LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Incasso Intrum Justitia namens Vodafone

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
omehenk

Incasso Intrum Justitia namens Vodafone

Ongelezen bericht door omehenk »

Ik ga niet akkoord met de betaling. Ik heb Vodafone een aantal keer gebeld om het abonnement op te zeggen en wanneer ik dan eindelijk een medewerker aan de lijn kreeg werd er gewoon opgehangen, terwijl ik dan wel voor €1,15 per minuut aan het bellen ben. Hierna heb ik een aantal brieven gestuurd waar ik ook nooit antwoord op heb gekregen. Dit abonnement heb ik vanzelfsprekend niet meer gebruikt sinds het moment dat ik het wilde opzeggen.
Aangezien er ook geen andere mogelijkheid van opzeggen bestaat bij Vodafone (e-mail werkt niet) heb ik alle automatische incasso's gestorneerd. Overigens nu wel via een andere site een e-mail formulier gevonden, maar zonder opties om af te zeggen.

Nu krijg ik een brief van Intrum Justitia met de dreiging van een dagvaarding. Voor het gemak rekenen ze alvast zo'n 45%! incassokosten.

Ik wil dat Vodafone en Intrum Justitia de incasso laten vallen en dat ik de usb-stick terug kan sturen. Ook wil ik graag dat de bkr-notering, die ik nu waarschijnlijk heb, weggehaald wordt.

Ik vind ook dat je een abonnement gratis op zou moeten kunnen zeggen wat bij Vodafone dus echt niet kan.

Het gaat om een mobiel internet abonnement, nummer: 0646265060
Laatst gewijzigd door omehenk op 20 jan 2011 13:00, 1 keer totaal gewijzigd.

Bob Schurkjens

Re: Incasso Intrum Justitia namens Vodafone

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

U vertelt te weinig om hier iets zinnigs over te zeggen. Abonnementen moeten schriftelijk worden opgezegd, bij voorkeur aangetekend. Dit laatste hoeft formeel niet, maar is aan te bevelen omdat de ondernemer anders kan beweren de opzegging niet ontvangen te hebben. Tenzij het zou gaan om een abonnement dat telefonisch is overeengekomen. Het zou dan volgens de rechter niet redelijk zijn om geen telefonische opzegging te accepteren:

"Interessant detail: als het bedrijf zelf telefonisch contracten afsluit, is het onredelijk dat het bedrijf een telefonische opzegging van het contract door de consument weigert." http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3352

Afboekingen storneren lost ook weinig op. U kunt eens advies vragen bij de Geschillencommissie Elektronische Communicatiediensten,

http://www.degeschillencommissie.nl/

http://www.jurofoon.nl/nieuws/weblog.asp?id=3824

omehenk

Bedankt voor de reactie. Het gaat om een 1-jarig abonnement dat al in juli 2010 afliep. Toen probeerde ik het ook op te zeggen.

Dit is dus wel op mij van toepassing:
Opzegging contract na 1 jaar
De wet bepaalt echter dat een consument na één jaar het contract mag opzeggen en dat de provider alleen kosten tot het einde van het abonnement in rekening mag brengen als het bedrijf kan aantonen schade te lijden. En dat lukt bijna geen enkele provider voor de rechter.

Ook als provider contract beëindigt
Het maakt niet uit de consument zelf opzegt na een jaar of dat de provider (bijvoorbeeld wegens een betalingsachterstand) het abonnement tussentijds (na een jaar) beëindigt. In beide gevallen wordt het bij de consument in rekening brengen van resterende abonnementskosten onredelijk geacht.

De provider heeft het contract beëindigd.
Niet betaalde abonnementskosten nadat ik het op wilde zeggen: €79,76
Kosten opzeggen volgens Vodafone: €59,17
Toen kwam het incassobureau:
Rente (berekend tot 20012011): €0,89
Kosten €62,-

Totale eis op het moment nu dus €201,75. Ik zie nu dat ik voor 21 januari moet betalen en de brief van het incassobureau kreeg ik trouwens pas 2 dagen geleden onder ogen (de avond ervoor). Ik ben namelijk verhuisd. Die avond gelijk een bericht op hun site gezet, daar komt natuurlijk nooit een antwoord op.

Wel jammer, ik had jaren geleden mijn eerste telefoon van Vodafone en ben daar sindsdien altijd een tevreden klant geweest.

Ik heb trouwens nog nooit een aangetekende brief gestuurd, terwijl ik al heel wat abonnementen gehad heb en weer opgezegd. Dit is ook van de gekke, alsof je moet betalen voor hun falende administratie. Deze keer zal ik er wel niet aan ontkomen helaas.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

Vodafone kun je gratis bellen op 1200, dit is het enige wat bij hun gratis is.

