Ik vraag mij af;
Ik ben 15 december j.l. een overeenkomst aangegaan met Telfort voor internet en bellen.
Telfort kon pas op 15 januari, een maand later, de boel overzetten.
Ondanks alle beloftes dat er geen problemen zouden optreden en dat alles soepel zou verlopen was de migratie een bak met stress en problemen.
Nu heb ik aangezegd dat, als het niet naar tevredenheid wordt opgelost dat ik het abonnement wil opzeggen.
Men claimt dat de bedenktijd van 14 dagen verlopen is.
Ik claim dat de bedenktijd van 14 dagen ingaat op het moment dat de dienst geleverd gaat worden.
Immers dan pas kan ik bepalen wat men levert wat beloofd is.
Zo kan elke leverancier wel een overeenkomst aangaan, na 14 dagen leveren en wanneer het product niet bevalt, claimen dat de bedenk tijd voorbij is.
Wie heeft er nu eigenlijk gelijk.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ingaan nieuwe overeenkomst met Telfort
-
Re: Ingaan nieuwe overeenkomst met Telfort
Telfort. De bedenktijd gaat in na de schriftelijke overeenkomst.
Al vind ik je denkwijze niet verkeerd hoor. Maar het is helaas niet zo.
Al vind ik je denkwijze niet verkeerd hoor. Maar het is helaas niet zo.
Re: Ingaan nieuwe overeenkomst met Telfort
Bovenstaande reactie van absent klopt. De bedenktijd gaat in 14 dagen na de dag waarop de overeenkomst is aangegaan. De bedenktijd voor een dienst is meer bedoelt zodat men nog even na kan denken als men alle gegevens op papier heeft, het niet bedoelt de dienst voor bepaalde tijd te testen, dit in tegenstelling tot een product, dat u wel mag testen welliswaar met beperkingen.
Als Telfort niet levert binnen de afgesproken termijn is dit contractbreuk en kunt u op basis daarvan het contract ontbinden. Er moet dan echter wel wat meer aan de hand zijn dan een levertijd van 1 maand. Uiteraard gaat u pas betalen vanaf de dag dat Telfort de diensten levert.
Echter, een levertijd van 1 maand is redelijk en niet ongebruikelijk in telecom land. O.a. omdat de meeste providers pas beginnen aan het activeren van de diensten nadat de 14 dagen is verstreken omdat er anders kosten worden gemaakt waar niet voor betaald gaat worden.
Als Telfort niet levert binnen de afgesproken termijn is dit contractbreuk en kunt u op basis daarvan het contract ontbinden. Er moet dan echter wel wat meer aan de hand zijn dan een levertijd van 1 maand. Uiteraard gaat u pas betalen vanaf de dag dat Telfort de diensten levert.
Echter, een levertijd van 1 maand is redelijk en niet ongebruikelijk in telecom land. O.a. omdat de meeste providers pas beginnen aan het activeren van de diensten nadat de 14 dagen is verstreken omdat er anders kosten worden gemaakt waar niet voor betaald gaat worden.