar alsnog valt het je niet op dat Danielle van tele2 wel in het topic hierboven een reactie geeft, maar niet in die van jou?

Deze

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 5&t=124827

Wat hun uitkomt geven ze antwoord op, wat hun niet uitkomt slaan ze over.

SoundBoard

Bedankt voor de link. Ik had het nog niet opgemerkt. De enige verklaring die ik kan verzinnen is, dat Danielle niet zo vlug van begrip is en zich blind zit te staren over de factuur van ene docdoc. Misschien ben ik morgen aan de beurt?
Een voordeel is: ik heb nu wel een e-mailadres waar ik mijn ongenoegen heen kan zenden. Maar ja, het zal vermoedelijk blijven bij beloftes. Bij Tele2 zeggen ze wat ze doen, terwijl ik graag te maken heb met mensen die doen wat ze zeggen!

FO

ciske

Helaas is dat zo met providers, mocht je ooit mensen willen belazeren....moet je bij een provider gaan werken , ze zijn er expert in om mensen te bedonderen.

Heb het net zelf nog ervaren , ( andere provider).

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste Soundboard,

Het spijt me te lezen dat er tweemaal een bedrag van je rekening is afgeschreven en dat dit bedrag, ondanks eerdere beloftes, nog niet terug is overgemaakt. Mijn excuses hiervoor. Uit je bericht maak ik op dat het om een Alice abonnement gaat. Ik wil graag voor je uitzoeken of ik hierin iets voor je kan betekenen en of ik meer informatie voor je kan vinden.

Ik kom er nog bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

ciske

Tele2 Webcare schreef:Beste Soundboard,

Het spijt me te lezen dat er tweemaal een bedrag van je rekening is afgeschreven en dat dit bedrag, ondanks eerdere beloftes, nog niet terug is overgemaakt. Mijn excuses hiervoor. Uit je bericht maak ik op dat het om een Alice abonnement gaat. Ik wil graag voor je uitzoeken of ik hierin iets voor je kan betekenen en of ik meer informatie voor je kan vinden.

Ik kom er nog bij je op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

Welke termijn kan TS hier op rekenen? Kom je dat ook nog vertellen Danielle?

SoundBoard

Als het een maand gaat duren voordat ik mijn geld eens een keer terug gestort zie, kan ik het beter zelf storneren. Ik ben daar tot nu echter wat terughoudend in geweest, aangezien het 'zomaar' kan dat Tele2 dan vindt, dat ik mijn abonnement niet heb betaald. Ik ben namelijk door ervaring wijs geworden. Dat zou dan inhouden dat men mij afsluit en dan zijn de rapen gaar.
Dus Danielle, stort het oneigenlijk afgeschreven bedrag snel terug op mijn rekening en zorg daarmee dat Tele2 haar beloftes nakomt. Dat is het enige wat er moet gebeuren. Daar is geen intensief speurwerk voor nodig, want Tele2 kan heel gemakkelijk zien bij wie er tweemaal hetzelfde bedrag is afgeschreven. Ik kan namelijk ook zien dat zoiets is gebeurd. Sterker nog, Tele2 heeft middels een e-mail mij bericht dat het tweemaal is afgeschreven. Doe er wat aan zou ik zeggen!

FO

ciske

Sterker nog, Tele2 heeft middels een e-mail mij bericht dat het tweemaal is afgeschreven. Doe er wat aan zou ik zeggen!
Bewaar die mail heel goed, ik heb ook gedoe met die ballentent gehad ( toen nog alice) , dus let met deze tele2 op.

SoundBoard

ciske schreef:Bewaar die mail heel goed, ik heb ook gedoe met die ballentent gehad ( toen nog alice) , dus let met deze tele2 op.
Toen het nog Alice was, had ik nooit problemen: de facturen waren altijd in orde. Nu het Tele2 heet begint het gelazer. Ik kan me niet voorstellen dat er door de naamswijziging opeens andere mensen aan het werk zijn. Blijkbaar is een fout corrigeren en hun toezegging gestand doen, te complex voor deze lui.

FO

ciske

Fout corrigeren bij tele2 is moeilijk ( ze geven namelijk geen fouten toe).

Het zijn gewoon studenkten die er achter zitten, dus daar kan je niet veel van verwachten.( helaas).

SoundBoard

Heb zojuist mijn bankrekening gecheckt en daar stond warempel het nog terug te betalen bedrag bijgeschreven. Eindelijk! Of het opstarten van dit item hier op het forum nog invloed heeft gehad, weet ik niet, feit is dat het terugstorten is gerealiseerd.
Ik denk dat Tele2 wat voorzichtiger moet zijn met haar toezegging, want in plaats van de volgende dag heeft het 5 dagen geduurd voordat de zaak gecorrigeerd werd. Ik moet er niet aan denken wat er zou zijn gebeurd als ik het bedrag al had gestorneerd.
Al met al is de zaak dus nu opgelost, waarvoor dank!

FO

Gesloten