Storneren werkt wel @@@@@@@@ je wordt rap zelf gebeld door de facturatieafdeling:)

omehenk

1200 is wel gratis maar zodra je een medewerker aan de lijn krijgt niet meer. toen tenminste.

ik ben nooit gebeld door vodafone, misschien is dat ook iets nieuws.

Henri42

Ongelezen bericht door Henri42 »

[quote="omehenk"]1200 is wel gratis maar zodra je een medewerker aan de lijn krijgt niet meer. toen tenminste.
ik ben nooit gebeld door vodafone, misschien is dat ook iets nieuws.[/quote]

Omehenk:

Wanneer had jij het omschreven probleem, ik ben al jaren klant bij Vodafone en bel regelmatig met 1200, is echt gratis ook nadat je iemand gesproken hebt.
Mij bellen ze wel terug indien om een financieel probleem gaat na een stornering en de afd Loyalty belt je terug of mailt je, succes :wink:

sephora30

Ongelezen bericht door sephora30 »

Welke datum liep je contract precies af en wanneer heb je opgezegd?

Kan niet geloven dat als je belt om op te zeggen dat ze dan zomaar ophangen :shock:
Mag ik ook niet hopen want ik wil per eind Juli misschien ook mijn abo daar opzeggen.

omehenk

Kreeg bericht van Vodafone dat ze me wel 1 keer gebeld hebben in september, maar gemist dus. En bedrijven bellen altijd privé dus je weet ook nooit wie het is.
Begin juli was mijn abonnement afgelopen en probeerde rond die tijd ook op te zeggen.
Belde toentertijd met Vodafone-prepaid naar 1200 en keek na afloop gelijk hoe erg mijn beltegoed gedaald was zeg maar.

Raimond 11

Ongelezen bericht door Raimond 11 »

Ik wil iedereen vragen die een factoring (doorverkochte vordering) heeft van Vodafone aan Intrum Justitia dit te melden bij de Nederlandse Vereniging van Incasso-ondernemingen (NVI),ik heb mijn vraagtekens bij deze handelwijze, ik heb namelijk geen aanmaningen ontvangen per mail of reguliere post en ben nu overgedragen aan Intrum Justitia die mij 175 berekent aan incasso kosten, inhoudende dat ze mij een briefje hebben verzonden.

de 3 x 75 euro abonnementskosten die ik Vodafone verschuldigd ben worden verhoogd met een eindafrekening van maar liefst 767.08!!!!!, (restbedrag van contract van 24 maanden waar ik dan geen gebruik meer van mag maken),plus administratie kosten maakt een totaal bedrag van 1.144,51 euro.

Ik heb Vodafone gevraagd om gelet op bijzondere omstandigheden a.u.b. uit coulance het abonnement wederom aan te sluiten ,na direct te betaling van de totale hoofdsom inclusief deblokkeringskosten te activeren zodat ik gebruik kan maken van de Vodafone diensten.

Vodafone heeft inhoudelijk nog niet op mijn voorstel gereageerd

ik hoor graag van u.

met vriendelijke groet

Har06

Ongelezen bericht door Har06 »

Henri42 schreef:
omehenk schreef:1200 is wel gratis maar zodra je een medewerker aan de lijn krijgt niet meer. toen tenminste.
ik ben nooit gebeld door vodafone, misschien is dat ook iets nieuws.[/quote]

Omehenk:

Wanneer had jij het omschreven probleem, ik ben al jaren klant bij Vodafone en bel regelmatig met 1200, is echt gratis ook nadat je iemand gesproken hebt.
Mij bellen ze wel terug indien om een financieel probleem gaat na een stornering en de afd Loyalty belt je terug of mailt je, succes :wink:
doe Loyalthy afdeling ken ik tot mijn spijt veel te goed, dat zijn de zg brokkenopruimers van Vodafone,ze bellen je wel terug cq ze mailen je, en ja 1200 nummer is en blijft gratis :lol:

ArneLH
Contacteer:

Ongelezen bericht door ArneLH »

@ Raimond 11: cessie is gewoon toegestaan, dus wat verwacht je dat de NVI zal gaan doen?

berndv

Ongelezen bericht door berndv »

Raimond 11 schreef: de 3 x 75 euro abonnementskosten die ik Vodafone verschuldigd ben
U loopt 3 maanden achter, en dan is het niet toegestaan om een vordering over te dragen? :?
Raimond 11 schreef:ik heb namelijk geen aanmaningen ontvangen per mail of reguliere post
3 maand geen abonnement betaald, en nooit een herinnering ontvangen?
Raimond 11 schreef: Vodafone heeft inhoudelijk nog niet op mijn voorstel gereageerd
En waarom zouden ze?

Gesloten